Naomi Seibt: Et balansert motstykke til Greta Thunberg

Started by Telehiv, 10.03.2020, 17:25:16

Previous topic - Next topic

Telehiv

Denne unge jenta fra Tyskland, etter egen diagnose en vitenskapsinteressert nerd og aldri spesielt populær på skolen, har seilt opp som en interessant kontrast til den Greta-drevne ungdomsalarmismen. Hennes engelsk og generelle språkføring tyder forøvrig på et meget smart hode.



Nedenfor er et par intervjuer med Naomi som kan gi et uttrykk hvor hun står som alternativ til Greta:

Linker:
https://www.youtube.com/watch?v=aKET8Hs2aac
https://www.youtube.com/watch?v=9zrHs3dv7LQ


ConTrari1

Quote from: Telehiv on 10.03.2020, 17:25:16
Denne unge jenta fra Tyskland, etter egen diagnose en vitenskapsinteressert nerd og aldri spesielt populær på skolen, har seilt opp som en interessant kontrast til den Greta-drevne ungdomsalarmismen. Hennes engelsk og generelle språkføring tyder forøvrig på et meget smart hode.



Nedenfor er et par intervjuer med Naomi som kan gi et uttrykk hvor hun står som alternativ til Greta:

Linker:
https://www.youtube.com/watch?v=aKET8Hs2aac
https://www.youtube.com/watch?v=9zrHs3dv7LQ

Meget imponerende av unge Seibt. Det krever mot og integritet å stå opp mot indoktrinering fra skole og media. Forøvrig skrev jeg om henne 11. desember i fjor:

"Men her er en tysk jente, Naomi Seibt, 19 år gammel, som på  modig og reflektert vis tar et oppgjør med alarmismen, som hun har befridd seg fra, til tross for årelang indoktrinering på skolen:

https://wattsupwiththat.com/2019/12/09/the-antidote-to-gretathunberg-naomi-seibt-former-climate-alarmist-turned-climate-skeptic/

Hun sier hun ble skeptiker rundt år 2015, det er godt gjort av en jente som da var på Gretas alder. I løpet av disse fire korte minuttene gir hun en suveren oppsummering av skeptikernes argumenter. Og hun er ikke redd for å bruke sterke ord om de stygge aspektene ved "klimakrisen". For en kontrast til Greta! Lytt og nyt! Slike historier gir håp!"

http://klimadebatt.com/forum/index.php?topic=1260.msg10619#msg10619
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Emeritus

Ja dere bommer jo aldri, nå har dere faen meg blitt enige med dere selv om at en høyreekstrem gjenlevning av Eva Braun er bedre enn Greta. Hva blir det neste, Anders Behring Breivik?

Og ikke be meg dokumentere noe som helst, sjekk på nettet før dere smører klimadebatten til med tilhengere av White supremacy.

Kan jeg be om at dere skiller lag, klimaskepsis er OK og håndterbart, men hvor mange ganger skal denne debatten klistres sammen jødehat, muslimhat, sosialisthat, fascistiske ideer og tankegods - for å nevne noe. Er dere bare en gjeng idioter?

Definisjonen på en "idiot," slik grekerne mente det (som oppfant begrepet) har vi her:

https://no.wikipedia.org/wiki/Idiot

QuoteIdiot er et ord som kommer fra gresk ἰδιώτης (idiōtis), «en person som ikke er interessert i politikk», «en person uten yrkeskunnskaper» eller «en vanlig innbygger», .....

Å forsøke å matche Greta med en Eva Braun kopi må jo være det fullkomne stadiet av "idioti."

PetterT

Det er vannmelonene (grønne utenpå og røde inni) som foretrekker totalitære styringssystemer.
Hitler og nazistene var "grønne", se https://www.minervanett.no/var-nazistene-gronne/140594
Forsøket på "hitling" fra Emeritus blir like dumt som å basere en kvasivitenskap på en modell hvor jorden er flat, se
Skinner solen på hele eller halve jorden?
https://www.klimarealistene.com/2019/07/27/skinner-solen-pa-hele-eller-halve-jorden/ 
Det er tanken som teller :-)

Emeritus

Sitat Petter T:

QuoteDet er vannmelonene (grønne utenpå og røde inni) som foretrekker totalitære styringssystemer.

Denne udokumenterte påstanden din om at de som generelt har en viss tillit til klimavitenskapen er sosialister og antidemokrater rakner jo allerede i første sving.

Det er jeg som gang på gang dokumentere det motsatte, eksempelvis at verken du eller andre av Klimarealistene her på forumet noensinne har tatt et oppgjør med sensurpolitikken på bloggen "Klimarealistene." Og det har jeg gjort nå i fem år og du holder fortsatt kjeft, men sender likefult nye innlegg på denne bloggen.

Og slik kan jeg fortsette med eksempel etter eksempel. Klimaskepsis er for all del på sin plass. Men hvorfor blir denne oppfatningen beviselig stadig oftere smurt sammen med høyreekstremisme, jødehat, muslimhat og hemningsløse konspirasjonsteorier?

Det holder ikke lenger med denne grønn utenpå og røde inni metaforen din. Jeg har ikke noe hat mot ideologien i SV, jeg er bare uenig i og tror at de aldri vil fungere i praksis. Men jeg hater de ikke, og jeg finner ikke på noen vansinnige tanker om at de vet bedre, men prediker noe annet enn det de tror på. Noe du og en del Klimarealister markedsfører hele tiden.

Og hvis du vil sammenstille Hitler et al. med MGD, SV, AP, V og resten av norsk mainstram politikk så lykke til. I så fall har du utsatt deg selv for de mest groteske og rettferdige angrep, emn gang truet jeg deg med å spise deg levende, og du tok det bokstavelig, denne trusselen blir bare en bagatell.

For KD.com's lesere så ble jeg til orientering truet med politianmeldelse for et innlegg jeg skrev for mange år siden. Dette er - alt tatt i betraktning - sannsynligvis det beste innlegget som noensinne er avlevert på KD.com, det var ledsaget av noen veldig illustrerende og talende bilder, men de har forsvunnet:

http://klimadebatt.com/forum/index.php?topic=284.msg2923#msg2923

Stå på Petter T. Men nå må du i helvete snart forstå forskjellen mellom Henry Oliver Rinnan og Kristin Halvorsen.

Emeritus

Jeg har nylig mottatt kjeft (pr. SMS) for at jeg har kritisert KD.com generelt og Telehiv spesielt for totalt manglende kildekritisk sans. Og denne gangen har kjeften blitt knyttet til denne nazipuddelen ved navn Naomi Seibt som Telehiv omtaler slik:

QuoteDenne unge jenta fra Tyskland, etter egen diagnose en vitenskapsinteressert nerd og aldri spesielt populær på skolen, har seilt opp som en interessant kontrast til den Greta-drevne ungdomsalarmismen. Hennes engelsk og generelle språkføring tyder forøvrig på et meget smart hode.

Noe Telehiv hevder at han har gjort slik at hun kunne bli gjenstand for  "Åpen vurdering."

Vel, det var jo vellykket, her har vi et sitat fra en person som også mangler kildekritisk sans:

QuoteMeget imponerende av unge Seibt. Det krever mot og integritet å stå opp mot indoktrinering fra skole og media.

Hvor lenge hadde dere idiotene på KD.com tenkt å fortsette uten å også opplyse om at denne jenten med et "meget smart hode," også er en tilhenger av White supremacy?

Eller sagt på en annen måte: Er det OK at jeg i 2011 hadde lagt ut Anders Behring Breivik, eller i 1921 la Adolf Hitler ut til "åpen vurdering" der eneste introduksjon er at dette synes å være noen smarte gutter som kan sine ting og ble mobbet på skolen fordi de var så flinke?

Har ikke folk som åpenbart markedsfører og pusher idèer noe som helst ansvar?

Jeg bare la ut til åpen vurdering at Coronaviruset bare er en bløff?






ConTrari1

Dette blir jo noe i retning av en annen ad hom debsatt; om det er mulig å ha en religiøs tro og samtidig være naturforsker. Spencer blir regelmessig uthengt av klima-alarmister for å være "kreasjonist". Hva Naomi Seibt mener om politikk, annet enn klimapolitikk, aner jeg ikke. Og ikke interesserer det meg heller. Det hun sier om klima imponerer meg. Drittkjeften Tussen klarer nok en gang å lire av seg en masse skjellsord, det er hans problem, kanskje et mentalt problem, vi får håpe det beste.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Emeritus

Og Tufsen tror at Eva Braun junior er klimaforsker og ikke et politisk redskap. Les deg opp!

Og Spencer? Her er en kommentar jeg har lest et sted og som jeg kan slutte meg til:

QuoteDu tar feil. Der er mange retninger innen kreasjonismen. Felles for de alle er at en eller høyere makt har hatt en eller annen innflytelse på deler av utviklingen. Og der kan jeg i prinsippet være enig med Spencer selv om jeg personlig ikke er kreasjonist. Men han har jo et jævlig godt poeng når han hevder at "The Big Bang" åpenbart strider mot både den første og andre termodynamiske lov.

Jeg er ganske i tvende sinn om Spencer. Ofte er han så "denieraktig" og bortforklarende at det nærmer seg et Klimarealistnivå, til andre tider har han faktisk et poeng eller to.

Uansett; jeg har personlige venner som er religiøse, ikke på søndagsskolnivå, men på et rimelig avansert filosofisk nivå, og som jeg anser som langt mer begavede enn meg selv, og som til alt overmål kan slå i bordet med flere titals vitenskapelige artikler utgitt i anerkjente vitenskapelige journaler. Jeg foretrekker å se på Spencer blant en del av de sistnevnte, og ikke som en crackpot fornekter, det er han åpenbart ikke. Og jeg har aldri sett at Spencer påstår at verden er 6000 år gammel.

ConTrari1

Quote from: Emeritus on 12.03.2020, 01:14:02
Og Tufsen tror at Eva Braun junior er klimaforsker og ikke et politisk redskap. Les deg opp!



Dokumentasjon?
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

PetterT

Ofte lurer jeg på hvorfor jeg gidder å svare komiske ALIas Emeritus sin hitling og andre ufine debatteknikker, for jeg har bedre ting å foreta meg, men her er litt:

Emeritus:
QuoteDenne udokumenterte påstanden din om at de som generelt har en viss tillit til klimavitenskapen er sosialister og antidemokrater rakner jo allerede i første sving.
Vel, her er første sving:
UN Appointed Climate Science Team Demands The End of Capitalism
A team of scientists appointed by the United Nations has reported that a free market system cannot provide the economic transition required to defeat climate change.
https://wattsupwiththat.com/2018/08/29/un-appointed-climate-science-team-demands-the-end-of-capitalism/

.. og det er mye mer i de neste svingene, f.eks. de som vil ha Kina-kommunisme for å redde verden fra klimakatastrofe pga CO2, mens Kina har planlagt mer enn 4 ganger mer CO2-utslipp enn nå, ikke minst fra alle kullkraftverkene de bygger både i Kina og andre land.

For øvrig har jeg sagt min mening om sensur internt til KD.com redaktør.
Det er tanken som teller :-)

Emeritus

Hvordan kan du overføre konklusjonen og det politiske synet til seks finske forskere finansiert av; 

QuoteThis research has been funded by the Kone Foundation and the Strategic Research Council at the Academy of Finland (312623 / 312663).

https://bios.fi/bios-governance_of_economic_transition.pdf

Til å gjelde alle personer som har en viss tillit til mainstram klimaforskning? Jeg har en rekke eksempler på at ekstrem klimadenialsime kommer fra høyreekstreme typer med klart med både antijødiske, antimuslimske og rene rasistiske holdninger.

Er det dermed OK at jeg kaller alle personer med et klimaskeptisk syn nazister og rasister?

Kanskje du heller skulle kvalitetskontrollere hva du legger ut, vis meg hvordan denne artikkelen jeg har limt inn over, og som er hentet fra WUWT, er et FN dokument som på noen som helst slags måte gir uttrykk for FN's offisielle standpunkt. Jeg finner faktisk ikke spor av  noen FN - autorisasjon i artikkelen, står vi bare overfor en ny WUWT bløff?

Tillegg: Nedenfor har du hele Global Sustainable Development Report 2019, bl.a. med forord av Gro Harlem Brundtland:

https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/24797GSDR_report_2019.pdf

Vis hvor i denne rapporten det tas til orde for å avvikle markedsøkonomien, eller er det bare tomt prat du kommer med?

PetterT

Det er tanken som teller :-)

Emeritus

Sitat Petter T:

QuoteHer har du vannmelonen Figueres, som ble erstattet av vannmelonen Solheim, som ble avsatt pga for mye flyskam:

Så du svarer med en ny enkeltperson, i stedet for å ta utfordringen der du fortsatt synes å hevde at der skal foreligge et eller annet FN vedtak om at markedsøkonomien skal avvikles og at det kapitalistiske system skal erstattes. Det er ikke tvil om at det er behov/ønskelig å endre på mye av det som skjer i verden, men om at dette skal gjøres innenfor en markedsøkonomisk/kapitalistisk ramme, eller om en skal tilbake til planøkonomien som er kjennetegnet på et kommunistisk styresett, har jeg ikke oppfattet at det er uenighet om. Så kan du fortsette med Figueres som kommer fra Costa Rica og følgende politiske tradisjon:

QuoteHistorically, Costa Rica has generally enjoyed greater peace and more consistent political stability than many of its fellow Latin American nations. Since the late 19th century, however, Costa Rica has experienced two significant periods of violence. In 1917–19, General Federico Tinoco Granados ruled as a military dictator until he was overthrown and forced into exile. The unpopularity of Tinoco's regime led, after he was overthrown, to a considerable decline in the size, wealth, and political influence of the Costa Rican military. In 1948, José Figueres Ferrer led an armed uprising in the wake of a disputed presidential election between Rafael Ángel Calderón Guardia (who had been president between 1940 and 1944) and Otilio Ulate Blanco.[52] With more than 2,000 dead, the resulting 44-day Costa Rican Civil War was the bloodiest event in Costa Rica during the 20th century.
The victorious rebels formed a government junta that abolished the military altogether, and oversaw the drafting of a new constitution by a democratically elected assembly.[53] Having enacted these reforms, the junta transferred power to Ulate on 8 November 1949. After the coup d'état, Figueres became a national hero, winning the country's first democratic election under the new constitution in 1953. Since then, Costa Rica has held 14 presidential elections, the latest in 2018. With uninterrupted democracy dating back to at least 1948, the country is the region's most stable.[54][55]

Dette er hentet fra Wikipedia og personen José Figueres Ferrer er far til "vannmelonen Figueres," en mann som er sentral i å forstå at Costa Rica er et av de få land i Sør Amerika som har hatt et stabilt demokrati i over 70 år. Costa Ricas økonomiske og politiske utvikling beskrives slik:

QuoteThe sovereign state is a unitary presidential constitutional republic. It is known for its long-standing and stable democracy, and for its highly educated workforce, most of whom speak English.[10] The country spends roughly 6.9% of its budget (2016) on education, compared to a global average of 4.4%.[10] Its economy, once heavily dependent on agriculture, has diversified to include sectors such as finance, corporate services for foreign companies, pharmaceuticals, and ecotourism. Many foreign manufacturing and services companies operate in Costa Rica's Free Trade Zones (FTZ) where they benefit from investment and tax incentives.[11]

Altså et politisk system som åpenbart er basert på markedsøkonomi og demokratiske grunnprinsipper.

Hva er det du egentlig savner her? Vil du ha total status quo der en ikke skal søke økonomisk utgjevning - som er et av de sikreste tegn på vellykkede samfunn og politisk stabilitet - der staten skal søke å etablere en god folkehelse og et godt utdanningssystem, og alt dette innenfor en markedsøkonomisk og demokratisk ramme? Eller foretrekker du heller typer som Augusto Pinochet som virkelig forstod hvordan vannmelonene skulle håndteres.

ConTrari1

Quote from: Emeritus on 12.03.2020, 01:14:02
Og Tufsen tror at Eva Braun junior er klimaforsker og ikke et politisk redskap. Les deg opp!


Hvor har jeg skrevet at Naomi Seibt er klimaforsker??
Hvor går grensen for nedrig omtale fra din side? Eller finnes det ingen grense? "Eva Braun junior" er rett og slett avskyelig, særlig med tanke på hvor hyper-sensitive tyskere er når det gjelder nazi-tiden.

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: Emeritus on 13.03.2020, 10:05:16

Dette er hentet fra Wikipedia og personen José Figueres Ferrer er far til "vannmelonen Figueres," en mann som er sentral i å forstå at Costa Rica er et av de få land i Sør Amerika som har hatt et stabilt demokrati i over 70 år. Costa Ricas økonomiske og politiske utvikling beskrives slik:

QuoteThe sovereign state is a unitary presidential constitutional republic. It is known for its long-standing and stable democracy, and for its highly educated workforce, most of whom speak English.[10] The country spends roughly 6.9% of its budget (2016) on education, compared to a global average of 4.4%.[10] Its economy, once heavily dependent on agriculture, has diversified to include sectors such as finance, corporate services for foreign companies, pharmaceuticals, and ecotourism. Many foreign manufacturing and services companies operate in Costa Rica's Free Trade Zones (FTZ) where they benefit from investment and tax incentives.[11]


Er det ikke mulig at barn av en politiker som (eventuelt) befinner seg på  høyresiden, har en venstre-orientert politisk holdning? Det ville være svært underlig. At faren til Figueres har jobbet for å utvikle landet sitt til et stabilt demokrati er sikkert prisverdig, men hva i all verden har det å gjøre med datterens  utsagn om behovet for en ny økonomisk verdens ordning på grunn av "klimakrisen"?

Det blir litt stakkarslig å forsøke å bagatellisere henne som en "enkeltperson":
"Karen Christiana Figueres Olsen (born 7 August 1956) is a Costa Rican diplomat with 35 years of experience in high level national and international policy and multilateral negotiations. She was appointed Executive Secretary of the UN Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) in July 2010"

https://en.wikipedia.org/wiki/Christiana_Figueres

Og det er liten tvil om hva hun mener:
"On December 12, 2015, in Paris, under the United Nations, 195 governments got together and unanimously — if you've worked with governments, you know how difficult that is — unanimously decided to intentionally change the course of the global economy in order to protect the most vulnerable and improve the life of all of us. Now, that is a remarkable achievement."

https://www.ted.com/talks/christiana_figueres_the_inside_story_of_the_paris_climate_agreement/transcript#t-41796

Det skal vel godt gjøres å finne noe i Paris-avtalen om dette.

Fra Eat Forum 2018:
"Globale problemer kan bare løses med lokalt arbeid, og inkluderer både naturens økosystemer og økonomiske systemer."

https://www.dn.no/smak/matindustri/eat/eat-forum/fns-klimasjef-hvis-vi-ikke-adresserer-klima-pa-en-ordentlig-mate-vil-vi-ikke-ha-matsikkerhet-noe-sted/2-1-354925

Fra Brussel 2015, i opptakten til Paris-konferansen:
"At a news conference last week in Brussels, Christiana Figueres, executive secretary of U.N.'s Framework Convention on Climate Change, admitted that the goal of environmental activists is not to save the world from ecological calamity but to destroy capitalism.

"This is the first time in the history of mankind that we are setting ourselves the task of intentionally, within a defined period of time, to change the economic development model that has been reigning for at least 150 years, since the Industrial Revolution," she said.

Referring to a new international treaty environmentalists hope will be adopted at the Paris climate change conference later this year, she added: "This is probably the most difficult task we have ever given ourselves, which is to intentionally transform the economic development model for the first time in human history.""

https://www.investors.com/politics/editorials/green-new-deal-93-trillion-alexandria-ocasio-cortez/

Har FN / IPCC / UNFCCC kommet med utsagn som motsier denne målsettingen, eller gitt uttrykk for at dette bare er en personlig mening? Hadde vært fint med dokumentasjon på det, i så fall.




Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.