Bertheussen-posen: Uansett dom vil dette bli en klassiker

Started by Telehiv, 23.10.2020, 12:56:36

Previous topic - Next topic

Telehiv

For meg er det helt irrelevant hvilken av de involverte parter som kommer best ut av denne absurde rettssaken, PST eller Bertheussen.
Saken har jo ingen annen samfunnsverdi enn å få avklart hvilken parts private prestisje som blir mest frynset.
Ellers angår jo ikke dette samfunnet på noen måte, ikke engang hva man kan skravle om av retten til "kunstnerisk frihet" når det gjelder et lurvete friteater der ingen kjenner navnet på en eneste skuespiller. Annet enn søknadsbehandlerne i kulturdepartementet.

Men Laila Bertheussen har på sin side etablert en ny gimmick til bruk i rettssaler og andre steder der noen søker å forsvare seg på egne premisser; å stille med en stylet melding på tøynettet hver dag, her siste variant:



Denne er jo også en leken sak:



Denne hadde vel til og med en viss juridisk relevans:



Jeg tror dette med saksillustrerte tøynett vil bli stående som det eneste ettertiden vil påvirkes av, og bli kopiert av mange andre etter hvert.
Jeg ser fram til flere kreative varianter av dette også i norske rettssaler, og ikke bare på gaten.
Det er ellers så lite å le av i vår tid.



Telehiv

Dom faller kl 12 idag.
Blir vi så mye klokere av det, uansett utfall?

Telehiv

Men tenk hvilken øding av kapital og etterforskningsressurser denne saken er:
- og med all denne ressurs- og prestisjeinnsatsen kan selvsagt ikke Laila frikjennes uansett

Likevel: Jeg tar for gitt at saken uansett dom blir anket, der mer penger skal renne ut, til å besegle skjebnen for ei dypnevrotisk kvinne ytterligere

Er der ikke noe bedre å bruke rettssystemets ressurser på for tiden?

PS: Og inne i Oslo sentrum vaker hatefulle MDG-ere rundt uten sertifikat og tenker ut nye måter å plage den ærlig arbeidende befolkning med. Ut fra teorien om at "staten betaler" samtidig som de ønsker å legge ned alt som staten tar inn penger fra.

Vi får bare be til Allah (det høver vel best i disse tider?) om at Tangen fikser uendelig mye mer penger inn på Oljefondet før alt raseres av klimatullingene - vi ligger foreløpig litt over 11.000 milliarder kroner:
https://www.nbim.no/no/


ConTrari1

Quote from: Telehiv on 15.01.2021, 11:30:26


Vi får bare be til Allah (det høver vel best i disse tider?) om at Tangen fikser uendelig mye mer penger inn på Oljefondet før alt raseres av klimatullingene - vi ligger foreløpig litt over 11.000 milliarder kroner:
https://www.nbim.no/no/

Jeg har en deal: Gi meg bare en -en eneste- av de milliardene og jeg lover å kjøpe klimakvoter for 900 -ni hundre- millioner. An offer you can't refuse, Solberg?
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: Telehiv on 15.01.2021, 11:30:26
Men tenk hvilken øding av kapital og etterforskningsressurser denne saken er:
- og med all denne ressurs- og prestisjeinnsatsen kan selvsagt ikke Laila frikjennes uansett

Hehe, jeg må nesten sitere en melding fra en gammel kompis akkurat nå:

"Jeg skal løpe naken rundt på Torgallmenningen i hele ettermiddag hvis tingretten våger seg på en annen dom enn å dømme Laila skyldig".

Hmmmm, vet ikke helt hva jeg frykter mest?


Telehiv

Siste: Da slipper bergenserne det opprivende syn å se en godt voksen mann løpe naken rundt på Torgallmenningen i ettermiddag:
Laila er nå dømt til ett år og 8 mnd. fengsel.

PS: En annen kjenning har akkurat nå i en engasjert SMS privat til meg fornyet veddemålet og er 100% sikker på at Laila vil få de nødvendige psykologattester på at ho ikke er soningsdyktig. Les: Vil slippe å måtte sone i fengsel.
Denne kjenningen krever bare at vi venter med å drive ham naken ut på Torgallmenningen til saken er kommet så langt at en slik psykologattest tas til følge av rettsvesenet, og Laila subsidiært kan sone med fotlenke hjemme.
Så her er det bare å vente og se om han får rett i tidens fylde - det høres veldig sannsynlig ut, uten at jeg for min del satser på å doble veddemålet.