Author Topic: Ålesundsfirma får tysk pris for vind-SKIP  (Read 120 times)

Telehiv

  • Global moderator
  • Supermedlem
  • *****
  • Posts: 2 132
  • Qui vivra verra
    • View Profile
Ålesundsfirma får tysk pris for vind-SKIP
« on: 23.11.2019, 12:11:06 »
Klimavennlig skip (eller kanskje heller "miljøvennlig"?) utviklet i Ålesund har vunnet tysk pris

Vi har hatt mange diskusjoner her på forumet om fornuften rundt vind-MØLLER.
Nå har en tysk storjury gitt designpris til Ålesund-gründer med miljøambisjoner rundt et vind-SKIP.


Vindskip:Prosjektet har fått støtte frå Innovasjon Norge, Skattefunn, Ålesund kunnskapspark og Regionale Forskingsfond Midt-Norge 

Sunnmørsposten skriver at selskapets mål var "å utvikle eit skip som i stor grad reduserer klimagassutsleppa samanlikna med andre skip i internasjonal skipsfart". Det forklarar Lade AS, starta av gründer Terje Lade i ei pressemelding.

"Han har ifølge meldinga kombinert kunnskap om speed-segling og -flyging.
Juryen består av 37 ekspertar frå ulike fagfelt innan industri, akademia, vitskap og design. Prisen vert delt ut i Frankfurt 7. februar 2020.
Prisen heiter «German Design Award 2020» og klassen Lade vann i «Excellent Product Design, Conceptual Transport»."


"Samarbeider med naturkreftene
«I staden for å kjempe mot naturkreftene med motorkraft», nyttar Vindskip vind, straum og bølgjer til framdrift. I tillegg har skipet motorar som går på flytande gass (LNG), som «saumlaust bidreg til naturkreftene etter behov» som det heiter i meldinga.
LNG kan bytast ut med biogass når dette drivstoffet vert kommersielt tilgjengeleg. Også solceller og batteri vil gi bidrag til energibruken om bord.
Første versjonen av skipet er eit bilskip med plass til 6 600 personbilar. Tanken er å tilby bilprodusentane mest mogeleg miljøvennleg frakt av elbilar over Atlanterhavet."


"Moderne datastyring
I tillegg er det utvikla eit nytt datastyringssystem som hjelper kapteinen å velje den til ei kvar tid beste kursen, slik at skipet alltid kjem fram til nøyaktig rett tid. Skipet kan også opererast autonomt.
Det er klart for bygging så snart dei rette investorane og nødvendig finansiering kjem på plass. Designa kan også brukast til andre typar skip
.

Link: https://www.smp.no/nyheter/2019/11/22/Klimavennleg-skip-utvikla-i-%c3%85lesund-vant-tysk-pris-20453049.ece#cxrecs_s
« Last Edit: 23.11.2019, 12:18:19 by Telehiv »

Emeritus

  • Supermedlem
  • *****
  • Posts: 2 782
    • View Profile
Re: Ålesundsfirma får tysk pris for vind-SKIP
« Reply #1 on: 23.11.2019, 13:03:23 »
Allerede tidlig på 80 - tallet arbeidet Wilh. Wilhelmsen med alternativer til olje. WW hadde den gang et informasjonsblad -  "SKIB OG REDERI" -  som ble sendt ut flere ganger i året der de orienterte om hva som var på gang og jeg fant ett av de på nettet, dette er fra 1986:

https://skipshistorie.net/Rederiblader/WW/1986-01.pdf

Men allerede i 1980/81 puslet de med tanker om seil på ordinære linjefartøyer etc. og mente at dette kunne bidra til å redusere drivstoffkostnadene. Dette har det foreløpig ikke blitt noe av med unntak av et par cruiseskip som er omtalt i bladet ovenfor.

I de siste årene har de lekt seg med E/C Orcelle. Som selvsagt ikke har blitt bygget men som hjelper godt på å underbygge selskapets grønne profil.

Quote
  The world’s first ever zero emission vessel concept- the E/S Orcelle. Conceptualized by Wallenius Wilhelmsen Logistics, marine architects and No Picnic. The vessel is to rely on wind, sun and wave energy to run itself not releasing any emissions into the environment and will require no oil or ballast water, thanks to the pentamaran design.     






A.P. Moller - Maersk er også helt med;

Quote
  Changing weather patterns, rising sea levels and decreasing biodiversity. We are already experiencing the physical impacts of climate change which has become one of the most important issues the world is facing today.

As shipping accounts for 2-3% of global CO2 emissions and around 80% of world trade travels by sea, the industry holds significant potential to help create a carbon-neutral economy by 2050 – contributing to reach the Paris Agreement’s goal of staying well below 2°C temperature rise.

To accelerate the transition to carbon-neutral shipping, Maersk has set a new and ambitious target in 2018 of having net-zero CO2 emissions from operations by 2050.

“The only possible way to achieve the so much needed decarbonisation in our industry is by fully transforming to new carbon-neutral fuels and supply chains,” says Søren Toft, Chief Operating Officer of Maersk.
   

https://www.maersk.com/news/articles/2019/06/26/towards-a-zero-carbon-future

https://edition.cnn.com/2018/12/05/business/maersk-carbon-emissions-shipping/index.html

Og her er noen andre ideer:








« Last Edit: 23.11.2019, 13:07:59 by Emeritus »