Må klimaet reddes? Klimaet må reddes! Det sier NRK.

Started by ConTrari1, 26.07.2020, 12:42:45

Previous topic - Next topic

ConTrari1

Noe av det mest vulgære i klimadebatten er påstanden om at klimaet "må reddes". Så hva skjer dersom vi ikke gjør som alarmistene sier? Dør klimaet da? Blir det borte? Går vi en klimaløs fremtid i møte? I denne tid, da skam er påkrevet for enhver handling, kvalifiserer medias skamløshet til skammekroken.

Tenk deg at verdens storfe oppretter sin egen stat. Hvor store ville utslippene deres vært sammenlignet med andre land i verden?

Svar: Mømø-land hadde blitt medlem av FN menneskerettighet organisasjon og fått støtte for kravet om ubegrenset rap og promp, de sier det er kultur og tradisjon i deres rike og det kan man ikke nekte dem. Andre land og dyreriker må kutte desto mer.

https://www.nrk.no/direkte/xl/project-drawdown_-slik-kan-verden-klare-togradersmalet-1.14928645

Og så har NRK linket til en gammel traver; en 16-åring som er fortvilet over dårlig fiske:

Denne helgen skulle verdens land ha meldt inn nye og ambisiøse klimamål til FN. Klimaaktivist Litokne Kabua (16) på Marshalløyene fortviler.

– Det beste med å bo her, er at det er så fredelig. Det er ingenting annet å bekymre seg for enn klimaendringene, sier Litokne Kabua på telefon til NRK.

Familien hans har drevet med fiskeri i flere generasjoner. Han sier han allerede merker klimaendringene på kroppen.

– Før i tiden kom vi hjem med mye mer fisk enn vi trengte selv. Men når vi fisker nå, på grunn av korallbleking og klimaendringene, kan vi noen ganger komme hjem uten nok mat til familien vår, sier Kabua.


Se det, NRK på tråden til Marshall-øyene og på det grunnlaget skal vi slutte å spise kjøtt. Men dette var i februar. Så kom Corona...og siden har vi ikke hørt noe mer om Kabua. Ble fisken hans smittet? Fikk Stillehavet Corona og steg femten meter? Ingen kan vite, kanskje er det allerede for sent, for:

Synker i havet
Marshalløyene er en gruppe øyer og atoller i Stillehavet. Ifølge US Geological Survey er særlig Majuroatollen, Marshalløyenes hovedstad, utsatt for stigende havnivå som følge av klimaendringer.


https://www.nrk.no/klima/litokne-_16_-fra-marshalloyene_-_-vi-er-pa-frontlinjen-for-klimaendringene-1.14887862

Men...men...men, ikke et pip om havstigning på Wiki, kan det være brødrene Koch som har skylden (når hørte vi forresten sist om Koch?):
https://en.wikipedia.org/wiki/Marshall_Islands

PS: VGD har en egen tråd om klimaskam:
https://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1862949/tittel/hvor-er-alle-skammene-blitt-av





Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

frankolsen

Ja akkurat.
Marshalløyene er vel den øygruppen som er mest stabil, og endatil øker i utbredelse i henhold til den største forskningsrapporten som er laget om temaet:
https://sci-hub.tw/10.1002/wcc.557

ConTrari1

Quote from: frankolsen on 26.07.2020, 17:37:45
Ja akkurat.
Marshalløyene er vel den øygruppen som er mest stabil, og endatil øker i utbredelse i henhold til den største forskningsrapporten som er laget om temaet:
https://sci-hub.tw/10.1002/wcc.557

Ja, og dette er forskning. Mens NRK fornekter fakta og insisterer på å forlede leserne. Tenk om de satte faktisk.no (aka fakedesk.no) på saken? Norsk MSM er beyond frekkhet i klimasaken. Kanskje de angrer seg nå, men de har gått for langt, de er fanget i sitt eget nett av usannheter. Og ingen MSM'er tar jobben med å  fortelle at keiseren er uten klær. Da kunne de lett være uten jobb.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Og det sier Macron i Frankrike:

Frankrike forbyr utendørs varmelamper: – Hvis vi ikke gjør noe, får vi en økologisk krise

– Folk forstår at vi befinner oss i en farlig situasjon. Hvis vi ikke gjør noe, får vi en økologisk krise etter den pågående helsekrisen. Vi kan ikke fortsette å varme opp uteserveringer når det er null grader, bare for at folk skal kunne sitte i varmen og ta en kaffe. Det er energisløsing, sa ministeren i et intervju med avisa Le Monde.


https://resett.no/2020/07/28/frankrike-forbyr-utendors-varmelamper-hvis-vi-ikke-gjor-noe-far-vi-en-okologisk-krise/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Har rotet meg opp til Spiterstulen. Her er det ikke mye klimakrise å spore. Gangsperre er mer sannsynlig.

Boris den nye

En rekke forskningsrapporter dokumenterer at gangsperren forverres dramatisk pga den menneskeskapte klimakrisen.

Telehiv

Isbjørngangsperre er visst ekstrem-ille. Den menneskeskapte selvsagt. Og den vil bare øke fram til 2050 til den siste isbjørn er druknet.

Boris den nye

I dag blir årets fredsprisvinner annonsert. Jeg tipper det blir Gretha Thunberg. Tine will tell.

ConTrari1

Quote from: Boris den nye on 09.10.2020, 10:23:50
I dag blir årets fredsprisvinner annonsert. Jeg tipper det blir Gretha Thunberg. Tine will tell.

Du får holde oss oppdatert, for jeg drikker ikke melk.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Jeg ligger på mine knær og takker den kjetterske antagonisten til klimaguden som reddet oss fra en fredspris til St. Greta.
Det ville sterkt forstyrret mitt moderate alkoholkonsum og rent generelt gjort verden til et uutholdelig sted.

Og ikke minst: Alle med en lang universitetsutdannelse ville bittert følt at de hadde gått alle disse årene på universitetet forgjeves.




Boris den nye

Merket at jeg ble både glad og lettet over at det ikke ble GT som fikk fredsprisen. Tror hverken blodtrykket eller min generelle mentale helse hadde hatt godt av det. Tenker med gru på all den klimahysteriske mediadekningen vi måtte ha lidd oss igjennom de neste ukene.

Men klimarørsla vil nok ikke ta dette nådig opp.

ConTrari1

Quote from: Boris den nye on 09.10.2020, 12:05:46
Merket at jeg ble både glad og lettet over at det ikke ble GT som fikk fredsprisen. Tror hverken blodtrykket eller min generelle mentale helse hadde hatt godt av det. Tenker med gru på all den klimahysteriske mediadekningen vi måtte ha lidd oss igjennom de neste ukene.

Men klimarørsla vil nok ikke ta dette nådig opp.

Aha! hva var det jeg sa? Bønda har hatt en finger i melkespannet her, når prisen går til verdens matvareprogram. Boris var forutseende som skrev om Tine. Men hvordan kan norske promp og rap røde kuer fortjene en fredspris? Kanskje de holder klimanøytrale kyr på Nobel-instituttet.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 09.10.2020, 11:46:22

Det ville sterkt forstyrret mitt moderate alkoholkonsum og rent generelt gjort verden til et uutholdelig sted.


Dette med alkoholkonsum; det kan arrangeres en avlastningsordning for det. Mot et lite bidrag, ev. i naturalia. En gang for mange år siden kjørte visstnok den franske staten kampanje for mer moderat alkohol konsum  der det sto på store plakater; "Du behøver ikke drikke mer enn en liter vin om dagen!" Kloke ord, det der.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Spol tilbake til 29. juni 2017. Britisk media meldte da om undergang, som skjer akkurat nå i våre dager. Eller?

Four years to save the Earth: 2020 is the deadline to avert climate catastrophe, experts claim in chilling commentary.

Four years to save the Earth: 2020 is the deadline to avert climate catastrophe, experts claim in chilling commentary
'When it comes to climate, timing is everything' Nature commentary said
Letter was signed by former UN climate chief Christiana Figueres, three top climate scientists, and two sustainability experts from the business sector.

The transition to cleaner energy sources is well underway and is backed by broad consensus on the need to beat back the threat of climate change—with the notable exception of the United States under President Donald Trump.


Oversatt: Det store flertall av verdens nasjoner støtter Paris-enigheten i håp om overføringer fra "skyldige" "rike" land i Vesten. Mens de bygger nye kullkraftverk. Og forbanner Trump som stoppet pengedrysset til FNs klimafond (noen som har hørt noe om det i det siste??).

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4651742/2020-deadline-avert-climate-catastrophe.html
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.