Kloden koker; dette vil koste menneskeliv !

Started by frankolsen, 04.08.2019, 23:26:35

Previous topic - Next topic

frankolsen

KLODEN KOKER; DETTE VIL KOSTE MENNESKELIV !

Dagbladet smeller til med nok en alarmistartikkel:
Juli var, i henhold til WMO, den varmeste måneden som er registrert.
Juni var jo også, i følge samme kilde, den varmeste junimåneden som er registrert:
https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-vil-koste-menneskeliv/71454406#_ga=2.169613089.1017944429.1562433511-746277334.1539701661

At det går an å lire utav seg så mye løgn uten at noen innen media reagerer er fullstendig ufattelig !
Verken juni, juli, eller året som helhet er i nærheten av å være like varmt som det var i 2016.
Faktisk opplevde kloden mellom februar 2016 og februar 2018 det største temperaturfallet i løpet av 2 år som noensinne er registret, med et fall på hele 0,56 grader på 24 måneder.
https://www.investors.com/politics/editorials/climate-change-global-warming-earth-cooling-media-bias/?fbclid=IwAR3tfLvQG6zs_ILO8yHilYuV5k3tYFiTxJUs6p7gJF6tLzCScNORdZTnx-s

Den globale temperaturen har ikke steget en tøddel siden da, snarere tvert om.
Pr. i dag ligger den globale temperaturen på 0.1 grad over normalen.
https://climatereanalyzer.org/wx/DailySummary/#t2anom
I hele 2019 har den ikke vært mer enn 0,3 grader over, og i juni og juli lå den henholdsvis 0,17 og 0,13 grader over, utregnet som et snitt av Climate Reanalyzers daglige oppdateringer.
Og trenden er stadig fallende.

Telehiv

Man kan få inntrykk av at mediene i det siste har sluppet alle hemninger og bare pøser på?
Sommersmelting på Grønland (notert en dag sola skein) lanseres akkurat nå som en naturkatastrofe - fra en bre som har vokst siste årene....
Men det er urovekkende stille om Great Barrier Reef, hva nå det kan skyldes? Har sparkingen av Peter Reed gitt litt angst for at noen vil ta en nærmere titt på "studiene" der? 

Faktaforvrengningene er p.t. uansett så skamløse at det nytter nesten ikke å begynne å henvende seg til redaksjonene om å utvise i alle fall et snev av skamfølelse. De tror de er på faglig trygg grunn: Først har de den kjente Nobelnominerte klimaforskeren Sankta Greta i ryggen, og ikke minst manisk og useriøs støtte fra "klimaforskere" som Samset - og når "The sayings of Rasmus" også dukker opp i alarmismekoret (regner med enkelte hørte ham prøve å si "environmental" på skjermen i går...), er det vel bare å lukke øyne og ører og "give them enough rope" til at magaplasket blir enda større til slutt. 


ConTrari1

Ytringene til Rasmus er mer i slektskap med siste del av ordet "environmental".
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#3
Quote from: ConTrari1 on 05.08.2019, 14:53:26
Ytringene til Rasmus er mer i slektskap med siste del av ordet "environmental".

Hehe, godt ord igjen.
Jeg undres for øvrig på hvordan Rasmus klarte å komme seg på skjermen igjen etter å ha blitt holdt forsvarlig i koksbingen siden de forrige eksesser, men så kom jeg til å tenke på at det var siste dag av fellesferien, og sjefen hans var vel saftig indisponert på vei hjem i det skamløse flyet (!) fra Thailand...

Bebben

Jeg registrerer at noen få varme sommerdager, noen kraftige regnskyll og noen jordras kom beleilig for homo climaticus, med tanke på at det er valgår.

Samtidig funderer jeg på en opplysning som jeg snublet over, at menneskenes åndedrett står for rundt 9 prosent av de globale (menneskelige) utslippene av CO2, tre ganger så mye som sementindustrien... men hvis vi alle begynner å sykle eller gå, vil vel disse utslippene øke? I hvert fall med min pesing, og det er jo litt dumt, eller? Jeg hadde sett for meg at vi kunne begynne med sykkeldrosjer, og at jeg kunne ha dratt på fest i en slik, betjent av Helge Drange eller Eivind Trædal - hadde det ikke vært supert hvis de med stor innsatsvilje tråkket rundt med en trallende og syngende klimafornekter med langreist børst på lommen! Hadde det ikke vært en grønn svir! Men akk, så vil de vel bare pese ut mer CO2 de også.

Nei, tenk i stedet på alle de grønne jobbene som kan skaffes i landbruket ved å fjerne traktorene... har ikke MDG kommet på det ennå? Her kunne vi ha sysselsatt alle innvandrerne som sliter med å skaffe seg jobb, og med plenty rom for rom!

Og når jeg tenker meg om, det må vel en ... 30? 50? 100? 150? grønne jobber til for å skaffe like mye energi som 1 oljearbeider? Dette er en soleklar fornuftig investering i det grønne skiftet! Hva venter vi på? I tillegg er det superlønnsomt, sies det, så hvorfor er det så få som tar de enkle skrittene og stifter et selskap - en superenkel prosedyre i dette landet med free enterprise - bretter opp ermene og setter i gang? Det må da betale seg mye raskere enn å gå i 1. mai tog og kreve 100.000 grønne jobber som alle kan se vil komme av seg selv, så lønnsomt som det er?

Huff nei, jeg frykter at jeg er ond, men mer objektivt sett er jeg et gammelt fossil, og jeg pønsker på min lille, men utspekulerte hevn, som består i å forlange å bli kremert uten forstyrrende fangst og lagring og andre månelandinger. Som det fossile brenselet jeg vitterlig er, to samfulle poser grillkull rett på den store søppeldynga som de dannede kaller atmosfæren, og de mindre opplyste blant pøbelen bare luften. Ha!

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

ConTrari1

Det er ikke håp lenger:

"Ny metastudie: Klimaendringer vil spre nye sykdommer også i vesten"

Nøyaktig hvilke, står det ikke noe om. Kanskje de prøver å blåse liv i det gamle malaria-skremselet igjen?

Paul Reiter, en ledende ekspert på malaria, knuser dette tøyset:
https://notalotofpeopleknowthat.wordpress.com/2017/05/08/paul-reiters-damning-assessment-of-the-ipcc/

"Coleman sier til avisen at det særlig er én konsekvens av økte temperaturer og økt CO2-konsentrasjon vi ikke er nok oppmerksomme på, nemlig at dette i løpet av de nærmeste årene vil gi avlinger som er opptil 30 prosent fattigere på det viktige vitaminet folat."

De nærmeste årene må bety noe sånt som innen ti år, det blir interessant å sjekke. Selvsagt nevner man ikke med et ord at årets avlinger ser ut til å bli rekordstore.

"Både underernæring, lavere intelligens, blodmangel og hemmet utvikling generelt vil øke som følge av global oppvarming – også i vesten – ifølge den nye studien som primært retter seg mot Australia og stillehavsregionen."

"– Konsekvensene av manglende handlinger
Selv om rapporten fra Monash University konsentrerer seg om Australia og stillehavsregionen er professor i internasjonal ernæring og helse ved Universitetet i København, Henrik Friis, ikke i tvil om at rapporten er av global interesse."

"– Du skremmer meg litt. Er det grunn til det?, spør Informations journalist forfatter Misha Coleman.
– Fint. Det er jeg glad for. Hver eneste dag er det isbreer som kollapser eller en klimarelatert ekstremhendelse. Jeg tror folk er blitt mindre følsomme fordi de tenker at det er så stort og vanskelig å gjøre noe med, avslutter hun."

https://www.dn.no/klima/klimakrise/klimatrusselen/australia/ny-metastudie-klimaendringer-vil-spre-nye-sykdommer-ogsa-i-vesten/2-1-650856

Når skal disse forskerne lære at å skremme / true forlengst er et utbrukt virkemiddel? Men så lenge de får pneger for det...
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#6
Quote from: ConTrari1 on 08.08.2019, 10:13:28
Når skal disse forskerne lære at å skremme / true forlengst er et utbrukt virkemiddel? Men så lenge de får pneger for det...

Jeg kan bare vise til IPCCs kjøreplan for 2019 med alle de deilige flyreisene til eksotiske strøk.
IPCC 2020 antas å bli enda bedre for manisk flyreisende som elsker buffeter med rødt kjøtt og drikkevarer betalt av deg og meg.
Eller sagt på en annen måte: Et uimotståelig tilbud om 15 minutes of fame for søppelforskere som ellers ville gått duknakket med avviste papers i andre og mer seriøse fag.