Är Corona den nya klimatfrågan?

Started by translator, 18.04.2020, 15:30:34

Previous topic - Next topic

translator

#180
Quote from: ConTrari1 on 25.03.2021, 08:26:23
Og elefanten i rommet blir stadig mer pinlig tilstedeværende. Det er ikke lett å skjule en elefant, selv ikke bak et Corona-virus. Av reisende fra Pakistan var 12% smittet. Men familiebesøk på nabohytta i Hemsedal? Forbudt!

Hva med å ta til orde for at de slutter å reise på ferie til Pakistan midt i en eskalerende pandemi? Det er mye importsmitte blant innreisende fra Asia og Afrika, advarte FHI i går; fra Pakistan er hele 12 prosent smittet. Et svært høyt tall.

https://www.document.no/2021/03/24/skal-vi-akseptere-at-hele-norge-ma-stenge-fordi-innvandrere-gir-blaffen-i-smittevern/

Elefanten i rommet kom faktisk frem på NRKs Debatten i går. Der sa Fredrik Solvang: "Og mens landet stenges ned, lander fly etter fly fra Islamabad, Warszawa, Alicante, Qatar og Addis Abeba med covid-syke mennesker."

I en diskusjon om smitte blant innvandrere fortalte Nasreen Begum at hun nylig hadde vært i Pakistan med kisten til en tante for å begrave henne der. Der møtte hun omtrent 200 kvinner som hun måtte klemme, slik det ble forventet av henne ifølge pakistansk kultur, og hun var omtrent den eneste som brukte munnbind.

Se programmet selv https://tv.nrk.no/serie/debatten/202103/NNFA51032521/avspiller

Og når det gjelder Tyskland, så har over 90 prosent av de alvorlig coronasyke innvandrerbakgrunn. Mønsteret gjentar seg i land etter land, og det er på ingen måte underlig.

"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Okular

#181
Quote from: translator on 26.03.2021, 17:27:33
Elefanten i rommet kom faktisk frem på NRKs Debatten i går. Der sa Fredrik Solvang: "Og mens landet stenges ned, lander fly etter fly fra Islamabad, Warszawa, Alicante, Qatar og Addis Abeba med covid-syke mennesker."

Kan dere være så snille og slutte med dette tullet med å skylde på HVERANDRE, når det KUN er myndighetene som er skyld i alt det vi opplever av frihetsberøvelser. Dette er NØYAKTIG hva de vil - å få alle 'etniske nordmenn' til å legge skylden for at restriksjonene fra myndighetenes side bare fortsetter over på 'innvandrerne', og slik 'glemme' at det jo er RESTRIKSJONENE som er problemet, ikke hvorvidt VI - folket - velger å 'følge pådyttede smittevernsregler' eller ikke. Restriksjonene myndighetene fortsetter å påføre livene våre har nemlig NULL medisinskfaglig grunnlag. De har simpelthen ikke lovlig hjemmel til å opprettholde dem. Hvorfor ikke? FORDI DET IKKE FINNES FNUGG AV EVIDENS I DATAENE SOM ANTYDER AT VI SLITER OSS IGJENNOM EN DØDELIG EPIDEMI!!!

'Elefanten i rommet' er nemlig DATAENE. De ingen synes å bry seg om. For så lenge media melder om "økt smitte", så holder det skremselen oppe, og folk føyer seg. De VET at folk flest ikke sjekker på egen hånd, selv om alle data ligger fullt tilgjengelig på nett.

En aldri så liten gjennomgang av de seneste tallene (inkl. uke 12 (t.o.m. 28/3 -21), fra hhv. FHI og SSB ...

Vi begynner med et drøyt år med 'korona':



Den opprinnelige toppen var i april 2020. På den tiden av året er de influensaliknende (respiratoriske) sykdommene i befolkningen på retur i normale år. Så når covid19 kom inn i Norge i mars i fjor så så vi EKTE EPIDEMISK utvikling. Den første toppen er altså en klar anomali.

Den senere og mer utdratte (dobbelt)kuppelen, er imidlertid INGENTING utenom det vanlige. Den stiger relativt bratt om høsten, topper ut i januar, og synker deretter litt mindre bratt ned utover vårvinteren, NØYAKTIG lik den sesongmessige utviklingen av ALLE respiratoriske sykdommer i nordlige tempererte strøk på kloden. Vanligvis ser influensakurven slik ut (dog i snitt med noe større tall). I år kaller vi det covid19. Men forløpet er akkurat det samme som i alle år. En SESONGMESSIG SVINGNING av en i realiteten ENDEMISK sykdom i befolkningen. Det finnes ikke lenger noen epidemi i Norge, og har ikke gjort det siden i mai i fjor ...! Så hva fanken er det vi driver med snart ett år senere!!??

For å drive dette budskapet enda tydeligere hjem, kan vi se på følgende graf:



Finnes det overhodet et klarere bevis på det bedraget vi alle er offer av for tida? Hva ser vi mot slutten av grafen? De siste ukene. Mens media og politikerne roper og skriker om kapp for å skremme oss til lydighet og underdanighet ...



Merk at den sorte 'pos test'-kurven er skjøvet fram to uker nettopp for å ta høyde for inkubasjon-sykdom-død-perioden (se hvor godt det stemmer overens i starten), så det er ikke noe argument å si "Men vent bare et par uker" - de to ukene har allerede gått ...

Hvorfor er så den toppen av positive PCR-tester (eller "smittetilfeller" som de feilaktig, men konsekvent kaller det) så markant i mars. KAN det mon tro ha noe med en kraftig økning i antall tester ...?



Så menn!

Men vi lar oss lure, gang på gang på gang. 'Antall døde' snakker de selvsagt ikke om, for der skjer det jo ingenting (vel, tallet SYNKER). De snakker ikke engang om 'andel positive tester', for da ville vi også ha sett at det ikke skjer noe ekstraordinært nå i det hele tatt - vi har svingt rundt samme nivå siden november i fjor. Nei, de pusher KUN 'absolutte smittetall' (som jo egentlig bare er 'positive tester'), det aller minst anvendbare tallet, det eneste som ikke sier noe som helst reelt. Men som i stedet egner seg best for å skremme. For ønsker man seg disse tallene høyere (OOOH! FRYKT OG REDSEL!), så trenger man jo bare å teste flere, og voìla!

Og folk blir redde. Det er det verste. De går rundt i maskene sine som vettskremte kyllinger. Uten at det faktisk skjer NOE (!!!) utenom det vanlige. Lufta er ren! I hvert fall for farlige virus. Om det noen gang fantes en situasjon hvor man var berettiget til å rope "Keiseren har jo ingen klær på!", så er det nå.

Stå opp, folkens, og rop!

Men jeg kan vise mer, jeg. Hvis vi fjerner oss fra såkalt 'covid-døde' (trolig et laaaangt overdrevet tall, bare det), og heller retter blikket mot en mer relevant variabel, nemlig TOTALDØDELIGHET i befolkningen, så trer jo et vel så tydelig bilde fram.

Tallene fra SSB går langt tilbake, men jeg har begrenset meg til de siste seks årene (fra 2015/16 til i dag). I diagrammet under har jeg satt snittet av de fem første sesongene (uke 40-uke26) opp mot inneværende sesong. Merk at de innrapporterte dødstallene hos SSB har en forsinkelse på flere uker, visstnok opptil 8, men opplysningene har vist seg noenlunde etablerte fra rundt 6 uker tilbake (vi snakker justeringer videre bakover derfra på maks 1-2 dødsfall).



Noter også at jeg har inkludert covid19-kurven (tilsvarende den røde i de tre øverste figurene), men hevet den med 750 for å få den opp på nivå med totaldødeligheten. Man kan jo i den forbindelse lure på hvorfor vi skal bry oss så voldsomt om 'å redde' de få som (etter sigende) dør av covid19 hver uke (fra under 10 til noen få titalls), men bare ignorere de store skarene (800-900 i snitt per uke om vinteren) som jo ellers dør her i landet.

Under de forrige fem årene (2015/16 - 2019/20) døde det altså i snitt 703 flere mennesker i Norge f.o.m. uke 40 (41 - år 2020 hadde 53 uker) t.o.m. uke 6 (6 uker før tallene ble hentet fra SSB), en periode på knapt 41/2 mnd., enn i år - den store skrekkelige KORONA-VINTEREN!!! Og overskuddet kommer til å bli større ettersom vårvinteren skrider fram og flere tall fra SSB tikker inn ...

Siden den lilla kurven over jo representerer et gjennomsnitt av fem sesonger, vil den så klart innbefatte både sesonger som ligger langt nærmere den inneværende OG sesonger som ligger mye høyere. Et eksempel på det siste er sesongen 2016/17:





Borti 1500 flere døde i løpet av en drøy firemånedersperiode!! Hørte vi mye skrik og skrål om den sesongen? Stengte vi ned noe som helst? Masker, noen?

Nei, så klart ikke. Fordi det er den rasjonelle måten å forholde seg til virkeligheten på ... Vi har alltid gjort det sånn. Inntil i fjor. Og fortsatt i år.

Til slutt et par grafer som illustrerer kanskje ekstra godt den blinde idiotien vi alle er rammet av.

Her er dødsfall i Norge vs. innbyggertall fra 2000 til 2020:



I 2000 var vi kun 4,5 mill. sjeler, mens 44000 døde i løpet av året. I 2020 (altså det store KORONA-ÅRET!!!) var vi nesten 5,4 mill. (altså en økning på rundt 900.000 mennesker), og hvor mange døde? 40600. 3400 færre enn i 2000. Med 0,9 mill. flere å ta av!

Og som dere kan se, verken år 2000 eller 2020 var eksepsjonelle år. Utviklingen har gått jevnt og trutt.

Hva impliserer grafen over så om andelen døde pr år i Norge siden 2000?



Høyeste andelen over de siste 20 år? 2002 - 0,98%.

Laveste andelen over de siste 20 år? 2020 - 0,756%.

Jeg gjentar det siste: LAVESTE ANDELEN DØDE I NORGE OVER DE SISTE 20 ÅR? 2020. Bedre kjent som "DET STORE, SKREKKELIGE KORONA-ÅRET"!


I rest my case.

translator

#182
Quote from: Okular on 31.03.2021, 13:00:01
Quote from: translator on 26.03.2021, 17:27:33
Elefanten i rommet kom faktisk frem på NRKs Debatten i går. Der sa Fredrik Solvang: "Og mens landet stenges ned, lander fly etter fly fra Islamabad, Warszawa, Alicante, Qatar og Addis Abeba med covid-syke mennesker."

Kan dere være så snille og slutte med dette tullet med å skylde på HVERANDRE, når det KUN er myndighetene som er skyld i alt det vi opplever av frihetsberøvelser. Dette er NØYAKTIG hva de vil - å få alle 'etniske nordmenn' til å legge skylden for at restriksjonene fra myndighetenes side bare fortsetter over på 'innvandrerne', og slik 'glemme' at det jo er RESTRIKSJONENE som er problemet, ikke hvorvidt VI - folket - velger å 'følge pådyttede smittevernsregler' eller ikke.

Hvem tror du jeg skylder på, Okular, innvandrerne eller myndighetene (som tillater at vi har det slik)? I dag kom også nyheten om at to lokalpolitikere fra Stovner i Oslo har vært på "sykebesøk" i Pakistan den siste uken. Hvilket understreker mitt poeng, innvandrerbefolkningens reiser til fjerne strøk, der de ofte har et helt annet syn på smitteregler, bidrar til å dra smittetallet i Norge opp og holde det oppe, og dermed også restriksjonene som alle vi andre må lide for. Samtidig tvinger man norske pensjonister som bor i Spania halve året, ofte av medisinske grunner, å bo på karantenehotell for egen regning istedenfor sin bolig i Norge, slik TV2 rapporterte tidligere i uken.

Også vil jeg påpeke at dette viruset (som jeg slett ikke tror er skapt av naturen alene) påvirker folk annerledes enn et vanlig influensavirus. Jeg har selv hatt to kolleger på jobben som fikk konstatert corona, og en av dem mistet lukte- og smakssansen i ganske lang tid etter å blitt infisert. Fra Sverige er det blitt rapportert at 30 prosent av de coronasyke har hatt symptomer som dette. Dette er visstnok fordi viruset angriper et område i hjernen som kontrollerer sansesinntrykk som går på smak og lukt. Slik oppfører ikke et "normalt" influensavirus seg.

Også fra Sverige hørte vi i dag at forskere har funnet ut at mange alvorlig covidsyke har tydelig mangel på D-vitamin. Dette er blitt påpekt av andre tidligere (formidlet her på forumet i et innlegg jeg la ut av Lars Bern  http://klimadebatt.com/forum/index.php?topic=1512.msg14022#msg14022 ) og som er blitt forsøkt avvist i (falske?) forskningsrapporter. Det samme gjelder motstanden mot hydroksoklorokin (malariamedisin) fra legebransjen (Big Pharma)

For øvrig, takk for et fyldig og grundig innlegg, som vanlig.  8)

"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

translator

Quote from: translator on 31.03.2021, 14:05:12
Samtidig tvinger man norske pensjonister som bor i Spania halve året, ofte av medisinske grunner, å bo på karantenehotell for egen regning istedenfor sin bolig i Norge, slik TV2 rapporterte tidligere i uken.

Apropos: Her en en berettelse fra en norsk kvinne på 28 år:

Quote
Min skrekkopplevelse på karantenehotell

Idet jeg ankom Oslo Gardermoen og grensekontrollen, så visste jeg at noe var alvorlig galt. Alle menneskene jeg så hadde en frykt og sinne i blikkene sine. Jeg husket jeg tenkte at jeg var glad for innsatsen jeg hadde lagt ned i tre dager ved å få til to covidtester, en PCR- test og en rapid-test (som begge var negative), i tillegg til dokumentasjon på at jeg kunne gjennomføre karantenetiden på ti dager alene i eget hjem (bare for sikkerhets skyld). Jeg gikk derfor rak i ryggen til grensekontrollen. Der ble jeg imidlertid møtt med en kald skulder: "Du skal på karantenehotell til du får tilbake negativ covid-test tatt her på Gardermoen." Jeg fikk beskjed om at turen min tilbake til Norge ikke var nødvendig.

Før jeg rakk å svare ble jeg eskortert av fire vakter til testrom og tvungen testing. Jeg ble møtt med et iskaldt blikk, som om jeg var en morder og ble bedt om å glemme å dra hjem. Igjen: «Du skal på karantenehotell til testen du har tatt er negativ». Jeg ba grensekontrolløren om å vise meg hvor denne informasjonen stod på nettet. Han fant ingen sider hvor den nye oppdaterte informasjonen stod og måtte til slutt vise meg et lovskriv som han hadde liggende: "G08/2021 – Nye bestemmelser for karantenehotell". Han innrømmet at informasjonen var for dårlig fremvist til reisende, men sa at det likevel var vårt ansvar å finne frem til gjeldende lover.

(...)

I en buss stappfull av folk reiste vi avgårde til en ukjent destinasjon. Jeg måtte bruke googlemaps for å finne ut hvor jeg var. Ingen hadde sagt noe om hvilke rettigheter vi hadde; Har de i det hele tatt lov til å bortføre oss på denne måten? Jeg følte vi var i krigstid og ble kjørt av nazister til et gasskammer fylt av covid. Det var mørkt og jeg reiste som ung jente blant mange menn. Jeg har aldri siden pandemien startet vært så redd for å bli smittet. Jeg hadde på dette tidspunkt tatt tre negative covid-tester (inkludert den jeg tok på Gardermoen) og var plassert i en buss med folk fra alle land i verden hvorav flere ikke hadde vist frem noen covidtest i det hele tatt. Vi ankom etterhvert det jeg kaller et karantenefengsel. Jeg vil faktisk gå så langt i å si at det er verre enn i et fengsel. Det første jeg fikk høre var: Du må betale kr. 2000 for fire netter. Det å måtte betale kr. 2000,- for et påtvunget opphold var i seg selv sjokkerende, men enda mer sjokkerende etter at jeg ble klar over hvordan oppholdet mitt faktisk kom til å bli. Jeg følte et snev av økonomisk motiv blant de ansatte som var der.

I totalt sjokk betalte jeg regningen og sjekket inn på rommet. Jeg har aldri i mitt liv brutt loven – og her var jeg fengslet på ubestemt tid. -Hvor er jeg? -Hvilke rettigheter har jeg? -Hvordan kommer jeg meg ut? Vinduet på rommet mitt lot seg kun åpne ti cm. Jeg var skrubbsulten, men fikk beskjed om at måltid var kun tre ganger om dagen; klokken 08:00, 12:00 og 18:00. Dette var kun starten på mine fire traumatiske døgn – og flere hendelser jeg ikke klarer å glemme med det første. Den ene gangen jeg turte å gå ut av hotellrommet måtte jeg ned i resepsjonen for å snakke med en representant for kommunen. Da måtte jeg passere hele covid-testkøen. Testsenteret var plassert i 2. etasje (etasjen hvor jeg bodde). Begrunnelsen for at det måtte ligge akkurat der, var at der lå konferanserommet med best internett. Av frykt for å bli smittet turte jeg derfor ikke å forlate rommet mitt på fire døgn. Mens jeg snakket med kommunens representant kom en mann springende ned og spurte etter ambulanse; hans kone som hadde fått panikkanfall og ikke fikk puste grunnet traumet av å føle seg fengslet mot sin vilje.

På dag fire hadde jeg et viktig jobbintervju som jeg hadde fått tatt digitalt. Intervjuet var datert samtidig som testingen for covid skulle skje. Jeg ba resepsjonen vennligst om jeg kunne få ta testen før klokken 11 eller etter klokken 12 og ikke bli oppringt under intervjuet. Hvem ringte 11:30? Resepsjonen.

Gjennom oppholdet overveide jeg flere ganger å rømme fra hotellet, men angsten for å bli holdt tilbake av vekterne, som ved første dag, hindret meg. Jeg brukte det meste av oppholdet til å ringe og maile utallige mennesker; ingen av dem kunne hjelpe meg. Alle sendte meg videre. Politiet sendte meg til hotellet og kommunen, kommunen sa at det var politiet som bestemte. Til slutt sa politiet at jeg kunne klage til UDI. Jeg ringte UDI – som ba meg kontakte Helsenorge. Helsenorge sendte meg til psykisk legevakt. Jeg brukte fire dager på å ikke få hjelp ett eneste sted. Til deg justisminister Monica Mæland: Er det slik du vil bruke Norges ressurser? Å straffeforfulge uskyldige nordmenn som gjør sitt beste for å bidra i en vanskelig tid, ved å nekte dem tilgang til deres eget hjem? Har alle menneskerettigheter forsvunnet under pandemien? Jeg mister munn og mæle, Mæland... En ting er å verne om de svakeste i samfunnet, men selv de sterkeste i samfunnet kan til slutt bli svake ved å bli utsatt for grove brudd på menneskerettighetene.

https://resett.no/2021/03/31/min-skrekkopplevelse-pa-karantenehotell/


"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

translator

Hans Rustad har en ny artikkel om opphavet til coronaviruset. Igjen er det Tucker Carlsson som er kilde.

QuoteMediene lar Kina slippe unna ansvaret for pandemien

Denne uken har NTB og NRK viet plass til WHO-rapporten som sier at det er ekstremt usannsynlig at coronaviruset kom fra laboratoriet i Wuhan. Rapporten bygger på delegasjonsreiser i januar, og har således et autoritativt fakta-finnende stempel. Men alt er bare løgn.

Kina hadde veto over hvem som skulle få være med i delegasjonen. Den eneste vitenskapsmannen med bopel i USA, var briten Peter Daszak som i mange år har samarbeidet med Insitute of Virology i Wuhan, selve hovedmistenkte.

For en oppegående fornuftig/kritisk journalist er det masse materiale som forteller at WHO-rapporten er et falsum. En sikkerhetsansvarlig fra Clinton-administrasjonen sa til CBS denne uken at verdien av rapporten er på linje med Nord-Korea. Han brukte som et eksempel Tsjernobyl. Er det tenkelig at Vesten ville gått med på at Moskva skulle ha vetorett over en internasjonal delgasjon som skulle granske Tsjernobyl? Men det har WHO gitt Beijing og vestlige medier er happy med det.

Men ikke alle. Tucker Carlson hadde i natt et helt killing segment om løgnpropagandaen som blir mer og mer frynsete for hver omdreining.

For starters: Den samme Daszak ga i desember 2019 et tv-intervju der han skryter av hvor lett det er å manipulere corona-viruset gjennom gain of function-forskning.

Daszak har siden startet en propagandakrig mot alle som antyder at viruset er manipulert og kom fra Wuhan-laboratiet. En slik påstand er en konspirasjonsteori, sier Daszak.

(...)

Kina ekspanderer i rasende fart. Det har sendt en armada av fiskebåter til Whitsun-revet utenfor Filippinene. Der ligger de i ring uten å fiske. Det ser ut til at Kina vil omskape et rev til en ny flytende base for sin krigsmarine.

Det var slik Japan ekspanderte før Pearl Habour. Men Kinas plan er smartere: De omringer andre stater og manøvrerer dem i en posisjon hvor de oppdager at de er sjakk mat. Motstand er nytteløst.

(...)

Men den viktigste kraften som avholder Vesten fra å kritisere Kina er at vestlige forskere som Peter Daszak og Anthony Fauci har latt seg friste til å inngå samarbeid med kinesiske laboratorier. Hvorfor? Fordi de der kan gjøre ting som ikke er lov hjemme.

Hvis taket skulle falle ned og alle kort kom på bordet vil det utløse tidenes politiske skandale: Forskere og politikere har hele tiden visst hvor hunden ligger begravet, men de tør ikke røre ved den. Sammenvevingen med Kina gjelder ikke bare forskning, men alle områder: Den svakhet Vesten har vist overfor islam gjelder også Kina, som er langt mer disiplinert og målrettet. Vestlige firmaer bryr seg bare om bunnlinjen.

Tucker gir flere eksempler på hvordan mediene har bidratt til å stemple og legge død forskere som har forsøkt å alarmere verden. Elaine Chan var Harvard sa fra at viruset var manipulert. Et klart tegn på det var at det ikke endrer seg. Et naturlig virus som hoppet fra dyr ville tilpasset seg mennesker, men dette er laget for å smitte mellom mennesker.

Husk en av de største løgnene Beijing fortalte var at viruset ikke smittet mellom mennesker. Dette fikk Beijing WHO til å gå god for. Verdens helseorganisasjon la sin autoritet i skålen for kommunistregimet som først hadde lekket et biovåpen ved et uhell, og deretter bestemt seg for å slippe det løs på verden.

Coronaviruset er et biovåpen som lekket ut ved et uhell og dermed var fanden løs. Men kommunistledelsen må på et tidlig tidspunkt ha bestemt seg for å la det stå til: Slipp viruset løs på verden.

Jo mer vi vet, jo mer sannsynlig er det at Beijing gjorde seg slike overlegninger. De gjorde det motsatte av å varsle, slik alle normale stater ville gjort.

Hvis de med alle midler hadde forsøkt å hindre det i å bli en pandemi, ville de aldri ha stengt ned Wuhan, en by med 11 millioner innbyggere, men latt den internasjonale flytrafikken ut av byen gå som normalt. Smitten skulle avgrenses innen Kina, men verden skulle eksponeres. Det er ikke mulig å lese Beijings oppførsel på noen annen måte.

Da Trump forsto faren innførte han innreiseforbud fra Kina og senere Europa. Hvordan reagerte Biden og Demokratene? Ved å kalle Trump for rasist. Det er samme Biden som lot sin sønn Hunter sitte med på Air Force Two til Beijing og komme hjem med 1,5 milliard dollar. Hunter og hans venner, deriblant stesønn til Jim Kerry, hadde hjulpet kineseerne å kjøpe opp selskaper med viktig militær teknologi i USA.

https://www.document.no/2021/03/31/mediene-lar-kina-slippe-unna-ansvaret-for-pandemien/
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

Selveste tanta i Akersgata, Aftenposten, har funnet ut at man bør begynne å ta bladet fra munnen om hvor hovedproblemet rundt smitte ligger: https://www.aftenposten.no/norge/i/jB2nre/koronasmitten-var-skyhoey-i-enkelte-innvandrergrupper-naa-stiger-den-en

Er det med dette snart grunn til å håpe at flere organer får mot til å gi en mer representativ dekning av smitte- og utbredelsesforholdene i kongeriket?

PS: Håper ikke dette ikke er en aprilsnarr, og at Aftenposten kommer tilbake med at det hele var en spøk...


translator

#186
Nå skriver også Drammens Tidende om karantenehotell. Dette er en +artikkel, så jeg gjengir hele innholdet:

QuoteBildene viser innsiden av karantenehotellet: – Det har vært et uendelig kaos

Julie Refseth  Aleksander Hømanberg
31.03.21 21:00
I nærmere tre døgn har Åse Formo oppholdt seg på karantenehotellet. Nå er hun frustrert og oppgitt over måten hun og de andre på hotellet blir behandlet.

– Det er en forferdelig stemning her og jeg anser hygienen som et stort problem. I gangene flyter det søppel og ved matstasjonen like ved rommet mitt står det brukte kaffekopper overalt. Det vaskes ikke her, det er ikke noe renhold eller fokus på hygiene. Det er her man blir syk, sier Formo.

Hun forteller at hele opplevelsen av karantenehotellordningen, fra hun gikk av flyet sent søndag kveld, til onsdag ettermiddag har vært preget av kaos.

– Allerede da vi landet var det tilnærmet paniske tilstander. Vi var det siste flyet som landet før de nye reglene ble implementert og da vi kom til ankomsthallen fikk vi beskjed om at ingen skulle slippe unna karantene. Først ble vi satt i puljer med vektere og politi, før vi ble hurtigtestet for korona. Før vi i det hele tatt fikk resultatet av testen ble vi stuet sammen i en buss og fraktet til et hotell, som vi ikke fikk informasjon om hvor var.

Bakgrunnen for at Formo nå er på karantenehotellet var en jobbreise til Kypros. Da hun landet på Gardermoen fikk hun til svar at den ikke var nødvendig. Derfor måtte hun i karantene.

– Ingen av dem som kom med mitt fly ble behandlet på en verdig måte, det spilte ingen rolle hva som var grunnen for reisen til utlandet, hevder hun.

– Folk er redde
Mens de ventet på bussen som skulle frakte dem til hotellet skal to yngre gutter ha sett sitt snitt til å stikke av fra politiet.

– De ropte da at de heller tok 15.000 kroner i bot og løp av gårde. Det har vært et uendelig kaos hele greia, fortsetter Formo.

Hun er tydelig på at hun på ingen måte er blant dem som har hatt det verst på karantenehotellet, men ønsker å gi folk et innblikk på hva som møter dem, hvis de kommer hjem til Norge.

– Slik jeg ser det er det to store problemer. Det er hygienen, men det er også den manglende informasjonen både fra myndighetene og fra kommunen. For eksempel så kan jeg reise hjem i morgen, hvis jeg får et negativt prøvesvar, men dette har jeg selv måttet finne ut av, ingen har fortalt meg dette.

Formo er også kritisk til at vekterne som er ansatt til å holde vakt ved hotellene, de hotellansatte og kommunalt ansatte ikke overholder avstanden til personene som er på karantenehotellene.

– Tidligere i dag tok vekteren jeg snakket med av seg munnbindet for å svare på spørsmål, mens representanten fra kommunen kommer helt inntil deg for å snakke. Jeg mener håndteringen av denne ordningen er helt horribel.

– Disse bildene ser ikke bra ut, men skyldes ulike omstendigheter, sier han da han får se bildet av at søppelet flyter over.

Han forteller at søppelbøtten skyldes barn som har tatt seg friheter og tømt en opp i en annen bøtte.

– Dette ble håndtert så fort vi ble oppmerksomme på det.

– Hadde dette skjedd i en normalsituasjon?

– Det ikke er mye ved hotellet som er normalsituasjon for øyeblikket, sier han uten å kommentere noe mer på spørsmålet som ble stilt.

Han opplyser videre at det er svært mye trafikk ved inn og utgang til røykeplass og at det blir vasket der flere ganger i døgnet.

– Samtidig kan man alltids finne tidspunkter hvor gulvet blir seende slik ut med tanke på årstiden.

– At gjester setter igjen kaffekopper ved stasjonene kan vi nesten ikke forhindre, men det ryddes jevnlig også her.

Hotellet har tilrettelagt for at smitteverntiltakene overholdes, men Johansson sier at de er avhengig av at karantenegjestene også gjør så godt de kan for å følge tiltakene.


KRAV: Kommunaldirektør i Ullensaker kommune, Gunnhild Grimstad-Kirkeby, forteller at hotellene i henhold til avtalene plikter å følge smittevernreglene.

RB har også stilt spørsmål til kommunaldirektør for helse- og sosialomsorg i Ullensaker kommune, Gunnhild Grimstad-Kirkeby, om kravene kommunen stiller til karantenehotellene.

– Alle bransjer har en standard, når de skriver kontrakt med oss så må de følge opp på smittevernet og vi er opptatt av at det skal være rent, sier hun.

– Bilder vi har fått tilsendt viser søppel og skitt i fellesområdene. Hva slags krav stiller dere?

– Vi har i kontraktene med hotellene en avtale om at de skal overholde smittevern og får vi tilbakemelding om forhold som ikke er gode nok, så tar vi dette videre med våre samarbeidspartnere som da må ordne opp. Det samme gjelder med aktørene som står for transport, de skal følge opp smittevernveilederen fra FHI, svarer kommunedirektøren.

– I vår sak så uttrykkes det at informasjonen fra kommunen er for dårlig. Har dere fått tilbakemeldinger om dette tidligere?

– Vi er satt til å håndtere et regelverk og jeg har forståelse for at det er spesielt å få beskjed om at du må på karantenehotell og at du blir fulgt hele veien. Derfor har vi også stedlig representasjon som skal sørge for å avklare ting rundt ordningen raskt. Jeg tenker at dette også er personer man kan melde ifra til om forhold ved hotellene.

– Ullensaker har fått mye kritikk for håndteringen av karantenehotellordningen. Er det noe dere kunne gjort annerledes?

– Majoriteten av dem som er der er uenige i ordningen, men vi er ansiktet utad i og med at vi er satt til å drifte hotellene av sentrale myndigheter. De har også vært klare på at ordningene skal følges opp restriktivt, sier hun og er klar på at ordningen er krevende å drifte for Ullensaker:

– Siden november har vi drevet karantenehotell så ordningen er vi kjent med. Vi har et godt samarbeid med aktørene på Oslo lufthavn som stiller opp og hjelper så godt de kan. Når endringer skjer så raskt som i dette tilfellet så får vi kort varsel til å øke bemanningen, noe som er krevende både for kommunen, men også for de ansatte som skal representere Ullensaker.

Grimstad-Kirkeby forklarer at selv om flyplass-kommunen har ansvaret for ordningen er det likevel opp til den enkelte å overholde smittevernet.

– Vi har blant annet vakthold på hotellene, men vi er avhengige av at den enkelte tar ansvar selv. Hele karanteneordningen er lagt på at den enkelte overholder og følger den plikten.

https://www.dt.no/bildene-viser-innsiden-av-karantenehotellet-det-har-vart-et-uendelig-kaos/s/5-43-1547560

Det er synd jeg ikke får vist dere bildene. Et av dem viser noe som ser ut som en kantine, med halvfulle pappglass med kaffe, en fullstendig overfylt søppelkasse med topp på, sneiper på gulvene, en søppelhaug bokstavelig talt! Og hun som er intervjuet (muligens samme person som jeg refererte fra i resett-artikkelen) hadde vært på jobbreise på Kypros. Den var "ikke nødvendig" fikk hun vite.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

translator

Quote from: translator on 01.04.2021, 11:27:08
Det er synd jeg ikke får vist dere bildene. Et av dem viser noe som ser ut som en kantine, med halvfulle pappglass med kaffe, en fullstendig overfylt søppelkasse med topp på, sneiper på gulvene, en søppelhaug bokstavelig talt! Og hun som er intervjuet (muligens samme person som jeg refererte fra i resett-artikkelen) hadde vært på jobbreise på Kypros. Den var "ikke nødvendig" fikk hun vite.

Mens norske utenlandsreisende tvinges til å betale for å bo på noe som ligner en svinesti, "tilbys" utenlandske kriminelle ren og skjær luksus i sammenligning. I kveld er det en ny mulighet til å se hvordan det gikk da den tidligere britiske justisministeren Ann Widdercombe besøkte Halden fengsel:

TV2 i kveld kl. 22.40
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

ConTrari1

#188
Quote from: Okular on 31.03.2021, 13:00:01

Kan dere være så snille og slutte med dette tullet med å skylde på HVERANDRE, når det KUN er myndighetene som er skyld i alt det vi opplever av frihetsberøvelser. Dette er NØYAKTIG hva de vil - å få alle 'etniske nordmenn' til å legge skylden for at restriksjonene fra myndighetenes side bare fortsetter over på 'innvandrerne', og slik 'glemme' at det jo er RESTRIKSJONENE som er problemet, ikke hvorvidt VI - folket - velger å 'følge pådyttede smittevernsregler' eller ikke. Restriksjonene myndighetene fortsetter å påføre livene våre har nemlig NULL medisinskfaglig grunnlag. De har simpelthen ikke lovlig hjemmel til å opprettholde dem. Hvorfor ikke? FORDI DET IKKE FINNES FNUGG AV EVIDENS I DATAENE SOM ANTYDER AT VI SLITER OSS IGJENNOM EN DØDELIG EPIDEMI!!!

'Elefanten i rommet' er nemlig DATAENE. De ingen synes å bry seg om. For så lenge media melder om "økt smitte", så holder det skremselen oppe, og folk føyer seg. De VET at folk flest ikke sjekker på egen hånd, selv om alle data ligger fullt tilgjengelig på nett.

En aldri så liten gjennomgang av de seneste tallene (inkl. uke 12 (t.o.m. 28/3 -21), fra hhv. FHI og SSB ...

Vi begynner med et drøyt år med 'korona':



Den opprinnelige toppen var i april 2020. På den tiden av året er de influensaliknende (respiratoriske) sykdommene i befolkningen på retur i normale år. Så når covid19 kom inn i Norge i mars i fjor så så vi EKTE EPIDEMISK utvikling. Den første toppen er altså en klar anomali.

Den senere og mer utdratte (dobbelt)kuppelen, er imidlertid INGENTING utenom det vanlige. Den stiger relativt bratt om høsten, topper ut i januar, og synker deretter litt mindre bratt ned utover vårvinteren, NØYAKTIG lik den sesongmessige utviklingen av ALLE respiratoriske sykdommer i nordlige tempererte strøk på kloden. Vanligvis ser influensakurven slik ut (dog i snitt med noe større tall). I år kaller vi det covid19. Men forløpet er akkurat det samme som i alle år. En SESONGMESSIG SVINGNING av en i realiteten ENDEMISK sykdom i befolkningen. Det finnes ikke lenger noen epidemi i Norge, og har ikke gjort det siden i mai i fjor ...! Så hva fanken er det vi driver med snart ett år senere!!??

-----------------------------

Men vi lar oss lure, gang på gang på gang. 'Antall døde' snakker de selvsagt ikke om, for der skjer det jo ingenting (vel, tallet SYNKER). De snakker ikke engang om 'andel positive tester', for da ville vi også ha sett at det ikke skjer noe ekstraordinært nå i det hele tatt - vi har svingt rundt samme nivå siden november i fjor. Nei, de pusher KUN 'absolutte smittetall' (som jo egentlig bare er 'positive tester'), det aller minst anvendbare tallet, det eneste som ikke sier noe som helst reelt. Men som i stedet egner seg best for å skremme. For ønsker man seg disse tallene høyere (OOOH! FRYKT OG REDSEL!), så trenger man jo bare å teste flere, og voìla!

Og folk blir redde. Det er det verste. De går rundt i maskene sine som vettskremte kyllinger. Uten at det faktisk skjer NOE (!!!) utenom det vanlige. Lufta er ren! I hvert fall for farlige virus. Om det noen gang fantes en situasjon hvor man var berettiget til å rope "Keiseren har jo ingen klær på!", så er det nå.

Stå opp, folkens, og rop!

Ja og nei, Okular. Elefanten er der, innvandrermiljøene har opplagt den suverent største smittekonsentrasjonen. De bærer også mye av byrden i form av innleggelser og dødsfall. Men jeg er helt enig at FRYKTEN er vår største helsemessige utfordring nå.

Det er ingen tvil om at konstant maskebruk er usunt og kan være direkte farlig. Men  ser vi noen advarsler om dette fra myndighetene? Noe sånt som: "Hei, takk for at du bruker maske der det er påkrevet, men husk at for mye bruk kan være skadelig, og det er ingen grunn til å frykte smitte når du har god avstand til andre."

Neida. For hvordan kunne de da tillate at f. eks. frisører går maskert dagen lang? Hvor er bedriftshelsetjenesten? Det er tragisk å se unge, friske mennesker gå med maske i en folketom gate. Hva tenker de? Tenker de overhodet, annet enn på det altoverskyggende behovet for konformitet?

PCR-testen er som kjent en meget dårlig vits. Oppfinneren av PCR-metoden har gang på gang advart mot at den ikke er beregnet på Corona-testing. Og når får vi vite hvor mange sykler som benyttes i Norge?

Det er sjokkerende å lese om den bevisste oppbyggingen av frykt i folket som myndighetene har stått for. Her fra England (Steigan):

Den britiske regjeringas 'psykologiske strategier' for å manipulere uvitende et publikums atferd kan slå tilbake og føre til langvarig skade, hevder eksperter.

Dette skriver den britiske avisa The Telegraph. Artikkelen ligger bak betalingsmur, men finnes også her. Det går fram av kritikken fra britiske psykologer og andre fagfolk øker i styrke, og det framgår av deres dokumentasjon at den britiske regjeringa har ført en veritabel «psykologisk krig» mot egen befolkning for å få folk til å lystre ordre.


Det blir mer og mer håpløst å verge seg mot mistanken om en planlagt kunstig krise, så sprøtt det enn virker. Hvilken statsmakt som ønsker det beste for sine innbyggere, tyr til slike virkemidler?

Et dokument datert 22. Mars 2020 skrevet av Scientific Pandemic Influenza Group on Behaviors (SPI-B) sa:

"Et betydelig antall mennesker føler seg fortsatt ikke tilstrekkelig personlig truet; det kan være at de blir beroliget av den lave dødsraten i deres demografiske gruppe, selv om nivået av bekymring kan øke ... det oppfattede nivået av personlig trussel må økes blant dem som er selvtilfreds, ved å bruke hardtslående emosjonelle meldinger. For å være effektiv må dette også styrke mennesker ved å tydeliggjøre hvilke handlinger de kan ta for å redusere trusselen.»


https://steigan.no/2021/04/frykt-som-vapen-hvordan-den-britiske-regjeringa-brukte-skjult-taktikk-for-a-skremme-befolkninga/

Som påpekt flere ganger, er et helt useriøst å  bare pukke på antall smittede, som om selve Svartedauen var løs, og folk falt døde om på gata. Det dør en og annen, men dødstallene er alt annet enn skremmende. Men det er akkurat hva en frykt-predikant som Nakstad bygger sin makt på, nå sier han at antall smittede per dag må være betydelig UNDER 200, for i det hele tatt å tenke på å åpne samfunnet. Han sier ikke noe om det vitenskapelige grunnlaget for dette tallet. Det ville være vanskelig, ikke bare fordi det neppe finnes, men fordi han da ikke så lett kunne endre tallet  til  f. eks. 100 om dagen, eller kombinere smittetall med frykten for  "Ny og mer dødelig" mutasjon. Dersom regjeringen velger å følge hans linje, er vi helt i det blå om når vi kan få tilbake våre friheter.

https://www.nrk.no/norge/nakstad_-ma-godt-under-200-daglige-smittetilfeller-for-det-er-trygt-a-begynne-gjenapning-1.15443999

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

HVA SKJEDDE MED KLIMAET?

The letter goes on to declare the Wuhan coronavirus (Covid-19) as the "biggest challenge to the global community since the 1940s," adding that there will definitely be "other pandemics and other major health emergencies" in the years to come.

Stakkars klimakrise, fortrengt fra toppen av frykt-pallen! Corona er nemlig krisen som bare gir og gir, og man slipper å bry seg med pinlige flauser som Stillehavsøyer som nekter å drukne, eller isbjørner som nekter å dø ut.

Og ALLE skal ha vaksinen som ikke er noen vaksine. Klaus Schwab - som er en ekte fare for vår sivilisasjon- sier like ut at de som ikke stikkes, lar alle andre i stikken:

WEF head Klaus Schwab, who looks an awful lot like an aged Heinrich Himmler of the Nazi SS, says humans who refuse to go along with the plan are a threat to everyone else.


https://www.naturalnews.com/2021-04-05-globalist-klaus-schwab-declares-unvaccinated-people-threat.html
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Jeremy Talfer Nell er en sør-afrikansk kunstner og blogger -selvsagt de-platformed av the usual suspects- som har en lang rekke gode podcast.

Nå nylig med advokat Reiner Füllmich, om den globale aksjonen mot Corona-tyranniet. De fokuserer særlig på kritikk av den famøse PCR-testen. De kritiserer ikke den opprinnelige, som ga oppfinneren Kary Mullis en Nobel-pris, og som han hevdet gjentatte ganger ikke kunne brukes til diagnostisering slik det gjøres i dag med Corona, men den utgaven som er laget av den tyske forsker Drosten. Det kjøres saker i flere land for å få domstolers bekreftelse på  at den er ubrukelig. Det har allerede skjedd i Portugal. PCR-testen er kilden til smittetallene, som igjen er mye av årsaken til lockdown og myndighetenes frarøving av menneskerettigheter.

Her i en timeslangt intervju;
https://jermwarfare.com/blog/reiner-fuellmich-who

Når det gjelder klimasaken, har "JERMWARFARE" som han kaller seg, en rekke  kjente navn på sin podcast liste:

Scott Adams
Patric Moore
Naomi Seibt
Susan Crockford
Lord Moncton
Marc Morano
Donna Laframboise

samt en rekke viktige personer i Corona-saken. Her er det mye å glede seg til!
https://jermwarfare.com/podcast



Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Og siste nytt er at Erna Solberg får en bot på 20.000 for sin sushi-samling på Geilo. For en gledens og frihetens dag det ville bli, dersom vi alle ble forbrytere som henne! Men på den annen side; hvem kan forvente at hun er i stand til å telle så langt som til 13?

https://www.document.no/2021/04/09/erna-far-20-000-i-bot-for-familiesamling-pa-geilo/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#192
Quote from: ConTrari1 on 09.04.2021, 10:26:19
Og siste nytt er at Erna Solberg får en bot på 20.000 for sin sushi-samling på Geilo. For en gledens og frihetens dag det ville bli, dersom vi alle ble forbrytere som henne! Men på den annen side; hvem kan forvente at hun er i stand til å telle så langt som til 13?

https://www.document.no/2021/04/09/erna-far-20-000-i-bot-for-familiesamling-pa-geilo/

Min første tanke da politiet informerte om påtale- og straffeforhold kl 1000 idag, var at dette var en klok vurdering.
En bortsnakking av statsministerens rolle ville fort gitt assosiasjoner til regimer vi ikke liker å sammenligne oss med, og ødelagt folkets vilje til å fortsette den massive smittehindringsdugnaden.
Nå får vi håpe at hun på sin side har vett nok til å ikke anke, men betale og holde kjeft, og offentlig love bot og bedring.
Hvis ikke vil hun få høre folkets bust reise seg så det krafser under helsetrøya.

PS: At hun, som mange medier har krevd, skal "legge seg flat" anser jeg imidlertid som en fysisk umulighet: Hvordan kan man legge seg flat når man er trillende rund?


 

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 09.04.2021, 10:42:43
Quote from: ConTrari1 on 09.04.2021, 10:26:19
Og siste nytt er at Erna Solberg får en bot på 20.000 for sin sushi-samling på Geilo. For en gledens og frihetens dag det ville bli, dersom vi alle ble forbrytere som henne! Men på den annen side; hvem kan forvente at hun er i stand til å telle så langt som til 13?

https://www.document.no/2021/04/09/erna-far-20-000-i-bot-for-familiesamling-pa-geilo/

Min første tanke da politiet informerte om påtale- og straffeforhold kl 1000 idag, var at dette var en klok vurdering.
En bortsnakking av statsministerens rolle ville fort gitt assosiasjoner til regimer vi ikke liker å sammenligne oss med, og ødelagt folkets vilje til å fortsette den massive smittehindringsdugnaden.
Nå får vi håpe at hun på sin side har vett nok til å ikke anke, men betale og holde kjeft, og offentlig love bot og bedring.
Hvis ikke vil hun få høre folkets bust reise seg så det krafser under helsetrøya.

PS: At hun, som mange medier har krevd, skal "legge seg flat" anser jeg imidlertid som en fysisk umulighet: Hvordan kan man legge seg flat når man er trillende rund?

Hm...dugnad? Dugnad er noe man gjør frivillig, det kan ikke påbys, som med Coronatiltakene. Det er derfor et rent ran av ordet å kalle det for dugnad. Jeg har arrangert nok dugnader i eget borettslag til å vite at man ikke kan pålegge folk å delta, hverken fysisk eller med en "avgift", det er fastslått av norsk rettsvesen.

Men det inngår vel i nyord-arsenalet:
Tvang = dugnad
Rund = flat
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

For en gangs skyld: Hurra for tanta i Akersgata! Ja, jeg mener Aftenposten.

Når selv denne normalt så regimetro blekka slipper til Terje Tvedt og hans ekstremt viktige og vektige kronikk, er det håp fortsatt for at Corona-debatten kan føres over i et saklig og rasjonelt spor. At den kunstig skapte pandemiske panikkangsten kan bekjempes av fornuft og saklighet.

For vi er på randen av et samfunn der mange har nådd et hysteri-nivå som fører dem rett inn i diktaturets favntak. Tillater meg å sitere ganske mye her, men ALT bør leses av ALLE.

Tvedt gir en svært tankevekkende oversikt over tidligere regjerningers strategi for pandemier, også i tenkte tilfeller der antall innlagte og døde er himmelhøyt over dagens tall. Og der konklusjonen var:

Samfunnet skal ikke stenges ned!
Tvedt kommer også med gode analyser av WHO og ikke minst av vår regjerings tette bånd og finansielle støtte til denne FN-organisasjonen.

Ettersom dette kan bli veldig langt, deler jeg opp innlegget. For å begynne med det siste:
Det sentrale utgangspunktet for denne kronikken er hvor lite og begrenset den nye radikale pandemistrategien er blitt debattert. Regjeringens begrunnelse for sin politikk er en uhyre sentral kilde til tenkningen om covid-19. Men også til samtidens mentalitet og dominerende forståelser av forholdet mellom samfunn og natur og mellom sterkt inngripende maktutøvelse, borgernes trygghet og frihetens muligheter.

Det er ikke lenge siden statens holdning til en pandemi var helt motsatt av dagens:
I 2006 la Stoltenberg-regjeringen frem «Nasjonal beredskapsplan for pandemisk influensa».
Den beskrev en mulig fremtid der samfunnet skulle håndtere at «50 % av befolkningen blir smittet i løpet av et halvt år» og «25 % av befolkningen blir syke og sengeliggende» og «5000-13.000 ekstra dødsfall i forhold til en normal vintersesong.» Planen la opp til smittebegrensing og at samfunnslivet skulle fortsette som normalt.


Hva sa FHI i 2009?
Folkehelseinstituttets talsperson sa: «Å stenge skoler, offentlig kommunikasjon eller grenser er dyre tiltak som ikke har effekt. De er i verktøykassen vår, men er helt uaktuelle. Det er bare snakk om slikt dersom samfunnet er i oppløsning» (min uth., Aftenposten 29. oktober 2009).

Hvordan var situasjonen for ett år siden?
Det var 621 smittede i Norge (NTB 12. mars 2020), men regjeringen stengte likevel alle landets barnehager og landets skoler i sju uker for å stanse viruset, forhindre at helsevesenet kollapset og redde liv.

Solberg gikk fra å si ingen fare, business as usual, til få dager senere å rope ut om ekstrem fare, alt må stenges. Tilsynelatende som en papegøye-respsons på WHOs kuvending. Alt som kommer fra FN, MÅ jo være riktig, ikke sant? Solberg er dypt involvert i det sammensuriet. Det burde diskvalifisere henne fra statsministerjobben. For samme dag, 12. mars, gikk WHO ut med en prognose på 4-5% dødsrate globalt av Corona.

Erna Solberg skrev i 2018, som co-chair for FNs kampanje for bærekraft, brev til WHO. Der ba hun dem ta ledelsen i å lage en global handlingsplan for helse og velferd for alle. Regjeringen rykket i mars 2020 raskt ut med politisk støtte til deres «lederskap og koordinerende rolle» i kampen mot covid-19.

I tillegg har regjeringen de siste ti årene gitt mer enn ti milliarder kroner til vaksinealliansen Gavi, som samarbeider tett med WHO.


Den siste fagfellevurderte artikkelen skrevet av en av verdens ledende epidemiologer hevder at dødeligheten globalt har vært på 0,14 prosent. Det er omtrent akkurat som i Norge, ifølge FHI (Aftenposten 1. desember 2020).

Om man vil forstå hvor den norske pandemistrategien kom fra, og hvor raskt den ble udiskutabelt dominerende, må det være hensiktsmessig å undersøke de innfløkte relasjonene mellom Norge og det internasjonale bistandssystemet.


https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/41wPPV/makt-og-frihet-i-smittejaktens-tid
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.