En glossy annonse for en fossil-SUV er nå som et Cocktail under skolepulten

Started by Telehiv, 04.08.2020, 11:36:57

Previous topic - Next topic

Telehiv

I min utviklingsoptimistiske ungdom var det eggende å se på bilder i Cocktail av nakne kvinner under skolepulten, med frykt for å bli tatt på fersken av en kristen frøken. Men allerede for 20 år siden påpekte Fredrik Wandrup i Dagbladet at det klassiske Cocktail var "en studie i uskyld", med "en slags tidstypisk og spennende skjønnhet", som Willy B. (Willy Bakken) uttrykker det i sin bok om ukeblader, «Drømmenes marked». Modellene var ofte fotografert ute i naturen, mellom blomster og trær, iblant med skjødet pyntelig skjult av en blomst. Eller de poserte med en kledelig sjenanse i utpregete hybelkulisser, gjerne lettere henslengt på en sofa eller ei seng. De færreste av modellene viste mer enn en aldri så liten dusk av kjønnet. Og de var slett ikke smellvakre. Noen var magre, andre var fete. Enkelte var ivrig opptatt med å trekke inn magen, mens andre holdt hendene blygt foran skrittet. Bare brystene fikk henge noenlunde fritt. Da ble det slik:



Men tidene forandrer seg; dette er er ren uskyld nå.
Det frekke og vovede nå er å våge å rulle ut en annonse for en fet fossil-SUV i offentlig påsyn. Jeg frykter at det etter hvert kan komme en politianmeldelse for å vifte forførende med et sånt bilde foran vår rene ungdomsgenerasjon?

 

Det blir nok frøken som tar oss her også til slutt?

PS: Boka Drømmenes marked (1996) er en ny-klassiker som mange av våre voksne forummedlemmer ville hatt stor moro av å lese:




Telehiv

Men alt håp er ikke ute med elbiler på menyen: Jeg søkte på "sexy elbiler" og fant dette:



Vel, her kunne jeg vurdert å ta en tur - bare jeg fikk tak i et av de 100 eksemplarene som skal lages.

Link: https://granturismoauto.no/2020/07/06/hvem-sa-elbiler-ikke-var-sexy/

Telehiv

Og er man ikke mett på eggende kvinnebilder ennå, med internasjonalt potensial, så har vi i vår økodiettfokuserte tid alltids dette å ty til:



Som Marie Antoinette sa da folket skrek etter brød: Kan de ikke spise kaker da?