Den ufaglige og korrupte alarmismen fra kongefamilien

Started by Amatør1, 18.11.2014, 15:26:36

Previous topic - Next topic

Amatør1


Hva skal man si, sier ikke grunnloven noe om at kongefamilien ikke skal blande seg opp i politikk?

Quote
Mette-Marit om klimautfordringar

Under Statkrafts rundebordskonferanse om klima, tek kronprinsesse Mette-Marit opp utfordringar knytt til klimaendringane og korleis næringslivet og kvar enkelt kan hjelpe.

Ex-administrator

For noen år siden så jeg et TV-program der kronprinsen var med til Grønland for å se på isforholdene. Til å begynne med virket det som om han kun fikk vite at det smelter mer og mer, men han spurte og grov, og til slutt kom det fram at isen på det bestemte stedet vokste og minket syklisk over noe jeg husker som 60, 70 eller 80 år (litt uklar hukommelse her). Mulig dette var i Ilulissatfjorden, ut fra hva jeg har klart å google meg fram til.

Turen ble gjennomført i 2008. Jeg husker jeg ble imponert av kronprinsens evne til å stille kritiske spørsmål som likevel ikke stilte ham opp på den ene eller den andre siden i debatten. Der andre lett henfaller til å være enig av bekvemmelighetsgrunner, ble jeg faktisk litt imponert over kronprinsen.

Hans konklusjon var at her måtte vi se an utviklingen videre før vi kan uttale oss med sikkerhet. En klok uttalelse.

NÃ¥r det gjelder kronprinsessens siste sprell, kan man trygt si at jeg er skuffet.