Ekstrem havstigning i Tyskland !!!

Started by frankolsen, 10.07.2021, 00:03:52

Previous topic - Next topic

frankolsen

I følge Dagbladet så har havet steget 500 meter i Tyskland, opptil flere ganger.

I området ved Nürnberg, som ligger 500 meter over havet, var det i dag nemlig for tredje gang på tre uker STORMFLO !!!

Det må jaggu stå dårlig til i journaliststaben hos Dagbladet når de presterer journalistikk på dette nivået.
Ikke rart de biter på all skremselspropagandaen de kommer over og formidler den videre :-)

https://www.dagbladet.no/nyheter/ekstremvaer-100-nodanrop/74001030

ConTrari1

Quote from: frankolsen on 10.07.2021, 00:03:52
I følge Dagbladet så har havet steget 500 meter i Tyskland, opptil flere ganger.

I området ved Nürnberg, som ligger 500 meter over havet, var det i dag nemlig for tredje gang på tre uker STORMFLO !!!

Det må jaggu stå dårlig til i journaliststaben hos Dagbladet når de presterer journalistikk på dette nivået.
Ikke rart de biter på all skremselspropagandaen de kommer over og formidler den videre :-)

https://www.dagbladet.no/nyheter/ekstremvaer-100-nodanrop/74001030

Det er harde tak for tyskerne:

Gatene ble nok en gang oversvømt med vann, og det var flere som valgte å ringe brannvesenet.

Underlig ordvalg; i en krise så "velger" man å kontakte en nødetat? Men nødetaten visste råd:

Flere kumlokk ble åpnet i gatene slik at vann skulle renne bort.

Dette KAN ikke være annet enn en bevisst parodi?:

Det har oppstått flere trafikkulykker som følge av uværet. Veiene har blitt glatte og våte, og det har bydd på utfordringer for sjåførene.

På Autobahn 73 skled en bil på veien, og krasjet så med en annen bil. Dette resulterte i en kjedereaksjon, med ytterligere to kollisjoner bakfra. Veibanen måtte stenges i en kort periode, og tre personer ble lettere skadd etter ulykken.

Mandag ble det rapportert om en ulykke der en mann mistet kontroll over bilen og krasjet inn i en lyktestolpe. Dette skal ha vært fordi mannen ikke var foreberedt på de glatte veiene, skriver Bayreuth Tagblatt.


Dama kan ikke engang stave "forberedt" riktig.

I Sveits og Tyskland er mange av gatene oversvømt.

Hvor mange tusen gater finnes det i disse to landene? Hvor stor andel ble oversvømt? Minst 97%? Dette er på nivå med det min gamle lærer fortalte oss om krigen:

Norsk tonnasje ble senket i bøttevis.

("Kom igjen gutter, bare to millioner bøtter til, så har vi senket tankeren!")

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

#2
Og det er ikke annerledes i Washington DC, bortsett fra at der er det VELDIG varmt ifølge NRK-korrespondent Veronica Westhrin:

QuoteNår jeg nå skriver dette korrespondentbrevet om klimaendringer er jeg forberedt på hatmail. Det er nemlig få ting som engasjerer mer enn klima og miljø. Hver gang jeg har omtalt temaet tidligere våkner jeg opp til masse hets i innboksen.

Det samme gjelder for øvrig omtale av tidligere president Donald Trump. Jeg undrer meg over hvorfor det er sånn.

https://www.nrk.no/urix/tanker-om-klimaendringer-1.15568345 (mine uthevninger)
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

ConTrari1

Quote from: translator on 10.07.2021, 20:06:40
Og det er ikke annerledes i Washington DC, bortsett fra at der er det VELDIG varmt ifølge NRK-korrespondent Veronica Westhrin:

QuoteNår jeg nå skriver dette korrespondentbrevet om klimaendringer er jeg forberedt på hatmail. Det er nemlig få ting som engasjerer mer enn klima og miljø. Hver gang jeg har omtalt temaet tidligere våkner jeg opp til masse hets i innboksen.

Det samme gjelder for øvrig omtale av tidligere president Donald Trump. Jeg undrer meg over hvorfor det er sånn.

https://www.nrk.no/urix/tanker-om-klimaendringer-1.15568345 (mine uthevninger)

Dakkars Viktoria lider sånn i varmen at hun ikke orker å være utendørs! Det er vel noe helt nytt og unikt i verdenshistorien. Men hun har iallfall truffet en fyr som driver litt sånn Ullstein-Moe business in spe:

I dag er kompisen min, Owen, forskningsassistent ved Harvard University. Et døgn før jeg forlater USA forteller Owen meg om et nytt prosjekt han jobber med, et fond som gjør eiendomsinvesteringer basert på klimarisiko.

Om 30 år vil det kanskje ikke lenger være Naples i Florida pensjonistene strømmer til. Kanskje vil de heller strømme til Michigan, forklarer han ivrig og peker på at de må ha et langsiktig perspektiv på investeringene. Jeg ser poenget hans.

Andre ser pengene hans. There's one born every minute...
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Skulle sjekke det videre ferieværet hos TV2 i morges, og opplever en ekstatisk Kristine med et illrødt Europakart.
Ikke rart; det illlrøde begynner på 15C og oppover. Det er nesten komisk å bevitne i sin naive alarmismetendens.
Og alas; hun kunne fortelle om et par "veldig varme stader".
Men da hun kom til å vise de faktiske temperaturene rundt om i Europa er det faktisk ganske kjølig for årstiden de fleste steder.
Idiotiet tar aldri slutt.

PS: Sommerens siste påfunn er oppstarten av egne lyn- og torden meldinger. Snart finner de sikkert en dag der de "aldri har registrert så mange lyn siden målingene begynte" og at "dette er trolig relatert til klimaendringer". Shoot me if I'm wrong.
God ferie ønskes videre til meg selv, der målet må være å holde latteren under kontroll.