Mulig attentat? Klimaskeptisk katt sporløst borte

Started by Telehiv, 19.09.2019, 10:53:55

Previous topic - Next topic

Telehiv

Sist helg trodde jeg min ualminnelig intelligente katt - hans navn må forbli en hemmelighet siden han allerede er kjent i ulike fagfellevurderte klimafagtidsskrifter - hadde trukket seg tilbake til gutterommet for å pusle med rakettegningene sine i fred og ro. Det har jo skjedd mange ganger før. Som den festkatten han er, drev han bl.a. og planla utslipp av konfetti fra raketthøyde i stedet for mer lugubre utslipp av sølvbromider o.l. i atmosfæremanipulerende hensikt.

Etter et døgns tid ble jeg imidlertid skeptisk (pun not intended) og gikk for å se etter ham, og fant bare et åpent vindu og rakettegningene i vill uorden. Skoleranselen og nistepakken lå uåpnet, og mobilen hans lå igjen, der siste søk var på Laila Bertheussen.   


Arkivfoto

Nå har han vært borte i 5-6 dager, og tre teorier har utkrystallisert seg:
1) En av de mest aggressive klimaalarmistene i området (eier av hvit hund, se bilde) har rett og slett tatt ham av dage, da det ville vært pinlig om en katt kom med en egenkonstruert konfettirakett og samtidig var uttalt klimaskeptiker. Selv klarer han jo ikke å sende av gårde en nyttårsrakett uten hjelp av datteren, men stø i Thermageddons lære er han.

2) Den ubeskjærte katt har blitt fullstendig forført og retningsforvirret av en av områdets løse elementer, og har gitt seg en langvarig høstromanse i vold i en lun oljefyrt kjeller et sted, og da gjerne i nærheten av bossdunken til en Prix-butikk (før vinteren gjør det mer ubehagelig/risikofylt å ta fram en komplett Mann'sk hockeykølle).

3) Han kan ha dratt på Bluesfestivalen i Odda, som starter i morra, fordi han ble så forbannet over å ikke få være med i fjor. Hvis han ikke får haik med en fiskebil, vil han jo trenge nærmere en uke vandring på turen dit, pluss krysse en fjord slik som katten til Ivar Aasen måtte*. Jeg vurderer å dra dit og se om jeg finner ham i baren på Hardanger Hotell.   

Hva kan gjøres?
Gjentatte forsøk på kallerop fra trapp og veranda har feilet totalt.
Han kan som nevnt heller ikke nås på mobil.
Samtidig er det her urovekkende at hans siste søk var på Laila Bertheussen, jfr. at det nå har framkommet alarmerende/unprecedented info om at dama har vært straffet 3 ganger tidligere: Kan PST ha grepet inn her av frykt for at katten ville røpe at de akkurat da drev og lekket info om dette til pressen?

Min foreløpige løsning er at jeg må kalle inn min nærmeste omgangskrets til en snarlig pow-wow seanse med sjamanist-støttet åndemaning. Derfor er også Martha Louise og Dureksen invitert.
Med trommevirvler og angeldust og god gammeldags snaps og alt som katten liker, skal vi så hauke og danse og modellere oss inn i høstnatten til katten klarer å løsrive seg fra evt. falne damer og/eller fangenskap i en klimaalarmists oljefyrte kjeller (som er enerådende fyringsmetode her i strøket).

Jeg vil holde forumet oppdatert, om vi her står overfor en dyretragedie på vindmøllenivå (pun intended) eller bare en vaklevoren seksualmoral som vi har sett på toppnivå i klimaalarmistiske partier som Venstre og generelt promiskuøse partier som FrP.
Stay tuned.


*I Ragnar Hovlands legendariske diktsamling "Katten til Ivar Aasen møter hunden frå Baskerville" finnes dette dramatiske diktet:

På fjorden

Ivar Aasen ror over fjorden
for å besøke ei dame der
Han nynnar på ein liten song
Katten sym etter
og tenkjer at dette
skal han Ivar få att ein gong



     

Emeritus

Har du ringt til politiet og de som tar seg av innleverte dyr (jeg har glemt navnet?) I de dager jeg hadde hund og han stakk av, skjedde det at velmenende borgere fanget den og leverte den inn, og det i  stedet for at de lot naturen gå sin gang og han kom hjem av seg selv. Dette fenomenet er nok mer vanlig for hunder enn for katter, men i det miljøet du bor i som er fullt av MGD'ere og dogooders kan du i det minste sjekke. Et annen mulighet er at noen unger bare har adoptert den og tatt den hjem, heng opp et oppslag med bilde og telefonnummer (ditt, ikke kattens) på områdets postkasser og etterlys han.

Telehiv

Etter den nødvendige karens- og sørgetid har jeg måttet innse at min enestående katt har gått til de evige musemarker for godt.
Jeg har i morges avholdt ett minutts stillhet mens jeg betraktet 28 kuldegrader på Svalbard. Brrrr, håper ikke de evige musemarker ligger der, selv om man frykter at bl.a. snømus kan komme seg inn i verdenssamfunnets frølagre der.



Samtidig kom det imidlertid en annen beskjed om en som også har forlatt samfunnets fløteskål: Trinne Skei Grande hoper av alle verv; partileder, minister, og vil heller ikke stille til neste stortingsvalg. Jeg tipper at Iselin vil tre overraskende inn som ny leder. Man kan da ikke toppe 10 års Trine-elendighet med å hive Rotevatn eller Raja inn i grisebingen etter henne? De CO2-fjertende grisene vil jo springe forstøkte til skogs og Norge blir gående baconløst både ett og to år før enn varslet i Venstres programfestede nedlegging av skadelig norsk næringsliv og norsk petroleumsskattemodell.



Edit: Det kom lynkjapt et bilde inn til meg, fra avsender som påstår at denne forskremte katten ble funnet i en kornåker i Trøndelag - av en trinn dame med et fett og lystig flir rundt munnen:

 


ConTrari1

Kjenner noen som fikk katta tilbake etter 5 år, den hadde levd godt hos sin nye familie. Grande er nok ute av politikken for godt, måten hun trakk seg på nå, åpner for mange spørsmål, særlig etter den tvilsomme hestehandelen og presset hun utøvet for å hindre en avstemming om ledervervet. Her kan det ramle skjeletter ut av skapet. Når hun også trekker seg fra Stortinget, gir det inntrykk av at "something evil this way comes" for å sitere Shakespeare. En så erfaren og sentral politiker i et lite parti som plutselig forsvinner helt fra offentligheten? Da er det vel ikke så mye hensynet til partiet som ligger bak hennes handling?  På Tinget kunne hun fortsatt gjort mye for Venstre. La oss iallfall håpe det ikke er snakk om alvorlig sykdom eller noe slikt.

"Da Trine Skei Grande (50) tilbød Sveinung Rotevatn (32) å bli statsråd, skal hun ha stilt et hittil ukjent krav: Rotevatn måtte gi Venstres valgkomité beskjed om at han ikke var kandidat til å overta hennes posisjon som partileder - ellers ville han ikke bli statsråd."



https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1nbWKW/kilder-til-vg-slik-var-spillet-i-kulissene-da-skei-grande-ble-innstilt-til-gjenvalg
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Altså, dette er rent vås, hun kan ikke tro på det selv:

"– I løpet av helga har eg kome til at det beste er at nokon andre slepp til, sjølv om eg ikkje veit kven det er, seier Venstre-leiaren til VG."

Ingen ekte leder og maktmenneske forsvinner frivillig på den måten. Og det er tøys at det kan være til "det beste" for partiet uten å ha anelse om hvem som blir hennes etterfølger. Eneste logiske forklaring er at det enten har vært et meget alvorlig internt opprør (etter det VG skrev om leder-striden), eller at det har kommet  nye urovekkende opplysninger om Grande.

https://www.nrk.no/norge/skei-grande-trekkjer-seg-1.14939057
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Emeritus

Sitat Telehiv:

QuoteIngen ekte leder og maktmenneske forsvinner frivillig på den måten. Og det er tøys at det kan være til "det beste" for partiet uten å ha anelse om hvem som blir hennes etterfølger. Eneste logiske forklaring er at det enten har vært et meget alvorlig internt opprør (etter det VG skrev om leder-striden), eller at det har kommet  nye urovekkende opplysninger om Grande.

Jeg tviler sterkt på det siste. Hun har gjentatte ganger blitt bedt om å trekke seg, men så gikk hun til det ekstraordinære skritt å handle statsrådsposter i bytte mot "lojalitet" på landsmøtet, og det i seg selv er en handling som etter mitt syn er minst like ufjølg som hendelsen i kornåkeren. Når så dette har kommet ut kan en forvente et enormt press fra hele partiorganisasjonen. Og da var det enten eller, slik hun har kjørt i det siste ville det være uutholdelig for henne å trekke seg som leder og samtidig ha ledende roller, eller å fortsette på Stortinget. Så det er i hvert fall ikke nødvendig å tro at enda en skandale er på gang for å forklare hennes avgang, i det hele tanken på å be sine utfordrere om at "du skal få lov å bli statsråd hvis du er grei på landsmøtet..," gir begrepet politisk hestehandel et helt nytt meningsinnhold. Et parti og en regjering skal velge statsråder basert på hva de kan og ikke kan, ikke om de vil tilfredsstille helt andre og ikke saklige hensyn i en partipolitisk maktkamp. Juridisk minner dette om en utroskapshandling der en salgssjef selger noe til strekt redusert pris mot løfte om å oppnå en personlig fordel.

ConTrari1

Quote Telehiv:
"Etter den nødvendige karens- og sørgetid har jeg måttet innse at min enestående katt har gått til de evige musemarker for godt."

Men katter har ni liv:

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

PetterT

Quote from: Emeritus on 11.03.2020, 17:07:01
Sitat Telehiv:

QuoteIngen ekte leder og maktmenneske forsvinner frivillig på den måten. Og det er tøys at det kan være til "det beste" for partiet uten å ha anelse om hvem som blir hennes etterfølger. Eneste logiske forklaring er at det enten har vært et meget alvorlig internt opprør (etter det VG skrev om leder-striden), eller at det har kommet  nye urovekkende opplysninger om Grande.

Jeg tviler sterkt på det siste. Hun har gjentatte ganger blitt bedt om å trekke seg, men så gikk hun til det ekstraordinære skritt å handle statsrådsposter i bytte mot "lojalitet" på landsmøtet, og det i seg selv er en handling som etter mitt syn er minst like ufjølg som hendelsen i kornåkeren. Når så dette har kommet ut kan en forvente et enormt press fra hele partiorganisasjonen. Og da var det enten eller, slik hun har kjørt i det siste ville det være uutholdelig for henne å trekke seg som leder og samtidig ha ledende roller, eller å fortsette på Stortinget. Så det er i hvert fall ikke nødvendig å tro at enda en skandale er på gang for å forklare hennes avgang, i det hele tanken på å be sine utfordrere om at "du skal få lov å bli statsråd hvis du er grei på landsmøtet..," gir begrepet politisk hestehandel et helt nytt meningsinnhold. Et parti og en regjering skal velge statsråder basert på hva de kan og ikke kan, ikke om de vil tilfredsstille helt andre og ikke saklige hensyn i en partipolitisk maktkamp. Juridisk minner dette om en utroskapshandling der en salgssjef selger noe til strekt redusert pris mot løfte om å oppnå en personlig fordel.

Stemmer dette, at Raja og Rotevatn har latt seg kjøpe, så er ikke de bedre enn "æ-vil-ha-kar-i-åkeren-grandiosa".  De må også presses til å trekke seg.  Rotevatn fra FN-stillingen i UNEP også, men korrupsjon i FN er vel normalen.
Det er tanken som teller :-)

Telehiv

Quote from: Emeritus on 11.03.2020, 17:07:01
Sitat Telehiv:

QuoteIngen ekte leder og maktmenneske forsvinner frivillig på den måten. Og det er tøys at det kan være til "det beste" for partiet uten å ha anelse om hvem som blir hennes etterfølger. Eneste logiske forklaring er at det enten har vært et meget alvorlig internt opprør (etter det VG skrev om leder-striden), eller at det har kommet  nye urovekkende opplysninger om Grande.

Vil for ordens skyld først bare gjøre oppmerksom på at det ikke er jeg som skrev det som kalles "sitat Telehiv", det var et sitat fra ConTrari1 der jeg ble mikset inn i siteringen. Ellers syns jeg din avsky for Trinnes handlemåte er helt på sin plass.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 11.03.2020, 17:21:40
Quote Telehiv:
"Etter den nødvendige karens- og sørgetid har jeg måttet innse at min enestående katt har gått til de evige musemarker for godt."

Men katter har ni liv:

Takk for all støtte i denne tunge sørgetid, som bare delvis kan kompenseres av at Grandiosaen vil bli borte fra TV-ruta etter hvert.
Desto mer har de vel å frykte i Trøndelags åkre og enger snart, snart våryrheten melder seg igjen?

PS: Når all ironi er levert her, så gjentar jeg gjerne at jeg tror ikke partiet kan innstille de to allerede maktkåt-besudlede herrer Rotevatn og Raja til ny leder. Ingen er spiselige etter det som allerede har kommet fram om hestehandling på bakrommet.
Den eneste i ledergruppen som ikke framstår som direkte psykisk belastet er Iselin Nybø, som også klarte seg bra med sine redegjørlser i vandrehallen i dag. Så hvis partiet har litt vett og forstand igjen så innstiller de henne. Det er nå min mening.
Og jeg er tross alt en ledende norsk skikkelse innen treffsikre anti- og sympatianalyser, hirr hirr.


 

Ex-administrator


Emeritus

Sitat Petter T.

QuoteStemmer dette, at Raja og Rotevatn har latt seg kjøpe, så er ikke de bedre enn "æ-vil-ha-kar-i-åkeren-grandiosa".  De må også presses til å trekke seg.  Rotevatn fra FN-stillingen i UNEP også, men korrupsjon i FN er vel normalen.

Jeg er helt uenig. Hva en kuksulten kvinne finner på i et karsk fylt bryllup i Trøndelag, kan ikke under noen omstendigheter likestilles eller sammenstilles med de grundige avveininger og vurderinger som må foretas i forbindelse med utvelgelse av statsråder. Og slik jeg har lest dette fikk Rotevatn denne problemstillingen* presentert tre ganger før han fjerde gang sa "ja."

*Problemstillingen er at han skulle være "lojal" mot Grande under årsmøtet, mot å bli klimaminister. 

Emeritus

#12
Innledningsvis:

Quote
Vil for ordens skyld først bare gjøre oppmerksom på at det ikke er jeg som skrev det som kalles "sitat Telehiv", det var et sitat fra ConTrari1 der jeg ble mikset inn i siteringen.

Den var ikke din, men Contrari 1 sin.

Beklager!

Sitat Telehiv:

QuotePS: Når all ironi er levert her, så gjentar jeg gjerne at jeg tror ikke partiet kan innstille de to allerede maktkåt-besudlede herrer Rotevatn og Raja til ny leder. Ingen er spiselige etter det som allerede har kommet fram om hestehandling på bakrommet.

Når det gjelder katten har jeg for lengst kondolert og gitt deg gode tips om hvordan dette kan kompenseres, noe du i hvert fall delvis har gjort med "Olivia"

Men Jeg blir litt forbannet og irritert på måten du omtaler våre politikere på.
Quote
maktkåt-besudlede herrer

QuoteDen eneste i ledergruppen som ikke framstår som direkte psykisk belastet

Personlig er jeg glad for at vi har Erna i dag. Jeg hørte Jonas GS forsøke å knekke henne under Stortingets spørretime i dag formiddag der han stilte de mest kompliserte spørsmål vel vitende at hun umulig kunne ha vært forberedt på å svare.

På strengen

Korona: Professor kritiserer Folkehelseinstituttet for unødige skremsler

Harseleres det hemningsløst, eksemplevis:

Våre medier har trolig igjen grunnlag for en sterk pollusjon (ufrivillig sædavgang) ved tanken på at de kan få større opplag og mer viktighet ved å blåse koronasaken ut av reelle faglige proporsjoner, ref alle de klamme skrittene i klimasaken tilsvarende. Og tidligere eskapader der mediene har blåst opp relativt uskyldige omgangssyker til noe bortimot Svartedauden.


Så toppes det hele opp med:

Der kan vi lese at nesten 30 prosent av de spurte stoler ikke på det mediene skriver om koronaviruset, iht. en undersøkelse InFact har gjort for Medier24.
På spørsmålet: «Stoler du på det mediene skriver om koronaviruset», svarer 29,7 prosent nei. 30,3 prosent svarer at de ikke vet og 40 prosent svarer ja, skriver nettavisa.

Erik Knudsen, som er postdoktor ved Institutt for kommunikasjon og mediefag ved Universitetet i Bergen, mener nei-andelen er høy.
– Det er kanskje noe vi bør være bekymret for, dersom det er slik at mange ikke stoler på det som kommer fram i mediene. Blir man for eksempel satt i karantene, og ikke stoler på informasjonen man får om hvorfor det er viktig å ikke bryte karantenen, kan det få alvorlige konsekvenser, sier han.

Nei, folks forstand skal man ikke undervurdere. Som i klimasaken, der enkelte høyt utdannede borgere av folket til og med tillater seg å tvile på klimainnsikten hos en mentalt forstyrret 17-åring fra Sverige. Eller for å si det sånn:

Når melder Greta seg som frontfigur for dem som hevder at koronaviruset skyldes menneskeskapt global oppvarming?!
Og at hvite middelaldrende ikke må interneres og/eller gis sykehusplass ved behov slik at de tar sengeplassen fra mer trengende, som medlemmer i MDG.


Ja hvorfor stoler ikke folk på noe som helst lenger? Er det fordi vi har slike møkkaspredere som deg som kontinuerlig arbeider for å svekke og latterliggjøre opplysninger fra offentlige organer som faktisk forsøker å gjøre så godt de kan. Har vi ikke tilstrekkelig med problemer med korona (eller for å tilfredsstille Tufsen som plutselig vil snakke om noe annet, "Corona") uten at vi skal ha nettroll som sprer rykter og den rene dritt som utelukkende bidrar til å svekke folks tillit til offentlige myndigheter som forsøker å fikse dette.

Jeg personlig har foreløpig ikke hatt noen personlige belastninger med dette viruset, Jeg har heller ingen skråsikre eller for den del sannsynlige utfallsbilder over hvordan dette fenomenet vil påvirke samfunnet på kort og lang sikt, jeg er jo tross alt for i helvete ikke klimarealist eller klimaskeptiker som tror at jeg kan overprøve fagfolk som i det minste kan litt om dette.

Jeg har merket meg at denne innledningsvise harselasen på strengen  Re: Korona: Professor kritiserer Folkehelseinstituttet for unødige skremsler nå har dødd ned til noe svada om språk og henvisninger til Hans Rustad. Og ikke minst at Coronaalarmismen var like latterlig som klimaalarmismen, det virker som den hypotesen ikke snakkes så mye om lenger?

Vel, vi har fått et sammenligningsgrunnlag som vil vise i hvilken utstrekning coronadenierne og klimadenierne sine prediksjoner slår til, forskjellen er at i coronatilfellet så får vi svaret i løpet av ett år, i klimaspørsmålet ligger fasiten i hvert fall 50 - 60 år frem i tid.

Og i all beskjedenhet la meg gi svaret. Til tross for at vi (advokatkontoret) i dag har avlyst skidagen i år, at to av 16 advokater har lagt seg føre med selvpåført karantene, at jeg satt i styremøte og avlyste en tur til Beograd i april med 187 næringsdeltagere der alt (charterfly, hotell etc.) var betalt og ble avlyst, vel vi utsatte det til høsten, uten sikkerhet om at vi får tilbake pengene. Pluss minst 10 - 15 telefoner fra næringsdrivende som opplever et massivt fall i dagsomsetningen i handelsbransjen og hevder at de er i skifteretten om noen uker hvis dette fortsetter.

Og svaret er: Dersom coronaviruset ikke håndteres på en vitenskapelig, faglig og "føre var prinsppet" metode kan den bli jævlig tung å bære. Men jeg er langt mer optimistisk enn 9 av 10 nordmenn og tror at dette fixer vi bare vi stort sett tar våre forholdsregler og gjør de riktige valgene. Og ikke minst at vi i denne bestrebelsen stoler på våre offentlige myndigheter og gjør som de anbefaler så kan dette gå noenlunde bra.

Og det siste vi trenger er klimarealister som skal fortelle oss at dette er "alarmisme" og at vi vet bedre.

Det var ikke jeg som sammenstilte corona med klima, det skjedde allerede her:

QuoteDet minner meg veldig mye om hvordan media overdriver noe annet. Jeg nevnte det ikke ved navn, men det begynner på klim.