Oslo kommunes klimaetat søker ny avd.sjef

Started by Telehiv, 23.07.2020, 10:06:10

Previous topic - Next topic

Telehiv

Om forumet har lesere med interesse i denne retning legger jeg ut utlysningen nederst.

Vi merker oss forøvrig et par forhold evt. søkere bør forstå konsekvensene av:
- Etaten skal være en pådriver for å nå kommunens ambisiøse mål om å redusere klimagassutslippene i Oslo med 95 prosent innen 2030
- som igjen betyr at lokale residenter bør ha gode bein å ta seg fram med, for det er ikke like lett å se fra de øvrige budsjetter hva som skal erstatte dagens framkomstmidler der det er en viss avstand til offentlig transport (byen skal jo bli personbilfri også) og hvordan man ellers skal komme seg rundt i en slik by
- men kanskje tanken er å bli kvitt unyttige eldre og andre svakbeinte? Det er jo så mye lovende ungdom i Oslo som kan erstatte dem

NB: Til slutt noterer vi at det ikke stilles ett eneste krav til klimafaglighet. Så la ikke det hindre deg.
Det skulle forøvrig tatt seg ut, en klimafaglig person ville jo stukket seg ut som en sår tommel i dette MDG-faglige miljøet 

Link til utlysing: https://e24.no/ledige-stillinger/s/GG45KQ/klimaetaten-sker-ny-avdelingssjef


ConTrari1

Ikke aktuelt for meg, men jeg har en tolvmenning som kan være interessert. Ha/hu/he/hå/hin er dypt miljøengasjert og har deltatt på kveldsmøter om bevisstgjøring av egen utpust som åndelig forberedelse for co2-fangst og lagring på personlig basis, dette er foreløpig kun utviklet i teorien. Men det spiller liten rolle i Oslo, der øker utslippene hvert år okkesom:

Det er helt riktig at klimagassutslippene i Oslo har økt for andre år på rad. De siste tilgjengelige tallene er fra 2018. Fra 2016 til 2018 økte klimagassutslippene i Oslo med rundt 4,5 prosent, ifølge tall fra Miljødirektoratet. Den viktigste årsaken til denne økningen er høyere utslipp fra anleggsbransjen.

https://resett.no/2020/07/23/klimagassutslippene-har-okt-i-oslo-for-andre-ar-pa-rad/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.