Påsketidtrøyte: Vitser med et klimapoeng?

Started by Telehiv, 06.04.2020, 12:07:23

Previous topic - Next topic

Telehiv

Coronapandemien har som de fleste har observert aldeles fortrengt klimadystopiene fra dagligtalen. Disse dagers vitseverden preges likevel av scenarier som fort kan lede tankene over på ordbruken rundt de gode, gamle klimaskremslene: De er både ville, våte og ikke minst; tørre - ja, er ikke det klimarelatert vet ikke jeg, gett!



De varme og tørre 30-årene
Og hvis de vitsene dere har hørt nylig ikke er unprecedented tørre og skremmende nok, kan jeg fortelle en historie om de varme og knasktørre 30-årene i Midt-Vesten som jeg en gang ble fortalt av en oldtimer i USA:

- Det var så ille et år på 30-tallet, sa han, at til slutt begynte telefonstolpene å løpe etter bikkjene!   



Den overkåte hanen
Det var dette samme tiåret at en bonde i Midt-Vesten ville redde stumpene av gårdsdriften sin med å øke hønsebestanden sin og selge dem til mat for sultende bønder. Til dette trengte han en dugande hane til å få gang på eggbefruktningen. Han stabbet seg gjennom flyvesanden til naboen, som han hadde hørt hadde områdets kåteste hane. Han fikk kjøpt hanen siden alle hønene til naboen var døde uansett, og slapp fantomet løs i egen hønsegård.
La oss gjøre historien kort, sa bonden som fortalte om dette:
- Etter han midt i solsteken hadde herjet over alle hønene tre ganger gikk han løs på det som fantes av andre levende vesener på gården, fjærfe eller ikke. Til slutt, da han begynte i grisestekken og hylene derfra kunne vekke døde, fant bonden å måtte gripe inn og kjørte hanen langt ut i ørkenen og etterlot ham der. Men ut på neste dag begynte han å angre og tenkte på den stakkars hanen i den fryktelige solen og kjørte ut for å hente ham hjem. Men da han nærmer seg stedet han slapp hanen dagen før, ser han flere gribber sirkle over stedet. Og til slutt ser han hanen ligge livløs rett ut i sanden i den stekende solen.
- Nei, nei, nei, sier bonden og vil plukke den stakkars hanen opp
- Hysj, for svarte, hveser hanen, ser du ikke at det ligger fi... i luften!?

Men den mest virkelighetsforlatte tenkningen, og som slik som minner mest om våre vitenskapsagerende klimaforskere, er det nok den godeste dr. Watson som står for i denne (selvsagt sanne) historien:

Sherlock Holmes og Dr. Watson på campingtur
Sherlock Holmes og Dr. Watson dro på campingtur. Etter et godt måltid la de seg til å sove.
Noen timer senere våknet Holmes, knuffet sin trofaste venn og sa: «Watson, jeg vil at du skal se opp på himmelen og fortelle meg hva du ser.»
Watson: «Jeg ser millioner på millioner av stjerner
Sherlock sa: «Og hva forteller det deg
Etter et øyeblikks betenkningstid så sier Watson: «Selv om noen få av dem har planeter, er det ganske sannsynlig at det er noen planeter som Jorden, og hvis det er noen få planeter som Jorden der ute, kan det også finnes liv.»

Holmes var stillet øyeblikk før han sier: «Watson, din idiot, noen har stjålet teltet vårt!»     
 
 
Og selv i de ødsligste klimarammede trakter kan visst publiseringen av alarmistiske papers fortsette i det uendelige:



ConTrari1

Men her er det noe som ikke er fullt så morsomt; en tysk professor og dommer, som mener at  Corona-krisen gir økt mulighet til å innføre drakoniske lover også omkring klima:

"Both the corona crisis and the climate crisis require freedom-limiting measures. The earlier and more vigorously these are defined and implemented, the sooner the success that is vital for survival can be expected. In this respect, corona and climate protection measures do not differ in principle, but only on the time axis. "

"According to his blog, Thomas Schomerus is Professor of Public Law for Energy and Environmental Law at the Faculty of Sustainability, Leuphana University Lueneburg and Judge at the Higher Public Administration Court for Lower Saxony."

https://notrickszone.com/2020/04/04/german-public-law-professor-judge-climate-crisis-requires-freedom-limiting-measures/

Man skal ikke tro at frihet og demokrati er noe selvsagt og varig.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#2
For de som virkelig trenger en knasktørr oppstrammer kan Klimadebatt by på disse sandkornene i lattermaskineriet:

Jeg forstår fullt ut hvordan det føles å være et batteri. Jeg blir også sjeldent inkludert i ting.

Skyldes alt vrøvlet at klimaforskere egentlig er blinde (i alle fall ordblinde) og bare gjentar ting de HØRER?
En blind mann går inn i en bar. Og et bord. Og en stol.

Klimaskeptikerens håndtering av sutrete kvinne:
Jenta sier: «Jeg er kald!»
Fyren svarer: «Gå bort til hjørnet, der er det 90 grader!»

Når klimaforskerpappaen skal hjelpe sønnen med matematikken:
Pappa, kan du hjelpe meg med matematikken?
Hva kan jeg hjelpe deg med?
Jeg skal finne fellesnevneren
...Hva pokker, har dem ikke funnet den ennå?
Vi lette også etter den da jeg gikk på skolen!

Grunnen til hele klimakrangelen?:
Hvorfor slo fysikklæreren opp med biologilæreren?
De hadde ingen kjemi.

Mer klimaforskning
Visste du at klimafornekternes håndklær er den største årsaken til tørr hud?

Klimaforsker som svarer på kritikken om hans overdrevne alarmisme:
Så hva om jeg ikke vet hva "Armageddon" betyr?!
Det er jo ikke verdens ende det, da...

To dyslektiske klimaforskere kan fort gå inn i en Bra.

Klimaforskernes klimafornektervitser er ikke morsomme ...
... Med mindre 97% ler av den.

Jaja....

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 06.04.2020, 12:32:15
Man skal ikke tro at frihet og demokrati er noe selvsagt og varig.

Er det rart jeg febrilsk trøster meg med knasktørr, svart humor for tiden?

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 06.04.2020, 12:07:23

- Hysj, for svarte, hveser hanen, ser du ikke at det ligger fi... i luften!?


Men nå nærmer vi oss 9. april, og kan minnes norsk-amerikaneren som på denne dato for 80 år siden, midt på Karl Johan, utbrøt:

"Det er war i luften!"
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Det er sagt mye dypt rundt 9. april.
En klassiker er jo uttalelsen fra Kristiansands byoriginal Kjutta, som mente det gikk vel langt da kirketårnet under tyskernes bombing ble hengende på halvåtte:
- Nå syns æ myndighedane må gribe inn!


ConTrari1

Og når vi er inne på krigsvitser og bløte vitser (vitser som er så dumme at de er morsomme fordi de er dumme); denne klassikeren fra Ekeberg:

Nordmann og tysk offiser ser på utsikten , og tyskeren sier: "Schøn!"
Nordmannen: "Ja, det er sjøen."
Tyskeren:"Sehr schøn!"
Nordmannen: "Ja, du ser ser sjøen, ja?"
Tyskeren:"Wunderschøn!"
Nordmannen: "Nei det er ikke Wundersjøen, det er Oslofjorden!"

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.