Jeg våknet i natt av en underlig drøm.....

Started by Telehiv, 11.06.2019, 22:21:59

Previous topic - Next topic

Telehiv


Bebben

He, nå ringte det nettopp på døren min også.

Det var MDG.
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Bebben

PS:

På Det goda samhället skriver Johan Ahlienus om "predikosjukan" (mine uthevinger):
Quote
"Predikosjukan" var ett fenomen i gränsområdet mellan psykiatri och religion. Två kända utbrott är i Tornedalen 1773 – 75 och "den småländska predikosjukan" 1839 – 1843. De drabbade var ofta pigor, barn, bonddöttrar och unga män som i lugna eller extatiska tillstånd höll skakande domspredikningar. Ofta föregicks predikandet av ett krampanfall och/eller medvetslöshet. Innehållet i den sjukes tal var ofta enahanda "med uppmaning till bättring och afhållsamhet från all slags synd, hvarunder allt möjligt äfven av högst oskyldig art utpekades som ovillkorligt syndigt. Ofta förekommo äfven förutsägelser om världens snart förestående undergång...."(Nordisk Familjebok 2:a uppl.)

Den gangen ble de sykdomsrammede dels tatt hånd om av psykatrien, dels satt i fengsel...

Les gjerne alt sammen.
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Boris den nye

#3
Den ene kommunen etter etter den annen erklærer nå klimakrise. Sist ute er Kongsberg. Hva gjør vi med de klimakriserammede kommunene?

Er det ikke lenger trygt å besøke f.eks Kongsberg? Vil ikke dette ramme kommunens turisme? Og innbyggerne blir kanskje tvunget til å flytte.  Bøndene i de klimakriserammede kommunene vil nå få store problemer med avlingene. Og nabokommunene til Kongsberg må kanskje belage seg på å motta klimaflykninger.

Jeg lever nå i frykt for at min egen kommune skal erklære klimakrise med alle de besværligheter det måtte medføre.

Hva skjer forresten når to kommuner slår seg sammen og bare den ene er rammet av klimakrise?

Telehiv

#4
Quote from: Boris den nye on 13.06.2019, 06:54:47
13.06.19 06:42Del
Den ene kommunen etter etter den annen erklærer nå klimakrise. Sist ute er Kongsberg. Hva gjør vi med de klimakriserammede kommunene?

Er det det ikke lenger trygt å besøke f.eks Kongsberg? Vil ikke dette ramme kommunens turisme? Og innbyggerne blir kanskje tvunget til å flytte.  Bøndene i de klimakriserammede kommunene vil nå få store problemer med avlingene. Og nabokommunene til Kongsberg må kanskje belage seg på å motta klimaflykninger.

Jeg lever nå i frykt for at min egen kommune skal erklære klimakrise med alle de besværlighetermdet måtte medføre.

Hva skjer forresten når to kommuner slår seg sammen og bare den ene er rammet av klimakrise?

Hoho,
her setter du fantasien om i sving om dårskapens uendelige univers ;)
Nå er det nok heller ikke lenge før Askøy kommune kan skylde sprutbæsjingen på klimaet

PS: Om alt skulle bli for mørkt og trist, "besteforeldre mot global oppvarming" kjørte 19. februar klimakaraoke-kveld (sic!) i Kulturhuset, Youngsgate 6, Oslo der de kunne fortelle at det ennå var litt tid igjen. Men nå, i juni 2019, må vel all tid være ute?
Løsning: Kjør Oslo som klimakrisekommune. De har vel ikke tenkt å bli klimasinker?!



https://www.besteforeldreaksjonen.no/events/event/klima-og-karaoke-kveld/

ConTrari1

To ting ligger fast;

-Det er alltid litt mer tannpasta i tuben.
-Det er alltid litt mer tid igjen før klimakrisen tar oss.

(selv om bestemor-klima-karaoke høres ut som "verre enn vi trodde")
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

ConTrari1

Quote from: Boris den nye on 13.06.2019, 06:54:47
13.06.19 06:42Del
Den ene kommunen etter etter den annen erklærer nå klimakrise. Sist ute er Kongsberg. Hva gjør vi med de klimakriserammede kommunene?

Er det det ikke lenger trygt å besøke f.eks Kongsberg? Vil ikke dette ramme kommunens turisme? Og innbyggerne blir kanskje tvunget til å flytte.  Bøndene i de klimakriserammede kommunene vil nå få store problemer med avlingene. Og nabokommunene til Kongsberg må kanskje belage seg på å motta klimaflykninger.

Jeg lever nå i frykt for at min egen kommune skal erklære klimakrise med alle de besværlighetermdet måtte medføre.

Hva skjer forresten når to kommuner slår seg sammen og bare den ene er rammet av klimakrise?

For klimaflyktninger er det ikke tilstrekkelig å tilby trygge oppholdssteder, de trenger terapi:

-god rødvin for de som er rammet av klima-kulde
-god hvitvin for de som er rammet av klima-varme
-Dry Martini for flom-ofre
-Kaldt øl for tørke-ofre
-Ofre for Klima-ras trenger en nusselig St. Bernhard med bilde av Klima-Greta på brystet
-Sex on the Beach for havnivå stigning-ofre
(NB St. Bernhard hunder er ikke egnet til dette)

Men godt øl hjelper alltid, uansett, som denne reklame videoen fra 1936 viser:
https://www.youtube.com/watch?v=SxbuTYwvhrM


Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Boris den nye

Kommuner som ikke er interessert i å få klimakrisestempelet burde erklære at de IKKE har klimakrise.
F.eks kunne Hamar erklære «ikke klimakrise» og dra fordel av det rent PR messig.
Det må da være mer fristende å besøke et sted eller flytte til et sted som ikke har klimakrise.
Kanskje var Hamar et dårlig eksempel i og med at Hedemark fylke også har erklært klimakrise.
https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2019/06/01/Hedmark-fylkeskommune-erkl%C3%A6rer-klimakrise-19163359.ece
Vet ikke hvordan dette stiller seg rent juridisk, men kan da Hamar eventuelt kreve fritak fra klimakrisen og erklære byen som klimafrisk? Eller blir byen da utsatt for klimasanksjoner?

Forvirret? Følg med i neste ukes klimaforviklinger.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 13.06.2019, 16:38:41
Men godt øl hjelper alltid, uansett, som denne reklame videoen fra 1936 viser:
https://www.youtube.com/watch?v=SxbuTYwvhrM

ConTrar1,
Din vidunderlige ølreklame har reddet både dag og kveld for meg!

Motto:
La klimakrisen bare skure
- jeg lar ølreklamen dure over fjord og fjell og fossevell!

ConTrari1

Quote from: Telehiv on 13.06.2019, 17:48:15
Quote from: ConTrari1 on 13.06.2019, 16:38:41
Men godt øl hjelper alltid, uansett, som denne reklame videoen fra 1936 viser:
https://www.youtube.com/watch?v=SxbuTYwvhrM

ConTrar1,
Din vidunderlige ølreklame har reddet både dag og kveld for meg!

Motto:
La klimakrisen bare skure
- jeg lar ølreklamen dure over fjord og fjell og fossevell!

Den er virkelig søt. Idag er jo denslags reklame forbudt, og HVA ER DET DEN KUA GJØR?! Dagros raper ut co2 uten skam og blygsel. Dette vil det snart bli slutt på:

"Raping utgjør over 90 prosent av kuas metangassutslipp ifølge Geno, og det er rap som er fokuset når ku-rasen Norsk Rødt Fe nå skal bli mer klimavennlige. Geno forhandler i disse dager med et amerikansk selskap om prisen på måleapparater som skal overvåke ku-utslippene. Planen er å kjøpe 20 av disse, summen ligger på 10-15 millioner kroner."

https://www.nrk.no/ho/vil-avle-fram-kuer-som-raper-mindre-1.14196635

Dagens bryggerier burde starte en nasjonal kampanje der folket oppfordres til å finne den beste metoden for å fange og lagre ølets karbondioksid. "Selv dverger begynner i det små", skrev Günther Grass, og man behøver ikke dra til Nordsjøen for å stappe co2 ned i store hull. Menneskekroppen er utmerket egnet til samme formål. Med litt trening kan man finne det helt riktige hulrommet for denne lystige gassen, og holde den der, til det passer å oppsøke et av de nye offentlige "klima-vomatorier", der den slippes ut under trygge forhold. For husk:

"Det er CO₂-krise i Europa, og produsentar av karbonsyre er no desperate etter ei løysing på problemet. Om det varer ved, kan dette føre til dårlegare tilbod på øl og brus."

https://www.nrk.no/norge/co_-krise-kan-gi-mindre-ol-1.14093509

Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Bebben

ConTrari: He, måtte sjekke opp den siterte artikkelen for å kontrollere at Norsk Rødt Fe (NRF) i denne sammenhengen faktisk viser til kurasen og ikke til visse, eh, grupper.

Boris: Hvis to kommuner slår seg sammen hvorav bare den ene har klimakrise, løser man problemet ved hjelp av en klimatologisk metode kalt Mannomatic(TM): Man slår sammen de to datasettene og beregner gjennomsnittet, der kommunen med klimakrisen gis 357 ganger så stor vekt som den andre. Klimakrisen vil nå ha form av en hockeykølle.

Deretter smører man dette gjennomsnittet ut over de to kommunene ved hjelp av klimasjamanisme det klimatologiske konseptet teleconnections, og erklærer Konsensus.

Ja og seier.

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Boris den nye

Nede i 5,2 grader i natt i Follo, kanskje vi har klimakrise likevel?

ConTrari1

Ideligen skal noen plagiere meg...her er Bernhard-bikkja på plass i DN-artikkel om "dansk skyld", mangler bare bilde av Greta på tønnen.

"Mens nordmenn har klimaangst og svensker har flyskam, skyller danske podkastskapere ned den dårlige samvittigheten med whisky."

https://www.dn.no/magasinet/anmeldt/klima/podkast/biologisk-mangfold/anmeldelse-av-podkasten-den-sjette-masseuddoen-skyldfolelse-pa-dansk/2-1-619920
(betaling)
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

#13
Quote from: ConTrari1 on 14.06.2019, 10:25:18
mangler bare bilde av Greta på tønnen.

Var det denne klimakrisegaloppen du tenkte på?

ConTrari1

Nei, Fanitullen er nok ikke helt Gretas skål.
Men at klima utløser den store pengegaloppen, er det liten tvil om.

""Dark Green Money" is a new report by Robert Lyman with a revealing glimpse of the vast self-dealing network of foreign billionaire foundation funding environmental groups' climate change initiatives, says Friends of Science Society, much like what is being proposed in the US for the Green New Deal."

https://wattsupwiththat.com/2019/01/18/dark-green-money-reveals-vast-self-dealing-network-in-canadas-climate-change-leadership-like-green-new-deal-proposal-says-friends-of-science/
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.