Ingen klimakrise i henhold til ekspertene

Started by Bebben, 23.06.2019, 16:21:39

Previous topic - Next topic

Bebben

Ross McKitrick minner oss i Financial Times om at ekspertene i Klimapanelet har konkludert med følgende:

- Det er ingen trend i oversvømmelser på global skala, ikke engang fortegnet er kjent.
- Det er ikke observert noen trend i tørke globalt siden midten av det 20. århundre. I det sentrale Nord-Amerika er det i stedet en fallende trend.
- Nedbør: Et blandet bilde globalt, ikke signifikante langsiktige trender.
- "Ekstrem" nedbør: Stor regional og subregional variasjon, noen regioner har signifikant økning, mens noen enten ikke har en signifikant trend eller de har en nedgang.
- Tornadoer: "Low confidence" i observerte trender. De vet ikke om det har noe med "drivhusgasser" å gjøre, siden noen endringer kan tenkes å øke antallet tornadoer mens andre kan redusere det.
- Tropiske orkaner og sykloner viser ingen trend.
- Hetebølger: Maksimumstemperaturer har steget litt, men mindre enn minimumstemperaturer. For Nord-Amerika er det muligens ("medium confidence") noen flere områder som har hatt en økning enn det er områder som har hatt en nedgang.

Og dett var omtrent dett.

For å finne klimakrisen må man nok lete i modellene. Eller i Hollywood eller på Kongsberg.

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

Da kan vi vel like godt ta med prof. Mørners debunking av havstignings-narrativet, hvis man vil avse 28 min:
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/climate/swedish-scientist-debunks-rising-sea-levels/

Telehiv

#2
Nesten synd å risikere å avspore Bebbens viktige startinnlegg, som virkelig setter den useriøse klimaalarmismen i sitt rette lys.
Men jeg tillater meg igjen å sitere St. Gretas eminente faglige vurderinger i et TV-intervju, som gjør at hele verdens maktapparat, fra paven til Dagbladet har fått styrket sin tiltro til MSMs "klimaforskning" - de som ikke forstår hvor landet ligger etter å ha lest dette bør skifte klimaselvpiskingsterapeut:

"So Greta", asked the reporter, "how much carbon dioxide is up there?"
"A lot" replies Greta.
"How much is a lot?" the reporter continues.
"Most of the sky"
"And how much of it is man-made?"
"Nearly all of it"
"Thank you. Well there you have it, all the more reason to act on this climate change emergency now. Back to the studio."

Ja, som verdens statsledere sier: "Dette bør verden lytte til".....

Her er en som har hørt nok:

PetterT

Hei Telehiv. Herlig ROFL, men har du kilde, referanse eller link?  Orignialintervjuet bør spres for hele verden.
Det er tanken som teller :-)

Telehiv

#4
Quote from: PetterT on 25.06.2019, 12:22:29
Hei Telehiv. Herlig ROFL, men har du kilde, referanse eller link?  Orignialintervjuet bør spres for hele verden.

Husker ikke lenger hvilken TV-stasjon som sendte dette, mener det var en amerikansk, og utskriften ble bl.a. sitert under en av WUWTs artikler, men uten kilde, så vidt jeg husker.
Jeg noterte ikke kilde første gang jeg støtte på dette, og nå finner jeg bare WUWT-sitatet og ikke linken til TV-programmet. Dumt av meg, for dette er så herlig avslørende om både Greta og media at det skulle vært pensum i alle regjeringer som for tiden vedtar stadig mer selvødeleggende klimakrisepåfunn uten spor av reelle faglige koblinger.



ConTrari1

Er Greta Thunberg virkelig 16 år gammel? Hun ser ut som en tiåring, maks. Jeg har bange anelser om hennes fremtid. Hun (og moren) gir inntrykk av at Greta er sterkt avhengig av støtte fra familien for å takle hverdagen. Vel, foreldre lever ikke evig, og Gretas "storfamilie", i form av beundrende mediafolk og politikere, kan fort vise seg å være lite trofaste, når hun skårer lavere på clickbait og politisk kapital.

Det finnes mange 16-åringer som er tidlig ute med reflekterte meninger og solid kunnskap, men jeg ser ikke dette manifestert hos unge Thunberg. Bare en innbitt, fanatisk kampglød uten et fnugg av vilje eller evne til å ta inn andre synspunkter. Det er blitt skrevet mye om henne både i Norge og internasjonalt, med mange sterkt negative kommentarer. Det er synd at hun skal utsettes for dette. Det er forståelig at folk blir provosert når barn og ungdom skyves frem i første frontlinje av "klimakampen". Men gitt Gretas forutsetninger, tviler jeg på at hun har hatt et reellt valg, inntrykket man får, er at familien ikke har gjort noe som helst for å korrigere eller lindre hennes voldsomme frykt for fremtidens klima-endringer, snarere tvert imot.

Hva er hun om ti år? Et glemt ikon, fortsatt i kamp med sine demoner. For de er hennes egne, ikke verdens.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 25.06.2019, 15:03:33
Hva er hun om ti år? Et glemt ikon, fortsatt i kamp med sine demoner. For de er hennes egne, ikke verdens.

Ja, hvor er medias Varsomhetsplakat her, for dem som trenger å beskyttes mot seg selv?

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 25.06.2019, 16:23:44
Quote from: ConTrari1 on 25.06.2019, 15:03:33
Hva er hun om ti år? Et glemt ikon, fortsatt i kamp med sine demoner. For de er hennes egne, ikke verdens.

Ja, hvor er medias Varsomhetsplakat her, for dem som trenger å beskyttes mot seg selv?

Tja, hun blir brukt av pave, prest og politikere, det er vel for sent å stanse skaden nå.

"Berlin Archbishop Heiner Koch has compared 16-year-old Greta Thunberg with Christ."

https://gloria.tv/article/vLkYFCMgTX9S3a36jQrbnAM6h
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Og her er enda en klimakjempende tenåring:

"Hun kaller det surrealistisk. Hva Penelope Lea (14) mener med det? At fremtiden kanskje ikke finnes lenger. Trygg er den i hvert fall ikke. For de voksne, som har i oppgave å passe på barna, beskytte dem, de gjør det ikke, mener Lea."

"Såpass sint og redd kan Lea bli, at hun må jobbe hele tiden for klimaet, som altså handler om å skaffe sine jevnaldrende fremtiden tilbake. En slags barnas superhelt, kanskje, men det er ikke hennes ord. Selv ønsker hun oppmerksomhet om saken, ikke om seg selv, men det er ikke så lett for tiden, for folk kontakter henne hele tiden, vil ha en bit."

Alt pakket inn i det sedvanlige føleri, følera, følerullandei mølet. Ikke et tegn til noen kritiske spørsmål her. Men kanskje man skal la være, er en ungdom så innestengt i sine forventninger om en nært forestående katastrofe, bør man nok unngå kommentarer som kan opprøre jenta unødig.

https://www.dn.no/staticprojects/d2/ledestjerner/Penelope-Lea/?utm_source=front&utm_campaign=lsrjgr
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Huff,
griskhetsbasert barnemishandling er ikke pent å se på.
Det er nok bedre å returnere til virkelighetens verden og Bebbens eminente startinnlegg.

Og der i det reelle analyseland: Vil Bebben vise alarmistene vinterveien?
Jeg mener å ha hørt at Bebben har dypdykket ned i en del nye teoretiske studier i det siste, som faktisk har potensiale til å undergrave forutsetningene for hele CO2-hypotesen.
Jeg setter dermed ut en skål melk og håper han dukker opp med dette stoffet etter hvert.
Vi trenger sårt å av-Gretafiseres!

Bebben

Vel, OT men det er kommet/kommer et par nye artikler som utfordrer den såkalte Bern-modellen som brukes av Klimapanelet. En av dem, av Hermann Harde, kom for et par år siden, og en ny av Ed Berry er nettopp antatt for publisering.

Det er ut fra Bern-modellen at klimaforskerne hevder at CO2 fra fossilt brensel blir værende i atmosfæren i hundrevis og tusenvis av år. Noe synes å skurre her, i og med at karbon 14 fra atomprøvesprengningene "tørket opp" ganske kjapt etter at det ble slutt på prøvesprengninger i atmosfæren i 1963.

Ed Berry forklarer sin nye og enklere modell nokså lettfattelig på sine egne internettsider.

Human CO2 Emissions have Little Effect on Atmospheric CO2

Håper å komme tilbake til dette etter hvert.

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

translator

#11
Da jeg så intervjuet med Greta hos Skavlan (på svt), sa hun tydelig at folk bør skaffe seg kunnskap før de uttaler seg. Som eksempel lekset hun opp om Keeling-kurven og viste at hun hadde satt seg grundig inn i sakene (mens Skavlan så ut som et spørsmålstegn). Men når jeg ser intervjuet om igjen på youtube virker det som denne sekvensen er klippet helt bort. Pussig.

Også lurer jeg på om dere andre har lest Donna Laframboises bok om klimapanelet som Klimarealistene selger i norsk utgave. Jeg har tenkt på å bestille den lenge. Nå har jeg gjort det, og den var vel verdt pengene, noe jeg kan komme tilbake til i en egen tråd.
http://klimarealistene.com/klimabutikken.html
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Telehiv

#12
Quote from: translator on 26.06.2019, 00:48:19
Da jeg så intervjuet med Greta hos Skavlan (på svt), sa hun tydelig at folk bør skaffe seg kunnskap før de uttaler seg. Som eksempel lekset hun opp om Keeling-kurven og viste at hun hadde satt seg grundig inn i sakene

Jeg ville ikke lagt for mye vekt på at et autistisk barn har monomant lært seg noen fraser. Autister kan for eksempel lære seg en hel telefonkatalog på rams, om det er det de hekter seg opp i. Men det betyr ikke at vedkommende forstår teleteknologien bak telefonnumrene...

PS: Flott om du ville kommentert på boka til Donna, kan ikke huske at noen her på forumet har tatt for seg innholdet særlig grundig. Hun tar jo for seg noen nokså avslørende mønstre bak klimaaktivismen.

translator

#13
Må smile litt av din kommentar til Greta. Jeg er på ingen måte noen forsvarer av henne, men hun fortalte faktisk ganske inngående om de årlige svingningene på Keeling-kurven og hva de skyldes. Hun virket interessert  i det hun snakket om, og diagnosen kombinert med hennes unge alder gjorde nok at hun ikke så at "forelesningen" gikk fullstendig over hodet på både programlederen og publikum. De som hadde planlagt et skikkelig Greta-show likte så dårlig denne sekvensen at de klippet den bort. De vil jo ikke at deres nye klimaikon skal oppfordre folk til å skaffe seg KUNNSKAP, da kan de jo finne på å rote seg inn på informasjonskanaler som formidler noe annet enn "den rette lære". Slik som her.

Synes ikke jeg fikk noe direkte svar på om du faktisk har lest boka. Jeg vil si den parkerer fullstendig troen på at klimapanelet har noe som helst fornuftig å komme med. Vitenskap er irrelevant og ingenting er slik som det gir seg ut til å være (det er derfor jeg har lagt inn en ny signatur - inspirert av traileren til en gammel Bronson-film). Det som også er en fordel er at den er journalistisk, ikke vitenskapelig, og det betyr at hvem som helst er i stand til å lese den. Jeg har allerede gitt den til en kollega (som er sønn av en stortingsrepresentant) som leste den på to dager, og nå er den hos en annen kollega som er ekstremt nøye på å sjekke kilder. 8)

Mer om boka til Donna Laframboise her:
https://www.youtube.com/watch?v=ebl-XzEc280
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund

Emeritus

#14
Det jeg først og fremst finner facinerende blant dere deniere er den totale forakt dere har for sannhet, etterrettelighet og vitenskap. Vi har et glimrende eksempel her på denne strengen der Telehiv sprer følgende myte om Gretha Thunberg;

"So Greta", asked the reporter, "how much carbon dioxide is up there?"
"A lot" replies Greta.
"How much is a lot?" the reporter continues.
"Most of the sky"
"And how much of it is man-made?"
"Nearly all of it"
"Thank you. Well there you have it, all the more reason to act on this climate change emergency now. Back to the studio."


Og dette skal i følge Telehiv ha blitt uttalt:

Husker ikke lenger hvilken TV-stasjon som sendte dette, mener det var en amerikansk, og utskriften ble bl.a. sitert under en av WUWTs artikler, men uten kilde, så vidt jeg husker.


Altså; dette var et autentisk sitat fra en amerikansk TV stasjon som har intervjuet Gretha.

Men hva er sannheten, jo Telehiv har lest en kommentar på WUWT som endog var sarkastisk ment, men som i denne verden av deniers nå har blitt en offisiell Thunberg uttalelse;

GeeJam June 1, 2019 at 2:48 am
"So Greta", asked the reporter, "how much carbon dioxide is up there?"
"A lot" replies Greta.
"How much is a lot" the reporter continues.
"Most of the sky"
"And how much of it is man-made?"
"Nearly all of it"
"Thank you. Well there you have it, all the more reason to act on this climate change emergency now. Back to the studio."

Så vidt jeg husker? MY ASS!

Telehiv burde skrive, så vidt jeg fant på.

Fy faen for en samling rævhøl dere er. Hadde dere hatt 10% av Gretha Tunbergs klimaforståelse hadde dere sannsynligvis ikke vært så totalt forvirrede at dere bl.a. er i stand til å  kjøpe denne;

QuoteJeg ville ikke lagt for mye vekt på at et autistisk barn har monomant lært seg noen fraser. Autister kan for eksempel lære seg en hel telefonkatalog på rams, om det er det de hekter seg opp i. Men det betyr ikke at vedkommende forstår teleteknologien bak telefonnumrene... 

En ting er at dere ikke er i nærheten av å forstå klima, det er faktisk værre er dere sykeliggjør en person (neida ditt rævhøl hun er ikke ti år) som sannsynligvis vet langt mer om fysikken enn 99 av 100 her på bloggen. Vi har jo et glimrende eksempel hos Bebben som nå er i ferd med å omfavne anda en tulling hva angår karbonbalansen, og det under avdelingen for " at det er alltid greitt å sjekke den grunneleggende vitenskapen."

Og det på samme apenivå drivhuseffekten har blitt "underøkt," eller min yndling; at noe kaldere ikke kan varme noe varmere, altså det som Max Planck og de andre idiotene forklarte oss for over hundre år siden. Nei, det er viktig å være "skeptisk."

Hadde Humlum skjønt 18 % av det Gretha forstår, hadde han funnet seg en ny hobby.

Den eneste som faktisk har sett konturene av noe som helst er Translator, han skriver;

QuoteJeg er på ingen måte noen forsvarer av henne, men hun fortalte faktisk ganske inngående om de årlige svingningene på Keeling-kurven og hva de skyldes. Hun virket interessert  i det hun snakket om, og diagnosen kombinert med hennes unge alder gjorde nok at hun ikke så at "forelesningen" gikk fullstendig over hodet på både programlederen og publikum. De som hadde planlagt et skikkelig Greta-show likte så dårlig denne sekvensen at de klippet den bort.   

Jeg for min del har ikke sett noe som helst av Gretha Thunberg ut over at jeg i dag på You Tube har sett Skavlan intervjuet. Jeg har hørt om henne og sett noen overskrifter, men siden den politiske delen av klima er noe utenfor min kjerneinteresse har jeg ikke fulgt med. Men basert på dette avgrensede utvalget fastlår jeg at hun knuser Hulum, Telehiv, Bebben, Aaslid, Ellefuck og resten av den gjengen ikke bare i klimaforståelse, men i generelle kognitive evner, denne damen/jenten forsvinner ikke med et blaff.

Alene det faktum at denierindustrien finner opp og viderbringer falske uttalelser fra henne, og stempler henne som en ukritisk autistisk robot som bare siterer telefonkatalogen er jo illustrerende for hvor farlig hun oppfattes å være.