Advarsel: "Planeteo Research Group"

Started by Bebben, 30.07.2014, 00:21:57

Previous topic - Next topic

Bebben

Jeg har mottatt en e-post fra "Planeteo Research Group", som inviterer meg til å delta i en undersøkelse om "økologisk bevissthet". De lover meg + følge et 3 dagers hotellopphold hvis jeg svarer på undersøkelsen.

Som skeptiker tenker jeg selvfølgelig at det er for godt til å være sant (there's no such thing as a free lunch), og søkte litt på nettet om jeg fant noe om andres erfaringer. Det var ikke mye, men jeg fant denne fra Danmark:

https://www.trustpilot.dk/review/www.planeteo.org

VÃ¥re danske venner konkluderer med at det er et "fup foretagende":

QuoteHvis man hopper på den mail, man får af dem, er man bare godtroende. Først til sidst når deres skema er udfyldt, kommer der en besked om, at man skal betale for at få deres belønning. De har svindlet sig til min tid.

Jeg fant også denne, på tysk, som jeg ikke er så stiv i, men jeg tror jeg vet nok. Jeg er ikke "grønn" nok til å delta i dette her...


Oppdatert: Her er det noe merkelig, ble først suppe av hele innlegget, la inn den første linken på en annen måte. Håper det funker nå.
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Hakon

Takk for advarselen, du har helt rett, dette er et frekt svindel forsøk. Spørsmålene de stiller er rimelig meningsløse, og de slutter av med en sleip invitasjon som betyr at du må betale dem kr. 235,- for å motta en såkalt "gave".