Hvordan å flytte kveite og hvorfor jeg er alarmist.

Started by Emeritus, 04.03.2020, 21:13:12

Previous topic - Next topic

Emeritus

La meg innlede med at "alarmist" begrepet her på forumet er fullstendig nøytralisert. Jeg har blitt kalt det "1000 ganger," og like mange "1000 ganger" har jeg bedt mine anklagere vise hva jeg har uttalt som er "alarmistisk," og hver gang har de bare forsvunnet som de feige deniere de er. Et av de sikreste kjennetegn på en denier er at de er store i kjeften, har generelt lavt kunnskapsnivå, aldri svarer på utfordringer med annet enn med taushet eller i beste fall et patologisk inspirert A ha. Aha. A ha ha ha.

Men nå skal jeg snakke alvor. Dette er saker som har opptatt meg i over 30 år, der jeg føler meg litt kompetent og der jeg har mottatt (merk begrepet "mottatt") 98% av denne kompetansen av andre som jeg har bidratt til å sette sammen til en slags lære om noe så lite praktisk men likefult komplisert som å flytte stamkveite på 100 kg fra Bodø til Sogn. Jeg har gjort det tidligere minst tre ganger. Og alltid har det skåret seg i mer eller mindre grad. Andre har gjort det og det skar seg nesten 100%. Nå skal jeg ikke holde dere på pinebenken lenger. Hemmeligheten er å ikke svekke "slimlaget" på huden til kveitene, dette slimlaget som de fleste vil finne både "ekkelt" og uapetittlig er hele hemmeligheten, greier vi å beholde det stort sett intakt er jobben gjort. Og igjen, det var ikke jeg som løste det, men kanskje jeg har stilt et par gode spørsmål. Det vil bli skrevet en vitenskapelig artikkel om dette som jeg tipper er ute om 2 - 3 år, her tilbyr jeg videoen som viser hva vi gjorde, og dette skjedde for 14 dager siden og fortsatt lever samtlige av de 19 som ble transportert. Den største er på ca. 110kg og er 210 cm lang og 95 cm brei. Videoen ble lagt ut på You Tube for et par timer siden.

https://www.youtube.com/watch?v=YoebPGKIays

ConTrari1

Quote from: Emeritus on 04.03.2020, 21:13:12
La meg innlede med at "alarmist" begrepet her på forumet er fullstendig nøytralisert. Jeg har blitt kalt det "1000 ganger," og like mange "1000 ganger" har jeg bedt mine anklagere vise hva jeg har uttalt som er "alarmistisk," og hver gang har de bare forsvunnet som de feige deniere de er. Et av de sikreste kjennetegn på en denier er at de er store i kjeften, har generelt lavt kunnskapsnivå, aldri svarer på utfordringer med annet enn med taushet eller i beste fall et patologisk inspirert A ha. Aha. A ha ha ha.

Men nå skal jeg snakke alvor. Dette er saker som har opptatt meg i over 30 år, der jeg føler meg litt kompetent og der jeg har mottatt (merk begrepet "mottatt") 98% av denne kompetansen av andre som jeg har bidratt til å sette sammen til en slags lære om noe så lite praktisk men likefult komplisert som å flytte stamkveite på 100 kg fra Bodø til Sogn. Jeg har gjort det tidligere minst tre ganger. Og alltid har det skåret seg i mer eller mindre grad. Andre har gjort det og det skar seg nesten 100%. Nå skal jeg ikke holde dere på pinebenken lenger. Hemmeligheten er å ikke svekke "slimlaget" på huden til kveitene, dette slimlaget som de fleste vil finne både "ekkelt" og uapetittlig er hele hemmeligheten, greier vi å beholde det stort sett intakt er jobben gjort. Og igjen, det var ikke jeg som løste det, men kanskje jeg har stilt et par gode spørsmål. Det vil bli skrevet en vitenskapelig artikkel om dette som jeg tipper er ute om 2 - 3 år, her tilbyr jeg videoen som viser hva vi gjorde, og dette skjedde for 14 dager siden og fortsatt lever samtlige av de 19 som ble transportert. Den største er på ca. 110kg og er 210 cm lang og 95 cm brei. Videoen ble lagt ut på You Tube for et par timer siden.

https://www.youtube.com/watch?v=YoebPGKIays

Ahahaha. "Feige deniere", joda, Tussen vet å bidra til debattnivået...topp klasse for gjørmebryting. Og nå er han altså ikke alarmist, men kveiteflyttingekspert. Jøss, som verden må ha hungret etter å få vite dette.

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Emeritus

Sitat Contrari1

QuoteOg nå er han altså ikke alarmist, men kveiteflyttingekspert. Jøss, som verden må ha hungret etter å få vite dette.

Og han som ikke en gang kan lese. Hvis jeg skulle tippe at noen kom med en slik sur kommentar måtte det jo bli Contrari1. Jeg har gjort dette/vært med på dette tre ganger tidligere. Aldri alene og heller ingen hovedrolle. Og som jeg klart og tydelig sier er dette kunnskap jeg har samlet dels av andres erfaringer og dels av egne, og at det heller ikke jeg som løste det avgjørende med hensyn til slimhinneproblematikken. Men OK, jeg kan være enig i at av verdens samlede befolkning er jeg sammen med en 15 - 20 andre som vet noe om dette, så hvis noe skal flytte 100 kg kveite å beholde de i live så er det bare å sende en e-post, dere skal få tipsene helt gratis.



translator

#3
Du er ikke alarmist, Emeritus. Hadde du vært alarmist hadde vi i første innlegg (og andre og tredje) fått en lang avhandling om hvor alvorlig klimakrisen er, at vi bare har ti år på oss osv. osv. I stedet får vi noen kjekkaserier om at du skal gi oss "motstand" og en masse ordkløveri med noe saklig, men mye mer av usaklige slaget ispedd grove og mindre grove fornærmelser til de debattanter som gidder å gi DEG motstand. Du er KVERULANT. Ikke innbill deg noe annet. :)
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

Sitat Translator:

QuoteI stedet får vi noen kjekkaserier om at du skal gi oss "motstand" og en masse ordkløveri med noe saklig, men mye mer av usaklige slaget ispedd grove og mindre grove fornærmelser til de debattanter som gidder å gi DEG motstand. Du er KVERULANT. Ikke innbill deg noe annet.

En nøktern analyse av mine innlegg her på KD.com vil vise at jeg mer enn noen limer inn linker til og er opptatt av klimaforskning, og at jeg angriper bl.a. er crackpot teorier og direkte patologiske utslag av at folk har forlest seg på ting de ikke burde ha begynt å lese i utgangspunktet.

Ta en titt på dine egne innlegg i det siste der du forsøker deg på noe som helt faglig. Sist jeg kan huske så snakket vi om andelen fagfellevurdert i IPCC AR5 og hva svarer du med? Jo, AR4. Du har kort og godt ikke kontroll på de mest enkle fakta, men kommentere alt mulig skal du.