Global oppvarming gir bred hundedepresjon i Storbritannia

Started by Telehiv, 22.05.2019, 13:47:52

Previous topic - Next topic

Telehiv

Quote from: Bebben on 27.05.2019, 20:35:39
... og nå har Klimat-Greta fått sin egen parodi...

https://www.youtube.com/watch?v=MZH-1liT9NM

Jeg lo meg nesten skakk.
Og verre ble det da jeg leste denne setningen hos WUWT nå (spiller ingen rolle hvor jeg fant den, den bare klinger så glupt), i forbindelse med at man peker på observasjoner som går stikk i mot modellene (igjen):

"The New York Times will have a hard time blaming global warming for frosts in July. But they will try."

Enda morsommere ble dette når det er bare noen uker til sommersolsnu og snø og sludd meldes over store deler av Norge nå. Bare de laveste kyststripene ser ut til å gå klar. Og stakkars John Smits kommer neppe ut av bøttekottet sitt før St. Hans: Det er fremdeles kuldegrader på Svalbard.



Bebben

Quote from: Boris den nye on 26.05.2019, 18:33:18
Aftenposten på skamløs skamjakt, denne gangen er det oljeskam, eller «skamme seg for å jobbe i oljebransjen»-skam:
«Jeg våger knapt å fortelle hva jeg jobber med, det har blitt en skam»

https://www.aftenposten.no/norge/i/GGOWaQ/-Eg-vagar-knapt-a-fortelja-kva-eg-jobbar-med-Det

QuoteHo kjenner at ho skulle vera stolt over det, og når ho ser forbi alle dei negative ytringane, er det det ho er. Likevel er det ikkje noko ho kringkastar med jubel og fanfare. Langt lettare er det å fortelja omverda at ho no, i friperiodane sine, studerer klima ved Høgskulen i Sogndal.

Nok et offer altså. Jeg lurer på om ikke dette er betydelig verre enn jeg trodde, og at sammensuriet av oikofobi, masse-islamisering, identitetspolitikk, klimapropaganda og GIODS (Generalisert Infantilisering av Offentlig Diskurs-Syndrom) begynner å utgjøre en eksistensiell trussel mot sivilisasjonens fortsatte eksistens.

Hvilket burde være en spøk, men er det egentlig ikke.

Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

#17
Quote from: Bebben on 28.05.2019, 00:05:34

Nok et offer altså. Jeg lurer på om ikke dette er betydelig verre enn jeg trodde, og at sammensuriet av oikofobi, masse-islamisering, identitetspolitikk, klimapropaganda og GIODS (Generalisert Infantilisering av Offentlig Diskurs-Syndrom) begynner å utgjøre en eksistensiell trussel mot sivilisasjonens fortsatte eksistens.

Hvilket burde være en spøk, men er det egentlig ikke.

For meg, og sikkert mange andre, er det Bebbens bruk av begrepet oikofobi som tiltrekker seg oppmerksomheten her. Det bringer oss inn i en interessant debatt om en nasjons sinnelag når det dreier i retning selvhat og forakt for egen kulturarv, først coinet av den engelske filosofen Roger Scruton i essayet "England and the Need for Nations" (2004), og senere fulgt opp i en artikkel over samme tema (her: "Den svenske oikofobi") i Document: https://www.document.no/2009/12/18/den_svenske_oikofobi/

Ble først litt forvirret om dato for denne artikkelen: Artikkelen er først merket med Nina Hjerpset-Østlie 2009, men deretter med danske Kasper Støvring. Men svaret finnes nederst: "Artikkelen Den svenske oikofobi ble første gang publisert i Jyllands-Posten 16. desember 2009, og er gjengitt med forfatterens vennlige tillatelse."

Uansett, Støvring kommenterer oikofobene bl.a. slik:
"Oikofobi trives hos elitære, politisk korrekte meningsdannere i de vestlige offentligheder og altså især i Sverige. Formanden for det svenske Socialdemokrati, Mona Sahlin, kandiderer til at tage prisen.
Oikofober reducerer ofte den nationale loyalitet til en vestlig konstruktion, der benyttes til at undertrykke alle ikke-vestlige kulturer. Det nationale identificeres derfor som ideologisk nationalisme, som en forhærdet chauvinisme, fjendtlighed og imperialisme."


Christian Skaug leverte så for 3 dager siden en ny artikkel i Document rundt samme tema:
https://www.document.no/2019/05/25/noen-skritt-naermere-nytalen-og-tanke%C2%ADkontrollen-i-orwells-1984/

I denne artikkelen skriver Skaug at oikofobi kan forstås som "hat mot eller forakt for egen kulturell bakgrunn", og føyer til at den franske filosofen Pascal Bruckner viet temaet en hel bok kalt «Botferdighetens tyranni» (2006). Denne er for øvrig tidligere omtalt her på klimadebatt.

Vi får gi kred til Document som stadig leverer tankevekkende artikler rundt nasjonal ethos og tilhørende nasjonale villfarenheter på flere områder, bare saken begynner med klima- eller innvandring- av diverse slag.
 

Telehiv

Vi har snakket om nasjonale skam- og selvforaktsyndromer her.
Men jeg har lenge tenkt: Det er faktisk en samordnende figur som mangler her, dvs. den som kan heve seg over nasjonale syndromer og snakke autoritativt om hele den vestlige verdens ("de rike landenes") syndeskam.

Og der kom'n gett: https://www.document.no/2019/05/27/paven-rike-lands-syn-pa-migrasjon-er-tegn-pa-moralsk-forfall/

Det er fullbyrdet!

   

Bebben

Det er visst ikke så mange migranter i Vatikanstaten.

Ikke en gang Asia Bibi fikk tilbud om beskyttelse fra de blodtørstige barbarene der i gården.

De fleste vet hva de skal kalle en som preker en moral for andre som de unntar seg selv fra. Ordet begynner på h.
Jo dårligere tider, jo bedre skjemt! (Ernst Röhl)

Telehiv

#20
Quote from: Telehiv on 27.05.2019, 21:34:32
Enda morsommere ble dette når det er bare noen uker til sommersolsnu og snø og sludd meldes over store deler av Norge nå. Bare de laveste kyststripene ser ut til å gå klar. Og stakkars John Smits kommer neppe ut av bøttekottet sitt før St. Hans: Det er fremdeles kuldegrader på Svalbard.

John Smits dukket opp på Dagsrevyen i kveld!
Jeg har ikke helt trodd på ryktene om at John Smits er kottleser (aka skapleser) av klimadebatt.com, men siste bøttekott-oppslaget synes å ha fått ham til å ville bevise at vi tar feil om hans klimakuldenevroser. Men hans opptreden i kveld bare understreker sannheten i ryktene: Jeg satt og undret på hva som hadde fått ham til skjermen i dag, med 0 grader som spådom for Svalbard* i morra etter ukesvis med kuldegrader. Litt tynt å krype ut av bøttekottet for? Men så forstod jeg: For kommende fredag - om to dager - kunne han triumferende vise fram 1 (rød) varmegrad på Svalbard. Midt på dagen, selvsagt. Uten at det nevnes...
Her noterer vi at TV2 derimot forbilledlig angir også nattetemperaturer, som går i solid minus ikke bare på Svalbard fremdeles, men for en rekke fylker i Norge, slik at folk forstår hvor det pr. dato er is og glatt i trafikken.

Så spørs det om hva den ene postulerte varmegraden på Svalbard på fredag ved lunsjtid sier om torturen den har gjennomgått for å vise seg fram noen sekunder? For på fredag skal vi sjekke igjen, og jeg vedder hatten min på at den ene påkalte varmegraden må vike for faktiske observasjoner. Som i tidligere Smits-cases.
 
*Merk at varmistfantastene i Dagsrevyen/Met. Inst. bare vil oppgi temperaturer for 12 middag, dvs. vanligvis den varmeste temperaturen i et døgn. Dette er selvsagt fullstendig useriøst og uansvarlig meteorologistøtte for et land der folk trenger å advares om evt. kuldegrader på nettene, ikke minst for trafikksikkerheten og ellers generell forhånds risikovarsling. Men ryktene sier at Smits er blant dem som ikke vil gi folk antioppvarmings-fantasier med å vise nattetemperaturer også, slik som TV2 gjør. All ære til TV2 som ikke har sunket ned på Dagsrevynivå her ennå.
   

Boris den nye

#21
Ikke at jeg har noe statistisk grunnlag for å hevde det, men det har da vitterlig vært gjennomgående kaldt på Svalbard denne våren?? Og ikke bare der, har inntrykk at det har vært en temmelig kjølig vår i store deler av Europa.

Jeg ser svært lite på NRK, det gjelder også værmeldingen, men det må da være et underlig syn å se Jon Smits prøve å skjule lave temperaturer på kartet. Høres temmelig merkelig ut. Er han den eneste av meteorologene som gjør dette?

Telehiv

Quote from: Boris den nye on 29.05.2019, 06:41:03
Ikke at jeg har noe statistisk grunnlag for å hevde det, men det har da vitterlig vært gjennomgående kaldt på Svalbard denne våren?? Og ikke bare der, har inntrykk at det har vært en temmelig kjølig vår i store deler av Europa.

Jeg ser svært lite på NRK, det gjelder også værmeldingen, men det må da være et underlig syn å se Jon Smits prøve å skjule lave temperaturer på kartet. Høres temmelig merkelig ut. Er han den eneste av meteorologene som gjør dette?

Dagsrevyen og værmeldingen har en forbannet plikt å advare om risikable værforhold, men som de verste klimafanatikerne av dem svikter monumentalt på hele veien: I går kom det for eksempel ikke et knyst fra John Smits om at en rekke fylker ville få is og snø i løpet av kvelden og natten.
I morges kl 0700 hørte jeg en mer ansvarlig Terje Walløe på radioen, som kunne opplyse at flere fylker i Midt-Norge og innlands-Norge hadde hatt både snø og is og kuldegrader i natt, og tilhørende vanskelig kjøreforhold. Det var det John Smits skulle informert (advart) om i gårsdagens Dagsrevy hadde han ikke vært så sykelig klimaskadet som han er. Han visste forbannet godt hva folk kunne bli utsatt for.   

Noen bør begynne å følge med disse klimabøtteknottene som nekter å vise fram kuldegrader om de kan unngå det. Det er brudd på all varslingsplikt. De er betalt av det offentlige for å ivareta folks sikkerhet, for klima-svarte!
Hadde noen tvunget Dagsrevy-værmeldingen til å vise også nattetemperaturer hadde ikke John Smits kommet ut av klimabøttekottet sitt mer.
   

stjakobs

Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly and applying the wrong remedies.

Telehiv

Siste om NRK Nyheter og (u)forsvarlig meldepraksis om snø/is og vanskelige kjøreforhold: NRK/Met har åpenbart lest kjeftingen her!

Jeg tror faktisk det nytter å synge ut om Smits-problematikken som medførte at han i går (enda en gang!) unnlot å varsle om nettopp snø/is og vanskelige kjøreforhold en rekke steder i landet, og heller ikke viste fram de faktiske kuldegrader som ville komme om natten, mens TV2 stilte med full døgnoversikt på sin side.
For jeg så akkurat på 17-nyhetene på NRK, og det var andre saker enn da John Smits i går kveld stod og dekket over risikobildet på veiene:

Idag stilte en høflig ung mann på NRKs 17-nyheter og gjorde jobben sin: Han gjentok 2 ganger at det i store deler av landet, nå også mer nordpå, ville bli snø/is og vanskelige kjøreforhold. Og skilt for glatte veier også innlagt på kartet. Tenk det, John Smits - det var verre forhold da du ikke sa et j...ord!

Påfallende ny og forbilledlig holdning, må man si: Jeg tror ikke disse met-folkene er dummere enn at de har registrert at vi bl.a. her har begynt å følge med dem, og når det pekes konkret på Met. Inst. sitt fordømte samfunnsansvar som ansvarlig varslingsmyndighet betalt av det offentlige, så skjønner de kanskje at klima-strikken deres er strukket langt nok nå?
   

Telehiv

De klimabesatte i statskanalen klarer ikke å snakke nøytralt om kuldegrader lengre:
For nå dukket John Smits opp igjen på Dagsrevyen i går kveld, og var tydelig preget av at hans to dager gamle plussvarsel på Svalbard ikke stod seg lenger (jeg slipper å spise hatten min denne gangen også...).
Verre var imidlertid at mens Escobar dagen før gjentok Yrs farevarsler muntlig 2-3 ganger på Dagsrevyen i tillegg til mange gule slingreskilter om farlige kjøreforhold, klarte Smits heller ikke denne gangen å ytre ett ord om dette - selv om Yrs hjemmesider var stinne av kjørevarsler for flere fylker på samme tid.
Denne gangen var det riktignok plassert et par av de gule skiltene på kartet, men Smits var ikke i nærheten av å kommentere det risikobildet Escobar fant nødvendig dagen før. I tillegg til at nattetemperaturer fremdeles ikke framvises/kommenteres, som ville vist kuldegrader i en rekke fylker og i seg selv gitt folk viktige advarsler.

En av grunnene til at dette ikke kan blåses bort, er brutale erfaringer nettopp med John Smits jeg selv har bivånet:
Jeg satt en gang på en veikro før en liten fjellovergang med to polske trailersjåfører ved siden av og så Smits' værmelding på Dagsrevyen, der han (igjen) glatt unnlot å vise annet enn dagtemperaturer (i pen pluss!) og ingen glatt vei-skilter. Mens jeg satt og sjekket farevarsler på mobilen, der farevarslene haglet. De polske sjåførene fulgte med på Dagsrevyen og nikket til hverandre, og gikk ut og kjørte - på sommerdekk. Jeg rakk akkurat ikke å rope en advarsel til dem. Dagen etter kunne vi lese om en trailerutforkjøring med polsk sjåfør i Bergens Tidende. Eksemplene er legio.   

Dette er derfor ingen spøk, Smits og likesinnede: Meteorologer som er så fanatisk klimaskadet at de ikke klarer å ivareta kravet til nødvendig varsling om snø og is i slutten av mai - som er en selvsagt plikt i statskanalen - kan medføre at folk som bruker Dagsrevyen som infokilde kan risikere å legge av gårde på sommerdekk og havne i ulykker fordi en programmert klimagjøk ikke klarer å gi beskjed. Det er ikke alle som alltid har anledning til å sjekke Yrs hjemmesider - eller vet at de kan gjøre det - for å unngå å havne i ulykker! 

Utlagt: Ser vi mer av dette, får vi henvende oss til met-ledelsen og be dem instruere sine ansatte om å følge nødvendige ansvarsområder - eller bli tatt av skjermen. Slik de etter alle solemerker tidligere har funnet det nødvendig å be klimaalarmist Rasmus Benestad om å roe seg med sine fanatiske aktiviteter på nettet som går langt utover det en statsansatt burde få holde på med.   



ConTrari1

La oss få Benestad på NRK som værvarsler. Da kan han samtidig forklare hvordan han vil gjøre opprør mot Staten. Og komme med nye klima-varsler hver time. Vær er som kjent kortvarig, det kan skifte på minuttet, så 60 vær = 1 klima.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.

Telehiv

Quote from: ConTrari1 on 31.05.2019, 11:55:55
La oss få Benestad på NRK som værvarsler. Da kan han samtidig forklare hvordan han vil gjøre opprør mot Staten. Og komme med nye klima-varsler hver time. Vær er som kjent kortvarig, det kan skifte på minuttet, så 60 vær = 1 klima.

ConTrari,
av en eller annen grunn får du meg alltid til å storskratte når du stiller inn tinninglappene på sånt!

Emeritus

Sitat Telehiv:

QuoteDette er derfor ingen spøk, Smits og likesinnede: Meteorologer som er så fanatisk klimaskadet at de ikke klarer å ivareta kravet til nødvendig varsling om snø og is i slutten av mai - som er en selvsagt plikt i statskanalen - kan medføre at folk som bruker Dagsrevyen som infokilde kan risikere å legge av gårde på sommerdekk og havne i ulykker fordi en programmert klimagjøk ikke klarer å gi beskjed. Det er ikke alle som alltid har anledning til å sjekke Yrs hjemmesider - eller vet at de kan gjøre det - for å unngå å havne i ulykker!   

Du har så langt jeg kan se tre alternativer:

1. En mano a mano samtale der jeg orienterer om sunne og usunne konspirasjoner.

2. Hvis ikke (1) fører frem, så kan jeg tilby fem samtaletimer med en av landets åtte ledende shrinks etter mitt valg, jeg hadde tenkt å si en av de ni ledende, men jeg hører rykter om at denne niende hadde forlatt psykologien og hadde blitt sjaman. Jeg har også tilstrekkelig innflytelse til å riste Atle Dyregrov ut av sin semi pensjonstilværelse, så pass skylder han meg.

3. Hvis (1) og (2) ikke er tilstrekkelig og oppnår det ønskede resultater, føler jeg at det rent klinisk blir feil på forhånd å informere om de nærmere detaljer omkring trinn tre. Men jeg kan garantere - så langt det er innenfor mitt domene - at også trinn tre vil bli gjennomført etter de mest humane og hensynsfulle metoder psykiatrien bekjenner seg til.   

ConTrari1

Telehiv, du har etter min mening også et fjerde alternativ:
Å ignorere den re-emitterte tussen.
Du må være litt gal, ellers blir du gæærn.