Author Topic: Hva er de faktiske smelteforhold i Arktis og Antarktis?  (Read 9753 times)

ConTrari1

• Supermedlem
    • View Profile
Re: Hva er de faktiske smelteforhold i Arktis og Antarktis?
« Reply #105 on: 11.12.2021, 10:17:33 »
Grunnet de siste par ukers vedvarende flate/lave observasjonsdata for Grønlands breutvikling (dvs. den perioden COP26 har foregått) og deretter siste døgns voldsomme vekst, skader det ikke å nevne noen opplysninger som er blitt meg til del i den forbindelse:
Jeg har i mange år utvekslet data om klimaforhold med en dansk ingeniør/forsker som først arbeidet i mange år med vindmøller men fant at dette var mer miljødestruktiv enn nyttig teknologi, og søkte seg derfor over i danskenes Arktisregistreringer/DMI.
Sittende i dette miljøet sendte han meg for drøyt to uker siden (rett før COP26 startet) en melding jeg først trodde var en spøk, deretter at han hadde bitt på en eller annen konspirasjonsteori, for han meldte at han hadde hørt rykter på jobben om at de som driver med breregistreringene skulle holde Grønlands ismassetilvekst så lav som mulig til COP26 var over(!).

Jeg lo godt i tilsvar og mente at jeg hadde da mer tiltro til DMI enn som så. Vel, sa min gamle venn: Vent og se...hvis dette likevel er korrekt må de i så fall begynne å ta inn igjen en evt. lag ganske raskt straks COP26 er over...
Og hva har skjedd, to dager etter COP26 er over?

Vel folkens, dette ble troll i ord:
Her ser dere at for nøyaktig en måned siden, dvs. før DMIs omtalte nedskrivninger av ismengden ble offentlig kjent, opplyste jeg om at min venn i DMI to uker tidligere hadde fortalt meg at det ble drevet bevisste manipuleringer med observasjonsdata (som jeg først trodde var en spøk), og at jeg - da jeg lurte på om han spøkte - kunne "vente og se". Altså visste han dette for minst 6 uker siden.
Og nå ser vi hva han visste ville komme....
Jeg vet han ellers er en lojal person, så kunnskapen om hva de var begynt å tuske med i korridorene også i DMI må ha gått sterkt inn på ham. Såpass at han trengte å lufte det med meg.
Om noen trodde at jeg kom med grunnløse rykter, så bør de kanskje skifte mening nå?

Flott, Telehiv! Hva med å skrive en artikkel om dette, og ende til  f. eks. Steigan.no?  Eller derimot.no? De publiserer mye klimakrise-skeptisk stoff!
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

• Global moderator
  • Supermedlem
  • Qui vivra verra
    • View Profile
« Reply #106 on: 11.12.2021, 18:21:08 »
Flott, Telehiv! Hva med å skrive en artikkel om dette, og ende til  f. eks. Steigan.no?  Eller derimot.no? De publiserer mye klimakrise-skeptisk stoff!

Jeg føler jeg har gjort mitt her, jeg ser at langt mer profilerte fora etter hvert har sett de samme manipulasjonene og begynt å grave i dem. Videre håper jeg at bl.a. WUWTs tyngste analytikere kan ta tak i dette, og blåse det utover sidene sine.

PS: Nå når DMI er tatt med buksene rundt anklene, så er det eneste gjenværende registreringsforetaket som foreløpig ikke er fullstendig kompromittert, er finnenes meteorologiske institutt, som (foreløpig i hvert fall) ikke synes å ha blitt overtalt til å dekke over at snøobservasjonene på nordlige halvkule nå ligger over referanseperioden 1982-2012 - og aldri har vært i nærheten av å vise tall som kan støtte "no more snow" alarmistene:

Som med DMI, vi må likevel følge med som blodigler her også, for alle skjønner at klimamakta ikke trives med å få også disse observasjonene midt i den tannløse CO2-fleisen sin.

« Last Edit: 11.12.2021, 18:24:50 by Telehiv »

Telehiv

• Global moderator
  • Supermedlem
  • Qui vivra verra
    • View Profile
« Reply #107 on: 13.12.2021, 11:26:51 »
Vi noterer oss at Electroverse er på DMI-saken, og har rettet spørsmål til DMI om hva de har foretatt seg, og hvorfor (men uten å få noe svar utover tweeten de har sendt ut før):

DMI FAIL TO ANSWER A KEY QUESTION
Following the Danish Meteorological Institute’s recent ‘disappearance’ of Arctic sea ice from their charts, the agency has done little to allay suspicions that this was yet more agenda-driving data tampering — far from it, in fact.

I have contacted the DMI, repeatedly, but the only response I’ve received has been the ‘sciency’ explanation copied & pasted from the their website — the same paragraph they (@PolarPortal) tweeted Dec 9:

"Many have asked us about the changes in sea ice thickness. We have a new version of our operational sea ice model HYCOM-CICE with higher resolution and improvements wrt salinity, thermodynamics, freshwater discharge and meltponds. Pls read disclaimer on the Polar Portal homepage!"
10:03 AM · Dec 9, 2021

The DMI have also said: “The complete period has been recalculated, beginning in 2004” — so not just 2021.

Comparing the graphs again (see below), if what the DMI says is indeed the case, then why haven’t the averages –most notably at the beginning and end of the year– changed? How, if this new method of measuring sea ice has been recalculated back to 2004, has 2021 (the black line) managed to drop so significantly whereas all other years and the 2004-2013 average haven’t…?

Electroverse legger deretter ut et bilde som viser hvordan isforholdene plutselig har blitt justert ned:

Ikke rart at folk spør hva som skjer!

Lenke: https://electroverse.net/snow-austria-turkey-cold-wave-scandinavia-zombie-fires-disparity-russia-dmi-fail/

« Last Edit: 13.12.2021, 11:42:15 by Telehiv »

Telehiv

• Global moderator
  • Supermedlem
  • Qui vivra verra
    • View Profile
« Reply #108 on: 04.01.2022, 20:47:21 »
Snømengden på nordlige halvkule:
Tror figuren jeg har lagt inn foran er selvoppdaterende, men vi kan legge inn dagens tilstand her uansett - en tilstand som bryter med alt modellert "snow a thing of the past" tøv vi har fått servert i over tredve år nå:

For journalister som ikke forstår grafer; slik har det sett ut en god stund mange steder i verden:

Her utenfor Washington DC:

Og noen lokale snørapporter over there:

« Last Edit: 05.01.2022, 00:23:56 by Telehiv »

Telehiv

• Global moderator
  • Supermedlem
  • Qui vivra verra
    • View Profile
« Reply #109 on: 12.01.2022, 22:11:47 »
Jeg har tidligere omtalt min kjenning i DMI, som gjorde meg oppmerksom på at man der i gården ville gå til det pinlige skritt å "revidere" isen på Grønland ned 12-15% etter at grafen for 2021/22 begynte å bryte opp gjennom referanseperioden 1981-2010.
Det er jo allerede blitt en historie for minnebøkene til våkne forskere med (galgen)humoristisk sans.

Vil også finnene bukke under for kravene til klimatisk korrekthet?
En liten nyttårsprat med min danske venn kan ha inneholdt ny dynamitt i klimaborehullet, for nå sier han at han har et par kolleger som er godt kjent med finnenes arbeid med den samlede snømengden på nordkalotten. Og at det der har begynt å gå rykter om at "visse sentrale forskermiljøer" ikke er fornøyde med hva finnene fortsetter å vise fram og derfor gjerne skulle sett "en annen framstillingsform", jfr. vår velkjente graf her på forumet over flere år som fremdeles - oh arme klimagud - ser slik ut:

Ikke for å lage en konspirasjon, men hva vil dere tenke om det plutselig begynner å minke kraftig på snøen her også?

« Last Edit: 12.01.2022, 22:15:24 by Telehiv »