Borten Moe vs Barth Eide

Started by ConTrari1, 12.02.2021, 09:03:37

Previous topic - Next topic

ConTrari1

Barth Eide langer ut mot "høyreradikale" klimarealister:

Det gikk ikke upåaktet hen da Bergensavisen redaktør Sigvald Sveinbjørnsson gikk til frontalangrep på klimapolitisk talsmann Espen Barth Eide i Arbeiderpartiet.

I en kommentar skrev redaktøren at «Arbeiderpartiets problem har et navn: Espen Barth Eide». Han viste til at Barth Eide har tjenestegjort for det meste internasjonalt, og jobbet i World Economic Forum i Davos - og dermed ikke har kontakt med vanlige folk.


Dette ble kanskje litt for avslørende for Ap-Eide?

Barth Eide og Sveinbjørnsson møttes i NRK politisk kvarter tirsdag morgen. Der gikk de i strupen på hverandre, og Barth Eide endte opp med å beskylde Sveinbjørnsson for å flørte med konspirasjonsmiljøer.

– Jeg har sett i en del av kommentarfeltets mørkeste sider og ytre høyre-blogger, at det bygges en idé om at klimapolitikken er en slags merkelig allianse mellom storkapitalen, Greta Thunberg og noe klimaforskerne har funnet på. De møtes i Davos og FN og sånt. Det jeg opplever Sveinbjørnsson gjør her, er å flørte litt med den ideen der, sier han.


Barth'en kommer også med en avslørende advarsel mot å tro på at det finnes en konflikt mellom folk og elite:

Men jeg mener du bidrar til at det er en myte om en elite som er ute etter å ta folk. Det er grunnleggende farlig. Og det vil jeg advare mot. Ikke for min skyld, men det budskapet ville jeg passet meg for.

Farlig for hvem?

https://www.nettavisen.no/nyheter/espen-barth-eide-i-strupen-pa-redaktor-florter-med-ytre-hoyre/s/12-95-3424089333
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: ConTrari1 on 13.02.2021, 23:39:10
Quote from: Telehiv on 13.02.2021, 18:46:28
Quote from: Administrator on 13.02.2021, 18:21:51
GRIPE inn? Kinky.

Hoho! Den var VIRKELIG dyptpløyende!

Eller:
...as Senate Majority Leader Chuck Schumer recently called it on the Senate floor, "inciting the erection."

Den er det Fang-Fang Eric Swalwell schwung over. Men hva annet kan man vente fra folk som støtter Creepy Joe? Varmere og våtere også i Kongressen!

https://www.breitbart.com/politics/2021/02/13/charles-hurt-after-impeachment-farce-ends-next-comes-14th-amendment/

Borten Moe slår til igjen!

Nestleder i Senterpartiet, Ola Borten Moe, kommer med en knusende kritikk av Norges klimapolitikk i Nordnorsk debatt. Kritikken er formulert som et angrep på regjeringens klimamelding, men kritikken rammer alle stortingspartiene, inklusive hans eget parti. Tittelen holder hva den lover: Norge og klima, historien om da landet sporet av.

Gullkornene kommer like tett som bølgeblikkplatene Nyttårsorkanen i 1992 rev med seg:

Jeg tror Kina ler hele veien til banken når de følger utviklingen i Norge
Kortversjonen av klimameldingen er at all energi skal bli dyrere i Norge
... det eksisterer ingen plan for hvor ny strøm skal komme fra
Norge som land er selvsagt den største taperen i dette
Økte forskjeller er den åpenbare konsekvensen


Så hva sier Vedum? Jeg tror han foretrekker å gjøre det vanlige; si ingenting og vente og se hvilken vei klimavinden blåser. Han har politisk fert, så det kan hende han øyner nye stemmer fra klimaskeptikere.


https://www.document.no/2021/02/27/stormkast-inn-i-klimadebatten-fra-borten-moe/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#17
Quote from: ConTrari1 on 28.02.2021, 16:09:20
Så hva sier Vedum? Jeg tror han foretrekker å gjøre det vanlige; si ingenting og vente og se hvilken vei klimavinden blåser. Han har politisk fert, så det kan hende han øyner nye stemmer fra klimaskeptikere.

Ola Borten Moe tar et skippertak nå for å løfte Sp inn på et fornuftig klimaselvskadingskritisk spor, og Vedum'en prøver nok så godt han kan å ikke ødelegge prosessen med å gjøre Sp distinkt ulikt Ap & de i klimaspørsmålene.
Men gudene skal vite at Vedum må bære minst like mye sprikende staur som Per Borten i sin tid:

Akkurat som Ap nå opplever at brønnpisseren Barth Eide lusker opportunistisk rundt i kulissene og vil ødelegge både petroleumsskattelovgivningen og den delen av Ap som ennå har litt klimavett i behold, har også Sp dessverre noen skikkelige brønnpissere gående rundt. Det er jo ikke til tro; når OBM m.fl. jobber med å få partiet på realistsporet i klimasaker, dukker f.eks. Kjersti Toppe opp i par med en like ny-mediekåt Lundteigen og begynner aktiv undergraving av denne prosessen. Det har vært nok tøv fra denne knehøna i mange år nå, har Vedum & de litt i hodet får de hevet henne ut av høye tillitsverv (og stortingslisten) ved første formelle anledning.

 

ConTrari1

Det er iallfall positivt at et stort flertall av SP-politikerne ikke vil være i regjering med SV, og at de mener det går helt greit med en mindretallsregjering med Ap. Tror Vedum et al vil klare å sno Støre rundt møkkagreipet uten noe problem.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

#19
Dan Odfjell treffer blink her:

Endelig fremstod en politiker som nærmest ved et uhell innrømmet sannheten, nemlig det politiske ønsket om å manipulere folket.

Det skjedde da miljø- og klimaminister Sveinung Rotevatn bekreftet manipulasjonen, det å ekskludere den høyst positive effekten av norsk skog i CO2 og klimasammenheng. Dette omtalte Resettredaktøren Helge Lurås under overskriften «Regjeringen ofrer Norges omdømme for å lure egen befolkning». Sikkert i disse dager for å fremme Erna Solberg i klimasammenheng når hun prektiggjør seg selv i New York og i FN-regi.


https://resett.no/2021/02/28/norge-anno-2021-i-sorgelig-lognaktig-forfatning/

I Europa regnes skog med i klimaregnskapet, men Norge hadde blitt altfor prektig i alarmistenes øyne dersom vi skulle gjort det samme. Så det er nødvendig å sverte landet enda mer, for vår alles klima-frelsende dårlige samvittighet. Kan vi da anta at Rotevatn mener planting av skog ikke har noen klima-effekt i Norge, mens det derimot har en positiv virkning i EU-landet Sverige? Og ellers mange gode tanker om forfallet i norsk demokrati.

Nicola Stang skriver som alltid godt, her om koblingen klima-Corona:

I den senere tid er det spesielt to trusler media har vært opptatt av. Den ene skal ifølge dem ha vært forårsaket av menneskelig aktivitet, mens den andre hovedsakelig skal ha en naturlig opprinnelse. Det dreier seg om klimaendringer og pandemi.

I begge tilfeller foreligger det imidlertid motstridende oppfatninger. Så hvorfor velger medier oppfatningen om at viruset SARS-CoV-2 er overført fra dyr til menneske (zoonose) mens utslipp fra mennesker forårsaker den andre trusselen?


https://resett.no/2021/03/01/en-kontraer-analyse-av-klima-og-koronatruslene/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.