VGD begår harakiri

Started by ConTrari1, 20.07.2021, 15:11:25

Previous topic - Next topic

ConTrari1

De fleste her kjenner vel til debattforumet VGD, der ikke minst klima har vært et viktig tema, noen har kanskje også vært medlemmer der (jeg ble kastet ut i 2012). Det man finner nå, etter en total omlegging, er for meg helt uforståelig og ubrukelig. Jeg har vanskelig for å tro at det er gjort så håpløst bare på grunn av gale valg, mer nærliggende er at redaksjonen bevisst ødelegger  brukervennligheten  for å kneble offentlig debatt. Jeg kan iallfall ikke finne mine gamle innlegg, og stakkars Trondhjem, som har skrevet om klima der i ca. 20 år, må være helt fortapt.

Den generelle tråden om Corona hadde ca. 133.000 innlegg, og var et oppkomme av informasjon og med balansert debatt, med mange "avvikere" fra det offisielle narrativet. Magefølelsen sier at dette ble for drøyt for tanke-diktatorene i VG. 

Det føyerr seg inn i en serie av stengte kanaler, som Terje Wahs blogg og fjerning av mulighet for kommentarer hos forskning.no. Når folket ikke adlyder, må de tie.

https://vgd.no/t/VG-Debatt/2000240-tilbakemelding
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#1
Jeg syns klimadebatten på VGD har vært veldig om-att og om-att i altfor mange år, ikke minst med nevnte Trondhjems lange og banale haranger uten sporbar vilje til å ta inn nye tanker. Og flere andre som bare gjentar sine klimareligiøse mantra uansett hvilke saklige innvendinger mot klimaindustrien som anføres.
Jeg har derfor ikke giddet å delta i debatt der på årevis og vil ikke savne dette forumet uansett hvor mye de roter det til nå.
Det var faktisk bedre muligheter for meningsfulle debatter på Aftenpostens debattforum i sin tid, men det ble jo dessverre nedlagt da Mathismoen & de (oppbacket av en hysterisk Benestad) oppdaget at altfor mange hadde (altfor) gode innsigelser mot klimaregimet de forfekter. 

Forskning.no er vel knapt verdt å nevne, totalt alarmisme-enøyd som det forumet regjeres: Det statlige nettstedet som egentlig skulle presentere spissen av norsk forskning, og så driver de stort sett og pusher de dummeste, mest tendensiøse og mest spekulative NTB-artiklene som er å oppdrive. Er der intet tilsyn med nivået i det hele tatt?

Så nå er det vel knapt klimadebattfora igjen utover herværende forum klimadebatt.com og Klimarealistene.

Mer klimadebatt her på klimadebatt?
Jeg syns for øvrig vårt forum her har hatt litt for lite klimatråder siste året, ikke minst med årsak i coronaprosessen.
Kanskje vi skulle prøve å friske opp noen nye klimatema etter hvert?
Det er jo litt av hvert som skjer i disse tider, ikke minst nye empiriske observasjoner som undergraver CO2-hypotesen så det holder, og får klimaindustrien til å svette midt i de nye kuldeperiodene både her og der, hehe...

For det trengs at ikke alle gir opp å få skjevhetene i klimaevangeliet fram i lyset:
Den massive medie-pumpingen med uvitenskapelige og ufunderte skremsler synes dessverre å ha overtatt den offentlige arena nesten fullstendig. Det er jo helt utrolig hva slags klimasludder som pumpes ut daglig nå, ikke minst som oppvarming til IPCCs kommende AR6-rapport senere i år.