Är Corona den nya klimatfrågan?

Started by translator, 18.04.2020, 15:30:34

Previous topic - Next topic

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 14.04.2021, 11:01:48
De må legge seg i trening, for om ikke lenge kan det bli enda mer styr med mRNA-stikkene.

Media har skiftet rundt på begrepene i disse kaotiske tider slik at man lett blir forvirret av hva slags type vaksiner det er snakk om.
Jeg mener mRNA-teknologien er den som (så langt i hvert fall) anses som tryggest, dvs. Pfizer og Moderna.
Mens AstraZeneca, Johnson & Johnson (Janssen) og Sputnik alle bygger på en felles teknologi og dermed synes å ende opp med samme risikobilde alle tre. Derfor har man pauset også Janssen i USA etter hvert som man også der finner de samme risikofaktorene som hos AstraZeneca.
Dette i all fart, arrest me if I'm wrong.


ConTrari1

Quote from: Telehiv on 14.04.2021, 11:29:21
Quote from: ConTrari1 on 14.04.2021, 11:01:48
De må legge seg i trening, for om ikke lenge kan det bli enda mer styr med mRNA-stikkene.

Media har skiftet rundt på begrepene i disse kaotiske tider slik at man lett blir forvirret av hva slags type vaksiner det er snakk om.
Jeg mener mRNA-teknologien er den som (så langt i hvert fall) anses som tryggest, dvs. Pfizer og Moderna.
Mens AstraZeneca, Johnson & Johnson (Janssen) og Sputnik alle bygger på en felles teknologi og dermed synes å ende opp med samme risikobilde alle tre. Derfor har man pauset også Janssen i USA etter hvert som man også der finner de samme risikofaktorene som hos AstraZeneca.
Dette i all fart, arrest me if I'm wrong.

Ja, per i dag ser det ut til at du har rett. Det skuffer meg, fordi det er disse "blodpropp-stikkene" jeg ville ha foretrukket, dersom jeg skulle tatt en vaksine.

mRNA genterapien er i mine øyne altfor usikker til å ta sjansen på. Det som da startes av prosesser i kroppen, kan ikke reverseres. Og hvis man skal ta ny vaksine to ganger i året i uoverskuelig fremtid, som det har vært snakk om, så er dette noe jeg betakker meg for.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Svært mye av det uforståelige ved vårt demokratis plutselige bortgang forklares i denne helt avgjørende viktige artikkelen hos Steigan, av John Enebak. Her nøstes føre-var prinsippets historie opp fra dets spede begynnelse som miljø-tiltak via global opphaussing fra -hvem andre?-  Gro i Rio 1992, til prinsippets nåværende rolle som ny global styringsform.

Ja, global styringsform.

Dette åpner mine øyne på en måte dom ingen annen artikkel har gjort hittil. Tror jeg kommer til å sitere og kommentere de enkelte avsnitt etter hvert, men her er linken først, som alle bør lese:

https://steigan.no/2021/04/er-fore-var-prinsippet-en-ny-global-styreform/

De fleste tror at «bedre føre var» bare er et ordtak. Som global styreform er føre var-prinsippet nøye definert av FN. I over 15 år har føre var-prinsippet vært styrende for de fleste overnasjonale myndigheter. I fjor vår ble føre var-prinsippet over natta tatt i bruk som ny styreform, ikke bare i Norge, men samtidig, i de fleste nasjoner over hele verden.

Og linjen fra klimakrise til global overnasjonalitet er klar og ubrutt.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

PetterT

Is the Science on Masks Settled? Yes. 'Masks have no impact on the transmission of respiratory viruses'
As Dr. Andrew Bostom points out in an interview with noted liberal feminist Naomi Wolf, multiple randomized controlled tests—the "gold standard" of scientific evidence—performed prior to the pandemic found that masks have no impact on the transmission of respiratory viruses. The only RCT conducted since the pandemic began, the so-called "Danmask study," reached the same conclusion. The World Health Organization grudgingly concedes as much.
https://townhall.com/columnists/robjenkins/2021/04/12/masks-science-n2587760
Det er tanken som teller :-)

ConTrari1

Som ventet: Pfizer sier nå det vil være nødvendig med en tredje omgang med "vaksinen", og...ta-raa! meget sannsynlig at man "må" vaksineres hvert år. Nå er det på tide med et opprør mot Corona-tyranniet.

Kanskje vi kan få med Samset & co? Men nei, de er jo helt håpløse når det gjelder sivil  ulydighet. 
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

Noen KrF-ere har skrevet et svært godt innlegg om vaksinepass. Les det:

QuoteDagens vaksiner mot Covid-19 har betinget godkjenning. Vaksinene kan heller ikke kan gis til mindreårige. En bør stille seg spørsmål hvordan en politisk innført lov om vaksinepass knyttes opp mot nye legemidler før disse er helt utprøvd og endelig godkjent til allment bruk.

På toppen av dette sier myndighetene at alle over 18 år skal få tilbud om vaksine i løpet av sommeren – slik at det virker meningsløst med et vaksinepass for innbyggerne våre for så kort tid.

Et annet spørsmål oppstår ved å åpne for digital ID og helsekontroll, uten en plan for å lukke den igjen. Fristelsen og fordelene som ligger i et slikt pass kan være attraktivt og «fornuftig» å opprettholde av flere årsaker. Slik som kartlegging av andre sykdommer og mer helseinformasjon som kan være relevant for å sortere mennesker i jobbsøking, kjøp av forsikringer eller få tilgang til festival og fotballkamp.

Er fremtiden prester som vokter kirkeporten med laserskanner?

https://www.document.no/2021/04/15/vaksinepass-utfordrer-vart-syn-pa-mennesket/

"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

ConTrari1

#216
Quote from: translator on 16.04.2021, 00:37:04
Noen KrF-ere har skrevet et svært godt innlegg om vaksinepass. Les det:

QuoteDagens vaksiner mot Covid-19 har betinget godkjenning. Vaksinene kan heller ikke kan gis til mindreårige. En bør stille seg spørsmål hvordan en politisk innført lov om vaksinepass knyttes opp mot nye legemidler før disse er helt utprøvd og endelig godkjent til allment bruk.

På toppen av dette sier myndighetene at alle over 18 år skal få tilbud om vaksine i løpet av sommeren – slik at det virker meningsløst med et vaksinepass for innbyggerne våre for så kort tid.

Et annet spørsmål oppstår ved å åpne for digital ID og helsekontroll, uten en plan for å lukke den igjen. Fristelsen og fordelene som ligger i et slikt pass kan være attraktivt og «fornuftig» å opprettholde av flere årsaker. Slik som kartlegging av andre sykdommer og mer helseinformasjon som kan være relevant for å sortere mennesker i jobbsøking, kjøp av forsikringer eller få tilgang til festival og fotballkamp.

Er fremtiden prester som vokter kirkeporten med laserskanner?

https://www.document.no/2021/04/15/vaksinepass-utfordrer-vart-syn-pa-mennesket/

Dette er i tråd med Kinas "sosial kreditt" digitale informasjon om alle innbyggerne. Hvert individ blir straffet eller belønnet etter hvor godt man følger ledelsens pålegg. Vi er på den veien allerede. Og hvor er Datatilsynet i debatten om vaksinepass? Det vil si, den fraværende debatten? Det er i seg selv et faretegn at så perifere politikere som disse krf'erne er de som står opp.

Tar restriksjonene noen gang slutt? I Danmark innfører man vaksinepass, men krever fortsatt munnbind i uoverskuelig tid:

"Champis" skriver på vgd:

For å utdype rundt dette: I et intervju med Avisen Danmark sier den danske statsministeren Mette Frederiksen at det kan bli påbudt å bruke munnbind. – Jeg tror vi kun har sett starten på bruk av munnbind. Og vi kan som regjering ikke avvise at det kan bli nødvendig å innføre det som krav i flere deler av samfunnet, sier hun ifølge Ekstra Bladet. – Jeg vet godt at det er nytt for de fleste av oss. Det er ikke noe vi er vant til her i Skandinavia. Det må vi lære, skriver Frederiksen i et lenger innlegg på sin Facebook-profil hvor hun også oppfodrer danskene til å fortsette å følge smittevernreglene. Dette er jo komplett absurd, og en meget skremmende utvikling at folk med makt faktisk reelt begynner å tenke slike tanker, og vil folket så vondt.

https://vgd.no/samfunn/koronaviruset/tema/1860234/tittel/generell-diskusjon-rundt-coronaviruset/side/3877

Det må vi lære, skriver Frederiksen

Og jeg som trodde danskene verdsatte frihet.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

#217
Et annet viktig Corona-tema er om dette viruset virkelig eksisterer? Ja, noe er det jo, folk blir ikke syke uten grunn, men hvis SARS-CoV-2 aldri har blitt dokumentert på vanlig måte for slike virus, begynner det å lukte svært vondt av hele plandemien.

Fra SriLanka Guardian, januar 2020:

Although those who believe in the COVID cult – both those orchestrating the scamdemic and those blindly following along – will insist the virus is real, the truth is that there has still been no compelling or conclusive evidence that a real SARS-CoV-2 virus exists.

Admissions by governmental scientists and organizations worldwide, as well as omissions and obfuscations by those same people and agencies, reveal the shocking truth. As hard as it may be for the COVID cultists to admit, the emperor truly has no clothes.

There is no virus, other than a digital, theoretical abstraction made on a computer from a genomic database. The virus has never been isolated, purified, sequenced, characterized and proven 100% to exist.

Don't believe it? That's okay; it's good to be skeptical. See the evidence below for yourself and make up your own mind.


Det ser ikke ut til at styresmaktene kan komme opp med relevant dokumentasjon:

The governments of many nations around the world couldn't seem to come up with a real virus either when challenged to do so. More evidence proving the "virus" is constructed on a computer database from a digital gene bank comes from Frances Leader, who questioned the UK MHRA (Medicines and Healthcare products Regulatory Agency) whether a real isolated virus was used to make the COVID vaccine. Leader found that the WHO protocols that Pfizer used to produce the mRNA do not appear to identify any nucleotide sequences that are unique to the SARS-CoV-2 virus. Leader asked if the "virus" was actually a computer generated genomic sequence, and ultimately the MHRA confirmed they had no real specimen:

"The DNA template does not come directly from an isolated virus from an infected person."


Jeg vet for lite til å ha en bastant mening, men noen burde spørre våre helsebyråkrater om det faktisk foreligger slike data.

http://www.srilankaguardian.org/2021/01/virus-causes-covid-19-imaginary-and.html

Edit:
Noe annet som jeg ikke forstår, er at vår helseminister fortsatt sitter i jobben mens har har eierskap og dermed økonomiske interesser i et firma som selger  smittevernutstyr? Hvem har undersøkt om han er inhabil? Hvor er opposisjonen?
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Konklusjonen fortjener å stå alene:

Conclusion: The COVID Cult is a Colossal Fraud and Superstition

How did this all start? Chinese scientists took lung fluid samples and claimed they had discovered a novel or new virus. The Gates-Rockefeller WHO backed them up. In the WHO's Novel Coronavirus 2019-nCov Situation Report 1, they state:

"The Chinese authorities identified a new type of coronavirus, which was isolated on 7 January 2020......On 12 January 2020, China shared the genetic sequence of the novel coronavirus for countries to use in developing specific diagnostic kits."

With the evidence presented above, the WHO's assertions and claims are utterly baseless. They constitute outright fraud.

The world has been shut down over a lie – a coldly calculated, carefully curated lie – that was simulated and war-gamed for decades in advance. The COVID cult is an irrational superstition based on nothing but in silico, theoretical, make-believe viral sequences. Yet, the real-world consequences for millions who have been thrown into stress, despair, poverty, joblessness, alcoholism and suicide is anything but theoretical.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Okular

FHI synes å oppjustere ''smitte''-tallene sine i fin temperaturdatastil, på mye den samme måten som GISTEMP, HadCRUt og RSS har gjort det over de siste årene, ved å justere mer opp jo nærmere i tid man kommer, for å gire opp de seneste tallene mest og slik tyne fram en oppadgående trend.

Jeg lastet ned tallene deres over positive tester fra deres egen hjemmeside 31. mars, og gjorde det igjen nå i går (16. april). Akkurat samme kilde, men med helt nye tall, og det tilbake til i fjor vår (!!). De "finner" altså tydeligvis nye positive tester både her og der, fra skuffer og under tepper, må man bare anta. Og aller mest i løpet av det siste måneden, selvsagt, da behovet for skremsler jo har vært størst. Maks antall i mars ifølge 16. april-versjonen: 1105; ifølge 31. mars-versjonen: 899. Differanse: [1105-899=] 206 'rapporterte' positive tester. Eller en økning på nesten 23 %.



31. mars viste dessuten FHI også tall for totalt antall tester, samt for andelen positive. Det gjorde de ikke 16. april. Da fantes kun tall over de positive testene, eller "tilfeller" som de kaller dem (hvilket jo er fullstendig BS.)

Tallene fra 31. mars viste jo tydelig at det stigende antall positive tester i mars i all hovedsak skyldtes et tilsvarende stigende antall tester TOTALT (diagram under). FHI hevder i en notis at totaltest-tallene skal komme tilbake (etter en slags 'opprydding'), og det gjør de helt sikkert. Hvordan de tallene ser ut får vi jo bare vente å se ...



Ellers så jeg denne oversikten (på document.no), også etter sigende fra FHI, som viste tall som slo meg nærmest i bakken. Siden i romjula 2020, da vaksineringen startet så smått i Norge, og fram til og med 11. april (ut uke 13, 2021), døde visstnok 143 mennesker av/med covid19-vaksiner i Norge. I samme periode døde angivelig 263 mennesker av/med covid19 i Norge. Så av de totalt 406 personene som er skrevet opp som døde på ett eller annet vis i relasjon til covid19 over de siste 14 ukene i Norge, strøk over en tredjedel (35,22 %) med ikke av sykdommen selv, men av VAKSINENE MOT DEN! Tallet 143 ("vaksine-døde") er 54-55 % av 263 ("virus-døde").

(Som det påpekes i artikkelen fra Document: "Det er (...) ikke klart om det er selve vaksinen som er årsaken til dødsfallene. Men akkurat det samme kan man si om alle de som har dødd med (ikke nødvendigvis av) Covid-19.")



Hvorom allting er, hvilke gammelmedier melder om disse tallene, slik at folk flest får kjennskap til dem?

Okular

Stanford-studie publisert på det amerikanske NIH (National Institute for Health) sine hjemmesider (men omtalt av nøyaktig 0 nyhetskanaler) i november i fjor, om ansiktsmaskers totale ubrukelighet mot spredning av covid19. Og dette er så menn ikke det eneste studiet som kommer til samme konklusjon. Så da kan man jo lure på hvorfor vi like fullt blir fortalt at disse fjesbleiene er nødvendige. Når det finnes utstrakt medisinsk belegg for det motsatte. Men ingen av verdens politikere eller mediefolk har vel fått med seg dette, stakkar. Sånn må det jo være, ikke sant? De vil oss jo bare det beste, vil de ikke? Men famler simpelthen litt i mørke.

Uvitende klovner? Eller bevisste forbrytere mot menneskeheten?

Denne passasjen fra den gjeldende studien synes rimelig definitiv:
QuoteEfficacy of facemasks

The physical properties of medical and non-medical facemasks suggest that facemasks are ineffective to block viral particles due to their difference in scales. According to the current knowledge, the virus SARS-CoV-2 has a diameter of 60 nm to 140 nm [nanometers (billionth of a meter)], while medical and non-medical facemasks' thread diameter ranges from 55 µm to 440 µm [micrometers (one millionth of a meter), which is more than 1000 times larger. Due to the difference in sizes between SARS-CoV-2 diameter and facemasks thread diameter (the virus is 1000 times smaller), SARS-CoV-2 can easily pass through any facemask. (...)

Clinical scientific evidence challenges further the efficacy of facemasks to block human-to-human transmission or infectivity. A randomized controlled trial (RCT) of 246 participants [123 (50%) symptomatic)] who were allocated to either wearing or not wearing surgical facemask, assessing viruses transmission including coronavirus. The results of this study showed that among symptomatic individuals (those with fever, cough, sore throat, runny nose ect...) there was no difference between wearing and not wearing facemask for coronavirus droplets transmission of particles of >5 µm. Among asymptomatic individuals, there was no droplets or aerosols coronavirus detected from any participant with or without the mask, suggesting that asymptomatic individuals do not transmit or infect other people. This was further supported by a study on infectivity where 445 asymptomatic individuals were exposed to asymptomatic SARS-CoV-2 carrier (been positive for SARS-CoV-2) using close contact (shared quarantine space) for a median of 4 to 5 days. The study found that none of the 445 individuals was infected with SARS-CoV-2 confirmed by real-time reverse transcription polymerase.
(Mine uthevinger.)

Men det er verdt å lese hele artikkelen. Står også en god del om helsefarene ved betydelig bruk av slike masker (oppsummert i Tabell 1).

Telehiv

Midt oppe i all elendigheten kan vi kanskje tillate oss å publisere en tentativ forklaring på hvordan det hele startet (mottatt fra en gammel forumvenn):




ConTrari1

#222
Quote from: Telehiv on 19.04.2021, 08:54:43
Midt oppe i all elendigheten kan vi kanskje tillate oss å publisere en tentativ forklaring på hvordan det hele startet (mottatt fra en gammel forumvenn):



Det bildet kommer ikke opp hos meg. Og googling av lenken, som man kan se når man svarer på ditt innlegg, gir "Gone Error 404".
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#223
OK, jeg måtte trikse litt for å få limt det inn. Så kanskje ingen annen enn meg får opp bildet?
Det var bare en spøk uansett, med bilde av en corona-flaske og en flaske Virus vodka, med teksten at en eller annen idiot hadde blandet disse to - og hva fikk vi?!

Da får jeg heller muntre dere opp med denne da, som et eksempel på at nå har det meste gått i dass...





ConTrari1

#224
Dasspus? Viruskatt? Felix catus cisterniensis?

Husker ikke om dette er postet før, men her er i så fall på nytt den herlige filter-pus videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=KxlPGPupdd8

Se også den påfølgende videoen som gir morsom bakgrunnsinfo (2,33 min.).

https://www.youtube.com/watch?v=iEdBUenYYdk

Dommeren (i øvre venstre hjørne) skrudde av sitt kamera.
"I will neither admit nor deny that I had a straight face at that particular moment. The camera was off for a reason."
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.