NRK dokumentar om betalt "klimaskepsis"

Started by Water, 25.04.2021, 15:49:23

Previous topic - Next topic

frankolsen

Ikke uventet at både DR og NRK hiver seg på konspirasjonsteori-bølgen  ;D
Klimaklovnene har jo mesjet om denne oljelobbyen i mange mange år nå.

ConTrari1

#2
Quote from: frankolsen on 25.04.2021, 17:02:14
Ikke uventet at både DR og NRK hiver seg på konspirasjonsteori-bølgen  ;D
Klimaklovnene har jo mesjet om denne oljelobbyen i mange mange år nå.

Jeg venter fortsatt på pengene fra oljeselskaper og Koch-brødrene. De sa jeg var kjøpt og betalt av dem, men hvor er gryna?

Har ikke sett programmet, men tar for gitt at NRK ikke sier et knyst om alt som pøses ut av midler  til klimakrise-propagandaen.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

#3
Jeg har sett denne dokumentaren tidligere på dansk tv. Hvis jeg skal være litt flåsete så minner den meg litt om tv-serien "Forviklingar" (nynorsk ja, for Harald Mæhle leste alle kommentarene, jeg husker ikke originaltittelen på denne amerikanske komiserien)

Poenget med "Forviklingar" var at den var en parodi på de amerikanske såpeseriene "Dynastiet", "Falcon Crest" osv. Men NRK sendte "Forviklingar" før de begynte å sende "Dynastiet" (tror det var i 1983). Så NRK-publikumet skjønte ikke at den var en parodi på noe, siden de ikke hadde sett "originalen".

Og denne dokumentaren om "klimaskepsis" blir på samme måten. NRK har aldri sendt f.eks. "The Great Global Warming Swindle" (men dansk tv gjorde det), så NRK-publikumet vet egentlig ikke hva klimaskepsis dreier seg om. Og de blir definitivt ikke klokere etter å ha sett dette programmet (begynner vi ikke å bli lei av denne parallellen til tobakksindustrien nå?)

Sikkert ikke tilfeldig at denne "dokumentaren" kommer nå. CNN har jo (ufrivillig) kunngjort at "nå som corona snart er over" skal det satses for fullt på klima igjen. Og NRK følger CNN som en skygge.

Dette makkverket er vel sånn omtrent på linje med Folkeopplysningens program om Klimarealistene.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

ConTrari1

Quote from: translator on 26.04.2021, 00:26:09
J
Sikkert ikke tilfeldig at denne "dokumentaren" kommer nå. CNN har jo (ufrivillig) kunngjort at "nå som corona snart er over" skal det satses for fullt på klima igjen. Og NRK følger CNN som en skygge.

Dette makkverket er vel sånn omtrent på linje med Folkeopplysningens program om Klimarealistene.

Tviler på om klima , selv under Harris / Biden regimet, vil gi noen stor politisk respons. Alle har hørt alt før, og klima kan vel ikke brukes til annet enn kamuflasje  for andre tiltak som fører USA videre på veien til en autoritær stat.

Corona er nok ikke snart over, heller. Til høsten er det ny sesong for en influensa som ikke kommer, og da trekker myndighetene tilbake de frihetene som de aldri har hatt rett til å ta fra deg.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Ex-administrator

Quote from: translator on 26.04.2021, 00:26:09
Jeg har sett denne dokumentaren tidligere på dansk tv. Hvis jeg skal være litt flåsete så minner den meg litt om tv-serien "Forviklingar" (nynorsk ja, for Harald Mæhle leste alle kommentarene, jeg husker ikke originaltittelen på denne amerikanske komiserien)
"Soap".

https://www.imdb.com/title/tt0075584/