Author Topic: Oljeministeren reagerer på MDG-utspill  (Read 79 times)

Telehiv

• Global moderator
  • Supermedlem
  • Qui vivra verra
    • View Profile
Oljeministeren reagerer på MDG-utspill
« on: 21.03.2020, 19:23:30 »
Også VG syns tydeligvis nå at det begynner å gå farlig langt med MDGs fanatiske undergravningsvirksomhet, og skriver:

OLJEMINISTEREN REAGERER PÅ MDG-UTSPILL
– Det er uklokt å forsøke å løse coronakrisen med tiltak som styrer oss raskere inn i en permanent klimakrise. Derfor kommer vi til å stemme mot regjeringens forslag om kriselån for å holde oljepumpene i gang, sier Arild Hermstad, nasjonal talsperson i MDG til VG.

Dette utsagnet får Olje og -energiminister Tina Bru til å reagere. I et innlegg på Facebook skriver hun at hun mener det er helt feil å bruke en krise hvor tusenvis av mennesker får permitteringsvarsel i hånda til å fremskynde sitt eget politiske prosjekt om å legge ned olje- og gassnæringen slik MDG varsler at vil gjøre i Stortinget i dag.

– Selv i krisetid evner ikke MDG å forlate de enkle løsningene og den billige retorikken. Jeg forventer ikke at Arild Hermstad skal omfavne olje- og gassnæringen, men jeg må si jeg er overrasket over at de ikke vil gi en håndsrekning til alle som er permittert og står i fare for å miste jobben, fortsetter Bru.

Forslaget skal stemmes over i Stortinget lørdag
.

Hadde bare flere enn oljeministeren ristet litt i nakkeskinnet på dem....det er klart Norge i dagens ekstremt stressede situasjon ikke er tjent med at MDG får fortsette å avdekke sin forakt for vanlige skikkelige mennesker som bare prøver å holde samfunnet i gang.

Telehiv

• Global moderator
  • Supermedlem
  • Qui vivra verra
    • View Profile
Re: Oljeministeren reagerer på MDG-utspill
« Reply #1 on: 21.03.2020, 19:28:35 »
Resett sier vel i enda klarer tekst hvordan MDG oppleves av dem som prøver å holde samfunnet sammen nå:

https://resett.no/2020/03/21/olje-og-energiministeren-raser-mot-mdg/