Korona: Professor kritiserer Folkehelseinstituttet for unødige skremsler

Started by Telehiv, 06.03.2020, 13:52:11

Previous topic - Next topic

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 10.03.2020, 10:53:18
Det er interessant å se at i denne krisen er fokus på nasjonalstatene i Europa, det er oppslag om hvert land, det er de nasjonale myndighetene som kommer med tiltak og restriksjoner. EU er ute på sidelinjen. Det gir en pekepinn om at i virkelig vanskelige situasjoner blir unionen bare en blek skygge av hva Brussel ønsker å fremstille den som.

Interessant observasjon. Inngrep mot reelle utfordringer følger nok fremdeles nasjonalt etablerte handlingslinjer.

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 10.03.2020, 11:08:19
Quote from: ConTrari1 on 10.03.2020, 10:53:18
Det er interessant å se at i denne krisen er fokus på nasjonalstatene i Europa, det er oppslag om hvert land, det er de nasjonale myndighetene som kommer med tiltak og restriksjoner. EU er ute på sidelinjen. Det gir en pekepinn om at i virkelig vanskelige situasjoner blir unionen bare en blek skygge av hva Brussel ønsker å fremstille den som.

Interessant observasjon. Inngrep mot reelle utfordringer følger nok fremdeles nasjonalt etablerte handlingslinjer.

Ja, når faren truer rømmer man hjem til "mamma". Det mønsteret ligger fast som grunnfjell i vår nasjonal-stat kultur. Men hvor lenge vil viruset herje? En indikasjon kan være at antall nye smittede nå er sterkt redusert i Kina:

"Utbruddet av koronaviruset har kostet mer enn 4.000 mennesker livet på verdensbasis, ifølge en opptelling fra nyhetsbyrået AFP.

Samtidig melder Kina om det laveste smittetallet siden registreringen startet for to måneder siden.

Ifølge kinesiske helsemyndigheter er det påvist 19 nye tilfeller de siste 24 timene, mens 17 har dødd på landsbasis.

Globalt har dødstallet kommet opp i 4.011, og koronaviruset har spredd seg til mer enn hundre land. I Kina har 3.136 personer mistet livet etter å ha blitt smittet av covid-19-viruset."

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/03/10/195655276/kina-melder-om-laveste-smittetall-pa-to-maneder
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Norsk språkfanatisme fornekter seg ikke, selv under alvorlige kriser. Det kan ikke aksepteres at nasjonen rammes av noe så fremmed som corono-virus. Nei, norsk skal det være, med rotekte norsk stavemåte; korona. Hva man enn dør av, så skal det iallfall ikke være skrevet på en skummel, utenlandsk måte.

Det neste blir vel at Kristin Halvorsen omdøper sitt institutt til KIKERO. Det ville i det minste være i overensstemmelse med korrekt uttale av navnet til den romerske advokaten og politikeren som de opplagt ønsker å assosiere seg med. Og Ciceros familie -på vulgært norsk Kikkero- fikk etter sigende navnet fordi de dyrket -kikerter.

Men den store krisen er at klimakrisen nå skyves vekk fra medias forsider til fordel for dette viruset. Det er verre enn vi trodde!

"As governments prepare to spend their way out of the crisis, including with large infrastructure projects, global warming concerns will be little more than an afterthought, dwarfed by a drive to prop up a stuttering world economy, they say.

Preparations for a make-or-break climate summit in November are already off track, with host Britain focused on its Brexit transition, and the challenge to its health system of the gathering epidemic."

https://tallbloke.wordpress.com/2020/03/08/coronavirus-knocks-alleged-climate-crisis-out-of-the-headlines/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Emeritus

Det har vært usedvanlig stille på denne tråden de siste dagene, men de bolde bidragsytere bør bli minnet om dette innlegget. Er dere dere fortsatt tilfredsstilte selvgode, skråsikre og "Klimarealister."

http://klimadebatt.com/forum/index.php?topic=1305.msg11581#msg11581

ConTrari1

[quote author=ConTrari1 link=topic=1472.msg11556#msg11556

"Aunan understreker at korona-situasjonen er alvorlig, men håper at det kan være med på å endre folks reisevaner.

– Bare hos oss har vi flere møter over videolink. Det skaper høyere bevissthet, og det kan tenkes at det setter igjen en inntrykk og forståelse om at det er mulig å reise mindre, sier hun."

Jaha, kunne hun tenke seg å sende dette hintet til IPCC? Hvor mange skal til Glasgow, 35.000?

https://www.nrk.no/norge/korona-skaper-mindre-forurensing-_-kan-spare-100.000-liv-1.14935161
[/quote]

Ja, hvor mange skal til Glasgow?

Justin Worland:
"This year was supposed to be a big one in the international fight against climate change. But the fast spreading new coronavirus disease, COVID-19, is posing a triple-threat to action that could derail the Paris Agreement effort to combat global warming, worried experts say."

Har ikke hvert år siden minst 1988 vært" a big one in the international fight against climate change"? Og hvert år, en ny fiasko.

"The disease is a challenge for climate change action on multiple fronts. COVID-19 has already disrupted crucial negotiations ahead of a November conference in Glasgow that could determine the Paris Agreement's success in reducing emissions. The outbreak may supplant climate concerns in the minds of the public, weakening political will at a key moment."

Å skrekk. Folket kan bli mer redde for å dø av corona viruset enn av klimakatastrofen. Er det kommet noen signaler om å holde konferansen digitalt? Et stort apparat som IPCC bør kunne klare det uten altfor store problemer. Og samtidig  "redde" klimaet i gjerning, ikke bare i ord.

Eric Worral:
"In 2014 University of Washington academics submitted expense claims for enough airmiles for a return trip to Mars. We can only imagine how the need for academics to fly to conferences has grown, as efforts to clamp down on activities which produce CO2 emissions have gathered momentum, only to see those hopes dashed at the last minute."

Midt i all virus-tragedien er det kostelig komisk å se alarmistene bli kjørt ut på et sidespor av selve naturen.

https://wattsupwiththat.com/2020/03/11/time-coronavirus-is-messing-up-climate-action-meetings/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Emeritus

Sitat Tufsen:

QuoteMidt i all virus-tragedien er det kostelig komisk å se alarmistene bli kjørt ut på et sidespor av selve naturen.

Det eneste jeg ser er at der var noen "skeptikere" som sammenlignet "coronakrisen" med "klimakrisen," og der kritikken mot den første krisen nå har forduftet, og at en søker tilflukt hos mamma; en fjottekommetar fra WUWT.

ConTrari1

Quote from: Emeritus on 12.03.2020, 01:22:57
Sitat Tufsen:

QuoteMidt i all virus-tragedien er det kostelig komisk å se alarmistene bli kjørt ut på et sidespor av selve naturen.

Det eneste jeg ser er at der var noen "skeptikere" som sammenlignet "coronakrisen" med "klimakrisen," og der kritikken mot den første krisen nå har forduftet, og at en søker tilflukt hos mamma; en fjottekommetar fra WUWT.

Forventer ikke at Tussen skal forstå komikken i denne situasjonen. Når CICERO skryter av at de har startet med videokonferanser, men likevel ikke kritiserer 35.000 reisende til COP-møter, da er hykleriet fullkomment.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Emeritus

Sitat Contrari 1:

QuoteForventer ikke at Tussen skal forstå komikken i denne situasjonen. Når CICERO skryter av at de har startet med videokonferanser, men likevel ikke kritiserer 35.000 reisende til COP-møter, da er hykleriet fullkomment.

Jeg har til dags dato ikke sett så mye komikk med dette viruset. Det er ikke jeg som har klistret dette sammen med klima, det er ikke jeg som har mer enn antydet at en ikke skal stole på media som forhåpentligvis formidler de råd fagetatene tilbyr, det er ikke jeg som linker inn til Hans Rustad som presterer;

QuoteSlik tjener coronaen til å flytte oppmerksomheten vekk fra invasjonen fra øst, men samtidig er frykten ustabil.

Corona-tretthet

Vi har nådd et nivå på corona-dekningen som gjør oss matte. Livet må gå videre. I et øyeblikk man gir etter for frykt, angst og går i panikk-modus, mister man den mentale balansen som vi tror er en forutsetning for å treffe fornuftige valg og bevare den mentale helsen.

Vi bør heller tenke over resultatene av globalisme og hvilke tiltak som bør iverksettes for å gjenvinne kontrollen.

Vi har ingen invasjon fra øst, foreløpig er der to hovedkilder, den ene fra Nord Italia og den andre fra Tyrol. Og intetanende norske skiturister synes å være den viktigste medbringeren. Er det globalisme å reise på vinterferie til Alpene?

Er vi lei av Coronadekningen når det i dag fortløpende besluttes å stenge både barnehager, skoler og videregående skoler i et tempo det knapt er mulig å følge med på. Treningssentrene er stengt, Avinor vurderer å stenge flyplasser, musikk, konsert og teaterbransjen blir sikkert det neste.

Det som innledningsvis her på strengen ble harselert hemningsløst med som  "Våre medier har trolig igjen grunnlag for en sterk pollusjon (ufrivillig sædavgang) ved tanken på at de kan få større opplag og mer viktighet ved å blåse koronasaken ut av reelle faglige proporsjoner...." er i ferd med å utvikle seg til den største unntakstilstanden i kongeriket i min levetid.

Jeg foreslår at denne strengen bare lukkes, og jeg oppretter en ny coronastreng for de som vil diskutere corona uten å sause klima og annet røl inn i saken.

ConTrari1

Haha. Tussen vil lage sitt eget corona-isolat :-) Den STORE ironien er at "menneskehetens største utfordring noensinne" blir kjørt i grøfta av en pandemi.

Mindre morsomt er det å tenke på en ledende offentlig person som prins Philips utsagn fra 1988:
'In the event that I am reincarnated, I would like to return as a deadly virus, to contribute something to solving overpopulation.'

https://www.telegraph.co.uk/royal-family/0/prince-philip-words/

Selv om han ikke er død ennå, er han kanskje godt fornøyd med epidemien?
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Emeritus

Sitat Tufsen:

QuoteHaha. Tussen vil lage sitt eget corona-isolat :-)

Ja, og det har jeg allerede opprettet, og av hensyn til bl.a. deg bør denne strengen avvikles.

Boris den nye

En familiefar ble oppsøkt av 4 politibetjenter etter at han hadde hengt opp tegninger av Muhammed. Jeg fikk dessverre ikke kopiert inn lenken, men nedenfor står det et utdrag. Er også kommentert på dokument.no. Jeg merker at jeg får en ganske guffen og ekkel følelse når jeg leser at norsk politi nå slår ned på slike handlinger. Eller er det bare jeg som er paranoid?? Er dette et resultat av handlingsplanen mot muslimhat?

Utdrag fra artikkel i rights.no:
«En familiefar som hadde hengt opp tegninger av Muhammed ble oppsøkt i hjemmet av fire politibetjenter som truet ham med straffeforfølgelse, skriver rights.no.
Det var mandag mannen hengte opp Muhammed-tegninger i en by i Norge. Samme kveld stod fire betjenter fra politiet på døra og anklaget ham for å ha krenket muslimer, skriver Hege Storhaug.

ConTrari1

Quote from: Boris den nye on 22.10.2020, 07:03:24
En familiefar ble oppsøkt av 4 politibetjenter etter at han hadde hengt opp tegninger av Muhammed. Jeg fikk dessverre ikke kopiert inn lenken, men nedenfor står det et utdrag. Er også kommentert på dokument.no. Jeg merker at jeg får en ganske guffen og ekkel følelse når jeg leser at norsk politi nå slår ned på slike handlinger. Eller er det bare jeg som er paranoid?? Er dette et resultat av handlingsplanen mot muslimhat?

Utdrag fra artikkel i rights.no:
«En familiefar som hadde hengt opp tegninger av Muhammed ble oppsøkt i hjemmet av fire politibetjenter som truet ham med straffeforfølgelse, skriver rights.no.
Det var mandag mannen hengte opp Muhammed-tegninger i en by i Norge. Samme kveld stod fire betjenter fra politiet på døra og anklaget ham for å ha krenket muslimer, skriver Hege Storhaug.

Ja, dette er svært skremmende. Hvilken forbrytelse skal være begått her?

Lenke i HRS:
https://www.rights.no/2020/10/hengte-opp-muhammed-tegninger-fikk-fire-politibetjenter-pa-dora/?fbclid=IwAR2hy0B-QiJGTOrPL_223hkXNs9a7nv5nZtTHDZyK_8tWGuNMiq-zioG2AM

Lenke i Resett:
https://resett.no/2020/10/22/hrs-mann-hengte-opp-muhammed-karikaturer-i-lillestrom-fikk-politiet-pa-doren/

Lovbruddet han ble konfrontert med, var at han ikke hadde søkt om tillatelse til å henge opp plakatene. Han svarte bekreftene på at han var klar over det. Men fortsatte slik til politiet:

– Hvis jeg hadde hengt opp plakater av Karl Marx, Buddha eller Jesus, ville jeg da opplevd at fire fra politiet banket på døren med beskjed om å fjerne dem?

– Det kan du ikke vite, var svaret jeg fikk.

Han fortsetter slik:

– Ærlig talt, har noen på noe tidspunkt i byen blitt rettsforfulgt for å henge opp plakater uten tillatelse? Jeg synes det er graverende at politiet reagerer slik. Det samme politiet hadde ikke kapasitet neste kveld til å rykke ut ved en bilulykke, leste jeg i lokalavisen.

Familiefaren er opprørt over at hans små barn ble vekket, og selvsagt lurte barna på hvorfor politiet var på døren.


Når så du sist politiet gripe inn overfor de som plastrer  byen med diverse kultur-plakater? Det er heller ikke lov, og kommunen fjerner dem med jevne mellomrom. Det er klart at denne hendelsen må få et meget skarp politisk reaksjon. Dette er et overgrep.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: Boris den nye on 22.10.2020, 07:03:24
En familiefar ble oppsøkt av 4 politibetjenter etter at han hadde hengt opp tegninger av Muhammed. Jeg fikk dessverre ikke kopiert inn lenken, men nedenfor står det et utdrag. Er også kommentert på dokument.no. Jeg merker at jeg får en ganske guffen og ekkel følelse når jeg leser at norsk politi nå slår ned på slike handlinger. Eller er det bare jeg som er paranoid?? Er dette et resultat av handlingsplanen mot muslimhat?



Men i Frankrike tar man opp hansken:

Mens norsk politi håndhever islamsk lov ved å plage folk som henger opp Muhammed-karikaturer, har tonen vært en helt annen i Frankrike siden nedslaktingen av læreren Samuel Paty.

Allerede sist lørdag tok Frankrikes tidligere statsminister til orde for at Muhammed-karikaturene bør vises frem i alle skoler og publiseres i alle aviser.


Og vi får vel en ny "tankefrihet"-blemme fra Solberg. Ynkelig.

https://www.document.no/2020/10/22/muhammed-karikaturene-ma-vises-i-alle-skoler-og-aviser/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Oppfølgingsartikkel på Document:

Lovbruddet er at det ikke var søkt tillatelse til å henge opp tegningene, sier Lindeland, som ikke vil svare på om politiet ville ha reagert på samme måte dersom noen hadde hengt opp tegninger av Jesus.

–  Det har jeg ingen kommentar til.


Jaha, kanskje noe bør henge opp et par hundre Jesus-plakater i Kongsberg sentrum, og sørge for at dette lovbruddet blir anmeldt. Og se hva som skjer. Blir salen henlagt, er det klart at politiet feiger ut totalt overfor trusler om opptøyer og vold, nettopp de skal beskytte oss mot. Men de vil bare beskytte seg selv. På Kongsberg. Håper andre politikontorer har en mer korrekt oppfattelse av sine plikter.

https://www.document.no/2020/10/22/politiet-bekrefter-aksjon-mot-muhammed-tegninger-dette-er-i-engrasone-hva-gjelder-ytringsfriheten/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: ConTrari1 on 22.10.2020, 12:36:59
Quote from: Boris den nye on 22.10.2020, 07:03:24
En familiefar ble oppsøkt av 4 politibetjenter etter at han hadde hengt opp tegninger av Muhammed. Jeg fikk dessverre ikke kopiert inn lenken, men nedenfor står det et utdrag. Er også kommentert på dokument.no. Jeg merker at jeg får en ganske guffen og ekkel følelse når jeg leser at norsk politi nå slår ned på slike handlinger. Eller er det bare jeg som er paranoid?? Er dette et resultat av handlingsplanen mot muslimhat?



Men i Frankrike tar man opp hansken:

Mens norsk politi håndhever islamsk lov ved å plage folk som henger opp Muhammed-karikaturer, har tonen vært en helt annen i Frankrike siden nedslaktingen av læreren Samuel Paty.

Allerede sist lørdag tok Frankrikes tidligere statsminister til orde for at Muhammed-karikaturene bør vises frem i alle skoler og publiseres i alle aviser.


Og vi får vel en ny "tankefrihet"-blemme fra Solberg. Ynkelig.

https://www.document.no/2020/10/22/muhammed-karikaturene-ma-vises-i-alle-skoler-og-aviser/

Herlig å se at franskmennene gjør det eneste riktige, slik også innvandreren i Kongsberg gjorde (men i Frankrike er det myndighetene selv som står bak tiltaket, i Norge kommer politiet på besøk. Noen og enhver kan få vonde assosiasjoner til 2. verdenskrig).

Onsdag kveld kunne innbyggerne i Toulouse og Montpellier se karikaturer fra Charlie Hebdo i gigantformat på to offentlige fasader, melder franske L'independant.

Carole Delga forklarer de enorme karikaturene som «vilje til å uttrykke et budskap til våre medborgere: I vår republikk kan det ikke lempes på sekularisme, ytringsfrihet og samvittighetsfrihet, som er hjertet av vår republikanske modell. Det må ikke være svakhet i møte med demokratiets fiender, i møte med dem som bruker religion som krigsvåpen, i møte med dem som forener seg mot demokratiet, med dem som har det politiske målet å ødelegge republikken».


https://www.document.no/2020/10/22/gigantshykarikaturer-pa-franske-offentlige-vegger-ingen-svakhet-i-mote-med-demokratiets-fiender/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.