Folkeopprøret mot klimahysteriet

Started by stjakobs, 16.02.2020, 23:20:39

Previous topic - Next topic

stjakobs

100 666 medlemmer i Facebook-gruppen. Tror ikke alle er kloakkrotter

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Emeritus

#16
Sitat stjakobs

Quote100 666 medlemmer i Facebook-gruppen. Tror ikke alle er kloakkrotter.

Du forsøker å grise det til ser jeg. De jeg har benevnt kloakkrotter er personer som i alle år har forlangt mer lov og orden og en langt mer restriktiv bruk av offentlige midler og at det slås hardt ned på alle som misbruker offentlige midler, men gjør det stikk motsatte selv. Det siste eksempelet er Per Sandberg som etablerte konsulentfirma etter først å ha fått tre måneders statsrådlønn etter avgang:

https://www.dagbladet.no/nyheter/karma-har-bitt-seg-skikkelig-fast/70243779

På den måten fikk han seks måneders statsrådlønn i stedet for den ene måned som er vanlig etter avgang. En ordning han tidligere sterkt har kritisert. Og hva har han drevet med det siste året, jo stort sett deltagelse i ulike reality show.

De fleste partier har folk som er tatt for både straffbare forhold og slufs med offentlige midler, men jeg finner det paradoksalt at FrP på den ene side skriker høyest om dette, men på den annen side synes å ha størst problemer knyttet til begrepet "liv og lære."

https://www.dagbladet.no/nyheter/frp-har-flest-kriminelle/66273434

Dette var i 2006, her er en oversikt fra 2017 som er bak betalingsmur:

Flest kriminelle i FrP – og det er ikke medienes skyld - M-Brain ...
11. sep 2017 ... Og det er de borgerlige partiene som er hyppigst representert i statistikken. Frp har generert 369 medieoppslag (32%) på grunn av innblanding ...
https://www.opoint.no/frp-flest-lovbrudd/

https://www.nettavisen.no/na24/her-er-frp-erne-som-har-brutt-loven/3423225954.html

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/AL5g3/frp-politikere-oftest-straffedoemt

Særlig liker jeg denne:

https://www.vredens-gnag.no/frykter-at-innvandrere-skal-bli-like-kriminelle-som-frp-politikere/

QuoteFrykter at innvandrere skal bli like kriminelle som Frp-politikere

Hvem vil kjøpe bruktbil av denne mannen som tilsynelatende snyter seg i det norske flagget?



stjakobs

QuoteDu forsøker å grise det til ser jeg. De jeg har benevnt kloakkrotter er personer som i alle år har forlangt mer lov og orden og en langt mer restriktiv bruk av offentlige midler og at det slås hardt ned på alle som misbruker offentlige midler, men gjør det stikk motsatte selv.


Det er ikke jeg som griser til noe med ubehøvlede uttrykk.

Folkeopprøret - for øyeblikket med 104 125 medlemmer (og nærmere 90 000 på vent for å bli godkjent) - er en reell protest mot alle forsøk på utarmingen av folk flest. Det er en protest mot alle overdrivelsene. Det er en protest mot det meste av klimatullet som MSM, aktivister og næringsliv dytter på oss.

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Emeritus

Sitat stjakobs:

QuoteFolkeopprøret - for øyeblikket med 104 125 medlemmer (og nærmere 90 000 på vent for å bli godkjent) - er en reell protest mot alle forsøk på utarmingen av folk flest. Det er en protest mot alle overdrivelsene. Det er en protest mot det meste av klimatullet som MSM, aktivister og næringsliv dytter på oss.

Jada jeg har forstått hva dette dreier seg om, men nå var spørsmålet om jeg har benevnt alle disse kloakkrotter, har jeg det?

Og så lenge bl.a. du beskylder stort sett alle som driver med klimamålinger og klimavitenskap som du gjør, er kloakkrotter et relativt beskjedent begrep.

Så var det denne aksjonen. I motsetning til det en del her på forumet påstår anser jeg meg som en rimelig moderat "warmist." Til tross for at jeg til stadighet blir benevnt "alarmist" er det til dags dato ikke en kjeft som har vært i stand til å vise til hva det jeg har uttalt som er så alarmistisk. Kanskje du stjakobs burde bevege deg litt? Når jeg kom inn her på forumet for fem år siden ble jeg fortalt av deg at AGW teorien var falsifisert for lenge siden og at det hele bare var et påfunn. Du påberopte deg bl.a. Spencer som sannhetsvitne.

I siste blogginnlegg fra Spencer opererer han nå med en klimafølsomhet på 1,7C, noe som ikke i noen forståelse av det norske språk kan karakteriseres som "neglisjerbart" eller "ubetydelig." 

Og her driver bl.a. du å hyller en Facebookgruppe der stifteren hevder at CO2 betyr nada og at bare 1,5% av klimaforskerne mener at mer CO2 kan lede til noe oppvarming? Hva tror du en slik gruppe vil oppnå?


stjakobs

QuoteOg her driver bl.a. du å hyller en Facebookgruppe der stifteren hevder at CO2 betyr nada og at bare 1,5% av klimaforskerne mener at mer CO2 kan lede til noe oppvarming? Hva tror du en slik gruppe vil oppnå?

Gruppa vil forsøke å hindre at den norske samfunnsmodellen bryter totalt sammen på grunn av "grønne", idiotiske tiltak.


105 392 medlemmer
Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Emeritus

Sitat Stjakobs:

QuoteGruppa vil forsøke å hindre at den norske samfunnsmodellen bryter totalt sammen på grunn av "grønne", idiotiske tiltak.

Og hvis ikke det er alarmisme så vet ikke jeg. For min del ser jeg bare to store farer for den norske samfunnsmodellen. Den ene er hva som skjer med den demografiske utviklingen de neste tiårene og i hvilken grad vi greier å integrere våre nye landsmenn. Det andre problemet går i samme retning og forsterker det første. Som følge av oljeinntektene er vi i ferd med å sette en alt for stor del av befolkningen på offentlig understøttelse. Jeg er egentlig gammel venstremann som for lengst har forlatt det partiet da de har glemt hva Venstre var. Men Venstre forstod for over 100 år siden at en del av befolkningen ikke kunne ta vare på seg selv og at fellesskapet måtte trå til. For samfunnet som helhet er det bedre å ta vare på de hjelpeløse enn å la de leve i fattigdom og elendighet. Denne arven overtok Arbeiderpartiet og mer elle mindre fullførte jobben, nå står AP tilbake uten noen ideer eller misjon. Helt uavhengig av klima vil vi i løpet av de neste tiårene oppleve en dramatisk endring i norsk økonomi. Jeg var for et par år siden på et slags næringsseminar i regi av Innovasjon Norge og ble da presentert tallet 840 milliarder kroner, og hva er det tallet? Jo det er de inntektene Norge må erstatte i løpet av de neste 20 årene for å kompensere for i fallet i oljeinntektene. Og dette er selvsagt ikke mine tall, men tall beregnet av Finansdepartementet og har ingenting med klima per se å gjøre, men er en ren beregning gjort av fagfolk i Finansdepartementet basert på opplysninger fra Oljedirektoratet.

Hvordan vi da skal opprettholde dagens velferdsstat der det lekker i to ender - innvandringen og de overdrevne NAV ytelsen - er en utfordring uendelig mye større enn de relativt beskjedne beløpene vi hittil har benyttet på klima.

Har du forresten noe tall på dette (hva vi benytter på klima.) Jeg har etter mye motgang etablert som et faktum at landvind i Norge er rimeligere å bygge ut enn alt annet, og det er ikke mine data, men tall fra NVÈ. Ja, der var noen subsidier noen år, men nå er landvind så lønnsomt at folk plutselig har blitt bekymret for alle milliardene som forsvinner til Cayman Islands. Og kom nå ikke med subsidiekortet, futures på elsertifikatmarkedet selges nå for under 1 øre kWt og hele ordningen blir sannsynligvis avviklet lenge før 2035.

Staten har benyttet en del milliarder på å subsidiere el - bilene. Hva om norsk næringsliv greidde å utnytte dette på en slik måte at det ble forretning av det? Jeg er selv en el - bil  aficionado som i mange år har kjørt biler som slipper ut rundt 300 gram CO2 pr. kilometer og skal fortsette med det et par år til. Men jeg er ikke i tvil om at el - bil teknologien vil ta over, og kanskje raskere enn vi endog tror. Teknologien er i realiteten ikke ti år gammel enda*, og neste år kommer Tesla Roadster II til 1,6 millioner kroner, en bil med 1000 km rekkevidde og spesifikasjoner som knuser absolutt alt, inklusive Bugatti Veyron og toppmodellene til Ferrari etc., biler til 8 - 10 millioner kroner. Så var det elektriske ferger og ulike former for endring i kysttransport og kortere oversjøiske reiser. Ja, det var tåpelig at de kostnadene ble lesset over på trafikantene, men det var ikke statens intensjon, her er det fylkene som har prioritert. Men hva vil dette bety for norsk verftsindustri som nå er verdensledende på dette feltet? Og spør den fergemann du vil, til tross for at den teknologien ikke er mer enn ca. fem år (Ampere ble satt i drift i 2014) er teknologien suveren i forhold til de gamle dieselfergene. Ja, også der har det vært barnesykdommer, men vi snakker om fem - seks år gammel teknologi der hovedproblemet har vært for liten effekt på fergeleiene.

Du ser alt for svart på dette, det blir ikke noe samfunnssammenbrudd av denne elektrifiseringen, tvert i mot kan det bidra til å erstatte noen av de ca. 840 milliarder pr. år vi må skaffe innen 2040.

*Jada, der er en el - bil på Voss fra 1905, men som vi alle vet var denne teknologien ubrukbar og ble parkert av Henry Ford.

Emeritus

Her er et glimrende eksempel på hva denne gjengen holder på med:

https://www.facebook.com/cgnord/videos/2328651593908455/UzpfSTEwMDAwNDYxMDI4MDQ2NzoxNTIyNjA0NDI3OTAzMjE5/?eid=ARBOFGUImFlFre-QrETaD1d7CvwNXZ0r1CGYtxtu9Js-Gfp89PHO53T53BfWysq-6craBdrFg77Tgi-V

Fjotten Kent Andersen uttaler seg om vindkraft, jeg så de første syv minuttene og praktisk talt ikke en eneste faktaopplysning av det han fremsetter er riktig. Han påstår bl.a. at "noen" (i Norge) skal benytte minst 500 milliarder (skriverfemhundremilliarder) på vindkraft, om dette er staten eller hvem det er sies det ikke så mye om, men det gis inntrykk av at dette er det du som skal betale. Han påstår også at vindkraft ikke kan lagres, at vindkraft er mye dyrere enn kull og slik vrøvler han i vei med løgn etter løgn.

Så det er dette dere er så begeistret for?

translator

#22
Quote from: Emeritus on 19.02.2020, 23:31:24
Så var det denne aksjonen. I motsetning til det en del her på forumet påstår anser jeg meg som en rimelig moderat "warmist." Til tross for at jeg til stadighet blir benevnt "alarmist" er det til dags dato ikke en kjeft som har vært i stand til å vise til hva det jeg har uttalt som er så alarmistisk.

Jeg tror det er få på dette forum som synes du er særlig alarmistisk i den forstand at du virker særlig bekymret for klima. Vi klimarealister som har noen års erfaring med debatt på nettet kan dele våre motstandere inn i to kategorier: (de ekte) alarmistene og kverulantene. Der de førstnevnte virkelig er bekymret og kommer med lange monologer om alt det gale som kommer til å skje (type 'Trondhjem'), er kverulanten slu beregnende, hånende mot sine motstandere (og de forskere man evt. viser til), skifter lett tema midt i diskusjonen, og skal alltid ha det siste ordet uansett om saken er stor eller liten. I denne kategorien faller du med begge beina, i god "tradisjon" med 'carbonmontanus', 'dumskalle' og endel andre kverulanter vi har hatt å gjøre med gjennom årene.
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

Sitat Translator:

Quote... skifter lett tema midt i diskusjonen, og skal alltid ha det siste ordet uansett om saken er stor eller liten. I denne kategorien faller du med begge beina, i god "tradisjon" med 'carbonmontanus', 'dumskalle' og endel andre kverulanter vi har hatt å gjøre med gjennom årene.

Jeg kan jo begynne med å påpeke at det er få som limer inn flere linker, er mer opptatt av fakta og angriper bløffer mer systematisk enn meg. Er det det som oppfattes som kverulering når jeg eksempelvis påviser at Ole Humlum ikke vet hva han holder på med og der er tusenvis av stasjoner som måler global temperatur? Jeg tror faktisk du er i ferd med å oppgi begrepet "fakta" fullstendig og må gi din mangel på virkelighetsforståelse enda et par omdreininger i feil retning.

Din tirade kommer midt i en debatt om dette folkeopprøret der stjakobs og jeg hadde en debatt, og der mitt siste innlegg en link til tullingen Kent Andersen, som er en av heltene i dette, og du beskylder meg for å skifte tema? Hvorfor forsvarer du ikke Kent Andersens syv minutter med bløffer i stedet for å angripe budbringeren?

Og mens vi snakker om små saker. Hva synes du om den tyske terroristen som har forlest seg på nettet og i fullt alvor tror at "MSM" - som noen her på forumet ynder å kalle den ansvarlige del av pressen - er en del av en verdensomspennende konspirasjon? Klima er ett av de. En annen konspirasjonsteori er at verden er styrt av ulike hemmelige grupper som Bilderbergerne, The Club of Rome og for ikke å snakke om Rockefeller og der de alle er "klimaalarmister."

Denne tyske tullingen hadde åpenbart en del psykiatriske problemer, muligens på nivå med Breivik og Mannshausen, ikke psykotisk og dermed strafferettslig tilregnelig, men likevel innehaver av en del disposisjoner der han kunne bli trigget bare han kom over de riktige kildene. Han var overbevist om at MSM forsettlig forledet han, mens MSM's problem er inkompetente journalister, dog langt bedre enn alternativene. Tyskeren hadde ikke valgt seg ut Rockefeller som det store navet i verdens undergang slik som du og denne splitter pine gale svensken, men Frimurerlosjen. Men det virket, Rockefeller hadde sikkert også virket på samme måte som Bilderberger hadde virket.

Du har et åpenbart behov for å orientere deg om hvor i verden du befinner deg.

Telehiv

Nå er altså støttegruppen for klimahysteri blitt opprettet som en motvekt mot Folkeopprøret mot klimahysteriet, som hittil skal ha oppnådd langt over 100.000 medlemmer. Tror denne støttegruppen allerede har fått flere ti tusen medlemmer.
Hvis denne nye støttegruppen for klimahysteri blir 97% større enn Folkeopprøret mot klimahysteriet kan vi trygt fastslå at konsensus er gjenopprettet og det vanlige liv kan trygt gjenopptas.

Emeritus

Det gleder meg at du har en humoristisk holdning til dette og ikke gjør som andre her på forumet, nemlig å gå ut i pressen og oppfordre folk til å melde seg inn. Av det lille jeg har sett, der en såkalt Demokrat fra Askøy som stilte for Pensjonistpartiet i siste valg, har jeg en ide om at dette vil ende som Bompengepartiet med en masse rot og gjensidige beskyldninger.

De har allerede fått på seg et rykte for å føre en sensurpolitikk på linje med Klimarealistene, Frigjøringsfronten mot Klimatullinger (mitt forslag til nytt navn for Folkeopprøret mot folkeopprøret mot klimahysteriet) har allerede en rekke rapporter om utestengelser, og dette skjer samtidig som en masse medlemmer fra Folkeopprøret mot klimahysteriet teppebomber Frigjøringfrontens Fuck me Face side. Så kan en jo også stille spørsmål ved alle disse medlemskapene:



Og her et annet eksempel på nivået noen her på bloggen oppfordrer til å delta i:



Og her har vi skeptikeren Marius Mollersen som allerede har bruk for en god advokat:




Og her er en som har opplevd The Climaterealist experience


Emeritus

#26
Jeg oppfordrer alle KD's lesere til å melde seg inn i:

https://www.facebook.com/groups/613221319248881/about/

Ikke fordi der er så mye klimakunnskap der, men fordi den aksjonen har samlet 75 682 medlemmer på ett døgn, den ble faktisk etablert i går. Det fine med denne siden er at en kan være både alarmist og denier, alle slipper til og kan si alt det dumme de tror de vet om klima. Dette i motsetning til "den andre siden" som sannsynligvis har fått bistand fra Geir Aaslid og en del andre Klimarealister som enda ikke har forstått begrepet "ytringsfrihet," de tror at alt det de mener er omfattet av begrepet "ytringsfrihet," men at de deretter kan sensurere alle de er uenig med. Altså en klassisk "klimaskeptisk" trait, gjerne kombinert med en smule høyreradikalisme, en smule fremmedfrykt og en stor dose konspiratoriske tilbøyeligheter.

Kan Norge som nasjon leve med dette? Kan vi la en 72 år gammel tullkuk fra Askøy uten noen andre meritter enn de vi helst ikke vil høre om få definere nasjonens intellektuelle og kulturelle nivå?

Jeg bare spør som Vidar Kleppe sikkert ville ha formulert det: "No er det opp til einkvar Nordmann og stå opp for nasjonen og vise at vi faktisk er eit utdanna folk som har kasta overtrua bak oss og har bevega oss vidare til ei meir moderande vær(altså verden)"

Så til slutt et lite tips til stjakobs, ikke legg inn artikler i Nordlandsavisen der du oppfordrer dine medborgere til å delta i dette. Du risikerer å få det rett i trynet.

frankolsen

Quote from: Emeritus on 21.02.2020, 01:32:39
Jeg oppfordrer alle KD's lesere til å melde seg inn i:

https://www.facebook.com/groups/613221319248881/about


Jeg er så glad jeg kutta ut tryneblekkå for 10 år siden at jeg kan ikke få sagt det  ;D

Emeritus

Sitat frankolsen:

QuoteJeg er så glad jeg kutta ut tryneblekkå for 10 år siden at jeg kan ikke få sagt det

Og jeg visste ikke en gang at tryneblekka var 10 år gammel. Jeg må innrømme at jeg er medlem siden jeg av og til inn for å sjekke ting i næringsmessig sammenheng, men svarer aldri på noe som helst, ikke en gang på fødselsdagsgratulasjoner.

frankolsen

Quote from: Emeritus on 21.02.2020, 10:18:01
Sitat frankolsen:

QuoteJeg er så glad jeg kutta ut tryneblekkå for 10 år siden at jeg kan ikke få sagt det

Og jeg visste ikke en gang at tryneblekka var 10 år gammel. Jeg må innrømme at jeg er medlem siden jeg av og til inn for å sjekke ting i næringsmessig sammenheng, men svarer aldri på noe som helst, ikke en gang på fødselsdagsgratulasjoner.
Joda, den kom til Norge i 2006/2007.
Jeg var med fra februar 2007 til mai 2010 da de forandra medlemsvilkårene sine drastisk.
Jeg leste gjennom alt som står med liten skrift og sletta profilen omgående.