Norges styggeste ansikt

Started by ConTrari1, 01.03.2021, 22:39:33

Previous topic - Next topic

ConTrari1

Norges styggeste ansikt er umenneskelig, men ikke et menneskes ansikt. Våre ansikter kan være harmoniske, skjeve, merkelige, usymmetriske, morsomme. Men direkte stygge kan noen knapt kalles. Den Norske Stat, derimot, viser oss et ansikt av pur styggedom.

Alt var normalt, jeg gikk i barnehage, på skole og holdt på med diverse fritidsaktiviteter. Det var en flott barndom og jeg tror ikke den kunne vært noe bedre.

Alt var helt normalt og kunne ikke bli noe bedre, hvis man ser bort ifra alle dagene på sykehuset, de 40 daglige pillene og den kronisk dødelige sykdommen jeg fortsatt lever med.

Der ja, det hørtes mer riktig ut.

Sykdommen min er kronisk, som vil si at jeg ble født med den og jeg kommer til å dø med den.

Den brutale sannheten er at jeg ikke bare kommer til å dø med den, men jeg kommer til å dø av den. Men det er heldigvis mange år til, jeg har jo enda halve livet foran meg! Min forventede levealder er 40–50 år, så jeg er godt på vei.


David Instebø Vang har Cystisk Fibrose. Den Norske Stat vil ikke betale for medisin som gir dokumentert bedre livskvalitet.

Dette er ikke en kur, men det er en sjanse for mange å oppleve noe de aldri har gjort før. Puste lettere takket være en forbedret lungefunksjon som uten disse medisinene kan være uoppnåelig.

Så Erna Solberg, hva sier du? Bedre og lengre liv for de ca. 400 i Norge som lider av dette, eller bruke millionene på å sno seg inn i FNs Sikkerhetsråd? Ikke relevant sammenlikning, sier du? Jo der er nettopp det det er. Du har valgt, og du kunne ha valgt annerledes. Du kunne prioritert det landet som en gang var ditt, fremfor egen karriere i den globale sfæren.

En bitte liten del av gigant-budsjettet til klimatiltak ville vært nok. En bitte liten del av subsidiene til el-biler. Norge "må" hente en IS-kvinne med "sykt" barn, hva koster det? Pluss en langdryg rettssak. Alt sammen er symbolsaker som ikke gavner Norges befolkning det grann. Men å lindre menneskers lidelse, de som ikke har råd til dyre PR-konsulenter, det gir ikke uttelling i den bedritne kattedoen som kalles norsk politikk. 

Statens Ansikt kan skremme Fanden på flatmark. Det er kanskje en trøst-

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/jeg-kommer-ikke-bare-til-a-do-med-sykdommen-min-jeg-kommer-til-a-do-av-den/o/5-95-190959

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.