Biden eller klimakrise -hva velger du?

Started by ConTrari1, 03.10.2020, 11:58:34

Previous topic - Next topic

ConTrari1

Prof. Mann er ikke i tvil; fire nye år med Trump vil være kroken på  døra for klimaet -really!

A second Trump term would be 'game over' for the climate, says top scientist

Michael Mann, one of the world's most eminent climate experts, says Earth's future 'is in the hands of American citizens'.

Michael Mann, one of the most eminent climate scientists in the world, believes averting climate catastrophe on a global scale would be "essentially impossible" if Donald Trump is re-elected.

"The future of this planet is now in the hands of American citizens," he says. "It's up to us. The way we end this national and global nightmare is by coming out and voting for optimism over pessimism, for hope and justice and progress over fear and malice and superstition. This is a Tolkienesque battle between good and evil, and Sauron needs to be defeated on election day here in the United States."


https://wattsupwiththat.com/2020/10/02/michael-man-a-second-trump-term-is-game-over-for-the-climate-really/

Sauron hører hjemme i fantasy-sjangeren, og det gjør Mann også. Men helt Frodo er han nok ikke. Forøvrig opplevde jeg noe av en tilsvarende seanse i Tromsø nylig, der en trivelig pub-stund ble tidvis forstyret av en ung dame som med skjærende stemme fortalte  om alt det vonde som kommer av vår uansvarlige oppførsel, hun var tydeligvis ansatt i et eller annet institutt. Den store perlen var da hun kunne glede sine venner med å fortelle om at det var så positivt å fange "karbon", for vet dere hva? Karbon er plantemat, og tenk dere hvor mye mer mat vi kunne produsere hvis vi bruke det som gjødsel!

I kid you not, hadde ikke drukket for mye. Da trenger man å se et Haaland-mål for  å komme seg av sjokket.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

Quote from: ConTrari1 on 03.10.2020, 11:58:34
Prof. Mann er ikke i tvil; fire nye år med Trump vil være kroken på  døra for klimaet -really!



Her synes jeg Mann har et poeng, men du har litt feil overskrift. Biden eller ønsketenkning hadde passet bedre!

For hvis det er noen som kan sette kroken på døra for klimaprofitørene på fire år, så må det være Trump. Men først må han overleve/bli frisk av corona, og deretter må han vinne valget. Men jeg håper fremdeles. Alternativet har jeg ikke engang lyst til å tenke på.

Da Trump overraskende vant for fire år siden, så syntes jeg det var en tragedie. Skal si verden har forandret seg, eller er det bare jeg som har blitt klokere?
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund