Klmaalarmisme åler seg inn over alt

Started by Boris den nye, 25.03.2015, 06:51:25

Previous topic - Next topic

Boris den nye

Det er tydelig at klimaalarmismen åler seg inn over alt i samfunnet.

To av de nyeste eksemplene på dette er:

1) En representant fra Kirkens Nødhjelp var gjest i God morgen Norge på TV2 i dag tidlig. Og hun viste at også den organisasjonen er smittet. For hun la ut om ekstremvær, flom og tørke og polene som smeltet. Jeg fikk ikke sett hele innslaget, men jeg har forstått den sånn at organisasjonen nå samler inn penger til noe de kaller Fasteaksjonen 2015. En link til dette kan leses her:
http://www.klimarealistene.com/2015/03/21/si-nei-til-kirkens-nodhjelps-fasteaksjonen-2015/ 

2) Barneombudet og WWF-Jensen skrev en felles artikkel i Dagbladet i dag med tittelen â??Klimaendringer kommer til Ã¥ gjøre livet vanskeligere for barna dineâ?:
http://www.dagbladet.no/2015/03/24/kultur/meninger/kronikk/debatt/klima/38355379/

Et utdrag (les og døm selv):
Når behovet melder seg trår vi gjerne til med noen ekstra sparepenger også, så sant vi selv har mulighet til det. Ingenting er for godt for ungene: Framtida er deres. Og grunnlaget skal være det beste vi klarer å gi dem.
Men noen bekymringer er kanskje for store? Eller for fjerne? Til nå har mange av oss vært forsiktige med å trekke spørsmålet om menneskeskapte klimaendringer helt inn i våre egne liv. Men i lengden finnes det ikke noe godt alternativ til å slippe virkeligheten innpå seg. Og klimaendringene er ikke mindre virkelige enn de andre faktorene vi er mer vant til å bry oss om, som utdanning, helse og økonomi. Et klima i stadig forandring kommer til å bli en helt grunnleggende livsbetingelse for dagens barn og unge, hele livet gjennom.Veldig mange gir oss all mulig grunn til å være bekymret. Når dagens barnehagebarn blir pensjonister, kan gjennomsnittstemperaturen på kloden være to- tre- fire grader varmere enn i dag. Det kommer til å forandre alt.
Utdrag slutt

Og snart er det Earth Hour og hele bøttebaletten

Telehiv

Boris,
det var gode påpekinger av substansløs klimaalarmisme, og som vanlig servert av folk uten den ringeste forstand på hva de snakker om.

Et annet eksempel på den meningsløse bruken av begrepet "klima" i alle tenkelige og utenkelige sammenhenger kan i dag studeres i Rogalands avis, der manglende utskifting av vannrør i Stavanger kommune blir en del av manglende oppfyllelse av klimaplan!!

Les og bli skremt av den grenseløse sammenrotingen av fagbegreper her, og hvor lett det er å slenge rundt seg med begrep man ikke forstår et snev av:

"FÃ¥r kritikk av Rogaland Revisjon:

Stavanger når ikke klimamålene"

http://www.rogalandsavis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=99083

translator

Jeg vil bare si at det er skuffende at Anne Lindboe kaster seg på dette, for hun burde egentlig vite langt bedre!

På slutten av 80-tallet, da hun het Anne Snildal, gikk vi på samme skole i Tønsberg og jeg hadde hennes far, Sten Snildal, som naturfag/kjemilærer. Han var en dyktig lærer, som inspirerte mange flere enn meg til å få interesse for naturfagene, men han var også den første som ga meg en spire av skepsis til teorien om menneskeskapt global oppvarming. Det skjedde da vi en time hadde om de tre "miljøtruslene" sur nedbør, ozonlaget og drivhuseffekten. Han sa det nokså vagt, men tydelig likevel: "Av disse tre er det to dere bør ta alvorlig: sur nedbør og ozonlaget" Jeg tenkte vel ikke så mye over det inntil jeg ca. ti år senere kom over den første dokumentaren om Henrik Svensmark.

Jeg har lest flere portrettintervjuer med Anne Lindboe etter at hun ble barneombud der hun forteller hvor mye hennes far har betydd for henne, og hvor mye han hjalp henne med studiene for at hun skulle bli lege. Det er liten grunn til Ã¥ tro at hun skulle ha vært i opposisjon til sin far, som har vært død i mange Ã¥r nÃ¥, og hun bør ogsÃ¥ ha tilstrekkelig naturfaglig ballast til Ã¥ skjønne hva dette egentlig dreier seg om.   
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund