Våre tapre og flotte skihopp-jenter

Started by Telehiv, 26.02.2021, 10:15:07

Previous topic - Next topic

Telehiv

I dag er det laghopp kvinner i ski-VM.
Maren Lundby bør være alles helt for lengst; denne lille tøffe totningen som parallelt med en lysende sportslig karriere har tatt på seg en sisyfos-jobb de senere årene med å få løftet kvinnehopperne fram mot likestilling med gutta.
Og i går løftet hun sensasjonelt seg selv etter knetrøbbel og gud-vet-hva og tok en fabelaktig sølvmedalje i liten bakke.
Her er det bare å bøye seg i den støvete hatten!



Og nå kommer flere etter henne: Tenk om disse flotte jentene tar laggullet i dag?!
Regner med alle gir f... i å ergre seg over klimatullinger, byforkrøplere og annet krapyl i kveld og følger våre nye hoppyndlinger!
Jeg anser det som en nasjonal plikt!




Telehiv

Og mens dere vandrer hvileløst, coronaparkerte og strømruinerte rundt i iskalde hus (evt. med bioolje-ramponerte fyringsanlegg sånn som hos meg), kan dere varme dere på denne helsprø videoen Maren har begått, med seg selv som femme fatale: Stillest vann har dypest grunn?

https://www.tv2.no/sport/10413752/

PS: Admin har bred musikkbakgrunn; noen kommentar til dette?


Ex-administrator

Jøss.

Slike stunt som dette har jeg i utgangspunktet hysterisk lave forventninger til, men dette var flotte saker!

Man kommer ikke såpass bra unna uten å ha peiling. Ikke min sjanger, men flott komponert, arrangert og fremført. Bra filmet også. Jeg ble oppriktig glad av å se dette.

Telehiv

Quote from: Administrator on 26.02.2021, 13:07:24
Jøss.

Slike stunt som dette har jeg i utgangspunktet hysterisk lave forventninger til, men dette var flotte saker!

Man kommer ikke såpass bra unna uten å ha peiling. Ikke min sjanger, men flott komponert, arrangert og fremført. Bra filmet også. Jeg ble oppriktig glad av å se dette.

Hehe, ja, håpet var at også Admin kunne oppleve en glede på disse sider!
Det er vel fortjent!
PS: Damene begynner 1710 på NRK1.




ConTrari1

Quote from: Telehiv on 26.02.2021, 10:49:11
Og mens dere vandrer hvileløst, coronaparkerte og strømruinerte rundt i iskalde hus (evt. med bioolje-ramponerte fyringsanlegg sånn som hos meg), kan dere varme dere på denne helsprø videoen Maren har begått, med seg selv som femme fatale: Stillest vann har dypest grunn?

https://www.tv2.no/sport/10413752/

PS: Admin har bred musikkbakgrunn; noen kommentar til dette?

Helt suverent! Telemark-nedslag på dansegulvet!
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 26.02.2021, 15:41:00
Quote from: Telehiv on 26.02.2021, 10:49:11
Og mens dere vandrer hvileløst, coronaparkerte og strømruinerte rundt i iskalde hus (evt. med bioolje-ramponerte fyringsanlegg sånn som hos meg), kan dere varme dere på denne helsprø videoen Maren har begått, med seg selv som femme fatale: Stillest vann har dypest grunn?

https://www.tv2.no/sport/10413752/

PS: Admin har bred musikkbakgrunn; noen kommentar til dette?

Helt suverent! Telemark-nedslag på dansegulvet!

Når jeg tydeligvis også har greid å glede selveste ConTrari1 med denne svisken, føler jeg at bare et laggull i damehopp kan matche noe sånt!



Telehiv

Vel, da klarte våre hoppjenter bronse. Det er OK med årets NM-vinner Eirin Kvandal liggende hjemme med skade.
Men i dag er det nye jentemuligheter, og det av historisk art:

- for første gang får kombinertjentene delta i et VM!
- kombinert var tidlig Norges klassiske paradegren i vinterleker, noe vi også ble påminnet om da den gamle kjempe og hedersmann Tormod Knudsen døde denne uken. Han tok OL-sølv i Squaw Valley i 1960 og OL-gull i Innsbruck i 1964.

Det er bare å innta TV-stolen denne lørdagen, og heie fram våre nye håp på spinnesiden (ooops, kan man si det lenger uten å støte noen woke-posører?)

Her er jentene som helt sikkert tåler å tilhøre de klassiske verdier:


Gyda Westvold Hansen, Marte Leinan Lund, Mari Leinan Lund og Mille Moen Flatla



   

ConTrari1

Kan være siste gang, dette. Man må regne med at den amerikanske trans-bevegelsen vil ta over her også, og da blir det guttejentene som vinner. Det er nå foreslått forbud i USA mot separate jente- og gutteavdelinger i klesbutikker.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: Telehiv on 27.02.2021, 10:03:59
Vel, da klarte våre hoppjenter bronse. Det er OK med årets NM-vinner Eirin Kvandal liggende hjemme med skade.
Men i dag er det nye jentemuligheter, og det av historisk art:

- for første gang får kombinertjentene delta i et VM!

Og de ikke bare deltok - de tok en trippelseier!
Og ei av jentene hoppet 107 meter - lenger av noen av herrene i dag!
Da får vi bare svelge skuffelsen i liten bakke herrer sammen med Granerud, som ble tatt bakfra i første omgang.

Telehiv

Maren gjorde seg legendarisk i storbakken. Og nå stafettjentene!
Det er jentene våre som virkelig sender stemningen i taket i dette VM: Stafettjentene startet som underdogs men avsluttet som et
praktfullt samlet lagkonsept.
Og nøyaktig 2 min etter kom et betuttet svenskelag, som kanskje trengte enda en liten på snuten før de lærer seg å være litt mindre kjepphøye?

Jeg ser bare et problem i vinteridrettene: Etter at man har begynt å ta en god del av de utenlandske doperne kan vi ende med at Norge blir så suverene over hele vinterfjøla at resten av verden mister interessen?
Jeg tør ikke engang å tenke på den dagen da vi slår svenskene i ishockey - da stenger nok siste mann ned det nordiske lyset der borte og overlater nøkkelen til... ja, til hvem?