Author Topic: Corona igjen  (Read 3761 times)

Telehiv

• Global moderator
  • Supermedlem
  • Qui vivra verra
    • View Profile
Re: Corona igjen
« Reply #105 on: 19.05.2020, 14:51:04 »
Den nye korrekte Corona-hilsen vil være å dra munnbindet litt ut, si "Nice to meet you", og slippe det tilbake igjen.

Jeg var en tur og fisket langs fjorden her en dag. Da jeg støtte på en annen i samme ærend klinket vi stenger og sa "skitt fiske!"
Da jeg traff samme fyren i båt dagen etter, nubbet vi baugene sammen og viftet med termosene til hverandre.
Det danner seg løsninger i alle situasjoner!

Men er denne sosiale distansen så uvanlig i Norge, da?
Utenlandske stipendiater og forskere sliter med å forstå norsk kultur. Det har blitt rakettforsker Julien Bourrelles levebrød og resultert i flere bøker.
Her er noen av hans konklusjoner:

Da blir vel dette nærmest som et framskritt å regne?

ConTrari1

• Supermedlem
    • View Profile
Re: Corona igjen
« Reply #106 on: 21.05.2020, 22:39:02 »
Den nye korrekte Corona-hilsen vil være å dra munnbindet litt ut, si "Nice to meet you", og slippe det tilbake igjen.

Jeg var en tur og fisket langs fjorden her en dag. Da jeg støtte på en annen i samme ærend klinket vi stenger og sa "skitt fiske!"
Da jeg traff samme fyren i båt dagen etter, nubbet vi baugene sammen og viftet med termosene til hverandre.
Det danner seg løsninger i alle situasjoner!

Men er denne sosiale distansen så uvanlig i Norge, da?
Utenlandske stipendiater og forskere sliter med å forstå norsk kultur. Det har blitt rakettforsker Julien Bourrelles levebrød og resultert i flere bøker.

Jeg trodde folk på Vestlandet hadde Corona-hilset hverandre på den måten fra gammelt av?

Eg rodde meg ut på seie-grunnen,
det var um morgonen tidleg.
Då kom han Olav frå Kåremunnen,
og lagde båten for ile.
Då dreiv eg til han med fiskestongi,
so’n datt i uvitet bak i rongi.
Eg vart so glad, tok til og kvad;
eg rådde grunnen åleine.
Sudeli sudeli sudeli dei – ho!

NB. Dette er en folkevise, ikke Jakob Sande i fri dressur.
https://www.nynorsk.no/eg-rodde-meg-ut/
« Last Edit: 21.05.2020, 22:42:18 by ConTrari1 »