Grønt Skifte = Grønn Skifterett?

Started by ConTrari1, 07.05.2020, 08:39:27

Previous topic - Next topic

ConTrari1

Den fallerte investoren Jens Ulltveit-Moe er frekk nok til å fortelle Norges regjering hvordan de skal komme seg ut av corono-krisen; med grønne investeringer selvsagt. Helge Lurås skriver:
Jens Ulltveit-Moe var i sin tid en av Norges rikeste menn. Han har i mange år vært en talsmann for bærekraftige og grønne investeringer. Nylig måtte han selge hovedkvarteret for Umoe-gruppen som han eier, og spekulasjonene går om han er på konkursens rand.

Det er lov å feile, men jeg reagerer likevel på at NRK ikke konfronterer Ulltveit-Moe med hans egne tap når de henter ham inn som autoritet på hvordan Norge og staten bør investere og posisjonere seg i fossil vs. fornybar energi. På NRK Dagsnytt 18 mandag denne uken fikk han nok en gang taletid og tok til ordre for at staten skulle forserer investeringene i grønn og såkalt bærekraftig energi.


Ulltveit-Moe har lang fartstid i CICERO-styret, og dermed spisskompetanse på unyttige og unødige klimatiltak. Han er nok populær hos den gamle SV-dronninga.

Den siste er at Ulltveit-Moe måtte droppe et søksmål mot staten – og DN spekulerer i om det skyldes at Umoe-gruppen nå er så skrapt at de ikke engang har råd til advokatutgiftene forbundet med et søksmål de har jobbet med siden 2009.

Den Grønne Veien er veien til Grønn Skifterett.

https://resett.no/2020/05/07/har-tapt-hele-formuen-pa-grunn-av-gronne-og-baerekraftige-investeringer-rader-na-norge-inn-pa-samme-kurs/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Ulltveit-Moes kostbare erfaringer med "grønn energi" faller slik godt sammen med advarsels-argumentene i Planet of the Humans.

PS: Var det ikke både en og to filmer som het Planet of the Apes en gang? Apene var ikke helt gode, husker jeg, men menneskene var vel ikke altfor smarte de heller? I klimafykenes debunking-miljøer blir vel da dagens "climate deniers" apene, mens de selv er de edle menneskene som redder verden fra et brutalt regime? Ikke vet jeg, men denne filmen - og grønnskollingenes sviktende fotfeste nå - åpner for mange tolkninger.




ConTrari1

Har ikke kommet til King Kong-stadiet engang, bortsett fra kaptein Kong i Dr. Strangelove.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.