Oljeministeren reagerer på MDG-utspill

Started by Telehiv, 21.03.2020, 19:23:30

Previous topic - Next topic

Telehiv

Også VG syns tydeligvis nå at det begynner å gå farlig langt med MDGs fanatiske undergravningsvirksomhet, og skriver:

OLJEMINISTEREN REAGERER PÅ MDG-UTSPILL
– Det er uklokt å forsøke å løse coronakrisen med tiltak som styrer oss raskere inn i en permanent klimakrise. Derfor kommer vi til å stemme mot regjeringens forslag om kriselån for å holde oljepumpene i gang, sier Arild Hermstad, nasjonal talsperson i MDG til VG.

Dette utsagnet får Olje og -energiminister Tina Bru til å reagere. I et innlegg på Facebook skriver hun at hun mener det er helt feil å bruke en krise hvor tusenvis av mennesker får permitteringsvarsel i hånda til å fremskynde sitt eget politiske prosjekt om å legge ned olje- og gassnæringen slik MDG varsler at vil gjøre i Stortinget i dag.

– Selv i krisetid evner ikke MDG å forlate de enkle løsningene og den billige retorikken. Jeg forventer ikke at Arild Hermstad skal omfavne olje- og gassnæringen, men jeg må si jeg er overrasket over at de ikke vil gi en håndsrekning til alle som er permittert og står i fare for å miste jobben, fortsetter Bru.

Forslaget skal stemmes over i Stortinget lørdag
.


Hadde bare flere enn oljeministeren ristet litt i nakkeskinnet på dem....det er klart Norge i dagens ekstremt stressede situasjon ikke er tjent med at MDG får fortsette å avdekke sin forakt for vanlige skikkelige mennesker som bare prøver å holde samfunnet i gang.
 

Telehiv

Resett sier vel i enda klarer tekst hvordan MDG oppleves av dem som prøver å holde samfunnet sammen nå:

https://resett.no/2020/03/21/olje-og-energiministeren-raser-mot-mdg/

translator

I dagens dagsnytt 18 presterte den samme oljeministeren å kalle livets gass CO2 for "søppel". Jeg er ikke imponert.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

Quote from: translator on 27.05.2020, 18:21:49
I dagens dagsnytt 18 presterte den samme oljeministeren å kalle livets gass CO2 for "søppel". Jeg er ikke imponert.

Nei, når det kommer over til den daglige retorikk, så er det like håpløst hos ministeren som hos resten. Det er jo en slik vilje til "tilpasning" som gjorde at hun fisket inn ministerposten innledningsvis, for å si det slik.
Men hun skal uansett ha kred for at det sprakk for henne da MDGs selvskadingsforsøk slo ut i sin grelleste form.

PS: Men nå spørs det om vi noen gang blir kvitt disse kleggene rundt anklene:
Først har Valglovutvalget (etablert i 2017) lagt fram utkast til å la 16-åringer få stemme. Som har fått MDG, Venstre og SV til å juble som lerker mot sky. Det er jo der de mest lettlurte befinner seg.

Men kanskje enda verre: Et flertall i utvalget ønsker også å senke sperregrensen fra 4 til 3 prosent.
Dermed klarer vi VOKSNE neppe å stemme ut de nevnte partier ved å få dem under nåværende sperregrense på 4%.
Som trolig vil føre til at disse partiene vil øke sin vilje til selvskading ytterligere, i forvissning om at de ikke utraderes fra stortinget uansett.