Nye Freppere i regjering

Started by Emeritus, 18.12.2019, 13:32:42

Previous topic - Next topic

Telehiv

#15
Nå går det rykter om at Jan Tore Sannner kan bli finansminister.
Jeg må innrømme at jeg nå derfor, etter erfaringene med fylkesvirvaret & de, kaster lange blikk etter medisinskapet.
For kommer Sanner i den stolen vil norsk økonomi bli styrt direkte fra globalistenes røkfylte møterom*

*Kommunal- og moderniseringsminister Jan Tore Sanner er medlem av foreningen Én verden*, som arbeider for en verdensregjering, og som ser norsk selvråderett og Norge som uavhengig nasjon som sterkt uønsket.

n Verden er den norske avdelingen av World Federalist Movement (WFM). WFM er en internasjonal, tverrpolitisk og uavhengig organisasjon med 23 medlemsorganisasjoner i 21 land. WFM har konsultativ status i FNs økonomiske og sosiale råd. Én Verden har som formål å bygge og styrke FN med mål om å skape én verdensføderasjon. Slagordet til foreningen er «Fred gjennom verdenslov».

PetterT

Innlegget ovenfor fra Emeritus fortjener et større og mer innflytelsesrikt publikum.
Det er tanken som teller :-)

Boris den nye

Dere får unnskylde min uvitenhet i denne IS-kvinne saken, men hvor mange og hvilke statsborgerskap har hun egentlig?

Telehiv

Quote from: Boris den nye on 22.01.2020, 06:50:39
Dere får unnskylde min uvitenhet i denne IS-kvinne saken, men hvor mange og hvilke statsborgerskap har hun egentlig?

Resett har identifisert kvinnen, hun er av pakistansk opphav, og vokst opp i Oslo øst. Ut fra det jeg forstår har hun norsk og pakistansk statsborgerskap.
Link: https://resett.no/2020/01/20/derfor-identifiserer-resett-is-kvinnen-sumaira-ghafoor-29/

ConTrari1

Alt dette styret med IS-kvinnen..helt unødvendig! Hun skulle ha gjort det enkelt for seg, og rett og slett erklært seg for klimaflyktning, da kan ingen nekte henne å komme tilbake, selv ikke til kalifatet. Og har vi ikke hørt mye allerede om klimakrisen i Syria?

"It is unlawful for governments to return people to countries where their lives might be threatened by the climate crisis, a landmark ruling by the United Nations human rights committee has found.

The judgment – which is the first of its kind – represents a legal "tipping point" and a moment that "opens the doorway" to future protection claims for people whose lives and wellbeing have been threatened due to global heating, experts say."

https://wattsupwiththat.com/2020/01/21/kiribati-man-is-back-un-rules-climate-refugees-cannot-be-rejected/

Tenk det -en komite! Det er vel en slik menneskerettighets-komite der bl.a. Saudi Arabia er tungt inne i bildet i FN-systemet?

"While the judgment is not formally binding on countries, it points to legal obligations that countries have under international law."

Det er bare å åpne dører, hjerter, statsbudsjetter og alt annet som disse ofrene for varmen trenger.

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 22.01.2020, 11:36:43
...threatened due to global heating, experts say."

Jeg ser at de kan ha begått en taktisk feil her, ved i overmot å bruke begrepet "global heating" (i stedet for det uangripelige "climate change"), slik at vedkommende terrorist dermed kan jages ut igjen så snart det nye hjemsted er på vei inn i en ny "global cooling"!

Ufrivillig komikk er ikke å forakte  8)

PS: Min mest bunnløse angst nå er at Erna setter inn en ny oljeminister fra V eller KrF. Da MÅ jeg i alle fall medisineres - tungt.

Telehiv



Svenskenes (kommende) mest bunnløse angst kan kanskje bli relatert til dette?

Partiet Nyans, som enligt SVT "vänder sig till Sveriges muslimer", satsar nu på att etablera sig över hela landet, rapporterar den statliga kanalen i ett inslag idag.

Partiet Nyans
- Valmyndigheten har godkänt islamistparti
- Pro-islamskt parti vill värva kontroversiella muslimer
- Nytt parti vill främja muslimers intressen – siktar på riksdagen

Mikail Yüksel uteslöts ur Centerpartiet sedan han haft kontakt med den turkfascistiska organisationen Grå Vargarna.

I november förra året fick han grönt ljus av Valmyndigheten att etablera ett nytt parti i Sverige, som går under namnet Partiet Nyans.


Link: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nytt-parti-med-muslimer-i-fokus

Document kommenterte forøvrig dette allerede i sept i fjor, og deretter i nov:
https://www.document.no/2019/09/29/islamister-starter-eget-politisk-parti-i-sverige-onsker-at-muslimer-far-samme-status-som-samer-i-grunnloven/
https://www.document.no/2019/11/07/sverige-har-fatt-sitt-islamistiske-parti-stiller-i-2022/

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 22.01.2020, 11:55:20


PS: Min mest bunnløse angst nå er at Erna setter inn en ny oljeminister fra V eller KrF. Da MÅ jeg i alle fall medisineres - tungt.

Grip heller til popcornet, og nyt seansen når Ap skal forsvare fortsatt oljeleting. Men Erna setter nok foten ned lenge før noe radikalt forslag kommer til Stortinget, det blir skutt ned øyeblikkelig, og Erna vil ikke ha oppnådd noe som helst, annet enn et inntrykk av å forsøke å "gå til sengs" med MDG og SV. Det kan bli trangt, når Trine er der allerede. Og Grande er nå dypt bekymret for at de nye overførings-kablene for strøm blir stanset, etter at Frp oppsøkte friheten.
https://resett.no/2020/01/22/trine-skei-grande-frykter-miljofiendtlig-allianse-mellom-ap-sp-og-frp/

NB. I morgen faller klimadommen om oljeleting. Skal bli gøy -uansett hvilken vei det går.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Er barnet som visstnok var "døende" for noen måneder siden, nå sykt, eller ikke?
Det er en "statshemmelighet".
Har barnets mor, som er norsk-pakistaner, et navn? Det må ingen få vite.

"Går rettens vei for å hindre Resett i å identifisere IS-kvinnen"

"Advokaten mener blant annet det er hensynet til barna som gjør at Resett må stanses i å identifisere kvinnen og viser til at de er i en sårbare fase i nyetableringen i Norge."

Nøyaktig hvordan en 5 -åring skal bli plaget av at noen kjenner navnet til moren hans, når han angivelig er alvorlig syk, se det krever en god porsjon fantasi. Men det er det nok av, når det skal mobiliseres for alle pengene (og det er neppe en gratis advokat her) for å skape en emosjonell situasjon med medynk og gråt på denne kvinnes vegne.

https://resett.no/2020/01/22/gar-rettens-vei-for-a-hindre-resett-i-a-identifisere-is-kvinnen/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 22.01.2020, 13:56:32
Er barnet som visstnok var "døende" for noen måneder siden, nå sykt, eller ikke?
Det er en "statshemmelighet".
Har barnets mor, som er norsk-pakistaner, et navn? Det må ingen få vite.

"Går rettens vei for å hindre Resett i å identifisere IS-kvinnen"

"Advokaten mener blant annet det er hensynet til barna som gjør at Resett må stanses i å identifisere kvinnen og viser til at de er i en sårbare fase i nyetableringen i Norge."

Nøyaktig hvordan en 5 -åring skal bli plaget av at noen kjenner navnet til moren hans, når han angivelig er alvorlig syk, se det krever en god porsjon fantasi. Men det er det nok av, når det skal mobiliseres for alle pengene (og det er neppe en gratis advokat her) for å skape en emosjonell situasjon med medynk og gråt på denne kvinnes vegne.

https://resett.no/2020/01/22/gar-rettens-vei-for-a-hindre-resett-i-a-identifisere-is-kvinnen/

Vi må vel bare innrømme det, de gamle norske dyder er i ferd med å glippe fra oss i økende tempo.


Ex-administrator

Den nye regjeringen:

Sveinung Rotevatn (V) - Klima- og miljøminister
Abid Raja (V) - Kultur- og likestillingsminister
Henrik Asheim (H) - Forsknings- og høyere utdanningsminister.
Tina Bru (H) - Olje- og energiminister
Knut Arild Hareide (KrF) - Samferdselsminister
Linda Hofstad Helleland (H) - Distrikts- og digitaliseringsminister
Geir Inge Sivertsen (H) - Fiskeriminister
Jan Tore Sanner (H) - Finansminister
Trine Skei Grande (V)  - Kunnskaps- og integreringsminister
Iselin Nybø (V) - Næringsminister
Torbjørn Røe Isaksen (H) - Arbeids- og sosialminister
Monica Mæland (H) - Justisminister
Nikolai Astrup (H) - Kommunalminister

Telehiv

#26
Quote from: Administrator on 24.01.2020, 11:41:27
Den nye regjeringen:

Sveinung Rotevatn (V) - Klima- og miljøminister
Abid Raja (V) - Kultur- og likestillingsminister
Henrik Asheim (H) - Forsknings- og høyere utdanningsminister.
Tina Bru (H) - Olje- og energiminister
Knut Arild Hareide (KrF) - Samferdselsminister
Linda Hofstad Helleland (H) - Distrikts- og digitaliseringsminister
Geir Inge Sivertsen (H) - Fiskeriminister
Jan Tore Sanner (H) - Finansminister
Trine Skei Grande (V)  - Kunnskaps- og integreringsminister
Iselin Nybø (V) - Næringsminister
Torbjørn Røe Isaksen (H) - Arbeids- og sosialminister
Monica Mæland (H) - Justisminister
Nikolai Astrup (H) - Kommunalminister

Min største frykt ved trådstart slo til: WFM'er Jan Tore Sanner som finansminister. Nå blir bestemor privatisert og avnasjonalisert iht. internasjonal elite-standard - av en dyslektisk forskersønn som aldri klarte å ta en skikkelig akademikergrad selv og lever seg i stedet ut gjennom å snike i gangene til en udemokratisk internasjonal eliteklikk
Det hjalp kanskje også litt å jobbe med nedbrytingen av (skammelig lite internasjonalt) norsk lokaldemokrati? 8)


Telehiv

#27
Med en slesk Hareide som samferdselsminister ser jeg for meg at veiprising raskt kan bli markedsført som en "klimavelsignelse".
På et debatt-nettsted er det akkurat nå en klimareligiøs PK-er som først ønsker seg noe sånt, hvorpå en fortørnet debattant leverer dette nevneverdige raserianfall:

"Vi har allerede bensinavgift, veiavgift, merverdiavgift, bompenger, CO2-avgift, NOx-avgift, hestekreftavgift, vektavgift, vrakpantavgift, engangsavgift, omregistreringsavgift, dokumentavgift, pikkdekkgebyr og trafikkforsikringsavgift og du mener det skal komme flere avgifter slik at du kan forsette å være en pestbyll på samfunnet din samfunnssnylter?!

Jo, det skal bli mye moro med denne regjeringen av nye hyperopportunistiske slesker før det hele bryter sammen. Jeg ser for meg en sprikende-staur-konstellasjon her også, og da har vi ennå ikke begynt å snakke om Abid Raja!!
Nå: Medisinskapet merket "desillusjonerte sosialdemokrater"

Ex-administrator


Emeritus

#29
Sitat en sint debattant via Telehv:

"Vi har allerede bensinavgift, veiavgift, merverdiavgift, bompenger, CO2-avgift, NOx-avgift, hestekreftavgift, vektavgift, vrakpantavgift, engangsavgift, omregistreringsavgift, dokumentavgift, pikkdekkgebyr og trafikkforsikringsavgift og du mener det skal komme flere avgifter slik at du kan forsette å være en pestbyll på samfunnet din samfunnssnylter?!

Hvis vi lener oss tilbake og stiller spørsmålet: Er veiprising en mulig løsning? Da slipper vi alle disse avgiftene. Vi skal snart alle kjøre elektrisk og det som bør prises er jo hvor mye den enkelte benytter veiene og til hva. Det bør være gratis når en far eller mor må oppsøke to forskjellige barnehager og deretter kjøre til sin egen jobb for å få hverdagen til å strekke til. Men det bør koste flesk når en slask som meg ikke gidder å ta bussen eller å gå til jobb der tilbudene finnes i massevis. Tilsvarende bør det bli billig å benytte bilen i strøk med dårlig offentlig kommunikasjon og vise versa. Det virker som om uansett hvor mye veier som bygges rundt byene blir det alltid for lite, dette er kort og godt ikke bærekraftig på lang sikt.

Jeg har ikke noen vansker med å se en masse vansker og uklare grenselinjer også når det gjelder veiprising, men dagens bompengesystem er i hvert fall ikke noe ideeal.

PS: Siv er sur bl.a. på grunn av at Hareide ble minister:

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/siv-jensen-slakter-utnevnelsen-av-hareide-og-raja/ar-BBZhPGq?ocid=spartanntp

Hva er det hun prøver på her? Flere Freppere har allerede vært frempå å varslet omkamp om saker som ble vedtatt mens FrP satt i regjering, alt jeg vet om norsk parlamentarisk praksis tilsier at dette ikke er god folkeskikk, en reverserer ikke det standpunkt en hadde i enkeltsaker siden alle saker i en flerpartiregjering er et kompromiss der mange saker trekkes inn. Og hvordan Solberg setter sammen en regjering  når FrP ensidig har trukket seg ut er da ikke FrP sitt anliggende. Ved siden av at de har varslet omkamp om enkeltsaker har de også sagt at de ikke lenger er bundet av Granavollserklæringen mens både H, V og KrF har sagt at de vil fortsette å styre etter den, nettopp som en invitasjon til FrP.

Det synes nå klarere og klarere at FrP skal slippe alle blodhundene løs og posisjonere seg til valget neste år. Det kommer til å vises på meningsmålingene, men jeg tviler på at det øker muligheten for FrP i regjering fra 2021. Der i mot har jeg en voksende mistanke om at SP vil gli sakte over mot "sentrum." Overlever enten V eller KrF sperregrensen vil en H/sentrumsregjering med SP på laget, være et like attraktivt alternativ for SP som et halvsvakt Ap støttet av SV, Rødt og MDG.