Tesla lanserer en meget spesiell pick-up

Started by Telehiv, 22.11.2019, 08:18:20

Previous topic - Next topic

Telehiv

For elbil-frikene er vel dette nærmest å regne som avdukningen av et nytt Dolk-bilde i gatekunstnermiljøet:

Det har lenge vært ventet at Tesla skulle hive seg med i pickup-markedet, som ikke minst i USA er enormt viktig. Dette er et segment elbiler som hittil har vært mer eller mindre fraværende i (foruten noen hederlige unntak), men da Tesla klokka 05:00 norsk tid i dag dro sløret av «Cybertruck» var den tiden forbi.
Dette blir altså Teslas sjette personbilmodell, ettersom vi allerede har fått (kronologisk) Roadster, Model S, Model X, Model 3 og Model Y.



Joda, det er en pick-up:



Link: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/lAm1oo/dette-er-teslas-nye-pickup

ConTrari1

Hm, ser ut som stealth-teknologien har fått en avlegger i bildesign-miljøet. Vel, noen og enhver kan vel ønske seg et minimalt radar-avtrykk i trafikken.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 22.11.2019, 09:44:07
Hm, ser ut som stealth-teknologien har fått en avlegger i bildesign-miljøet. Vel, noen og enhver kan vel ønske seg et minimalt radar-avtrykk i trafikken.

ConTrari, du får meg alltid til å trekke på smilebåndet med dine små finesser  :)

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 22.11.2019, 10:25:10
Quote from: ConTrari1 on 22.11.2019, 09:44:07
Hm, ser ut som stealth-teknologien har fått en avlegger i bildesign-miljøet. Vel, noen og enhver kan vel ønske seg et minimalt radar-avtrykk i trafikken.

ConTrari, du får meg alltid til å trekke på smilebåndet med dine små finesser  :)

Takk, men jeg ønsker meg virkelig en sånn stealth-bil, etter å ha blitt "offer" for den nye fotoboksen i Lørentunnelen på Ring 3 :-)
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

PetterT

Det er tanken som teller :-)

Ex-administrator

Minner litt om de futuristiske "bilene" i litt eldre framtidsfilmer. Vanlige biler med stylet og lakkert tilleggskarosseri i papp el.l.
Back to the Future 2, Total Recall m.fl. (f.eks. https://www.imcdb.org/v011630.html)

Kjempestygg. (Min Nissan Leaf er også stygg, men ikke SÅ stygg)

ConTrari1

Quote from: PetterT on 22.11.2019, 10:41:30
Kjøp en slik mot radarkontroll;
An un powered invisible cloak
http://joannenova.com.au/2019/11/an-unpowered-invisibility-cloak/
  8)

Ah, akkurat det man trenger for å "hide the decline", som en kommentator skriver.
I Norge har vi vårt super-avanserte nye våpensystem KNM Helge Ingstad, verdens første kombinerte fregatt og ubåt. Dessverre var amerikanerne så misunnelige på den grensesprengende teknologien at de forlangte at båten ble hevet.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: Administrator on 22.11.2019, 10:57:09
(Min Nissan Leaf er også stygg, men ikke SÅ stygg)

Hehe, her får vi altså avslørt at vår kjære Administrator kjører eksemplarisk elbil.
Og jeg som trodde du var som alle andre skeptikere til dårlig klimaforskning; en undercover agent for tobakksindustrien, med lange skitne fingre inn i oljeindustrien? Det er vel ikke lenge før du begynner å påstå at jorden er rund, heller, da? 8) 


Ex-administrator

Jorden er epleformet. Og elbil er gode saker. Jeg har hatt elbil siden litt etter at Nissan Leaf kom. Den var den første elbilen som både hadde OK plass innvendig OG ikke så ut som en forvokst lekebil. Bare litt. Kommer en stor elbil-post fra meg i romjula.

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 22.11.2019, 12:37:54
Quote from: Administrator on 22.11.2019, 10:57:09
(Min Nissan Leaf er også stygg, men ikke SÅ stygg)

Hehe, her får vi altså avslørt at vår kjære Administrator kjører eksemplarisk elbil.
Og jeg som trodde du var som alle andre skeptikere til dårlig klimaforskning; en undercover agent for tobakksindustrien, med lange skitne fingre inn i oljeindustrien? Det er vel ikke lenge før du begynner å påstå at jorden er rund, heller, da? 8)

Heh, nikotingule fingre, klebrige etter å ha sprutet olje på alle måkene i havna. Kols og kull i lungene. Flakkende, karbonprofitt jagende blikk. Er ikke det inkarnasjonen av klimadreperen par excellence? Den evige fiende av alt som er sunt og grønt og godt? Har vi sett det før?


https://collections.ushmm.org/search/catalog/irn545124
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 22.11.2019, 13:02:52
Heh, nikotingule fingre, klebrige etter å ha sprutet olje på alle måkene i havna. Kols og kull i lungene. Flakkende, karbonprofitt jagende blikk. Er ikke det inkarnasjonen av klimadreperen par excellence? Den evige fiende av alt som er sunt og grønt og godt? Har vi sett det før?

https://collections.ushmm.org/search/catalog/irn545124

En aldeles fantastisk link. For dem som forstår å bedrive dannet omgang med krenke-hypen.

Ex-administrator

Norges antikrenkesjef er Oslolosen. Klassiker: Låta "Oslos Kvinns" fra 00:50 - 01:00

Telehiv


Emeritus

Sitat Telehiv:

QuoteDet gikk ikke helt etter planen da el-pickupen under visningen skulle testes for robusthet:   

Jeg er nærmest sjokkert over at disse knuste vinduene ikke har vært omtalt for leeeeenge siden som et bevis på el - bilens elendighet.

Jeg begynner i det hele å tvile på Musk. Teslas konkurransefortrinn er i dag et uovertruffent "administrasjonsregime" knyttet til lading og uttak. Som bilprodusent er Tesla en nykommer som stort sett kjøper 75% av komponentene fra det tradisjonelle leverandørene, men der de har batteripakken, styringssystemet og fremdriftsmaskineriet som "sitt eget."

Og design har de jo ikke peiling på. Den siste sportsbilen (den som ble sendt i bane rundt jorden) er lekker. Men både S og 3 er gørr kjedelige. Den nye pickuppen er nesten like heslig som modell X.   

Telehiv

#14
Quote from: Emeritus on 22.11.2019, 17:56:37
Og design har de jo ikke peiling på. Den siste sportsbilen (den som ble sendt i bane rundt jorden) er lekker. Men både S og 3 er gørr kjedelige. Den nye pickuppen er nesten like heslig som modell X.

Jeg syns pickupen først og fremst ga assosiasjoner til det amerikanske forsvarets Hummer (H1).
Jeg vet ikke om Musk utviste et forsøk på humor da han lot en fyr knuse siderutene med en liten metallkule, eller om han litt hasjruset trodde han hadde laget den nye Hummer, som ble levert med skuddsikre ruter - men dessverre hadde papptynt understell som islamistene lett tok ut selv med ganske svake veibomber.

Nå har yankeene derfor satset på en mer robust sak der. Men: Kjøretøyet som på sikt skal erstatte Humvee er en såkalt JLTV – Joint Light Tactical Vehicle. Men med superfjæring og kaffekopp­holder er noen ledere i US Army allerede bekymret for at den blir for komfortabel.
Selv om Teslas nye pickup ligner enda mer på Humvee, så er det ikke helt ulikt den nye JLTV'en heller:



Ørkenrigget: