Rakner Biden på oppløpssiden?

Started by ConTrari1, 22.10.2020, 11:32:35

Previous topic - Next topic

translator

#60
Quote from: translator on 04.11.2020, 16:44:02
Det er noe merkelig her. Kun Biden har fått flere stemmer.

https://pbs.twimg.com/media/El-_lyeX0AExMk7?format=jpg&name=900x900

"Feilen" i Michigan blir nå forklart på faktisk.no med at det var en feilinntasting, en typo:

QuoteNå har en tastefeil ved et valgkontor i vippestaten Michigan brakt amerikansk feilinformasjon til Norge. Feilen førte til at 138 339 stemmer ble tilskrevet Joe Biden, mens Donald Trump ikke fikk noen.

(...)

– Det eneste som skjedde var at en ekstra null ble tastet inn, sier Abigail Bowen, som administrerer valgarbeidet i Shiawassee til avisen The New York Times. Hun forklarer at feilen ble oppdaget raskt, og deretter rettet.

https://www.faktisk.no/notiser/QGr/biden-fikk-ikke-138-399-magiske-stemmer-i-michigan

Det er flere problemer med denne (bort)forklaringen, som for øvrig bekrefter at skjermbildet som skapte saken er ekte:

1. Hvordan kan 138 339 stemmer bli "en ekstra null"? Det er ingen nuller i 138339. (Regnestykket viser også at 138 339 er riktig, ikke 138 399 slik det står i overskriften.)

2. Hvordan skjer en typo? Det er vel som regel ved at den som taster kommer borti en tast i nærheten eller taster to ganger på samme tast. Da jeg fikk utstedt studentbeviset mitt i sin tid, ble etternavnet mitt, som er Erik, skrevet 'Eerik', og slik ble det seende ut i hele min studenttid. En opplagt typo. Kanskje vedkommede trykket på 3 en gang for mye, men hva var da egentlig meningen å taste inn?

3. Om du legger inn 138 339 eller 13 839 stemmer eller hva det nå skulle være, til Biden i en bolk med stemmer, så burde det også vært en stemmeandel til Trump der. Hvordan kan dette skyldes en typo? Det er ingen logikk.

4. Det står at "feilen" ble rettet opp. Men har vi noen garanti for at det har skjedd? Er det noen som har registrert at Bidens stemmeantall gikk ned igjen, før Trump fikk flere stemmer?

Denne "forklaringen" holder ikke vann. Jeg synes den minner om de samme kreative bortforklaringene som vi møter i klimadebatten.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

Dette tragikomiske valget får meg til å minnes salig Kurt Vonneguts beksvarte ironi i bl.a. novellesamlingen "Welcome to the Monkey House" (1968).
Vonnegut var, midt under den kalde krigen, mannen bak analysen om at sovjeterne var sjalu på amerikanerne som hadde fått sitt folk til å tro at de faktisk hadde reelle politiske alternativer å stemme på - mens alle sovjeterne derimot visste at de levde i en ettparti-stat.   
Vonnegut summerte opp analysen med denne knusende kommentaren om trikset bak det hele: "In America, losers may vote".

Jeg sitter med en nagende fornemmelse av at den godeste Vonnegut fremdeles er aktuell?

ConTrari1

#62
Quote from: translator on 06.11.2020, 15:35:09
Quote from: translator on 04.11.2020, 16:44:02
Det er noe merkelig her. Kun Biden har fått flere stemmer.

https://pbs.twimg.com/media/El-_lyeX0AExMk7?format=jpg&name=900x900

"Feilen" i Michigan blir nå forklart på faktisk.no med at det var en feilinntasting, en typo:

QuoteNå har en tastefeil ved et valgkontor i vippestaten Michigan brakt amerikansk feilinformasjon til Norge. Feilen førte til at 138 339 stemmer ble tilskrevet Joe Biden, mens Donald Trump ikke fikk noen.

(...)

– Det eneste som skjedde var at en ekstra null ble tastet inn, sier Abigail Bowen, som administrerer valgarbeidet i Shiawassee til avisen The New York Times. Hun forklarer at feilen ble oppdaget raskt, og deretter rettet.

https://www.faktisk.no/notiser/QGr/biden-fikk-ikke-138-399-magiske-stemmer-i-michigan

Det er flere problemer med denne (bort)forklaringen, som for øvrig bekrefter at skjermbildet som skapte saken er ekte:

1. Hvordan kan 138 339 stemmer bli "en ekstra null"? Det er ingen nuller i 138339. (Regnestykket viser også at 138 339 er riktig, ikke 138 399 slik det står i overskriften.)

2. Hvordan skjer en typo? Det er vel som regel ved at den som taster kommer borti en tast i nærheten eller taster to ganger på samme tast. Da jeg fikk utstedt studentbeviset mitt i sin tid, ble etternavnet mitt, som er Erik, skrevet 'Eerik', og slik ble det seende ut i hele min studenttid. En opplagt typo. Kanskje vedkommede trykket på 3 en gang for mye, men hva var da egentlig meningen å taste inn?

3. Om du legger inn 138 339 eller 13 839 stemmer eller hva det nå skulle være, til Biden i en bolk med stemmer, så burde det også vært en stemmeandel til Trump der. Hvordan kan dette skyldes en typo? Det er ingen logikk.

4. Det står at "feilen" ble rettet opp. Men har vi noen garanti for at det har skjedd? Er det noen som har registrert at Bidens stemmeantall gikk ned igjen, før Trump fikk flere stemmer?

Denne "forklaringen" holder ikke vann. Jeg synes den minner om de samme kreative bortforklaringene som vi møter i klimadebatten.

Den ekstra nullen som ble tastet inn, må være en analogi for Biden. En "ekstra null" tastes inn i det Hvite Hus. Men dersom det hadde vært noen nuller, f.eks. 135.000, så vil en null mindre gi 13.500, og kanskje et radikalt endret utfall. Som du skriver, vet vi noe om hva som skjedde etter at "feilen" ble rettet?

Mener å huske at i Wisconsin er det tillatt å kreve ny opptelling dersom forskjellen mellom kandidatene er på inntil 1%. Dersom dette er tilfellet i andre delstater, åpner det for ny opptelling i både Georgia, Pennsylvania og Nevada, slik situasjonen er nå. I Georgia skiller det 1091 stemmer. Denne hårfine forskjellen gir dessverre grobunn for mistanke om juks, når utfallet avgjøres av sent opptalte poststemmer som man tilsynelatende har mangelfull kontroll over. Man trenger ikke ikke putte inn så mange "juksterte" stemmer for å vippe resultatet, og man har oversikten over hvor mange som trengs. Disse poststemmene er blitt en verkebyll for Amerikas demokrati.

Parallellene til klimasaken fortjener en egen tråd synes jeg.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

En innringer til swebbt-tv forteller om sine opplevelser på valgnatten. Ganske interessant



https://www.youtube.com/watch?v=iT4gtyZOkfI&ab_channel=SvenskWebbtelevision&t=2m20s
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 06.11.2020, 15:48:38
Parallellene til klimasaken fortjener en egen tråd synes jeg.

Absolutt. De som styrer klimaet styrer jo også Biden.

translator

"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

translator

#66


https://www.youtube.com/watch?v=D6_hnIi7o7c&ab_channel=SvenskWebbtelevision

Her er det flere viktige poenger som også gjelder medienes dekning av valget.
Budskapet er også at der representanter for opptellingen hadde mulighet til å avkrefte at det har foregått noen form for valgjuks, har de ikke benyttet den muligheten.
Han påpeker dessuten det problematiske med å bruke poststemmer i et land som tradisjonelt har en svært lav (ned mot 50 prosent) oppslutning ved valg.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

ConTrari1

Quote from: translator on 06.11.2020, 16:35:34
Quote from: Telehiv on 06.11.2020, 16:18:19
Quote from: ConTrari1 on 06.11.2020, 15:48:38
Parallellene til klimasaken fortjener en egen tråd synes jeg.

Absolutt. De som styrer klimaet styrer jo også Biden.

Så sant, så sant

https://www.nrk.no/urix/det-forste-joe-biden-vil-gjore-som-president-er-a-melde-usa-inn-i-parisavtalen-igjen-1.15213008

Biden kan melde USA inn i Paris igjen ti ganger om han vil, det spiller ingen rolle. Paris fikk banesår da Trump trakk landet ut, den sjokkeffekten har ført til at Paris nå er irrelevant, slik også mange alarmister mener. Bildet som var bygget opp, var et samlet og enig verdenssamfunn, da den illusjonen sprakk, var det bare inntektene til byen som kunne kalles noe positivt. Riktignok er dette fra Saudi Arabia, ikke akkurat en "carbon slayer", likevel er dette å banne i klimakjerka:

Saudi Arabia's former lead delegate to the United Nations climate talks said the Paris agreement to fight global warming is "dead," ending what he called a "big conspiracy the world created."

Mohammed Salim Al Sabban, also a former adviser to Saudi Arabia's Ministry of Petroleum and Mineral Resources, celebrated what he called the unofficial "death" of the Paris accord.

"Are you still following the dead Paris Agreement?" Al Sabban tweeted in response to former New York Times writer Andrew Revkin.

"They will go from one meeting to another forever till it's officially announced its death. Don't be selective when you attack the Saudi UNFCCC position. It is unfair," Al Sabban wrote.

Revkin was commenting on news that the U.S., Saudi Arabia, Russia, and Kuwait refused to "welcome" the findings of a U.N. climate report released in October.

The report said carbon dioxide emissions would need to decline 45 percent by 2030 to avoid warming greater than 1.5 degrees Celsius.


Den famøse 1,5 rapporten som norsk MSM fortsatt refererer til som "bindende", mens realiteten er at konferansen ikke vedtok noe annet enn å "welcome" at den ble ferdig, altså ikke aksept av innholdet. 

https://climatechangedispatch.com/paris-climate-accord-dead/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

#68
Opprullingen fortsetter. Nå har man funnet at en "softwarefeil" har gjort 6000 Trump-stemmer til Biden-stemmer i Antrim County i Michigan. Dette ble oppdaget fordi dette er en valgkrets med stor republikansk majoritet:

QuoteAntrim er et fylke der Republikanerne har oppnådd 70 prosent av stemmene. Republikanerne forsto at noe var fundamentalt galt.

Republicans point out that in northern Antrim County, thousands of votes were counted in error for Biden, and for Democratic Sen. Gary Peters instead of GOP candidate John James.

Michigan GOP Chairwoman Laura Cox said at a Friday press conference that "in Antrim County, ballots were counted for Democrats that were meant for Republicans, causing a 6,000 vote swing against our candidates. The county clerk came forward and said, 'tabulating software glitched and caused a miscalculation of the votes.'"

47 fylker har brukt samme software. Hvis det samme har skjedd her, vil det være utslagsgivende for resultatet.

Cox said that "since then, we have now discovered that 47 counties used this same software in the same capacity," or more than half of Michigan's 83 counties. She urged those counties to "closely examine their results for similar discrepancies." Trump's campaign circulated her remarks on Twitter.

The Detroit Free Press reports that Antrim County uses Dominion Voting Systems equipment. Results are stored on computer cards at precincts, then uploaded to another computer by county election officials.

En professor i datastemmegivning sier det kan ha vært menneskelig feil, men mest sannsynlig en design-feil. Det betyr at samme feilen kan ha skjedd i de andre fylkene.

Sean Hannity rapporterte i natt at kilder forteller ham at samme programvare er brukt i 30 delstater.

https://www.document.no/2020/11/07/software-feil-gjorde-6-000-trump-stemmer-til-biden-stemmer/


Fra kommentarfeltet:

QuoteDet virker som om de har brukt et program som heter Scorecard.
-----------------------------------------------
Its not a glitch its a NSA/CIA developed software called HAMMER. It was adapted to hack voting machines and called SCORECARD. It was also used during the russia russia russia hoax to hack into private convo's etc.

Basically it works like this. The program searches for open ports on hardware of various kinds. Unlike most computer virus which only have info on certain software codes, Hammer is able to tell what software is running and uses that softwares coding to hack in. Its then able to learn the rest of the code and control it without showing users.

This program once modified for election hardware/software became known as 'SCORECARD'. It was used in the 2012 election as well for obama. They tried to use it during 2016 election but a sting op took them down before they were able to infect machines on a large scale.

This time they went for a cloud type dispersion, as in not all their eggs were in one basket. In fact 99.99% of the people involved in this elections fraud had no idea. They were told to try things like harvesting ballots etc, but this was only a cover for the operation to infect machines in swing states.

It worked like a charm and has already self destructed leaving no trace on the machines.



https://www.youtube.com/watch?v=OYpVvjh_TMA&feature=youtu.be&ab_channel=FreedomFirstNetwork
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

translator

#69
Quote from: translator on 04.11.2020, 18:07:06
Arizona denne gang

https://www.armstrongeconomics.com/international-news/politics/voter-fraud-in-arizona-maricopa-county-others/

Nå begynner det som har skjedd her å bli tydeligere. I kommentarfeltet har en skrevet:

QuoteI Arizona er det delt ut sharpie pens (merkepenner) i valgkretser med overveiende republikanske velgere, mens valgmaskineme bare leser stemmesedler fylt ut med kulepenner.
'
https://www.document.no/2020/11/04/fordreide-resultat-i-et-fylke-i-michigan/

Denne kvinnen forteller at da hun var inne i stemmelokalet med egen kulepenn, forsøkte de å ta den fra henne. Hun så også at andre ble fortalt at de skulle bruke sharpie pens.



https://www.youtube.com/watch?v=OM4uF0AQig4&app=desktop&ab_channel=VirtualMartini

Jeg skjønte først ikke hva som skulle være hensikten med dette, for funksjonærene kan umulig vite hvilken kandidat velgerne vil stemme på. Men siden de fleste velgerne her er republikanere, kan tankegangen ha vært å redusere antallet Trump-stemmer samtidig som man antagelig også "mister" noen få Biden-stemmer.



"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

stjakobs

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

stjakobs

Jeg har sett at enkelte media sier at alle stemmesedlene i USA er merket med en hemmelig kode. Dette er tenkt benyttet til å avsløre all falsk stemmegivning. Jeg trodde i utgangspunktet at dette bare var/er en vandrehistorie, men nå er jeg faktisk usikker.

Her er en forklaring:

https://drive.google.com/file/d/18C0gEtPdzJ2phpOdvtyYcyCi1g1Q1_bR/view

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

translator

#72
President Trump har vunnet i Pennsylvania, ifølge Rudy Giuliani.

QuoteThe margin of victory is only 40.000 votes. We have more than 300.000 votes contested. Behind me are over 90 witnesses – that's called evidence – the burden of proof is on the part that claims victory.



https://www.youtube.com/watch?v=H-zTnpwTZNM&ab_channel=GlobalNews
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

translator

"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

translator

Jeg fortsetter å bli sensurert av Drammens Tidende. I går skrev jeg dette innlegget. Mye er det samme som jeg har skrevet om i denne tråden:

Quote
"The margin of victory is only 40 000 votes. We have more than 300.000 votes contested. Behind me are over 90 witnesses - that's called evidence - the burden of proof is on the part that claims victory."

Rudy Giuliani om resultatet i Pennsylvania

I går sensurerte Drammens Tidende meg, da jeg skrev:

"Hvordan kunne Biden plutselig få 138 000 ekstra stemmer i Michigan? Det er noe som ikke stemmer."

https://pbs.twimg.com/media/El-_lyeX0AExMk7?format=jpg&name=900x900

"Feilen" i Michigan blir nå forklart på faktisk.no med at det var en feilinntasting, en typo:

Nå har en tastefeil ved et valgkontor i vippestaten Michigan brakt amerikansk feilinformasjon til Norge. Feilen førte til at 138 339 stemmer ble tilskrevet Joe Biden, mens Donald Trump ikke fikk noen.

(...)

– Det eneste som skjedde var at en ekstra null ble tastet inn, sier Abigail Bowen, som administrerer valgarbeidet i Shiawassee til avisen The New York Times. Hun forklarer at feilen ble oppdaget raskt, og deretter rettet.

https://www.faktisk.no/notiser/QGr/biden-fikk-ikke-138-399-magiske-stemmer-i-michigan


Det er flere problemer med denne forklaringen, som for øvrig bekrefter at skjermbildet som skapte saken er ekte:

1. Hvordan kan 138 339 stemmer bli "en ekstra null"? Det er ingen nuller i 138339. (Regnestykket viser også at 138 339 er riktig, ikke 138 399 slik det står i overskriften.)

2. Hvordan skjer en typo? Det er vel som regel ved at den som taster kommer borti en tast i nærheten eller taster to ganger på samme tast. Da jeg fikk utstedt studentbeviset mitt i sin tid, ble etternavnet mitt, som er Erik, skrevet 'Eerik', og slik ble det seende ut i hele min studenttid. En opplagt typo. Kanskje vedkommede trykket på 3 en gang for mye, men hva var da egentlig meningen å taste inn?

3. Om du legger inn 138 339 eller 13 839 stemmer eller hva det nå skulle være, til Biden i en bolk med stemmer, så burde det også vært en stemmeandel til Trump der. Hvordan kan dette skyldes en typo? Det er ingen logikk.

4. Det står at "feilen" ble rettet opp. Men har vi noen garanti for at det har skjedd? Er det noen som har registrert at Bidens stemmeantall gikk ned igjen, før Trump fikk flere stemmer?

Denne "forklaringen" holder ikke vann. Jeg synes den minner om de samme kreative bortforklaringene som vi møter i klimadebatten.

Se også

https://www.youtube.com/watch?v=D6_hnIi7o7c&ab_channel=SvenskWebbtelevision

Her er det flere viktige poenger som også gjelder medienes dekning av valget.

Budskapet er også at der representanter for opptellingen hadde mulighet til å avkrefte at det har foregått noen form for valgjuks, har de ikke benyttet den muligheten.

Det påpekes dessuten det problematiske med å bruke poststemmer i et land som tradisjonelt har en svært lav (ned mot 50 prosent) oppslutning ved valg

Og i dag kom nyheten om at em "softwarefeil" har gjort 6000 Trump-stemmer til Biden-stemmer i Antrim County i Michigan. Dette ble oppdaget fordi dette er en valgkrets med stor republikansk majoritet:

Antrim er et fylke der Republikanerne har oppnådd 70 prosent av stemmene. Republikanerne forsto at noe var fundamentalt galt.

Republicans point out that in northern Antrim County, thousands of votes were counted in error for Biden, and for Democratic Sen. Gary Peters instead of GOP candidate John James.

Michigan GOP Chairwoman Laura Cox said at a Friday press conference that "in Antrim County, ballots were counted for Democrats that were meant for Republicans, causing a 6,000 vote swing against our candidates. The county clerk came forward and said, 'tabulating software glitched and caused a miscalculation of the votes.'"

47 fylker har brukt samme software. Hvis det samme har skjedd her, vil det være utslagsgivende for resultatet.

Cox said that "since then, we have now discovered that 47 counties used this same software in the same capacity," or more than half of Michigan's 83 counties. She urged those counties to "closely examine their results for similar discrepancies." Trump's campaign circulated her remarks on Twitter.

The Detroit Free Press reports that Antrim County uses Dominion Voting Systems equipment. Results are stored on computer cards at precincts, then uploaded to another computer by county election officials.

En professor i datastemmegivning sier det kan ha vært menneskelig feil, men mest sannsynlig en design-feil. Det betyr at samme feilen kan ha skjedd i de andre fylkene.

Sean Hannity rapporterte i natt at kilder forteller ham at samme programvare er brukt i 30 delstater.

https://www.document.no/2020/11/07/software-feil-gjorde-6-000-trump-stemmer-til-biden-stemmer/

Dette er bare noen av det som er avdekket. Vil Drammens Tidende fortsette å sensurere eller ønsker de en åpen debatt? Uansett hva man mener om Donald Trump, så må det viktigste ved et valg være at folket skal bestemme, ikke de som teller stemmene. Hvis valget er regissert og manipulert for at en side skal vinne, hva er da vitsen med valg?

https://www.dt.no/joe-biden-har-vunnet-presidentvalget-i-usa/s/5-57-1538499
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund