Naomi Seibt: Et balansert motstykke til Greta Thunberg

Started by Telehiv, 10.03.2020, 17:25:16

Previous topic - Next topic

ConTrari1

Quote from: Emeritus on 13.03.2020, 10:05:16
Det er ikke tvil om at det er behov/ønskelig å endre på mye av det som skjer i verden, men om at dette skal gjøres innenfor en markedsøkonomisk/kapitalistisk ramme, eller om en skal tilbake til planøkonomien som er kjennetegnet på et kommunistisk styresett, har jeg ikke oppfattet at det er uenighet om.

Hva er det ikke uenighet om? Setningen fremstår som særdeles uklar.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Til info: Emeritus kan ikke svare da admin har parkert ham for div. brudd på forumreglementet.
Foreslår å begynne på nye tråder med god debattkultur.

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 14.03.2020, 10:07:53
Til info: Emeritus kan ikke svare da admin har parkert ham for div. brudd på forumreglementet.
Foreslår å begynne på nye tråder med god debattkultur.

For ordens skyld, ettersom du henvendte deg til hele forumet om dette:

"- hvis folk syns Emeritus' måte å bruke forumet på er OK, så skriv det.
- hvis andre syns det ødelegger mulighetene for saklig debatt (som jeg har fått flere henvendelser om nå) og vil ha ham utestengt, så skriv det.

Ordet er fritt!"

Jeg synes definitivt at disse utskjellingene nå har tatt overhånd, det er ikke bare ett enkelt overilt uttrykk, som alle kan begå av og til. Og det er IKKE ok. Men uansett mener jeg også at dette ikke er noe forumets medlemmer skal stemme over, det  avgjøres av adm., som da også har tatt affære.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

stjakobs

Jeg synes også at Emeritus' ubehøvlede oppførsel er i overkant ødeleggende for reell debatt og informasjonsutveksling.
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

PetterT

Komiske ALIas Emeritus kritiserer at jeg bruker enkeltpersoner som eksempler på "vannmeloner" (grønne utenpå og røde inni).
Sitat Emeritus:
QuoteSå du svarer med en ny enkeltperson

Enkeltpersoner har hatt stor betydning i løpet av historien.  "Den som ikke lærer av historien er dømt til å gjenta den".
Eksempler: Jesus, muhammed, Marx, Lenin, Hitler, Mandela, Maurice Strong,+++++
Mange politikere sier ikke rett ut hva de mener og hva som er deres hensikter, men det skinner igjennom når de hyller kommunist-Kina som forbilde i klimasaken.  Strong flyktet til Kina til slutt, og Figueres var leder for UNFCC.  Leder for UNFCC er ikke bare en enkeltperson, men har stor innflytelse.  Som Gro Harlem Brundtland:  "Vi har ikke lenger kontroll med hva folk blir fortalt", - heldigvis.

Her er en ny enkeltperson, også fordekt vannmelon?:
In Appeal to Hard Left, Bloomberg Praises Chinese Communism
https://nymag.com/intelligencer/2019/12/michael-bloomberg-china-pbs-climate-xi-dictator.html


Det er tanken som teller :-)

Telehiv

Quote from: PetterT on 15.03.2020, 14:22:51
Komiske ALIas Emeritus kritiserer at jeg bruker enkeltpersoner som eksempler på "vannmeloner" (grønne utenpå og røde inni).
Sitat Emeritus:

Emeritus er som tidligere opplyst utestengt fra forumet og kan ikke svare på noe her nå, så jeg foreslår at vi i stedet begynner på ny frisk og lar gammelt grums gå i glemmeboken..
La oss heller satse på at vi med gode og konstruktive tråder kan få tilbake en del av våre gode tidligere forumdeltakere i stedet!






PetterT

Oi, det var jeg ikke klar over.
Ja da kan vi fokusere på klimasaken igjen.
Det er tanken som teller :-)

Telehiv