Folkeopprøret mot klimahysteriet

Started by stjakobs, 16.02.2020, 23:20:39

Previous topic - Next topic

translator

Quote from: Emeritus on 20.02.2020, 18:35:44
Sitat Translator:

Quote... skifter lett tema midt i diskusjonen, og skal alltid ha det siste ordet uansett om saken er stor eller liten. I denne kategorien faller du med begge beina, i god "tradisjon" med 'carbonmontanus', 'dumskalle' og endel andre kverulanter vi har hatt å gjøre med gjennom årene.

Sitat Emeritus:

Quotejeg må ha det siste ordet jeg MÅ ha det siste ordet JEG MÅ HA DET SISTE ORDET JEG MÅ HA DET SISTE ORDET JEG MÅ HA DET SISTE ORDET!!!

q.e.d.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

Vel, min kloakkrotte karakteristikk ble mer spot on enn jeg drømte om. Faktisk.no har gått inn og sjekket hva lederen, moderatorene og resten av de som styrer dette har uttalt på sosiale media.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/02/24/195651783/faktisk-no-innsikt-hvem-styrer-egentlig-folkeopproret-mot-klimahysteriet

Knut Amundsen har i de siste dagene serieslettet en masse innlegg men noe har de fått fatt i, bl.a.:



AUF nazijugend?

Så har vi denne:

QuoteAmundsen skrev blant annet at det var Ap og Sp som var nazistene under forrige verdenskrig, og at disse partiene står i «ledtog men de som ønskere å innvandrere landet og ta over makten Islamistene som er en gren av Nazismen». På bakgrunn av dette konkluderer Amundsen tilsynelatende med at de to partiene fremdeles er «nazister».

Det finnes faktisk idioter på sosiale media som presterer å slå AP i 1930 årene i hartkorn med NSDAP (Hitlers naziparti) fordi de to første bokstavene i NSDAP - NS - står for Nasjonalsosialisme og at AP var sosialister på -30 tallet.

Og denne uttalelsen har han benektet i dag etter å ha blitt konfrontert med den;

Quote– Jeg har ikke kalt noen nazister eller nazi-jugend, da har du ikke lest rett. Jeg har ingen kommentar til det der i det hele tatt, for det der er bare sprøyt, sier Amundsen og ber Faktisk.nos journalist om å ta 1. klasse om igjen.

Men litt senere i samme intervjuet:

QuoteAmundsen sier også at han har sammenlignet det som skjedde i 30-årene med det som skjer i dag. Når Faktisk.no siterer ordrett fra innlegget der Amundsen skriver at «de jeg i dag vil kalle brunskjorter nazijugent er AUF», svarer han imidlertid slik:

– Det er helt riktig. Det er dagens brunskjorter.

– Og i det legger du altså noe annet enn at du kaller dem for eller sammenligner dem med nazister?

– Jeg sammenligner dem med Hitlerjugend i 30-årene. Og hvem var Hitlerjugend i 30-årene? Hvem var nazistene? Det var Arbeiderpartiet og ingen andre enn Arbeiderpartiet. Og når Arbeiderpartiet i dag kaller Frp-ere for brunskjorter, så er det historieløst.

Og oppsumeringsvis:

•Flere av dem som styrer «Folkeopprøret» er eller har vært aktive i innvandrings- og islamfiendtlige grupper. Der har de kommet med negative karakteristikker av innvandrere og muslimer.
•Både grunnlegger Knut Amundsen og administrator Ole Kristian Sivertsen har vært aktive på Facebook-siden til den høyreradikale og islamfiendtlige organisasjonen «Stopp islamiseringen av Norge» (SIAN).
•Flere av administratorene og moderatorene har hetset navngitte politikere som Gro Harlem Brundtland (Ap), Erna Solberg (H) og Abid Raja (V).
•Noen er aktive i anti-barnevernsgrupper, mens andre bidrar til å spre konspirasjonsteorier om vaksiner.




translator

Jeg hadde allerede sett dette makkverket før du gadd å legge det ut, Emeritus. Her er det jo brunskvetting over en lang sko som også du burde bli kvalm av. Komplett useriøs propaganda. Men leste du alt sammen før du limte det inn, her står det jo om ting du har engasjert deg i, f.eks

Quote•Noen er aktive i anti-barnevernsgrupper,

Ser du ikke at disse folkene i faktisk.no bare sauser sammen alt de kan finne, og som de TROR folk vil ta avstand fra. Norge er jo blitt dømt en rekke ganger fordi barn har blitt fratatt familiene sine på urettmessig måte, og det er de som forsvarer disse familiene som blir kalt "anti-barnevernsgrupper". Det er ikke verre enn det.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

Jada, jeg har lest alt og uansett hvordan du vrir og vender på dette så er denne gruppen nå kraftig svekket. Og jeg ser at du tar den akkurat samme tilnærmingen som gruppen selv, du kaller det propaganda, hvordan kan det bli propaganda når de bare har limt inn hva disse kloakkrottene faktisk har uttalt. Basert på innlegget ditt må jeg nesten tolke det slikk at du er enig i at AUF kan kalles NAZI Jugend eller at Arbeiderpartiet var nazister på 1930 - tallet.

Og ved siden av vaksinekonspirasjonister var der også "anti-barnevernsgrupper" som du påberoper deg, nå er det ikke mer enn noen dager siden jeg omtalte de foreløpig to dommene som er avsagt mot Norge, men der jeg forventer at det kommer flere, bl.a. er en til behandling nå, så jeg er absolutt kritisk.

Men nå kjenner jeg tilfeldigvis til noen av disse anti barnevernsgruppene som florerer på nettet og jeg vet ikke hvilke Fakta.no viser til, men hvis det er noe i nærheten av det jeg har lest så er dette også tullinger. En må være ytterst forsiktig med å blande saklig og nødvendig kritikk mot barnevernet, med det rene hat og sjarlataneri:

https://argumentasjon.wordpress.com/2019/04/02/de-farlige-hjelperne/

Problemet i klimadebatten, i innvandringsdebatten og eksempelvis i debatten om barnevernet; er at der er en gjeng tullkuker og kloakkrotter som ødelegger hele debatten med ekstreme uttalelser og standpunkter som bare er syke, og på den måten bare spiller kortene over til motstanderne.

translator

#34
Det er en drittpakke, noe også resett skriver, og vi har faktisk litt erfaring med faktisk.no-redaksjonen fra tidligere:
https://resett.no/2020/02/24/ren-og-skjaer-drittpakke-fra-faktisk-no-mot-klimaopprorere/

Det mest interessante med et slikt opprop er uansett ikke hvem som startet den, men hvor stor oppslutning den har fått.

Verken du eller jeg aner hva som menes med "anti-barnevernsgrupper", så kanskje vi skal la være i å spekulere i hva de skriver på en side som uansett bare kaster dritt. Jeg forholder meg bl.a. til det som kommer frem i dette programmet på swebb-tv der det norske barnevernet diskuteres med utgangspunkt i at også svenske familier har blitt fratatt barna sine i Norge.



https://www.youtube.com/watch?v=dx71ZuRtz-0

Her nevnes også at en "høytstående person" i det norsk barnevernet skal ha forgrepet seg på sitt eget fosterbarn. Og i går kom denne artikkelen på nrk.no.

Quote
Barnevernsgründer tiltalt for seksuelt misbruk av sitt eget fosterbarn

Mannen i 30-årene har tjent millioner på et selskap som formidler fosterhjem. Nå er han selv tiltalt for å ha forgrepet seg på sin egen fostersønn og for å ha tilbudt ham 100.000 kroner for å endre forklaring.
https://www.nrk.no/norge/barnevernsgrunder-tiltalt-for-seksuelt-misbruk-av-sitt-eget-fosterbarn-1.14918198

Dette med barnevern og fosterhjemsplassering er blitt big business, som det meste annet.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

ConTrari1

Og nå ser vi de første resultatene av denne drittpakken;

"Etter å ha blitt omtalt på Faktisk.no har dette nå blitt en personlig belastning for 68 år gamle gruppeadministratoren Knut Amundsen, mannen som står bak «Folkeopprøret mot klimahysteriet». Han skriver på Facebook at han har mottatt ubehagelige telefoner og føler seg presset fra den lokale håndballklubben, der han har hatt en rekke verv."

https://resett.no/2020/02/26/grunnlegger-av-folkeopproret-mot-klimahysteriet-ma-trekke-meg-fra-alle-verv-i-handballklubben/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

stjakobs

Jeg vil tro at dette Folkeopprøret faktisk får stadig flere folk med relevant, naturvitenskapelig bakgrunn til nå å gå ut offentlig mot den politiserte "forskningen". Redselen for sosial utfrysning ser etterhvert ut til å slippe taket.

Her er dagens ytring fra Gjertrud Røyland, utdannet meteorolog, tidligere ansatt ved Meteorologisk institutt. Nå er hun seniorrådgiver ved en annen institusjon der de fleste fagfolkene er kritisk til alarmistpåstandene, men sjefs-skiktet har tvunget dem til å late som institusjonen som helhet tror på dette vrøvlet.

"Velkommen til kunnskap og fornuft – stopp den menneskeskapte klimakrisen":

https://resett.no/2020/02/26/velkommen-til-kunnskap-og-fornuft-stopp-den-menneskeskapte-klimakrisen/

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

ConTrari1

Vanskelig å si hvor store FMK blir, det virker smått utrolig dersom de allerede har en million forespørsler, som en administrator skriver:

"Isabelle Bygdevoll
Admin · 21 mins
På grunn av meget stor pågang, og bekreftet motgang fra Facebook, ber vi om hjelp og tålmodighet. Vi har godkjent over 1 million forespørsler. Nå til alle som er godkjente, men som ikke ønsker å være medlemmer - takk for oppmøtet, og vel hjem! "

Selv om man skaller av flere hundre tusen, vil det være et overveldende antall tilbake.

https://www.facebook.com/groups/2541150089475567/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: stjakobs on 26.02.2020, 22:03:22
Jeg vil tro at dette Folkeopprøret faktisk får stadig flere folk med relevant, naturvitenskapelig bakgrunn til nå å gå ut offentlig mot den politiserte "forskningen". Redselen for sosial utfrysning ser etterhvert ut til å slippe taket.

Her er dagens ytring fra Gjertrud Røyland, utdannet meteorolog, tidligere ansatt ved Meteorologisk institutt. Nå er hun seniorrådgiver ved en annen institusjon der de fleste fagfolkene er kritisk til alarmistpåstandene, men sjefs-skiktet har tvunget dem til å late som institusjonen som helhet tror på dette vrøvlet.

"Velkommen til kunnskap og fornuft – stopp den menneskeskapte klimakrisen":

https://resett.no/2020/02/26/velkommen-til-kunnskap-og-fornuft-stopp-den-menneskeskapte-klimakrisen/

Et flott innlegg fra Røyland. Og til og med fra en meteorolog. Jeg vil anta at det også i denne yrkesgruppen er en god del "skapskeptikere" som kanskje etterhvert senker skuldrene og kommer ut med sin mening om klima.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#39
Quote from: stjakobs on 26.02.2020, 22:03:22
Jeg vil tro at dette Folkeopprøret faktisk får stadig flere folk med relevant, naturvitenskapelig bakgrunn til nå å gå ut offentlig mot den politiserte "forskningen". Redselen for sosial utfrysning ser etterhvert ut til å slippe taket.

Her er dagens ytring fra Gjertrud Røyland, utdannet meteorolog, tidligere ansatt ved Meteorologisk institutt. Nå er hun seniorrådgiver ved en annen institusjon der de fleste fagfolkene er kritisk til alarmistpåstandene, men sjefs-skiktet har tvunget dem til å late som institusjonen som helhet tror på dette vrøvlet.

"Velkommen til kunnskap og fornuft – stopp den menneskeskapte klimakrisen":

https://resett.no/2020/02/26/velkommen-til-kunnskap-og-fornuft-stopp-den-menneskeskapte-klimakrisen/

Takk for linken st jakobs.
Ja, også jeg undrer meg på Gjertruds videre skjebne etter dette.
Modig er det i hvert fall.



ConTrari1

Quote from: Telehiv on 27.02.2020, 10:33:58

Takk for linken st jakobs.
Ja, også jeg undrer meg på Gjertruds videre skjebne etter dette.
Modig er det i hvert fall.



Hennes innlegg ble først publisert på FMK-siden. Det er vel diskutabelt om hva som er mest "fornekter-aktig"; den Facebook-siden eller Resett :-)
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: ConTrari1 on 27.02.2020, 00:25:09
Vanskelig å si hvor store FMK blir, det virker smått utrolig dersom de allerede har en million forespørsler, som en administrator skriver:

"Isabelle Bygdevoll
Admin · 21 mins
På grunn av meget stor pågang, og bekreftet motgang fra Facebook, ber vi om hjelp og tålmodighet. Vi har godkjent over 1 million forespørsler. Nå til alle som er godkjente, men som ikke ønsker å være medlemmer - takk for oppmøtet, og vel hjem! "

Selv om man skaller av flere hundre tusen, vil det være et overveldende antall tilbake.

https://www.facebook.com/groups/2541150089475567/

Fersk oppdatering:
"Thomas Rolén
Admin · 47 mins
Folkens....tallet dere ser er ikke korrekt. Vi har godkjent i går godt over 1 million som ønsket å bli medlem. Vi jobber med å kontakte Facebook for å finne ut hva som skjer. Antagelig blir vi motarbeidet og undergravet av "ytringsfrihets" systemet Facebook. Vi har over 2.6 millioner engasjement som reflekterer mer korrekt bilde."

Ikke forbauset dersom Faceboook motarbeider denne bevegelsen. Det "offisielle" medlemstallet tikker stadig mot 150.000 (mangler ca. 400 nå), men hvor mange som står på "vent", kan vi ikke vite sikkert.

https://www.facebook.com/groups/2541150089475567/


Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Og der passerte de "vippepunktet":

"Members 150,043"

Vi ser at dette bortforklares med at dette f.eks. er en svært liten del av befolkningen. Javel? hvor mange promiller engasjerer seg i det hele tatt aktivt i samfunnet? Det høres bare ynkelig ut.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: stjakobs on 26.02.2020, 22:03:22

Her er dagens ytring fra Gjertrud Røyland, utdannet meteorolog, tidligere ansatt ved Meteorologisk institutt. Nå er hun seniorrådgiver ved en annen institusjon der de fleste fagfolkene er kritisk til alarmistpåstandene, men sjefs-skiktet har tvunget dem til å late som institusjonen som helhet tror på dette vrøvlet.

"Velkommen til kunnskap og fornuft – stopp den menneskeskapte klimakrisen":

https://resett.no/2020/02/26/velkommen-til-kunnskap-og-fornuft-stopp-den-menneskeskapte-klimakrisen/

Og nå er sannelig hennes innlegg publisert hos Nettavisen også. Et tegn i tiden? Nettavisen gir inntrykk av å sitte på gjerdet i klimasaken. Men å trykke dette må da være det reneste kjetteri? Kanskje de aner et aldri så lite væromslag?

https://www.nettavisen.no/nyheter/velkommen-til-kunnskap-og-fornuft--stopp-den-menneskeskapte-klimakrisen/3423929348.html
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

stjakobs

Det er vel en viss mulighet for at ekstremt store Facebook-grupper lager så stor belastning på bruk av oppslag i tabeller og databaser at det hele begynner å gå veldig tregt. Det kan i alle fall være litt av forklaringen på at det er et enormt etterslep på registreringen av nye medlemmer i gruppen. Men det synes ikke som om det er noen praktisk øvre grense for hvor mange medlemmer en slik gruppe kan ha.

Her er i alle fall lenke til en oversikt over 25 Facebook-grupper med mer enn 1 million medlemmer hver:

https://www.adweek.com/digital/the-25-facebok-groups-with-over-1-million-members/

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.