Pål han gjekk seg litt lenger på haugen

Started by Bebben, 28.05.2020, 21:15:16

Previous topic - Next topic

Bebben

Høyesterettsadvokat Pål W. Lorentzen pådro seg KOKS (kronisk obsessivt klimasyndrom) for mange år siden, og benytter seg nå av faget sitt for å forsøke å tvinge igjennom sine vrangforestillinger meninger på tvers av det som våre folkevalgte har bestemt, altså å tildele letelisenser for olje og gass i Barentshavet. Det handler om den sagnomsuste Århundrets rettssak, som i det minste noen har hørt om. Saken er behandlet og tapt i to rettsinstanser, og med en forutsigbarhet som bare kan sammenlignes med Klimapanelets hockeykølleproduksjon, anket videre til Høyesterett. Hvorfor HS i det hele tatt har besluttet å fremme anken, får man vel spørre dem om.

I en kronikk i Dagens Næringsliv skriver han om sine forhåpninger til den videre behandlingen av aktivismen sin i rettsapparatet - saken kommer "trolig" opp i Høyesterett til høsten. Eller forhåpninger - det ser mer ut til at han allerede nå varsler at saken skal ankes videre til Den europeiske menneskerettsdomstolen. (Man kan spekulere om han har fått noen signaler, for han ringer vel til folk han som de fleste andre i disse tider.)

QuoteEt interessant spørsmål er om rettsutviklingen under EMK allerede har innhentet og passert Grunnlovens §112.

Ja det kan man sannelig spørre om. Får man ikke trumfet gjennom lobbyhobbyen sin her hjemme, finnes det vel alltid noen andere metoden.

Rita Karlsen i HRS er heller ikke imponert, og setter i et høyst lesverdig innlegg aktivismen inn i en større sammenheng:   

QuoteHva skal vi egentlig med Stortinget, eller andre folkevalgte organer, og hva skal vi egentlig med en regjering? Det er jo åpenbart bare et forstyrrende og fordyrende mellomledd, nå når vi har EMK og EMD – og det om det gjelder klima, innvandring eller annet. «Selvråderetten» har dårlige tider.

(Uthevet i original.)
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

#1
Quote from: Bebben on 28.05.2020, 21:15:16
Høyesterettsadvokat Pål W. Lorentzen pådro seg KOKS (kronisk obsessivt klimasyndrom) for mange år siden

Vel, om den godeste Lorentzen skulle kaste inn håndkleet har man alltids MDG som alltid er klar til å ta et nytt tak for nedbrytningen av norsk økonomi.

PS: Beklager at jeg ikke vedlegger bilder og linker til dette selvskadingsmirakelet av et parti.
Jeg har bare ikke overskudd til slik service i dag. Dere får heller bare danne dere bilder i hodet selv, av norske enker og faderløse med (den økologisk korrekte) tiggerkoppen i hånda.


 

ConTrari1

#2
Quote from: Telehiv on 29.05.2020, 15:56:32
Quote from: Bebben on 28.05.2020, 21:15:16
Høyesterettsadvokat Pål W. Lorentzen pådro seg KOKS (kronisk obsessivt klimasyndrom) for mange år siden

Vel, om den godeste Lorentzen skulle kaste inn håndkleet har man alltids MDG som alltid er klar til å ta et nytt tak for nedbrytningen av norsk økonomi.

PS: Beklager at jeg ikke vedlegger bilder og linker til dette selvskadingsmirakelet av et parti.
Jeg har bare ikke overskudd til slik service i dag. Dere får heller bare danne dere bilder i hodet selv, av norske enker og faderløse med (den økologisk korrekte) tiggerkoppen i hånda.





Noe sånt som dette?




Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Ah, Lorentzen satser på feil hest. Rettssaker skaper bare mer motstand. Hva om Høyesterett gir ham medhold? Da glir saken over i den politisk  / økonomiske sfæren, og der hersker samfunnsinteressene. Og da..."Jeg får vel følge dem på færden,: – men protesterer for alverden –!" mot fortsatt nye boringer i Arktis. Nei, han skulle heller lære seg å kile verden der verden liker å  bli kilt, som Al Gore:

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.