Professor Rachel Bitecofer går motstrøms og spår at Trump taper valget

Started by Telehiv, 12.02.2020, 23:38:48

Previous topic - Next topic

Telehiv

Jeg er litt lei av alle de godt betalte klimavillfarelsene for tiden, og alle de tilhørende varianter av både krypende og kjepphøy tilslutning, samt den alltid tilstedeværende samfunns-selvskadingen i dettes kjølvann. Det amerikanske presidentvalget er sånn sett like klimarelevant som noe annet, der Trump har talt Roma - unnskyld Paris - midt imot, mens demokratene kappes om å henge seg på den klimamaktpolitiske korrekthet. Så jeg tenkte at jeg kunne tillate meg å drøse litt på utsiden av den vanlige klimagaloppen.

Demokrat-bøtteballetten har jo hoiet rundt med sine analytiske bommerter og valgtekniske flauser siden de og deres politisk korrekte medievenner var sikre på at Hillary kunne bare cashe inn presidentvalget i 2016. Nå går de derfor med bøyd hode og frykter en ny ydmykelse i høstens valg. For hittil har vel omtrent alle fram til nå tenkt at Trump kommer til å hanke inn gjenvalget med god margin. Flere demokrater har trukket seg allerede for å slippe å havne i den totale ydmykelse.

Men for å slippe å tenke på banale klimafjotter og den vanlige Trump-hatende logikken en stund, hva om det ikke blir så lett?
Hva om demokratene og PK-medievennene deres tar feil igjen - men nå med motsatt fortegn?! 

Rachel Bitecofer (42) er professor ved Christopher Newport University i Virginia, og mener nemlig at Donald Trump kommer til å bli «feid ut» av Det hvite hus av en velgerbølge som de andre valgmålerne ikke har oppdaget ennå.

Grunnen til at hun blir lyttet til av mediene nå, er at hun var den som mest presist spådde demokratenes store framgang ved mellomvalget i 2018 - nærmest nøyaktig på antall seter de fikk i Representantenes hus.


Rachel Bitecofers teori om kraften i de misfornøydes bølge vekker oppsikt i USA

Min gamle kjenning fra redaksjonen av vår lokale russeavis, Erik Stephansen, men nå i Nettavisen, har lagt ut en interessant artikkel om hvordan denne dama tenker:

https://www.nettavisen.no/okonomi/ny-metode-spar-at-trump-blir-feid-ut-av-det-hvite-hus/3423922977.html

Da jeg begynte å lese mer om damas argumentasjon tok jeg meg i at jeg faktisk har syslet med de samme tanker selv, at det kan ligge et overraskende massepsykologisk element her, som bare venter på å poppe opp av folkedypet?
Flere som syns dette er interessant analyse?

PS: I en lengre intern deduksjonsøvelse kom jeg forøvrig til at Butterdeigen vinner presidentvalget, i stor grad basert på de tanker denne dama lanserer.