Är Corona den nya klimatfrågan?

Started by translator, 18.04.2020, 15:30:34

Previous topic - Next topic

ConTrari1

De rører på seg igjen, skremmerne. På tide å få frykten inn i folket igjen. Nå er det Kina som benyttes til propagandaen, akkurat som ved starten av plandemien.

"Da vi ikke trodde det kunne bli stort verre: Nå har verdens største land fått covid."

VG er villig papegøye:
"Nå har sykehusvesenet kollapset. Hongkong som nyter en viss selvstendighet i forhold til Kina, mangler diktaturets mest brutale måter å presse ned viruset på. Nå farer corona gjennom eldrehjemmene, og det tar liv."

Merkelig med det; eldrehjem har det med å ta liv. De aller fleste liv, faktisk. Rene pandemien.

"I et bilde i lokal presse kan vi se likposer og innlagte pasienter på samme avdeling. De har ikke hatt tid til å fjerne de døde."

Skrekk! Men hvilken avdeling er dette? Friluftsavdelingen? Bildet viser "pasienter i kø" utenfor et sykehus, i sykehus seng og rullestoler. Har de rullet og trillet helt hjemmefra for å bli innlagt? Dette minner om de latterlige videoene fra 2020 med kinesere som faller døde om på gaten. VG har helt klart fått instrukser "fra oven". Når får vi en "faktasjekk" av disse påstandene?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/47JxLq/naa-kan-covid-bli-et-problem-igjen
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Hvorfor stenges ikke landet ned? Skal vi tro Nakstad et al, er det all grunn til beinhard lockdown. Forrige største antall innlagte var i mars 2020 med ca. 320  pasienter. I vinter hadde vi dobbelt så mange! Norge stengte ned i desember pga "skremmende " smittetall og åpnet i januar da smitten var langt større. Ikke noe henger på greip, ut fra helse-hensyn. Bare en politisk-ideologisk forklaring holder vann. Som med matvarer, har også trusler og skremsler sine "best-før" tider.

https://uploads.disquscdn.com/images/405803c998ae7bce3a99d9513519d16eccc24c0dd0b246547c51f3d92bfc3717.jpg

https://uploads.disquscdn.com/images/fb6bb1a0272f0d74812a9ffb68ccf710d25f321a251b22bbbb4062d28920caf8.jpg
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

#812
Quote from: ConTrari1 on 17.03.2022, 12:51:35
De rører på seg igjen, skremmerne. På tide å få frykten inn i folket igjen. Nå er det Kina som benyttes til propagandaen, akkurat som ved starten av plandemien.

"Da vi ikke trodde det kunne bli stort verre: Nå har verdens største land fått covid."

VG er villig papegøye:
"Nå har sykehusvesenet kollapset. Hongkong som nyter en viss selvstendighet i forhold til Kina, mangler diktaturets mest brutale måter å presse ned viruset på. Nå farer corona gjennom eldrehjemmene, og det tar liv."

Merkelig med det; eldrehjem har det med å ta liv. De aller fleste liv, faktisk. Rene pandemien.

Det var da Oslo + hele Viken (dette idiotiske "fylket") med til sammen nesten 2 millioner mennesker ble stengt ned over natten fordi to nittiåringer på et sykehjem i Langhus (et fillested utenfor Oslo) var konstatert døde med corona, at jeg VIRKELIG skjønte galskapen i dette. Hva skjer med nittiåringer på et sykehjem? De dør. Det er helt naturlig.

Det nærmer seg forresten 20. mars, og da skulle det jo være på an igjen



(skulle gjerne hatt dette bildet noe mindre, noen som vet hvordan?)
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

Man må vel unne seg litt svart humor i blant?




ConTrari1

BOMBE! Auchi-Fauci på vei ut? Frivillig tvang, som en Erna'sk vaksinepolitikk? Får han nyte sitt otium i fred? Jeg tviler.

In a new interview, Anthony Fauci said he may retire from the position he has held since 1984.

In a podcast that was released on March 18, Fauci, the long-time director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID), was asked whether he is contemplating retiring or switching to a less-demanding position.

"I certainly am because I've got to do it sometime," Fauci answered.

"I can't stay at this job forever unless my staff is going to find me slumped over my desk one day. I'd rather not do that," he continued.


http://republicbrief.com/fauci-makes-announcement-about-resigning/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

Angående dette med STORE forskjeller på batchene:

QuoteFaktor 5000 i forskel

I gennemsnit giver Covid-19 injektionerne 200 gange så mange bivirkninger som influenza-vacciner. Det viser de officielle indberetninger.

Inden for de forskellige partier af produktion af Moderna og Pfizers produkter, er forskellene i dramatiske størrelsesordener med faktorer på flere tusind.

Update taler denne gang med selvstændig statistiker og cand.merc, Max Schmeling, der har analyseret tal og registreringer.

https://dkdox.tv/videos/DK22004 (intervjuet er på dansk, men lett å forstå, ca 24 min)
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

#816
Pfizersjefen mener vi snart må ha en fjerde (booster) dose:
https://www.nettavisen.no/okonomi/pfizer-sjefen-mener-en-ny-booster-dose-er-nodvendig-slik-svarer-fhi/s/5-95-421165


NY DOSE? Pfizer-sjefen mener en fjerde vaksinedose allerede er nødvendig.
FHI tror nordmenn vil få tilbudet til høsten.


Uansett effekt for befolkningen, så vil det nok være bra for selskapet hans om hans utspill tas til følge.
Og slike utspill med tilhørende avgjørelser trigger selvsagt betenkningene rundt hvem som egentlig tar beslutningene om hva verden trenger, og på hvilke kriterier.
Vi får bare satse på at helsa holder, så vi kan følge med i disse sakene videre.
Nå skinner ihvertfall sola her i Bergen.


Ex-administrator

#817
Jeg litt spent på om du har en løsning for hvordan medisinprodusenter skal kunne lage medisiner uten å tjene penger?

EDIT:
Det var litt i overkant simpelt formulert. Underforstått mente jeg at hvis vi har en pandemi, vil enkelte tjene penger uansett. Alle vil prøve å lage en god medisin, de vil prøve å selge den inn, noen vil få gjennomslag, de vil tjene mye penger.

Om de har påvirkningskraft mot beslutningstakere er selvsagt et betimelig spørsmål, men at en bedrift vil selge produktet sitt er noe vi aldri kommer til å komme rundt. Vi slipper ikke unna selve uttalelsene. Så hvis du mener at selve utspillet i seg selv skaper problemer, vil du alltid ha bensin til bålet. Vi kan jo ikke legge munnkurv på bedriftene.

Telehiv

#818
Quote from: Administrator on 21.03.2022, 11:33:14
Jeg litt spent på om du har en løsning for hvordan medisinprodusenter skal kunne lage medisiner uten å tjene penger?

EDIT:
Det var litt i overkant simpelt formulert. Underforstått mente jeg at hvis vi har en pandemi, vil enkelte tjene penger uansett. Alle vil prøve å lage en god medisin, de vil prøve å selge den inn, noen vil få gjennomslag, de vil tjene mye penger.

Om de har påvirkningskraft mot beslutningstakere er selvsagt et betimelig spørsmål, men at en bedrift vil selge produktet sitt er noe vi aldri kommer til å komme rundt. Vi slipper ikke unna selve uttalelsene. Så hvis du mener at selve utspillet i seg selv skaper problemer, vil du alltid ha bensin til bålet. Vi kan jo ikke legge munnkurv på bedriftene.

Bra at du fulgte opp med en edit der, så du reddet deg litt unna den innledende usaklige mistenkeliggjørelsen om at jeg ikke ønsker at medisinprodusenter skal kunne tjene penger på sin drift.

Men du glemmer allerede der at vestlige politikere har gjort sitt beste for å hindre kritisk ansvarliggjøring, bl.a. ved å akseptere medisinprodusentenes krav om mange tiårs sperre for søksmål ved evt. medisinske skandaler rundt disse vaksinene. Jfr. de alvorlige bivirkningene ved forrige store runde hastverksvaksiner for et drøyt tiår siden, som man tydeligvis ikke ønsket en mer illsint reprise på denne gangen.

For sikkerhets skyld, for at du ikke skal avspore mitt innlegg helt, minner jeg i tillegg om at hovedpoenget i mitt innlegg var  "betenkningene rundt hvem som egentlig tar beslutningene om hva verden trenger, og på hvilke kriterier".
Skjønner ikke hvordan du forholder deg til dette spørsmålet ved å rigge en stråmann om at jeg ikke godtar at medisinprodusenter skal få tjene penger.

Mitt hovedfokus var selvsagt rettet mot kvaliteten i medisinske vurderinger og beslutninger av betydning for allmenhetens ve og vel, og om ivaretakelsen av dette er håndtert på beste og mest betryggende vis. Herunder må vi forutsette at besluttende myndigheter og deres medisinske fagorganer er seg sitt nøytrale ansvar bevisst og klarer å motstå evt. kommersielle markedsprosesser som ikke tjener befolkningen til beste. 

Hvorvidt dette oppnås kunne vært interessant å diskutere på en mer saklig måte enn med stråmenn.

Ex-administrator

Du kan se bort fra første versjon av min kommentar. Den var over streken, og jeg beklager.

Telehiv

Quote from: Administrator on 21.03.2022, 14:57:36
Du kan se bort fra første versjon av min kommentar. Den var over streken, og jeg beklager.

Det er helt greit.

stjakobs

How to design a study to fail, and create bad PR for Ivermectin:
Plus a lesson in white lies from the Wall Street Journal

QuoteLate last week a large prospective "study" showed that ivermectin was useless so it got headline reporting at the Wall Street Journal, unlike the other 80 controlled studies the newspaper ignored. This study is not even a peer reviewed paper, nor is it even news — The TOGETHER Trial announced results way back in August  last year, but haven't officially published the paper yet.


JoanneNova: https://joannenova.com.au/2022/03/how-to-design-a-study-to-fail-to-create-bad-pr-on-ivermectin-plus-a-lesson-in-white-lies-from-the-wall-street-journal/

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Ex-administrator

Jeg har dessverre sluttet å lese Joanne Nova etter at hun også falt for den Japan/Ivermectin-bløffen. Kan ikke stoles på det som kommer derfra.

ConTrari1

#823
Quote from: Administrator on 23.03.2022, 12:48:47
Jeg har dessverre sluttet å lese Joanne Nova etter at hun også falt for den Japan/Ivermectin-bløffen. Kan ikke stoles på det som kommer derfra.

Det er synd når man velger vekk gode kilder på grunn av uenighet om ett tema. Ivemectin ser ut til å vinne frem i verden, til og med i Bidens "kjerneområde" på østkysten i USA.

New Hampshire could permit pharmacists in the state to dispense ivermectin without the need for a doctor's prescription. The move allows ivermectin, widely discredited by the medical establishment, to be used by patients infected with the Wuhan coronavirus (COVID-19).

A new bill by the New Hampshire House of Representatives seeks to make this possible. The Republican-sponsored House Bill (HB) 1022, which aims to make ivermectin available over the counter (OTC), passed last March 16 in a 183-159 vote. Following its passing in the lower chamber, HB 1022 was sent to the New Hampshire Senate for review.


Altså, ikke bare er Ivermectin tillatt brukt, nå er forslaget om å få det kjøpt over disk uten resept godkjent i House of Representatives i New Hampshire. Om Senatet følger opp er ikke avgjort ennå, men dette er en ny spiker i kista til løgnen om" hestekuren" Ivermectin.
https://www.naturalnews.com/2022-03-22-nh-allows-pharmacists-dispense-ivermectin-without-prescription.html
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Ex-administrator

Som nevnt før: Det kan godt hende Ivermectin har en effekt, men den Japan-historia er bare bogus. Det har jeg ettertrykkelig dokumentert her i denne tråden.

Når man ikke kan gå tilbake på noe slikt, selv om man får opplysninger på det (Nova har fått tydelig beskjed i kommentarfeltet), tyder det på at det ligger noe helt annet bak enn et ønske om at sannheten skal fram.