Noen som vil ta over forumet?

Started by Ex-administrator, 04.08.2021, 15:57:42

Previous topic - Next topic

Ex-administrator

Hei,

Jeg ser at jeg rett og slett ikke er i stand til å bidra her på forumet lengre. Fram til i år har jeg lest hvert eneste innlegg, men nå henger jeg ikke med lengre. Ikke har jeg mye å komme med av innlegg selv heller. Jeg trenger jo ikke å bidra selv, men som administrator bør jeg jo henge med på det aller meste.

Det økonomiske er ikke et problem. Det koster nøyaktig 350 kroner per år, og jeg har med vilje ikke tatt noen innsamling på dette, rett og slett fordi det er litt arbeid med det. Jeg ville aldri i livet tatt imot mer penger enn det koster for domene/webhotell, da det kunne skapt en usunn binding. Og å dele 350 kr på 20 personer og få inn en haug med småpenger gidder jeg ikke. Har god råd, og jeg har sett på det som en billig hobby.

Er det noen av dere som ønsker å ta over?

Når selve overføringen er gjort, er det dette arbeidet som ligger på administrator:
- Slippe inn nye medlemmer (Alle nye må godkjennes av admin, dette for å unngå spam-medlemmer)
- Ta backup innimellom (tar 1 minutt)
- Installere nye versjoner av SMF (Sjeldent viktig, men det kan komme krav fra webhotellet innimellom. Litt komplisert.)
- Moderere innlegg og medlemmer ved behov

Domene og webhotell er betalt i år, og varer til 22. juli 2022. Neste forfall blir sannsynligvis 31. mai 2022. Hvis ingen tar over innen den tid, vil forumet legges ned.

Ex-administrator

Kjører en bump på denne.

I korte trekk: Jeg ønsker at noen tar over domene/webhotell og forumadminrollen. Alt er betalt ut mai 2022, og det koster ingenting å overføre eierskap. Kostnaden er kr 350 per år pluss ev. prisoppgang.

Hvis ingen tar over før mai 2022, vil forumet legges ned.

Telehiv

For min del har jeg meldt fra til admin at jeg ikke har anledning.
Håper derfor noen andre av våre mest trofaste bidragsytere vil tre til.
Enn så lenge må jeg takke admin for innsatsen så langt, så får vi håpe at han får avløsning innen tidsfristen han har satt!

frankolsen

Det er jo egentlig en veldig begrenset aktivitet her inne, og etter at en velkjent debattant ble kastet ut for et års tid siden eller noe slikt så er det rimelig lite diskusjon igjen her vil jeg si  ;D
Kanskje det ville være en ide at brukerne heller finner veien til VG Debatts arvtaker fridiskusjon der "alle" de tidligere engasjerte debattantene fra VGD har funnet veien ?
https://fridiskusjon.no/index.php
Da kan vi virkelig få fart på diskusjonene angående klimaet og klimaløgnene igjen.
Eventuelt er jo også Diskusjon.no et alternativ.
https://www.diskusjon.no/forum/759-klima-naturfenomen-og-naturvern/

ConTrari1

I praksis er dette forumet dødt mht debatt. Og det er nesten bare telehiv, translator og jeg som skriver her. Det blir en sterk følelse av å rope inn i tåkeheimen.

Jeg kan ikke overta som admin, men dersom forumet skal legges ned, ville det vært fint om det kunne bestå som referanse, altså et rent arkiv der man kan gå inn og se de ca. 15000 innleggene. Ddt er meget stor verdi både i meninger og lenker her, og det ville være svært synd om dette materialet ikke var allment tilgjengelig. Jeg antar at det da bare ville være en meget enkel jobb med vedlikehold som kreves, ingen redigering eller moderering. En slik jobb kunne jeg ta på meg, og utgiften for webhotell er jo  svært liten. Men det er jo ennå en god stund til det eventuelt blir aktuelt.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#5
Fornuftige kommentarer fra både frankolsen og Contrari1 her.
Hvis det ikke kommer noen nye friske krefter inn på adminsiden, så er frankolsens forslag gode alternativ for å lufte synspunkter, vil jeg tro.
Og dersom ConTrari1 uansett kan sikre at vi ikke mister forumarkivet som framtidige referanser, så går ikke verden under første året.
For verdens undergang, selveste Thermageddon, er vel ikke før i 2030 nå?
Etter at Arktis ikke ble isfritt i 2015 likevel....

 

Ex-administrator

Forumet kan låses for posting, det er enkelt å gjøre. Kostnaden for webhotell/domene er den samme hvis forumet skal være tilgjengelig for referanse.

Jeg bruker selv fridiskusjon.no til fotballdiskusjon. Det er nok framtida siden VG Debatt tok et spektakulært selvmord nå i sommer. Her er miljø/klima: https://fridiskusjon.no/viewforum.php?f=19

Anbefaler at dere registrerer dere og poster der, så ser vi hvordan det utvikler seg. Går det bra, kan vi stenge av her.

ConTrari1

Quote from: Administrator on 26.08.2021, 10:29:16
Forumet kan låses for posting, det er enkelt å gjøre. Kostnaden for webhotell/domene er den samme hvis forumet skal være tilgjengelig for referanse.

Jeg bruker selv fridiskusjon.no til fotballdiskusjon. Det er nok framtida siden VG Debatt tok et spektakulært selvmord nå i sommer. Her er miljø/klima: https://fridiskusjon.no/viewforum.php?f=19

Anbefaler at dere registrerer dere og poster der, så ser vi hvordan det utvikler seg. Går det bra, kan vi stenge av her.

Vi får ta en evaluering etter hvert. Må innrømme at jeg ikke er helt klar til å overta på kort varsel, det var jo snakk om ca. 1 år i utgangspunktet. Men det går seg nok til.

Med nettstedet som arkiv, vil alle ha lik tilgang, både medlemmer og gjester? Vil det i det hele tatt være medlemmer?

Hvordan vil det være med redigering av innholdet? Jeg kunne f. eks. se for meg en kronologisk liste over alle ca. 14000+ innlegg, i tillegg til den vanlige tema-inndelingen, hvis det ikke er for mye arbeid. Kanskje også noe tilsvarende for de viktigste enkelt-trådene, men her kan man jo også i dag gå inn og se p å statistikken. Dette er bare løse ideer, ikke behov for noe raskt svar.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Ex-administrator

Tidsplan for nedleggelse av forumet, forutsatt at ingen tar over domenet fra meg:

  • 1. april settes forumet til privat, og kan kun leses av medlemmer. Medlemsregistrering vil ikke være mulig lengre.
  • 1. mai settes alle emner til read-only, unntatt dette (Regler og informasjon)
  • 31. mai slettes hele forumet for godt

Merk:

  • Jeg tar jevnlig backup av forumet, og kommer til å ta vare på en backup fra 31. mai i en god stund framover. Dessverre kan jeg ikke utlevere selve backupen, da den inneholder personlig informasjon, men jeg kan hente fram saker og ting dersom det skulle være noe konkret noen er ute etter.
  • Hvis noen tar over domenet fra meg, kan de selv bestemme hva som skal skje med forumet, fra det øyeblikket overføringen er gjennomført, jeg legger ingen føringer for den som skal ta over, og kommer til å melde meg ut selv.
  • Selve overføringen av domenet er gratis. Skal domenet og webhotellet beholdes, kommer det en faktura på 350 kr (pluss ev. prisøkninger) med forfall 31. mai. Denne gjelder for 12 måneder.

Ang. spørsmålene ovenfor: Den som administrerer forumet kan selv velge å skru av og på medlemsregistrering, muligheten for å poste, og om forumet skal være offentlig. Jeg har ellers prøvd å finne en metode for å vise alle innlegg som en liste, men jeg har ingen løsning på dette. Ikke sikkert det går an.

Ex-administrator

Quote from: Administrator on 04.02.2022, 14:05:18
Tidsplan for nedleggelse av forumet, forutsatt at ingen tar over domenet fra meg:

  • 1. april settes forumet til privat, og kan kun leses av medlemmer. Medlemsregistrering vil ikke være mulig lengre.
  • 1. mai settes alle emner til read-only, unntatt dette (Regler og informasjon)
  • 31. mai slettes hele forumet for godt

Merk:

  • Jeg tar jevnlig backup av forumet, og kommer til å ta vare på en backup fra 31. mai i en god stund framover. Dessverre kan jeg ikke utlevere selve backupen, da den inneholder personlig informasjon, men jeg kan hente fram saker og ting dersom det skulle være noe konkret noen er ute etter.
  • Hvis noen tar over domenet fra meg, kan de selv bestemme hva som skal skje med forumet, fra det øyeblikket overføringen er gjennomført, jeg legger ingen føringer for den som skal ta over, og kommer til å melde meg ut selv.
  • Selve overføringen av domenet er gratis. Skal domenet og webhotellet beholdes, kommer det en faktura på 350 kr (pluss ev. prisøkninger) med forfall 31. mai. Denne gjelder for 12 måneder.

Ang. spørsmålene ovenfor: Den som administrerer forumet kan selv velge å skru av og på medlemsregistrering, muligheten for å poste, og om forumet skal være offentlig. Jeg har ellers prøvd å finne en metode for å vise alle innlegg som en liste, men jeg har ingen løsning på dette. Ikke sikkert det går an.

Minner om dette, forumet settes til privat modus 1. april (om 4 uker), og samtidig stenges det for registrering av nye medlemmer.

Ex-administrator

Forumet er nå i privat modus, kun medlemmer kan lese innholdet.

Bebben

I tilfelle forumet blir lagt ned, takker jeg for innsatsen til alle som har vært aktive.

Selv har jeg glidd bort fra klimadebatten de siste årene. Ikke at det fortsatt er interessant, men det er liksom ikke så mye mer å si som ikke allerede er sagt. Og så langt jeg kan se, har det heller ikke skjedd noe avgjørende i klimavitenskapen som reiser nye spørsmål eller forandrer på noe. I stedet står det på stedet hvil, og det er selvfølgelig fortsatt verre enn vi trodde, kode rød osv. osv. Klima synes like institusjonalisert i riket som kristendommen var det den gangen vi pugget salmevers på skolen.

Men nå begynner klimaideologien å svi for "vanlige folk". Alle fantasifostrene skal betales, så debatten kan sies å være i en ny fase. Tallet på motstemmer i mer vanlige medier ser ut til å være økende, både med hensyn til klimapolitikken og den angivelige vitenskapen generelt. For alle vet jo hvor regningen havner og hvem som skal detaljstyres, like til når det passer byråkratene at jeg skal dusje eller vaske klær.

Debatten fortsetter uansett andre steder. Det er behov for (minst) et opprør...

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

#12
Quote from: Bebben on 03.04.2022, 15:20:34
I tilfelle forumet blir lagt ned, takker jeg for innsatsen til alle som har vært aktive.

Selv har jeg glidd bort fra klimadebatten de siste årene. Ikke at det fortsatt er interessant, men det er liksom ikke så mye mer å si som ikke allerede er sagt. Og så langt jeg kan se, har det heller ikke skjedd noe avgjørende i klimavitenskapen som reiser nye spørsmål eller forandrer på noe. I stedet står det på stedet hvil, og det er selvfølgelig fortsatt verre enn vi trodde, kode rød osv. osv. Klima synes like institusjonalisert i riket som kristendommen var det den gangen vi pugget salmevers på skolen.

Men nå begynner klimaideologien å svi for "vanlige folk". Alle fantasifostrene skal betales, så debatten kan sies å være i en ny fase. Tallet på motstemmer i mer vanlige medier ser ut til å være økende, både med hensyn til klimapolitikken og den angivelige vitenskapen generelt. For alle vet jo hvor regningen havner og hvem som skal detaljstyres, like til når det passer byråkratene at jeg skal dusje eller vaske klær.

Debatten fortsetter uansett andre steder. Det er behov for (minst) et opprør...

Godt sagt og tenkt, Bebben!
Har landet på de samme konklusjoner; det nytter fremdeles ikke å diskutere vitenskap med "klimavitenskapen", der bare øker man vekten på trosbekjennelsene dess mer observasjonene viser fram villfarelsene.
Men graden av selvskading på både miljø, samfunn og økonomi er nå kommet så langt at det kan ikke gå mange årene før noen en råkald vinterdag tar tak i bukseræva på denne kvasiforskningen og hiver den ut i bakgården til selskap for det siste juletreet.

Og til slutt: Takk til alle dere som har holdt temperatur og meningsytringer i gang her på forumet i mange, mange år.
Det har vært godt å ha et sted å finne noen korrigerende røster når massemedia og selvoppnevnte "klimaforskere" har fått fritt løpepass til å veksle mellom tragikomikk og ren hersing med folks forstand.

Sic transit gloria mundi...
 


ConTrari1

Takk det samme, til alle!

Til slutt en påminnelse om hva vi står overfor nå, og som klima er en del av:

https://uploads.disquscdn.com/images/fdc5c606b276bcc6767d426a40991b87f248847c55c9ac74ae8753c2d1c6393e.jpg
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

Skal vi virkelig bare la dette forumet gå til grunne? Jeg synes det er er viktigere enn noensinne å beholde det nå som vi opplever ensretting og sensur i nær sagt alle medier.

Jeg har ikke teknisk kompetanse (og muligens utstyr) til å ta over administratorjobben. Ellers skulle jeg gjerne gjort det! Hvis noen her kan og vil gjøre det (evt. kan finne noen som kan det), så blir jeg gjerne med på å drive forumet videre!

Ellers slutter jeg meg selvsagt til alle takketalene, og spesielt vil jeg takke Administrator som har gjort en (usynlig) jobb som har vært en forutsetning for alle de gode og viktige bidragene som vi andre medlemmene har kommet med gjennom alle disse årene.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund