Är Corona den nya klimatfrågan?

Started by translator, 18.04.2020, 15:30:34

Previous topic - Next topic

ConTrari1

To svært like saker, begge handler om en lege som blir irettesatt og truet med sanksjoner etter å ha gitt uttrykk for skepsis til den vedtatte Corona-fortellingen.

I Norge:

Kommuneledelsen i Sør-Fron har innkalt fastlegen Anja Zanjani til samtale fordi hun har postet vaksinekritiske innlegg på sin Facebook-side.

– Det hun poster på Facebook, er problematisk. Vi kommer til å ta dette opp i en rutinemessig oppfølgingssamtale, sier rådmann Fromreide Sommer til NRK.

Zanjani har nemlig lagt ut en rekke vaksinekritiske nettsteder og videoer på sin vegg. Dette er ifølge rådmannen i strid med hennes rolle som fastlege.


https://www.document.no/2021/12/07/vaksineskeptisk-lege-far-klar-advarsel/

Mens i UK er en tilsvarende sak kommet opp for retten, som har gitt den forfulgte legen medhold:

A court in the UK has ruled that the General Medical Council was wrong to ban a doctor from discussing Covid on social media.

The GMC banned the doctor from social media for posting a video claiming masks do not work and casting doubts on the efficiency of the vaccines.


In its ruling this week, the court said the tribunal's decision was wrong as it violated the doctor's human rights.

In the ruling, Justice Dove said that the tribunal should have considered the free speech aspect of the Human Rights Act 1998, and asked if the GMC "would probably succeed at any subsequent tribunal hearing in imposing the restrictions which were now sought."

The ruling further said that the tribunal's decision was "an error of law and a clear misdirection," meaning the decision was "clearly wrong and cannot stand."


Menneskerettigheter? Kanskje vi skulle forsøke å innføre det i Norge også?

https://reclaimthenet.org/uk-court-sides-with-doctor-fired-over-covid-narrative-skepticism-on-social-media/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

translator

#661
Quote from: ConTrari1 on 07.12.2021, 20:40:38
De nye tiltakene er en slapp repetisjon av tidligere, nytteløse øvelser. Det er tydelig at regjeringen ikke våger noen lockdown, så det blir helt overfladiske inngrep. Masker stort sett overalt, en meter avstand, maks anbefalt antall gjester (men mange flere på jul- og nyttårsaften, som om viruset holder fri da), osv.

Det eneste interessante her, er hvor nølende de er blitt. "Slå ned" smitten? Ikke et ord. Det store spøkelset som lurer, er hvordan de skal bortforklare en situasjon med sterkt økende antall innlagte med vaksineskader.

NRKs Debatten i kveld var en pinlig forestilling for regjeringen og helsemyndighetene. Først ble det påpekt av programleder Solvang at 3 prosent av de innlagte pasientene på norske sykehus i dag er diagnostisert med covid. Og deretter kunne Mette Kalager, lege og en skarp debattant som har god kjennskap til praksis ved norske sykehus, påpeke følgende: Vi blir fortalt at sykehusene nesten har sprengt kapasitet, men hva er realitetene? 320 er innlagt, men vi kan klare det tidobbelte. Hvor går terskelen for når det er sprengt kapasitet? Etter totalt intetsigende svar (av typen 'jeg vet ikke hva jeg skal svare, så da snakker jeg om noe annet') fra helseministeren og Guldvog, konstaterte hun enkelt og greit at de har ikke noe å svare med, hvilket også stemmer.

https://tv.nrk.no/serie/debatten

Det ble også påpekt, pussig nok av SV-veteranen Snorre Valen som nå leder noe som heter Trønderdebatt, at dersom opposisjonspartiene hadde vært invitert til debatten hadde de bare fremført argumenter om at tiltakene kommer for sent eller ikke er strenge nok. Dette var også oppe som tema i Dagsnytt 18 tidligere på kvelden, men der var det mediene som var i søkelyset, dvs. at de store mediene bare stiller spørsmål på disse pressekonferansene om hvorfor tiltakene ikke er enda strengere. Begynner narrativet å slå sprekker her i landet? Det er lov å håpe.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

ConTrari1

#662
Quote from: translator on 07.12.2021, 23:58:20

NRKs Debatten i kveld var en pinlig forestilling for regjeringen og helsemyndighetene. Først ble det påpekt av programleder Solvang at 3 prosent av de innlagte pasientene på norske sykehus i dag er diagnostisert med covid. Og deretter kunne Mette Kalager, lege og en skarp debattant som har god kjennskap til praksis ved norske sykehus, påpeke følgende: Vi blir fortalt at sykehusene nesten har sprengt kapasitet, men hva er realitetene? 320 er innlagt, men vi kan klare det tidobbelte. Hvor går terskelen for når det er sprengt kapasitet? Etter totalt intetsigende svar (av typen 'jeg vet ikke hva jeg skal svare, så da snakker jeg om noe annet') fra helseministeren og Guldvog, konstaterte hun enkelt og greit at de har ikke noe å svare med, hvilket også stemmer.

https://tv.nrk.no/serie/debatten

Det ble også påpekt, pussig nok av SV-veteranen Snorre Valen som nå leder noe som heter Trønderdebatt, at dersom opposisjonspartiene hadde vært invitert til debatten hadde de bare fremført argumenter om at tiltakene kommer for sent eller ikke er strenge nok. Dette var også oppe som tema i Dagsnytt 18 tidligere på kvelden, men der var det mediene som var i søkelyset, dvs. at de store mediene bare stiller spørsmål på disse pressekonferansene om hvorfor tiltakene ikke er enda strengere. Begynner narrativet å slå sprekker her i landet? Det er lov å håpe.

Det påpekes nå stadig oftere -som vi har gjort her for en god stund siden- at dagens antall innlagte er småplukk sammenliknet med 2017-18 sesongen, og andre år.

Igjen nøyaktig som med klimasaken, virker makthaverne å være helt uforberedt på kritikk -de har jo rett uansett, eller hva? Dermed blir de enda lettere avkledd, eller rettere sagt, de avsløres som nakne. Forskjellen er at ingen gidder ta noe oppgjør med alarmistene, men når det gjelder helse og økonomi, for ikke å snakke om grunnleggende friheter, da kan det ikke så lett feies under teppet.

Steigan siterer fra Minerva:
«Nylig kunne tidsskriftet Minerva fortelle at det tidlig i pandemien eksisterte kriseplaner for innleggelse av opptil 4.500 pasienter samtidig på norske sykehus. Pr. nå er tallet under 300.

Og da ledelsen ved landets største sykehus, OUS først varslet om en intensivenhet i ferd med å knekke under presset hadde avdelingen 26 pasienter med covid-19. 26 pasienter sprenger kapasiteten på Norges største sykehus?

Dette er helt i tråd med tall fra FHI som Aftenposten publiserte før helga. Der kom det fram at kun 14 prosent av alle pasienter som nå er innlagt på norske sykehus har korona. Ikke 80 eller 60 prosent, men 14 prosent.»


Også interessant at Aftenposten slipper til kritikk, fra Henrik Vogt, forsker, Senter for medisinsk etikk. (samme link)

Ja, det ser faktisk ut til at noe løsner, trollet sprekker. Så vi får gå det nye maskeballet trøstig i møte, med et bredt glis godt skjult under "baklommebleia".

https://steigan.no/2021/12/norske-sykehus-hadde-langt-flere-innlagte-i-2017-18-og-19-uten-at-noen-da-ville-stenge-ned-samfunnet/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Når nettene blir lange,
og Covid setter inn,
da sier Gulli-gulligutt til slaveflokken sin;
Hvis alle bærer masken, og holder meter-en,
da får du feire nyttårskveld med minst en venn.

Heisan, hoppsann, når faller masken av?
Nå skal vi bære bleia i fra vogge og til grav?
Heisan, hoppsann, den skjuler kropp og sjel.
Og musestille masker vi oss rent i hjel.

Fritt etter Alf Prøysen
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Her er en ypperlig oversikt over legemiddel- og vaksineskader fra Sverige:

I Uppsala samlas för WHO:s räkning i datasystemet VigiBase in alla rapporter från 149 länder i världen för misstänkta biverkningar av läkemedel och vaccin.

Som framgår så har de två beprövade och billiga läkemedlen som i hög utsträckning förebygger och botar covid-19 lika få rapporterade biverkningar som fem av de vanliga barnvaccinen. Influensavaccin har klart flest rapporterade misstänka biverkningar, ca 280.000. Läggs alla vaccinen ihop så har de drygt en miljon biverkningsrapporter. För covid-19-vaccinen har hittills närmare 2,7 miljoner misstänkta biverkningar rapporterats.

Grafikken er mildt sagt slående. Og vi har bare så vidt begynt.

https://steigan.no/2021/12/antall-rapporterte-bivirkninger-av-covidvaksinene-er-100-ganger-hoyere-enn-for-samtlige-andre-vaksiner-per-ar/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: Administrator on 26.11.2021, 11:41:47
En lege som har skrevet en artikkel der altså.

Er kildene hans til å stole på?

Kom igjen nå, Admin! Et lite innlegg fra deg, så er du supe(r)medlem! Vi trenger alle supremister vi kan få :-)
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Vaksineterroren ruller videre i USA:

A California mother was in shock this week after she found out that her 13-year-old son's school had pressured the young teen into taking the experimental COVID vaccine without her consent.

On Tuesday, Maribel Duarte told NBC 4 News that her son brought home a vaccine card after he had been offered pizza by school officials in exchange for getting vaccinated at the Barack Obama Global Prep Academy in Los Angeles.

Her shock quickly turned to outrage when he told her that school officials had told him "not to say anything" about the incident.

The lady that gave him the shot and signed the paper was the one that told my son 'please do not say anything, I don't want to get in trouble.'"


Pizza er da i det minste noenlunde fornuftig, verre med de som lokket barn med 100 dollar for å ta stikket.
"100 dollars can buy a lot of candy!"

På innkallings-plakaten står det: "Pick up your consent form in room 170."
Jøss! Når skjer det i Norge?

https://www.thegatewaypundit.com/2021/12/watch-outraged-mother-says-13-year-old-son-vaccinated-without-consent-obama-global-prep-academy-la-school-bribed-pizza/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Ex-administrator

Quote from: ConTrari1 on 08.12.2021, 14:29:26
Quote from: Administrator on 26.11.2021, 11:41:47
En lege som har skrevet en artikkel der altså.

Er kildene hans til å stole på?

Kom igjen nå, Admin! Et lite innlegg fra deg, så er du supe(r)medlem! Vi trenger alle supremister vi kan få :-)

Det er bare å fortsette å legge ut saker uten rot i virkeligheten det, så er jeg på pletten.

ConTrari1

Quote from: Administrator on 08.12.2021, 20:37:39
Quote from: ConTrari1 on 08.12.2021, 14:29:26
Quote from: Administrator on 26.11.2021, 11:41:47
En lege som har skrevet en artikkel der altså.

Er kildene hans til å stole på?

Kom igjen nå, Admin! Et lite innlegg fra deg, så er du supe(r)medlem! Vi trenger alle supremister vi kan få :-)

Det er bare å fortsette å legge ut saker uten rot i virkeligheten det, så er jeg på pletten.

Gratulerer, supermedlem!
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Jeg håper virkelig denne saken får et rettslig etterspill:

Kalnes sykehus etter rideulykken 6.12.: I rullestol med brukket bekken. Sykepleieren: «Når du velger å ikke vaksinere deg, velger du å avstå fra behandling hos oss!» Han trilla meg ut.

Der sitter jeg altså alene, i rullestol med brukket bekken og venter på å komme til vurdering for operasjon. I stedet kommer en sykepleier og sier tydelig foran alle at: «Når du velger å ikke vaksinere deg, velger du å avstå fra behandling hos oss!»


Hun dro hjem, samboeren fikk ikke komme med på sykehuset "i disse tider". Legen ringte og ville ha henne tilbake, men forståelig nok orket hun ikke det  psykiske presset. Mest sannsynlig dro hun dit neste dag. Sykehuset mumler generelle fraser, og vil ikke ta noe oppgjør, iallfall ikke offentlig.

Dette er helse-nazisme, Mengele-metoder. Offeret bør skaffe seg juridisk hjelp og Kalnes bør betale så det svir.

https://steigan.no/2021/12/cathrine-ble-kastet-ut-av-sykehuset-fordi-hun-ikke-er-vaksinert/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Injeksjonene tar ikke slutt før i graven.

Health and Social Care Secretary Sajid Javid of Great Britain has announced plans to impose a policy of endless booster shots for all adults every three months for the rest of their lives.

Speaking before the House of Commons (watch below), Javid explained how the Joint Committee on Vaccination and Immunisation (JCVI) recently decided that the new plan is to regularly inject all adults 18 years of age and older every three months for the Chinese Virus and its many variants.


4 ganger i året skal britene stikkes. I all fremtid. Om innbyggerne går med p det, er en annen sak. Som før nevnt, virker det sannsynlig at folk blir mer skeptiske for hvert stikk. Hvis de da ikke er totalt hjernevasket.

https://fascism.news/2021-12-08-uk-booster-shots-every-three-months-forever.html



https://fascism.news/2021-12-08-uk-booster-shots-every-three-months-forever.html
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Ex-administrator

#671
Quote from: ConTrari1 on 09.12.2021, 09:49:28
Jeg håper virkelig denne saken får et rettslig etterspill:

Kalnes sykehus etter rideulykken 6.12.: I rullestol med brukket bekken. Sykepleieren: «Når du velger å ikke vaksinere deg, velger du å avstå fra behandling hos oss!» Han trilla meg ut.

Der sitter jeg altså alene, i rullestol med brukket bekken og venter på å komme til vurdering for operasjon. I stedet kommer en sykepleier og sier tydelig foran alle at: «Når du velger å ikke vaksinere deg, velger du å avstå fra behandling hos oss!»


Hun dro hjem, samboeren fikk ikke komme med på sykehuset "i disse tider". Legen ringte og ville ha henne tilbake, men forståelig nok orket hun ikke det  psykiske presset. Mest sannsynlig dro hun dit neste dag. Sykehuset mumler generelle fraser, og vil ikke ta noe oppgjør, iallfall ikke offentlig.

Dette er helse-nazisme, Mengele-metoder. Offeret bør skaffe seg juridisk hjelp og Kalnes bør betale så det svir.

https://steigan.no/2021/12/cathrine-ble-kastet-ut-av-sykehuset-fordi-hun-ikke-er-vaksinert/

Jeg er enig i at hvis dette har skjedd, er det en skandale, og bør føre til avskjedigelse av den nevnte sykepleieren (eventuelt hans overordnede dersom han ble beordret til det).

Men synes du ikke denne saken er noe rar? Jeg blir sittende med en endeløs rekke av spørsmål.

  • Saken er ikke omtalt av noen aviser! Jeg mener faktisk at flere norske aviser hadde tatt tak i dette rimelig kjapt.
  • Hvorfor legger hun ut et skjermbilde av en tekstmelding og sier at det har faren lagt ut på Facebook?
  • Hvorfor er det ingen vitner (blant de "mange" som var til stede) som har reagert på at sykepleieren etter sigende skal ha forsøkt å dra en pasient med bekkenbrudd ut av en rullestol?
  • Hvorfor i all verden dro hun hjem??? og hvordan?
  • Hvorfor protesterte ikke typen hennes høylytt der og da?
  • Hvis han ikke var der lenger, hvordan kom hun seg hjem?
  • Hvorfor er hun SITTENDE hvis bekkenet er brukket?????

Dette er bare noen få av de spørsmålene jeg har til denne saken. Kan du si at du synes at alt fremstår troverdig her?

ConTrari1

Quote from: Administrator on 09.12.2021, 12:08:18

Jeg er enig i at hvis dette har skjedd, er det en skandale, og bør føre til avskjedigelse av den nevnte sykepleieren (eventuelt hans overordnede dersom han ble beordret til det).

Men synes du ikke denne saken er noe rar? Jeg blir sittende med en endeløs rekke av spørsmål.

  • Saken er ikke omtalt av noen aviser! Jeg mener faktisk at flere norske aviser hadde tatt tak i dette rimelig kjapt.
  • Hvorfor legger hun ut et skjermbilde av en tekstmelding og sier at det har faren lagt ut på Facebook?
  • Hvorfor er det ingen vitner (blant de "mange" som var til stede) som har reagert på at sykepleieren etter sigende skal ha forsøkt å dra en pasient med bekkenbrudd ut av en rullestol?
  • Hvorfor i all verden dro hun hjem??? og hvordan?
  • Hvorfor protesterte ikke typen hennes høylytt der og da?
  • Hvis han ikke var der lenger, hvordan kom hun seg hjem?
  • Hvorfor er hun SITTENDE hvis bekkenet er brukket?????

Dette er bare noen få av de spørsmålene jeg har til denne saken. Kan du si at du synes at alt fremstår troverdig her?

Dette må være det snodigste -men ikke snedigste- forsøk på bortforklaring jeg noen gang har sett. Hvorfor spør du ikke Cathrine Johansen selv, sidn du er så enormt nysgjerrig på alle slags detaljer i saken? Det kan tenkes -men ikke særlig sannsynlig?- at du vil anse henne som en troverdig kilde.

Har du nå forstått hvor viktig og verdifull Ivermectin er for profylaktisk og tidlig behandling?
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Det nytter ikke å følge opp alt som skjer på Corona-fronten nå, men trenden er klar; misnøyen og protestene baller på seg, og det kommer i større grad fra medisinsk og juridisk hold.

Hvis man vil følge med, så les Steigan.no, derimot.no, Resett og Document, samt Hemali og Fritt Vaksinevalg. Pluss kilder i utlandet som American Thinker, Natural News og Gateway Pundit.

En ikke så lite sak som man bør være klar over er at sjefen for FHI, Camilla Stoltenberg, har omtrent tredoblet sin inntekt det siste året (Coronaåret), til ca. 4 mill.! Hvorfor ? Hun har den samme jobben, ikke sant? Hva har skjedd? Kan du finne svaret i regnskapet til FHI? Nei!

Regnskapet til FHI er ikke offentlig tilgjengelig. En offentlig institusjon som holder sitt regnskap hemmelig for folket. Det stinker. 
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Ex-administrator

Quote from: ConTrari1 on 10.12.2021, 09:23:35
Quote from: Administrator on 09.12.2021, 12:08:18

Jeg er enig i at hvis dette har skjedd, er det en skandale, og bør føre til avskjedigelse av den nevnte sykepleieren (eventuelt hans overordnede dersom han ble beordret til det).

Men synes du ikke denne saken er noe rar? Jeg blir sittende med en endeløs rekke av spørsmål.

  • Saken er ikke omtalt av noen aviser! Jeg mener faktisk at flere norske aviser hadde tatt tak i dette rimelig kjapt.
  • Hvorfor legger hun ut et skjermbilde av en tekstmelding og sier at det har faren lagt ut på Facebook?
  • Hvorfor er det ingen vitner (blant de "mange" som var til stede) som har reagert på at sykepleieren etter sigende skal ha forsøkt å dra en pasient med bekkenbrudd ut av en rullestol?
  • Hvorfor i all verden dro hun hjem??? og hvordan?
  • Hvorfor protesterte ikke typen hennes høylytt der og da?
  • Hvis han ikke var der lenger, hvordan kom hun seg hjem?
  • Hvorfor er hun SITTENDE hvis bekkenet er brukket?????

Dette er bare noen få av de spørsmålene jeg har til denne saken. Kan du si at du synes at alt fremstår troverdig her?

Dette må være det snodigste -men ikke snedigste- forsøk på bortforklaring jeg noen gang har sett. Hvorfor spør du ikke Cathrine Johansen selv, sidn du er så enormt nysgjerrig på alle slags detaljer i saken? Det kan tenkes -men ikke særlig sannsynlig?- at du vil anse henne som en troverdig kilde.

Har du nå forstått hvor viktig og verdifull Ivermectin er for profylaktisk og tidlig behandling?

Den Japan/Ivermectin-historien du la ut er bare vås. Min utfordring står fortsatt: Finn en offisiell uttalelse fra Japan på at de har begynt med Ivermectin før nedgangen i tilfeller kom. Burde jo være lett å finne, jeg har funnet NADA. Jeg har derimot funnet flusst med artikler som viser at de IKKE har tatt det i bruk.

PS: Burde du ikke også lure på hvorfor nedgangen er i antall tilfeller? Det er vel antall dødsfall som bør gå ned alene, ikke antall tilfeller? Eller mener du at Ivermectin også hjelper mot smitte?

Jeg har vurdert å sende et spørsmål til Cathrine ja, men det er ikke min jobb. Jeg ser ikke at noe godt kan komme ut av det. Jeg bare konstaterer at det er mye som er "off" i denne historien, samt at ingen aviser har skrevet om saken. Jeg kjenner rett og slett ingen som hadde dratt hjem fra et sykehus med brukket bekken. Inntil vi hører noe mer, går jeg ut fra at det må være en annen side av denne historien, og da blir det så personlig at jeg ikke synes jeg skal plage henne med en henvendelse.

Jeg sender en e-post til sykehuset for å høre om de kommer med en uttalelse  etter hvert.