Barnevognskam !

Started by frankolsen, 17.06.2019, 15:28:02

Previous topic - Next topic

frankolsen

Siden det er den store befolkningsøkningen på kloden som er den virkelige trusselen så er det nå på tide å prøve å redusere denne veksten.
Dermed innføres det nå et helt nytt begrep for å sette fokuset på dette alvorlige problemet:
BARNEVOGNSKAM !

(Æres den som æres bør; takk til debattant Videoseven på VGD/Aktuelt)
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1853863/tittel/flyskam-og-klimaangst-vil-prege-reiselivet/innlegg/48461392/#48461392

ConTrari1

Quote from: frankolsen on 17.06.2019, 15:28:02
Siden det er den store befolkningsøkningen på kloden som er den virkelige trusselen så er det nå på tide å prøve å redusere denne veksten.
Dermed innføres det nå et helt nytt begrep for å sette fokuset på dette alvorlige problemet:
BARNEVOGNSKAM !

(Æres den som æres bør; takk til debattant Videoseven på VGD/Aktuelt)
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1853863/tittel/flyskam-og-klimaangst-vil-prege-reiselivet/innlegg/48461392/#48461392

Alt dette er vel og bra, men den STORE SKAMMEN kommer når man ikke evner å skamme seg nok, det er den såkalte SKAMLØSE SKAMMEN. Skamløs mangel på skam er den mest alvorlige av klima-skam-scenarier, men også den mest behagelige å leve med, og derfor ekstra...skammelig.

Spøk (og skam) til side, når vi ser ekstremismen utfolde seg uhemmet fra klima-hysterikerne, så lurer jeg på hva som foregår i hodene på mer "konvensjonelle alarmister" som Samset og Randers. Deres navn vil uvegerlig bli knyttet i all fremtid til denne galskapen, hva tenker de om sitt fremtidige faglige omdømme? Eller er de "too far gone" i alarmismen til å bry seg? Det er sikkert trivelig å kjempe for "saka" i et miljø som er kjemisk renset for kritiske spørsmål fra politikere og presse, men har de innerst inne et snev av ubehag om at kanskje...likevel...så ville vi vært bedre tjent med litt faglig integritet?
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Bebben

Det er nummeret før jeg skammer meg over å lese dette skamløse forumet. Her er visst ikke respekt verken for klokker,, prest. lensmann eller Alstadhaug.

Og som om det ikke var nok, skammer jeg meg over å ikke få panikk, slik Øvrighetas, altså pressens/medias, nyoppdagede profeter sier vi skal ha...

Men hehe, jeg tuller. Alt det foregående er sant, bortsett fra det om at jeg skammer meg.

I stedet godter jeg meg litt over min egen skamløshet. Den synes å støtte opp om min selvoppholdelsesdrift som en selvstendig tenkende person, med full rett til å være akkurat det.

Jeg kan ta feil i alt, men hvis noen nå pusser en klimapsykolog på meg, har jeg fingeren klar, tamejfan.
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

Det er mulig at den ultimate alarmisme-visen for dagens synd- og skamkultur ble levert allerede på 70-tallet:
https://www.youtube.com/watch?v=TcwPx9jzgZM

Telehiv

#4
Har så stort behov for å lufte ut min skam og skyld som homo climatis vulgaris at jeg må finne igjen mitt opprinnelige homo ludens - det lekende menneske - der inne, og lar strengemagien til 17 år gamle, men for tidlig døde Tommy Jones (alkoholen) fylle mitt fordervede sinn:
https://www.youtube.com/watch?v=wWao_Sz0mJA

PS: Gledessprederen Tommy Jones på 17 år...altså en alder der han nesten ville vært en avdanket klimaspesialist iht dagens kunnskapsparadigme.



Boris den nye

Jeg er i et veldig skam-modus for tiden, så da jeg våknet i dag tidlig kom skamfølelsen straks veltende over meg. Min første skamfølelse var at jeg ikke kunne identifiserer HVA jeg skammet meg over, men NOE var det. Men så kom jeg på det. For i går leste jeg at De Grønne i Tyskland ville forby industrielt jordbruk. Og jordbruket i er vel også temmelig industrielt. Så dagens skam er «å spise industrielt produserte matvarer skam». Nå står det riktig nok på Lerums syltetøyglass at det er hjemmelaget, men det får jeg liksom ikke helt til å tro på.

ConTrari1

Quote from: Boris den nye on 19.06.2019, 06:50:39
Jeg er i et veldig skam-modus for tiden, så da jeg våknet i dag tidlig kom skamfølelsen straks veltende over meg. Min første skamfølelse var at jeg ikke kunne identifiserer HVA jeg skammet meg over, men NOE var det. Men så kom jeg på det. For i går leste jeg at De Grønne i Tyskland ville forby industrielt jordbruk. Og jordbruket i er vel også temmelig industrielt. Så dagens skam er «å spise industrielt produserte matvarer skam». Nå står det riktig nok på Lerums syltetøyglass at det er hjemmelaget, men det får jeg liksom ikke helt til å tro på.

Vel, Boris, dersom du tar initiativ til en klima-streik mot Grandiosa-fabrikken på Stranda, skal jeg vurdere å bli med. Det er definitivt industri. Tenk deg Greta Thunberg på Sunnmøre! De måtte bygge inn solcellepaneler i pizzaen av ren pizza-skam. Spiller liten rolle, smaken ville neppe bli merkbart endret, og kanskje kunne magen få litt indirekte drahjelp i elte-prosessen, i det minste på en fin dag i solen.

Men de grønne i Tyskland må være forsiktige. "Schnitzelen min får du aldri"! kan bli et potent slagord. De kan komme til å sage over bønnestengelen de sitter på.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Bak all denne rammende og elleville ironi aner jeg en dyp fortvilelse over at det som skulle vært den moderne tids rådgivende vitenskap er blitt en kloakksump av god, gammel opportunistisk synsing og posering, dog maktredigert på linje med tidligere hekseprosesser.

Med denne erkjennelse i hu, glir jeg inn i siste botsstadium; skamskam.
At de rådende skamkrav får meg til å skamme meg over å ta det hele skammelig alvorlig.


ConTrari1

Quote from: Telehiv on 19.06.2019, 10:30:20
Bak all denne rammende og elleville ironi aner jeg en dyp fortvilelse over at det som skulle vært den moderne tids rådgivende vitenskap er blitt en kloakksump av god, gammel opportunistisk synsing og posering, dog maktredigert på linje med tidligere hekseprosesser.

Med denne erkjennelse i hu, glir jeg inn i siste botsstadium; skamskam.
At de rådende skamkrav får meg til å skamme meg over å ta det hele skammelig alvorlig.

Dyp fortvilelse? Næh. Har vært med for lenge til denslags. Når klima-alarmistene velger å stille seg utenfor vitenskapen, er de velkomne til det. Verden går videre, i en vid bue utenom.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#9
Hellige Greta grubler på hvordan hun skal komme seg til de store klimakonferansene i fjerne verdensdeler i tiden framover - og samtidig unngå å fly og slik ødelegge verden enda mer. Hun har jo allerede flydd mye rundt i verden, og har etter hvert et CO2-avtrykk jeg personlig aldri ville vært bekjent av. Hun har nå likevel ytret ønske om å bl.a. dra til New York (september) og Santiago (desember). 



På WUWT bistår man nå med å tenke ut hvordan Hellige Greta skal klare dette uten å bli just another klimagris.
Det foreslås alt fra roing til seiling, og arbeide seg over som byssejente. Men en kommentar løser hele hodepinen:
Hun kan selvsagt bare gå på vannet!

Det blir verre for de 30.000 andre klimabeskjemte som dessverre må ta fly både til New York og Santiago, samt de dusinvis av andre konferansene rundt om i den fjerne verden. Klimaaktivist-turisme - aka klimakonferansedeltakelse - er nå by far den hurtigst voksende turistformen i verden - og dekkes stort sett av statskassene i aktivistenes hjemland. 


Link: https://wattsupwiththat.com/2019/06/19/how-do-you-attend-a-climate-conference-without-flying/

translator

Denne artikkelen står faktisk på nrk.no:

QuoteFå Greta ned fra pidestallen
Jeg synes det er forbløffende at folk lar seg blende av et svensk klimaikon.

https://www.nrk.no/ytring/fa-greta-ned-fra-pidestallen-1.14576035
"Media har sluttet å granske makthaverne på vegne av innbyggerne.
I stedet har de begynt å granske innbyggerne på vegne av makthaverne"
---------Helena Edlund