Fram med nervepillene - ny klimaplan på vei

Started by Telehiv, 05.01.2021, 20:28:04

Previous topic - Next topic

Telehiv

De fleste har vel fjorårets 60 tiltak i "Klimakur 2030" fremdeles friskt truende i bakhodet, tross den opplyste allmues fortvilte forsøk på selvmedisinering for å få sove litt om nettene. For latterlighetene og viljen til selvskading i denne "Klimakuren 2030" spratt jo ut av alle mugne og grådige klimaposer. Men er det noen som tror at de klimaposerende akter å slutte der? 

Om få dager legger regjeringen frem sin plan for å halvere norske utslipp i løpet av bare ni år

Joda, dette er ikke noe en halvfull standupkomiker lirer av seg fra scenen på Latter. Nei, Norge, ikke minst under regjeringen Solberg med alle småparti-klimaskrotnissene med på lasset, har bygget seg opp til å bedrive en stadig økende nasjonal selvskading gjennom sin katatoniske* dilting etter FNs klimakoryfeer.

*Katatoni er en form for forstyrret atferd hvor personen i perioder kan være ubevegelig og stivne i ulike posisjoner eller stillinger i flere timer, såkalt katalepsi, eller virke ukontaktbar for omgivelsene, også kalt kataton stupor. I en slik periode responderer ikke personen på samtaler med andre. Disse tilstivnede kroppsholdningene beholdes ofte selv om andre forsøker å endre dem.

Den høyeste religiøse og moralske sammenstimling av noksagtargumenter oppstår hver gang regjeringen skal legge fram en ny klimaplan. For da strømmer siklende aktivister og NGO'er til mulige honningpotter som trøndere til et hjemmebrentselskap. Og ytrer sin fortvilelse over at regjeringen ikke utøver sin nasjonale selvskading raskt nok, og omfattende nok:
Hvis vi mener alvor med klimamålene, så må vi eskalere tiltakene kraftig, sier Naturvernforbundets leder Silje Lundberg.

Leder Anja Bakken Riise i Framtiden i våre hender vil ha en kombinasjon av pisk og gulrot:
Det kan for eksempel være et varsel om forbud mot fossile drivstoff i transporten fra 2030, sammen med varsel om høyere avgifter og tilrettelegging for blant annet ladeløsninger. En slik kombinasjon av pisk og gulrot tror jeg kan fungere, sier Riise.

Riise er selvsagt hinsides enhver form for virkelighetsorientering:
- "Forbud mot fossile drivstoff i transporten fra 2030" er knapt verdt å kommentere. Riise kan ikke vente med å ødelegge Norge. Jeg sier som Cæsar da hans sønn Brutus var med på drapet av ham: "Har jeg gjort deg noe, eller?"
- Og hvordan "varsel om høyere avgifter" havner blant gulrøtter må man være klimasinnslidende for å få til 

Leder Therese Hugstmyr Woie i Natur og Ungdom vil ikke havne i bakleksa når det gjelder selvskading, og mener at "politikerne må ta upopulære valg". 

Hvis dere er nær medisinskapet kan dere les mer om dette og hist her:

Link: https://e24.no/den-groenne-oekonomien/i/56bOvX/naa-kommer-regjeringens-store-klimaplan-kommer-nok-til-aa-bli-staahei

Et eksempel på utagerende klimaselvskadingsprofeter:
Framtiden i våre henders leder Anja Bakken Riise, Naturvernforbundets leder Silje Lundberg og Natur og Ungdoms leder Therese Hugstmyr Woie
.



Boris den nye

#1
Jeg har nå hørt foredraget til Kent Andersen på Document.no der han gjennomgår klimaplan 2030 og Erna Solbergs tale på NHO sin årskonferanse tidlig i 2020. Jeg synes han tok for seg dette på en logisk og overbevisende måte. Han filleristet Erna Solberg, norsk politiet generelt og de tafatte og fullstendig ukritiske MSM-mediene.
Og etter å ha lyttet meg gjennom hans gjennomgang så blir jeg mildt sagt svært bekymret for vårt lands fremtidige økonomi og befolkningens livsvilkår. Hvordan er det mulig at så og si samtlige norske rikspolitikere så ukritisk og entusiastisk har gitt sin tilslutning til en plan som kommer til å påføre Norge så stor skade og til ingen nytte?
Har det rett og slett rablet for politikerne?
Finnes det noen andre land som vil ta Paris-avtalen så bokstavelig? Jeg har lest at Polen og Frankrike planlegger å satse på atomkraft for å redusere sine såkalte klimautslipp, noe som er en mye bedre og effektiv måte å gjøre det på. Men det skal ikke vi, nei her skal det bygges dyre og ineffektive vindmøller til lands og enda dyrere vindmøller til havs. Blir de neste 10 årene en reise mot totalt økonomisk havari? 
Mulig jeg er litt for dramatisk og pessimistisk nå (fint om noen kan berolige meg), men for første gang har jeg virkelig begynt å bekymre meg for hvilken fremtid MINE barn, som pr. i dag er i begynnelsen av sitt voksne liv, vil oppleve.

Telehiv

Quote from: Boris den nye on 10.01.2021, 10:32:05
Jeg har nå hørt foredraget til Kent Andersen på Document.no der han gjennomgår klimaplan 2030 og Erna Solbergs tale på NHO sin årskonferanse tidlig i 2020. Jeg synes han tok for seg dette på en logisk og overbevisende måte. Han filleristet Erna Solberg, norsk politiet generelt og de tafatte og fullstendig ukritiske MSM-mediene.
Og etter å ha lyttet meg gjennom hans gjennomgang så blir jeg mildt sagt svært bekymret for vårt lands fremtidige økonomi og befolkningens livsvilkår. Hvordan er det mulig at så og si samtlige norske rikspolitikere så ukritisk og entusiastisk har gitt sin tilslutning til en plan som kommer til å påføre Norge så stor skade og til ingen nytte?
Har det rett og slett rablet for politikerne?
Finnes det noen andre land som vil ta Paris-avtalen så bokstavelig? Jeg har lest at Polen og Frankrike planlegger å satse på atomkraft for å redusere sine såkalte klimautslipp, noe som er en mye bedre og effektiv måte å gjøre det på. Men det skal ikke vi, nei her skal det bygges dyre og ineffektive vindmøller til lands og enda dyrere vindmøller til havs. Blir de neste 10 årene en reise mot totalt økonomisk havari? 
Mulig jeg er litt for dramatisk og pessimistisk nå (fint om noen kan berolige meg), men for første gang har jeg virkelig begynt å bekymre meg for hvilken fremtid MINE barn, som pr. i dag er i begynnelsen av sitt voksne liv, vil oppleve.

Ja, man kan undres på hvor denne selvskadingen skal ende.
Kent har forresten også en artikkel på Document nå om samme sak:
https://www.document.no/2021/01/10/klimaplan-2030-en-atombombe-mot-norges-okonomi-uten-kritiske-sporsmal-fra-media/



translator

Ifølge dt.no vil tredeobling av CO2-avgiften føre til at bensin vil koste nesten 20 kr literen:

QuoteI forrige uke kom regjeringens flunkende nye klimaplan. Mye av planen består av å tredoble CO₂-avgiften. Noe som vil gjøre det langt dyrere å kjøre bensin- og dieselbil.

Allerede er bensin- og diesel avgiftsbelagt tungt. Med en bensinpris på 16 kroner vil omtrent 60 prosent av prisen gå til staten i ulike avgifter. For en dieselpris på 15 kroner, vil omtrent 54 prosent havne i statskassen.

Men nå vil regjeringen øke avgiftene kraftig.

Med en tredobling av CO₂-avgiften vil prisen på en liter bensin øke med 3,27 kroner per liter. For diesel vil det øke med 3,64 kroner literen.

Prisen for en liter diesel er i skrivende stund på 14,81 kroner, noe som betyr at regjeringens nye dieselpris vil være 18,45 kroner. For bensin går det fra 16,01 kroner til 19,28 kroner.

https://www.dt.no/nytt-tiltak-gjor-at-n-liter-bensin-vil-koste-opp-mot-20-kroner/s/5-57-1591078
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund