Facebook får seg en på trynet

Started by ConTrari1, 19.02.2021, 18:39:41

Previous topic - Next topic

ConTrari1

Polen står opp for ytringsfriheten, og foreslår å ilegge Facebook store bøter dersom de sensurerer polakker:

It may be that Poland is again taking the lead in bringing down a dictatorship.  This time, it's not a government the Poles are challenging, but tyrannical, supranational private entities:

Social media companies that censor users or remove posts for ideological reasons could soon face fines in Poland in a world-first attempt to curb the power of Big Tech through legislation.


Speaking to Fox News, the architect of the law, Deputy Polish Justice Minister Sebastian Kaleta, said social media companies have for too long been targeting conservatives, Christianity and traditional values by banning them and removing posts and the Polish government is saying "enough!"

"We see that when Big Tech decides to remove content for political purposes, it's mostly content which praises traditional values or praises conservatism," he said, "and it is deleted under their 'hate speech policy' when it has no legal right to do so."


The legislation would impose a $13.5-million fine on platforms that ban users from exercising their right to speak in ways that are not otherwise prohibited under Polish law.  According to Kaleta, the tech companies had wrongfully set themselves up as the arbiter of what speech is permissible in Poland.

https://www.americanthinker.com/blog/2021/02/poland_fights_back_against_big_tech_censorship.html

Samtidig varsler FB strengere sensur av alle som tviler på  den eneste sannheten  om CAGW:

Big Tech fremstår mer og mer som en trussel mot demokratiet. Nå er det den frie debatten om klimaet som skal stanses. Utrolig nok er pressen med og fremmer den totalitære utviklingen.

Av en eller annen grunn har en klikk mennesker som jobber innen Big Tech, fått det for seg at de sitter på en allmenngyldig fasit i ulike spørsmål. Dermed innbiller de seg at de har en rett til å opptre som globale sensorer over andres synspunkter.



https://www.document.no/2021/02/19/facebook-utvider-sensuren-vil-forhindre-apen-debatt-om-klimaet/

Og det er full strid mellom den australske regjeringen og Tryneboka. Og Canada har kommet med skarp kritikk. Det er også kontakt mellom flere land, bl. a. Mexico, om å gripe inn overfor dette meningstyranniet. Det er nesten noe Ikaros-aktig over aktører som Zuckerberg nå. Han flyr svært nær solen.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

frankolsen

#1
Quote from: ConTrari1 on 19.02.2021, 18:39:41

Samtidig varsler FB strengere sensur av alle som tviler på  den eneste sannheten  om CAGW


Zuckerberg og Facebook har hatt totalitære ideer helt siden oppstarten.
For meg rant begeret over allerede for snart 11 år siden; slettet min konto i mai 2010, etter vel tre år som underdanig bruker.
Begeret rant over da FB prøvde å få alle verdens borgere til å ha sin epostkonto hos dem, og bare der.
Altså man måtte ha en epostadresse som "brukernavn@facebook.com".
Heldigvis satte verdenssamfunnet foten ned og forbød galskapen, men for meg var det beviset på at Zuckerberg er en gal fyr som med verdensvevens hjelp hadde som mål å oppnå det en viss Østerriker ikke klarte.
Det kan vi jo si han har oppnådd, bare på en litt annen måte.

Jeg lurer på hvor mange av brukerne som egentlig leser hva de begir seg ut på når de oppretter en FB-konto.
Fydda sier jeg bare !

ConTrari1

Quote from: frankolsen on 20.02.2021, 08:32:35
Quote from: ConTrari1 on 19.02.2021, 18:39:41

Samtidig varsler FB strengere sensur av alle som tviler på  den eneste sannheten  om CAGW


Zuckerberg og Facebook har hatt totalitære ideer helt siden oppstarten.
For meg rant begeret over allerede for snart 11 år siden; slettet min konto i mai 2010, etter vel tre år som underdanig bruker.
Begeret rant over da FB prøvde å få alle verdens borgere til å ha sin epostkonto hos dem, og bare der.
Altså man måtte ha en epostadresse som "brukernavn@facebook.com".
Heldigvis satte verdenssamfunnet foten ned og forbød galskapen, men for meg var det beviset på at Zuckerberg er en gal fyr som med verdensvevens hjelp hadde som mål å oppnå det en viss Østerriker ikke klarte.
Det kan vi jo si han har oppnådd, bare på en litt annen måte.

Jeg lurer på hvor mange av brukerne som egentlig leser hva de begir seg ut på når de oppretter en FB-konto.
Fydda sier jeg bare !

Hei Frank, godt gjort! Imponerende at du gjennomskuet FB allerede for 10 år siden. Disse folka er megalomane så det holder, og det samme gjelder Twitter, YouTube og Instagram. Litt morsomt at Trump nå sier han aldri vil tilbake til Twitter mer -"it's a disgrace"- og vil enten lage en egen plattform eller være med i en de "frie". Regner med at han har en del beilere allerede :-)
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

Dette begynte som en konflikt mellom Facebook og australske myndigheter. Men nå følger andre land etter, inkludert Canada.

https://journalisten.no/canada-facebook-google/canada-vil-folge-australias-facebook-krav/449658
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

stjakobs

Vi burde kanskje rope høyere her i landet også.

Nå har jeg fått faktasjekket en vits som jeg la ut på Facebook

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.