Klimadissidenter trues med fengsel

Started by Telehiv, 08.07.2020, 09:37:26

Previous topic - Next topic

Telehiv

Krav om fengsling av "climate realists"?!

Anthony Watts skriver nå om urovekkende forhold rundt ytringsfrihet i klimasaker: https://climaterealism.com/2020/07/climate-activists-step-up-calls-for-imprisoning-climate-realists/

Hvorvidt dette vil slås opp andre steder enn hos Climate Realism, som f.eks. Watts' "hjemmebane" WUWT m.fl., får vi bare vente og se på, ikke minst kommentarspaltene. For man må vel nesten anta at frihetselskende akademikere vil synge ut denne gangen?
Eller er akademia nå så bredt fraskremte enhver form for opposisjon mot populær ekstremaktivisme - dyrket til det like ekstreme i media - at man bare graver seg et hull i bakken og håper dagens mediahypede intoleransebølger roer seg etterhvert?

Men du leste riktig, her er Watts' introduksjon til dette kraftige angrepet på ytringsfrihet i klimasaker:

Unable to win the debate in the court of public opinion, climate activists are increasingly calling for the imprisonment of climate realists. The latest example is an article in Carbon Brief titled "How climate change misinformation spreads online." The authors, who are all University of Exeter professors, advocate fines and imprisonment for people publishing "climate misinformation" online. They justify their call for imprisonment by claiming tremendous harm from "misleading information that is created and spread with intent to deceive."

Link til Carbon Brief-artikkelen: https://www.carbonbrief.org/guest-post-how-climate-change-misinformation-spreads-online

Disse Exeter-professorene har tydeligvis lagt ned en stor jobb med å identifisere og gruppere dissidentene, og deretter satt opp hvordan de best kan straffes.

Kartleggingen av dissidenttyper har de framstilt slik:



Straffemetodene har de satt opp slik:



De som orker og har fordøyelse som tåler dette, anbefales å lese seg gjennom disse artiklene og se hvor langt utviklingen mot knebling av ytringsfrihet har kommet i disse aktivistmiljøene.
God lesing!


Telehiv

Climate Change Dispatch har slått opp samme sak:
https://climatechangedispatch.com/climate-alarmists-ramp-up-calls-to-throw-climate-realists-in-jail/

Men vil MSM slå opp dette urovekkende professorale angrepet på ytringsfriheten?
Eller gjelder forsvar for ytringsfriheten bare saker der man selv er helhjertet enig?



Telehiv

#2
Ble visst kluss med at jeg hoppet inn i ditt innlegg, ConTrari1? (trykket på deg da jeg svarte deg)

Her er mitt svar med rett nick:

Sitat ConTrai1: "Jeg er langt mer bekymret for den grønne boksen; Technological Solutions". Der kan sensur og tankekontroll gjøres i det skjulte."

Det er vel det vi har sett flere eksempler på her hjemme lenge; jfr. den kritikk-avvisende promoteringen av vindmøller m.m.
Da er det godt å se når stadig flere forskere nå begynner å ta til motmæle. Det er nesten så man kan begynne å håpe at "vinden har snudd" (pun intended).

PS: Vi hadde jo også Benestad & gjengen her hjemme i mars 2019 (tiden flyr), som i sin famøse pamflett truet med diverse represalier mot kjettere, og ville innsette klimaforskere til å styre samfunnet bort fra klimakatastrofe:

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Mg4pMM/25-kulturpersonligheter-og-akademikere-vi-stoetter-skolestreiken

Men det virker som det norske folk raskt skjønte bildet den gangen, og disse aktivistene krøp heldigvis kvikt i skjul når de ble bredt gjort oppmerksomme på sin ytringspolitiske misere. Problemet man sliter med når det gjelder å stanse dagens udemokratiske aktivister er at sånt ikke biter på unger i gatene og dyslektiske klimaforskere i spaltene - og tydeligvis heller ikke på Exeter-professorer i parnasset.

For det er tross alt verre når en hel gruppe Exeter-professorer rykker ut med fengselstrusler mot dem de definerer som kjettere mot den rette lære.

ConTrari1

Hm ja, hele mitt innlegg er borte.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 08.07.2020, 12:27:25
Hm ja, hele mitt innlegg er borte.

Ja, jeg bomma i farten og svarte inne i ditt innlegg (jeg har tilgang til den funksjonen), og dermed forsvant innlegget ditt da jeg skulle rette opp dette.
Det ble litt travelt her, fikk en servicemann på huset og stokket korta i en brå avslutning. Håper du tilgir surret - og ikke krever meg fengslet  8)

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 08.07.2020, 14:01:24
Quote from: ConTrari1 on 08.07.2020, 12:27:25
Hm ja, hele mitt innlegg er borte.

Ja, jeg bomma i farten og svarte inne i ditt innlegg (jeg har tilgang til den funksjonen), og dermed forsvant innlegget ditt da jeg skulle rette opp dette.
Det ble litt travelt her, fikk en servicemann på huset og stokket korta i en brå avslutning. Håper du tilgir surret - og ikke krever meg fengslet  8)

Erstatning kan skje med god rødvin :-)
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.