Korona: Professor kritiserer Folkehelseinstituttet for unødige skremsler

Started by Telehiv, 06.03.2020, 13:52:11

Previous topic - Next topic

ConTrari1

#30
Tilbake til ytringsfrihet, og Bigtech. Her er en svært tankevekkende historie fra en mann som var sentralt plassert i Google, det han sier om sosiale medier og måten nyheter skapes og spres, bør alle tenke grundig over.

"The internet has totally changed the way you make news and information," he said. "We've lost journalistic integrity. We've lost production time, we have this 24-hour news cycle where journalists who are trained and professional and know what they need to do are now competing with citizen journalists who have gone viral with some fart videos or something and become an influencer. It's just ridiculous."

Dette er svært relevant i forhold til skandalen omkring Bigtechs boikott av epostene til Hunter Biden, og i en videre kontekst hvordan klima-skeptikere blir hindret i å nå frem med sine synspunkter.

https://www.foxnews.com/media/the-social-dilemma-toscano-google
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 06.03.2020, 13:52:11
Våre medier har trolig igjen grunnlag for en sterk pollusjon (ufrivillig sædavgang) ved tanken på at de kan få større opplag og mer viktighet ved å blåse koronasaken ut av reelle faglige proporsjoner, ref alle de klamme skrittene i klimasaken tilsvarende. Og tidligere eskapader der mediene har blåst opp relativt uskyldige omgangssyker til noe bortimot Svartedauden.   

Professor Ørjan Olsvik ved Norges arktiske universitet har jobbet med mikrobiologi og epidemier gjennom hele yrkeskarrieren

Professor og virusekspert Ørjan Olsvik begynner imidlertid å få nok av dette uvitenskapelige mølet, og retter i Aftenposten (han hadde også en skikkelig salve på NRK i går) skytset først mot Folkehelseinstituttet som med sin dramatiserende atferd i tillegg gir lurve-media alle lissepasninger som trengs, og han sier:
– Utviklingen i Norge den siste uken har vært omtrent som vi kunne anta.
Utlagt: Overhodet ikke i nærheten av de dramatiske utsikter verken Folkehelseinstituttet eller media gir.

Professor Ørjan Olsvik kritiserer altså Folkehelseinstittutet for å gjøre folk unødig redde. Han tror færre nordmenn vil dø av det nye koronaviruset enn av vanlig influensa - tygg på den MSM!!

Den overdramatiserte svineinfluensahypen i 2009
Da svineinfluensaen kom til Norge i 2009, manglet det ikke på advarsler om hvor ille det kunne bli. Helsemyndighetene sa at 1,2 millioner kunne bli syke og 13.000 kunne dø. Det ble startet massevaksinasjon og nesten 550 fikk alvorlige senskader av vaksinen. Rundt 30 personer døde av influensaen.

Professor Ørjan Olsvik – en av Norges fremste eksperter på virus og epidemier – var også den gangen blant dem som mente at norske myndigheter overreagerte. Nå mener han Folkehelseinstituttet er i ferd med å gjenta feilen. I forrige uke skrev de i sin risikovurdering at uten tiltak kunne opp mot 70 prosent av den norske befolkningen bli smittet av det nye koronaviruset.

Etter å ha fulgt bl.a. medias og opportunistiske etaters omgang med klimaspørsmålene med stigende irritasjon de siste tiårene kan jeg ikke si at Olsviks korona-irritasjon er overraskende.

Synes det er på sin plass å legge ut dette fra Telehiv fra 6. mars i fjor, altså før den famøse røde knappen til Solberg ble trykket på. Av grunner som forblir dunkle i 60 år.

I dag vet vi at Corona ikke er mer dødelig en vanlig influensa, samtidig som fluen er forsvunnet fra verden i to år på rad. Vi vet at skrekkhistoriene som det advares mot her, ikke ble til virkelighet, og at media som kolporterte disse med "pollusjonerende" (?) lyst, holder kjeft om sin fadese, eller kanskje heller sin suksess. Vi vet at verden er rammet av en krise som følge av tiltakene som langt overgår skaden fra en pandemi med langt større dødelighet enn Covid-19. Vi vet at vaksinene ikke virker som lovet, og at skadevirkningene fra disse rammer stadig flere. Vi vet at frihet og demokrati har tatt en styrtdykk som aldri før etter 2. verdenskrig. Vi vet at Big Pharma har inngått avtaler med verdens regjeringer som er holdt skjult for folket.

Det vi ikke vet, er hvorfor denne miseren oppsto? Det kan ikke handle om helse, da hadde man dratt i nødbremsen med en gang man innså at f. eks. vaksinene ikke virket. Påstanden om at de er et massedrapsvåpen for å drastisk redusere verdens befolkning, virker så outrerte at de ikke kan tillegges noe vekt. Iallfall ikke i dag, og, la oss håpe, aldri.

Det jeg vet, er at min tiltro til politikere og helsevesen er dypt rokket, kanskje for alltid. Vi har vært utsatt for et eksperiment som forhåpentligvis er over i Norge -eller kommer det til bake med en ny regjering?- som er unikt i vår historie. Bare det at noe så skremmende absurd som Solbergs "frivillige " borgerplikt om vaksinering er tatt for god fisk i samfunnet, er et tegn på at vår verden er snudd sterkt i retning av totalitarisme. Og folk synes det er ok? Kjekt med en liten diktator, vi vet jo ikke vårt eget beste?

Tja. Kikket på oppslaget i min lokale pub om alskens påbud og forbud i Corona-tiden. Eieren sa, ja vi skal ta bort det nå. Så snakket vi generelt om pandemien, og jeg la merke til at selv om han lojalt hadde fulgt alle regler og var fullvaksinert "for familiens skyld", så ga han klart uttrykk for at noe skurret i hans hode. Det var liksom ikke noe logikk i alt skjedde, og som endret seg fra uke til uke. Skulle han ta den tredje sprøyten? Ja...kanskje.

Snakket også med min terapeut, som hadde opplevd at sønnen på 17 hadde blitt vaksinert sammen med resten av klassen, uten at foreldrene ble informert eller spurt. Det likte de dårlig. Selvsagt er det vanskelig for en tenåring å sitte alene igjen i klasserommet når alle andre går for å ta sprøyten. Dette er ikke informert samtykke. Terapeuten er fullvaksinert, men skal stå over boosteren.

Det er slike historier som gir litt håp om at folk fortsatt evner å tenke selv, på tross av alt press og propaganda.



Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Norge ligger på verdenstoppen både i kosthold, generell folkehelse og helsevesen. Ikke uventet har dødstallene derfor vært lave, i "coronafasen" faktisk lavere enn i vanlige influensaår - også i det drøye året før vi begynte vaksinering i noe omfang, jeg siterer meg selv i et innlegg foran i tråden:

"Nå er vi i oktober 2021 og har på dette halvannet året 884 personer som er anført døde av covid i Norge, altså ca. halvparten av antall døde av vanlig influensa i et tilsvarende tidsrom. Og mirakuløst nok er det ikke lett å finne noen som er døde av "vanlig influensa" etter man begynte å føre statistikk for covid. Så enten har influensa forsvunnet som sykdom siste halvannet år (for første gang siden tidenes morgen) eller så har man regnet også influensadøde inn under coviddødsfallene."

Coviddødstallene synes å speile befolkningers helsetilstand og motstandskraft
De fleste vestlige og mest utviklede land, med etablerte og omfattende helseregistreringer, peker i samme retning som Norge; ikke særlig høyere dødstall enn i tidligere influensaperioder. I Norge altså færre. Uansett synes det som at coviden har en del tilfeller av problematiske ettervirkninger hos enkelte også i de mest motstandsdyktige landene (uten at jeg har sett noen sammenlignende data på hva som tilsvarende er registrert for vanlig influensa her tidligere). 

En del av bakgrunnen for økte dødstall i enkelte andre land trenger derfor ikke å ha så mye å gjøre med covidens alvorlighetsgrad, som at man faktisk - med det økte pådrivet og støtten fra overnasjonale organisasjoner - begynte mer omfattende å registrere dødsfall med influensa- og covidsymptomer. Det ble selvsagt raskt "mat" for sensasjonsmedia, som med sin vanlige statistiske dysfunksjonalitet kunne koke suppe på de groveste feiltolkninger.
Mens man egentlig kokte sin sensasjonssuppe på manglende historiske data om tidligere "klassiske" influensadødstall:

En del forskere har jo pekt på at tidligere og helt vanlige influensaperioder alltid har ført til store dødstall i fattige og feil-/underernærte samfunn og i samfunn med store fedmeproblemer hos den eldre befolkning (herunder USA). Uten at disse landene har vært i stand til å føre egne statistikker på det. Bl.a. en del FN-finansierte studier (WHO og andre) har vist dette ved flere anledninger. Det er derfor skuffende at det samme WHO ikke har rykket ut og korrigert medias verste utglidninger innen sensasjonsjournalistikken for covid.

Men her hjemme var altså Ørjan Olsvik en av dem som tidlig advarte mot hysteri og ukloke hastverksbeslutninger (a la 2009-vaksineflausene). Og hans nedtonede alvorlighetsestimater for Norge har vel stått seg bra så langt - også for tilstandene før vaksinene kom på banen.


ConTrari1

Unødige skremsler? Hva med denne; du skal hamstre mat og drikkevann i tilfelle krise, men ingen forteller deg hva slags krise. Mistanken melder seg om at myndighetene ser noe sterkt truende på horisonten, men våger ikke å si hva det kan være.

Kriseberedskap er blitt et nytt tema. Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap, DSB, sendte for en tid tilbake ut brosjyrer til alle husstander med oppfordring om å langtidslagre nødvendige matvarer. Det sto ingen begrunnelse. Publikum fikk ikke vite hvorfor en slik oppfordring, som vi forbinder med den kalde krigen, plutselig igjen er aktuell.

Nå har DSB kommet med en ny anbefaling: Lagring av vann. Det er ikke småtterier det er snakk om:

I DSBs anbefalinger om vannlagring legges det opp til at man bør lagre minst 9 liter drikkevann i tette, rene vanndunker per person i husstanden. Men dette er kun nok til å dekke minstebehovet på 3 liter per person i tre dager. For å slippe å rasjonere vann, og i tilfelle man er isolert og uten vann lenger enn tre døgn, er det anbefalt å ha minst 15–20 liter per person.


https://www.document.no/2021/10/31/hva-er-det-myndighetene-frykter-anbefaling-om-a-lagre-vann/

Dette er mangelfull varsling. Hvor mange liter rødvin må vi ha for å overleve? Hvor mange?? 20 liter vann i boligen vil gjøre meg sterkt deprimert.

Jeg var lidderlig tørst en dag jeg fra en real rangel kom,
Det svidde i min vom, men pungen den var tom.
Det er en skam og fortelle slikt men da jeg komm forbi en spring,
Så pinadø stakk jeg bort til'n og drakk, mens folk stod og glodde omkring.
For det er lidderli flaut da gett å drekke bare vann.
Ja, blanda med whisky kan det jo til nød gå ann.
Men slikt som dem vanner okser med, og kjerringer vakser bukser med,
Næggu om jeg drekker det!

https://www.youtube.com/watch?v=IHfake6sThM
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Her er en annen professor, men i stedet for omtanke for folk flest (som Ørjan Olsvik synes å stå for) er denne svenske klimaekstremisten nå fanatisk opptatt av å få i gang sabotasje mot norsk oljeindustri:


Hva i alle dager skjer med "broderfolket" og "søta bror"?

Lenke: https://www.document.no/2021/11/01/svensk-professor-oppfordrer-til-aksjoner-mot-norsk-oljeindustri/


ConTrari1

Det er jo morsomt at svenskehandelen nå går motsatt vei, ettersom bensin og diesel er flere kroner billigere i Norge. Så denne fyren burde stå på grensen og stanse svenske biler. Eller være med på blokkeringen av svenske lufthavner?

https://www.document.no/2021/10/31/klimaaktivister-i-aksjoner-mot-svenske-flyplasser/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.