Viktig innlegg om ytringsfrihet

Started by ConTrari1, 26.10.2020, 21:15:18

Previous topic - Next topic

ConTrari1

Den ikke ukjente innvandrerkvinnen Kadra Yusuf har skrevet et særdeles viktig innlegg om ytringsfrihet, i Aftenposten av alle steder. Hun skriver om opplevelsen -en av mange- om å bli invitert til møter, debatter, osv. for så å få beskjeden om at hun dessverre ikke "passer inn". No-platforming er skremmende tilstede, men hennes fortelling viser at dette ikke er er nytt fenomen. Skal ikke misjonere for mye, men dette bør virkelig alle lese.

Hva sitter man igjen med etter en av-invitasjon? Mange spørsmål. Før var jeg flinkere til å stille spørsmål som: Men jeg har ikke engang skrevet foredraget eller forberedt innlegget. Hvordan kan du/dere av-invitere før dere engang har hørt hva jeg skal snakke om? Hva er det jeg har sagt tidligere som det reageres på? Kan du si noe om det? Kanskje jeg kan være med å avklare det? Det ble bare mumlet vekk. Så etter hvert ga jeg opp.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/0KK48G/jeg-ble-nylig-av-invitert-fra-et-seminar-hva-med-at-vi-utsetter-oss-m
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#1
Kadra er en sjelden og ekte nasjonalhelt og en pioner i bl.a. å avsløre den omfattende grad av omskjæring som foregår i Norge, jfr. dokumentaren på TV2 der hun avslørte med skjulte mikrofoner og film at imamer i Norge oppfordrer til omskjæring av kvinner.

Denne saken?
Invitasjoner blir ikke trukket på denne måten uten at noen er blitt direkte skremt med noe, som en tilbakevendende reaksjon på at Kadra i det hele tatt får stille. Iht. islams lovforvaltere skal hun straffes for resten av livet, hun trenger ikke å si noe mer for å være evig utstøtt.
Når dette nå, takket være hennes modige og klart tenkte kronikk i Aftenposten, er kommet fram i det offentlige lys ser det ut til at arrangøren har fått tilbake litt av motet og inviterer henne på ny. Vi får bare følge med når de blir skremt litt til, og finner en ny unnskyldning for å holde Kadra borte fra sin fryktsone. 

Her kan dere lese et grundig intervju om denne tapre og klarttenkende kvinnen, som verken aksepterte å bli tildelt ektemann eller bli lokket til London på omskjæringsturne...
Link: https://www.dagsavisen.no/portrett/kadra-yusuf-modig-mamma-1.718662

Vesten kan ikke la dette fortsette på egen jord
Denne saken føyer seg dessverre inn i et stadig klarere bilde, der Vesten tyranniseres mer og mer:
- de som utfordrer islam skal straffes på ulike måter og i ulike grader, som bestemt av de ulike imamer og patriarkklanene de opererer
- når de føler seg ekstra krenket kommer fatwaene og dødsdommene

Frankrike prøver å ta et oppgjør med dette religiøse skrekkregimet nå, etter det barbariske drapet på en lærer.
I det større bildet synes det å seile opp en mye bredere konflikt mellom den siviliserte vestlige verden og den barbariske islamske.
Kanskje de liberale og demokratiske krefter som ennå prøver å reise hodet her i Vesten bare bør ta denne fighten nå, før det blir enda verre?




Telehiv

#2
Konflikten mellom den vestlige demokratiske verden og islam-tyranniene eskalerer videre på nasjonsnivå, nå har Saudi-Arabia tilsluttet seg de islamske landene som fordømmer kritikk av islam (utlagt: stans av ytringsfrihet rundt islam):

https://www.document.no/2020/10/27/ogsa-saudi-arabia-fordommer-muhammed-karikaturer/

https://www.document.no/2020/10/26/den-muslimske-verden-mobiliserer-mot-frankrike/

Jeg tipper at dersom Trump blir gjenvalgt blir dette tatt opp på et storinternasjonalt nivå, der de vestlige demokratier utbes å ta stilling til hvordan den islamske trussel skal imøtegås.

Da vil verden ha to store strategiske kamparenar:
1. Ikke bare Trumps USA, men hele den etablerte vestlige verden (med støtte i noen nervøse Kina-naboland) sin fronting mot et gryende kinesisk økonomisk verdensherredømme
2. Den vestlige sivilisasjons fronting (i takt med at islamske grupper befolker stadig mer vestlig territorium) mot et islamsk trussel- og terrorregime på vestlig jord