Ny bok fra Klimarealistene

Started by translator, 23.09.2020, 00:04:08

Previous topic - Next topic

translator

Bare dager etter lanseringen av Kent Andersens bok på document.no, fikk jeg denne e-posten:

QuoteMOTVEKT – FAKTA OM KLIMA

I tre tiår har det vært presentert som en vedtatt sannhet at menneskeskapte klimaendringer vil føre til apokalypse dersom vi ikke går radikalt til verks, og snur utviklingen. Synspunktet reflekteres i så vel nasjonal lovgivning og folkerettslige avtaler, som i mediene og det offentlige ordskiftet.

Fra sitt ståsted forteller Gregory Wrightstone en annen historie. Punkt for punkt gjennomgår han det etablerte narrativ og de oppleste og vedtatte «sannheter», og presenterer en verden og en virkelighet som står i skarp kontrast til det som daglig kommuniseres som fakta og sannheter. I Motvekt – fakta om klima legger han frem seksti fakta som tilbakeviser det såkalte «klimakonsensus». Boken er «et must» for enhver som deltar i klimadebatten, og er interessert i klima.
Gregory Wrightstone er geolog, og har i mer enn 35 år arbeidet med undersøkelser om jorden og dens prosesser.
Boken er oversatt av Klimarealistenes styreleder.

De første 30 sidene kan leses her:

http://klimarealistene.com/Motvekt_til_side_29.pdf

Boken er tilgjengelig i Klimarealistenes Klimabutikk http://klimarealistene.com/klimabutikken.html


Jeg har sett på det som er lagt ut, og synes det ser lovende ut, så jeg har bestilt boken.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

translator

Fikk boken i dag. Rask levering!
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

#2
Quote from: translator on 25.09.2020, 00:15:33
Fikk boken i dag. Rask levering!

Har så mye annet jeg leser på for tiden at jeg ikke har bestilt denne, ennå i hvert fall.
Håper du kan gi noen eksempler fra boken etter hvert?

Klimarealistenes prosesskriv til høyesterett



Har derimot lest Klimarealistenes prosesskriv til høyesterett som en faglig korreks til saken som Greenpeace og Natur og Ungdom har anlagt mot staten for brudd på Grunnlovens § 112 ifm. tildelingsvedtak i den 23. konsesjonsrunden.

Skrivet er nå lagt ut på sidene deres, og bør være kort og grei obligatorisk lesing for alle som er kritisk engasjert i klimadebatten:
https://www.klimarealistene.com/2020/09/25/vart-prosesskriv-til-hoyesterett/

Her plukkes bl.a. Samsets og Jansens lettvintheter og sirkelargumentasjoner greit fra hverandre. Særlig refses Samsets skamløse presentasjon i lagmannsretten der hans hovedbudskap var at verdens og Norges utslipp må ned til null, herunder at dette ikke tillater å tildele nye letelisenser, og at null utslipp er krevende, men gjennomførbart. Klimarealistenes prosesskriv viser at alle hans påstander rundt dette er svært feilaktige og bygger på modeller som for lengst er falsifiserte.


ConTrari1

All klima-juss er bra! I retten er det lite spillerom for svada, og fakta veier tungt.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.