Author Topic: Mulig attentat? Klimaskeptisk katt sporløst borte  (Read 158 times)

Telehiv

• Global moderator
  • Supermedlem
  • Qui vivra verra
    • View Profile
Sist helg trodde jeg min ualminnelig intelligente katt - hans navn må forbli en hemmelighet siden han allerede er kjent i ulike fagfellevurderte klimafagtidsskrifter - hadde trukket seg tilbake til gutterommet for å pusle med rakettegningene sine i fred og ro. Det har jo skjedd mange ganger før. Som den festkatten han er, drev han bl.a. og planla utslipp av konfetti fra raketthøyde i stedet for mer lugubre utslipp av sølvbromider o.l. i atmosfæremanipulerende hensikt.

Etter et døgns tid ble jeg imidlertid skeptisk (pun not intended) og gikk for å se etter ham, og fant bare et åpent vindu og rakettegningene i vill uorden. Skoleranselen og nistepakken lå uåpnet, og mobilen hans lå igjen, der siste søk var på Laila Bertheussen.   

Arkivfoto

Nå har han vært borte i 5-6 dager, og tre teorier har utkrystallisert seg:
1) En av de mest aggressive klimaalarmistene i området (eier av hvit hund, se bilde) har rett og slett tatt ham av dage, da det ville vært pinlig om en katt kom med en egenkonstruert konfettirakett og samtidig var uttalt klimaskeptiker. Selv klarer han jo ikke å sende av gårde en nyttårsrakett uten hjelp av datteren, men stø i Thermageddons lære er han.

2) Den ubeskjærte katt har blitt fullstendig forført og retningsforvirret av en av områdets løse elementer, og har gitt seg en langvarig høstromanse i vold i en lun oljefyrt kjeller et sted, og da gjerne i nærheten av bossdunken til en Prix-butikk (før vinteren gjør det mer ubehagelig/risikofylt å ta fram en komplett Mann'sk hockeykølle).

3) Han kan ha dratt på Bluesfestivalen i Odda, som starter i morra, fordi han ble så forbannet over å ikke få være med i fjor. Hvis han ikke får haik med en fiskebil, vil han jo trenge nærmere en uke vandring på turen dit, pluss krysse en fjord slik som katten til Ivar Aasen måtte*. Jeg vurderer å dra dit og se om jeg finner ham i baren på Hardanger Hotell.   

Hva kan gjøres?
Gjentatte forsøk på kallerop fra trapp og veranda har feilet totalt.
Han kan som nevnt heller ikke nås på mobil.
Samtidig er det her urovekkende at hans siste søk var på Laila Bertheussen, jfr. at det nå har framkommet alarmerende/unprecedented info om at dama har vært straffet 3 ganger tidligere: Kan PST ha grepet inn her av frykt for at katten ville røpe at de akkurat da drev og lekket info om dette til pressen?

Min foreløpige løsning er at jeg må kalle inn min nærmeste omgangskrets til en snarlig pow-wow seanse med sjamanist-støttet åndemaning. Derfor er også Martha Louise og Dureksen invitert.
Med trommevirvler og angeldust og god gammeldags snaps og alt som katten liker, skal vi så hauke og danse og modellere oss inn i høstnatten til katten klarer å løsrive seg fra evt. falne damer og/eller fangenskap i en klimaalarmists oljefyrte kjeller (som er enerådende fyringsmetode her i strøket).

Jeg vil holde forumet oppdatert, om vi her står overfor en dyretragedie på vindmøllenivå (pun intended) eller bare en vaklevoren seksualmoral som vi har sett på toppnivå i klimaalarmistiske partier som Venstre og generelt promiskuøse partier som FrP.
Stay tuned.

*I Ragnar Hovlands legendariske diktsamling "Katten til Ivar Aasen møter hunden frå Baskerville" finnes dette dramatiske diktet:

På fjorden

Ivar Aasen ror over fjorden
for å besøke ei dame der
Han nynnar på ein liten song
Katten sym etter
og tenkjer at dette
skal han Ivar få att ein gong

« Last Edit: 19.09.2019, 12:20:43 by Telehiv »

Emeritus

• Supermedlem
    • View Profile
Re: Mulig attentat? Klimaskeptisk katt sporløst borte
« Reply #1 on: 19.09.2019, 13:43:12 »
Har du ringt til politiet og de som tar seg av innleverte dyr (jeg har glemt navnet?) I de dager jeg hadde hund og han stakk av, skjedde det at velmenende borgere fanget den og leverte den inn, og det i  stedet for at de lot naturen gå sin gang og han kom hjem av seg selv. Dette fenomenet er nok mer vanlig for hunder enn for katter, men i det miljøet du bor i som er fullt av MGD'ere og dogooders kan du i det minste sjekke. Et annen mulighet er at noen unger bare har adoptert den og tatt den hjem, heng opp et oppslag med bilde og telefonnummer (ditt, ikke kattens) på områdets postkasser og etterlys han.